Βγήκαν μαχαίρια στις τηλεκουζίνες
Τα παιχνίδια μαγειρικής δίνουν και παίρνουν στην τηλεόραση, όμως το κοινό παρουσιάζεται χορτασμένο – Τι λένε Σκαρμούτσος και Μποτρίνι για τον... συνωστισμό των chefs
Τα μαχαίρια και οι κουζίνες «πήραν φωτιά» στην ελληνική τηλεόραση,αφού η σεζόν ξεκίνησε και βλέπουμε ήδη «Top Chef» στον ΣΚΑΪ, «Game of Chefs» στον ΑΝΤ1, ενώ θα έχουμε προσεχώς και «MasterChef» στο Star. Τρία μαγειρικά ριάλιτι μέσα στην ίδια τηλεοπτική σεζόν. Πόσα μπορεί να αντέξει άραγε ο τηλεθεατής; Οχι πολλά, σύμφωνα με τα νούμερα τηλεθέασης, που αποδεικνύουν ότι το κοινό σαν να «μπούκωσε» από τις πολλές συνταγές και έχει ανάγκη περισσότερο να ξεχαστεί μέσα από τη μυθοπλασία, η οποία φέτος διανύει μια καταπληκτική σεζόν. Οι παραγωγές των μαγειρικών ριάλιτι λοιπόν είναι πολύ καλές, κανείς δεν το αμφισβητεί, όμως ο κόσμος δεν έχει ανταποκριθεί.
Το σίγουρο είναι ότι η τηλεοπτική επιτυχία του «MasterChef» -και ενδεχομένως και η επαγγελματική επιτυχία και αναγνωρισιμότητα των κριτών- ώθησε και τα υπόλοιπα κανάλια να στραφούν σε παρόμοιες λύσεις. Χωρίς όμως να λογαριάσουν και τον τηλεθεατή... Η Acun Media φέτος θέλησε να «χτυπήσει» το δημοφιλές «MasterChef», που θα προβληθεί για 6η συνεχόμενη σεζόν στο Star. Ετσι επενδύει σε δύο ριάλιτι μαγειρικής. Το ένα απευθύνεται σε επαγγελματίες και το άλλο σε ερασιτέχνες, όπως το «Κάτι ξαναψήνεται».
Είναι ουσιαστικά το remake της παλιάς εκπομπής «Κάτι ψήνεται», που έπαιζε για πολλά χρόνια στον ANT1 και στη συνέχεια στον Alpha. Ομως, παρά την εντυπωσιακή οικοδέσποινα, που ακούει στο όνομα Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, οι τηλεθεατές δεν συγκινήθηκαν τόσο ώστε να χαρίσουν υψηλή τηλεθέαση στο πρόγραμμα.
«Πιστεύω ότι είναι λάθος το timing. Αποφάσισαν να βγουν ίδια ώρα, ίδια εποχή και με παραπλήσια concepts. Οι μάγειρες είναι αξιόλογοι. Μπορεί, αν ένα από αυτά τα ριάλιτι έπαιζε κάποια άλλη ώρα και όχι απέναντι, να είχε τελείως διαφορετικό κοινό», δηλώνει ο ∆ημήτρης Σκαρμούτσος στο «S», ενώ ο Έκτορας Μποτρίνι εξηγεί: «Η γνώμη μου είναι ότι πραγματικά υπάρχει πληθώρα εκπομπών ριάλιτι μαγειρικής. Ολα τα πρωινά έχουν μαγειρική, το μεσημέρι έχουμε πάλι μαγειρική και το βράδυ, prime time, 6 ημέρες την εβδομάδα μαγειρική». «Ολο αυτό το overdose έχει απομακρύνει τον κόσμο από τη μαγειρική. Όλα χρειάζονται, αλλά με μέτρο», καταλήγει ο πολυβραβευμένος σεφ.
O Σελίμ Σελτζούκ είναι ένα από τα πρόσωπα που αναδείχτηκαν μέσα από ριάλιτι μαγειρικής. Ξεχώρισε στο «ΜasterChef» το 2018, αφού προσαρμόστηκε απόλυτα σε αυτά που ζήτησαν οι κριτές και κατάφερε και τον Σωτήρη Κοντιζά να πει: «Αν μπορούσα, θα ήθελα να γυρίσω τον χρόνο πίσω και να φάω στο μαγαζί του Σελίμ πριν από το “MasterChef” και μετά το “MasterChef”», τονίζοντας ότι είναι ένας από τους παίκτες με τη μεγαλύτερη
εξέλιξη και κάνοντας λόγο για μετάλλαξή του μέσα στο παιχνίδι.
Πριν από λίγους μήνες έκανε νέο βήμα, αφού εγκαινίασε το νέο του εστιατόριο σε μια ολάνθιστη αυλή στο Μαρούσι. Το «Selim Bay» και τα εκλεκτά του πιάτα, όπως μυρωδάτα φιστικλί, αλιζανί και Αδανα κεμπάπ, ασυναγώνιστο κιουνεφέ και άλλα, έχουν δοκιμάσει αρκετοί διάσημοι, όπως ο Γιάννης Ζουγανέλης, που είναι και φίλος του σεφ.
Ο Σελίμ Σελτζούκ σήμερα μιλά για τις προτάσεις που απέρριψε, αλλά και για τα ριάλιτι μαγειρικής που κατακλύζουν την ελληνική τηλεόραση φέτος.
«Σίγουρα είναι πολλά και ο κόσμος δεν ξέρει τι να παρακολουθήσει. Ομως παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο και οι κριτές. Στο “MasterChef”
οι τρεις κριτές είναι πολύ αγαπητοί, και βλέπουν την εκπομπή και για αυτούς. Εγώ το βλέπω και από το μαγαζί μου. Ο κόσμος έρχεται και μου λέει
πόσο τους αγαπάει, με ρωτάνε πότε θα ξεκινήσω το “MasterChef”... Φυσικά, είναι και η παραγωγή πολύ ξεχωριστή, ενώ όλοι περνούσαμε πολύ καλά και πίσω από τις κάμερες», εξηγεί ο Σελίμ. O ίδιος αποκαλύπτει για πρώτη φορά γιατί είπε «όχι» στις δύο προτάσεις που δέχτηκε να λάβει μέρος, στο «Top Chef» και στο «Game of Chefs», στον ΑΝΤ1.
«Με κάλεσαν πριν από λίγο καιρό και από τον ΣΚΑΪ και από τον ΑΝΤ1, όμως αρνήθηκα. Θεωρώ πως μία φορά είναι αρκετή για να δείξεις ποιος είσαι.
Εγώ διαγωνίστηκα σε ένα πολύ δυνατό παιχνίδι, στο Star, και δεν θα το έκανα ξανά. ∆εν είμαι από εκείνους που γυρίζουν στα ριάλιτι. Αλλωστε, έχω το εστιατόριό μου, έχω αφοσιωθεί σε αυτό και δεν με αφορά να πάρω μέρος ξανά σε παιχνίδι», τονίζει, ενώ υποστηρίζει πως υπάρχουν αρκετά ταλέντα εκεί έξω.
«Επίσης, καλό είναι να δίνονται ευκαιρίες και σε άλλους. Εγώ την είχα τη δική μου και νιώθω ευγνώμων γι’ αυτό!», δηλώνει ο ταλαντούχος σεφ. Από την άλλη, ο Σελίμ πιστεύει πως αρκετά παιδιά δηλώνουν συμμετοχή για τη διασημότητα και όχι επειδή θέλουν να μάθουν και να εξελιχθούν ως σεφ.
«Εμείς όταν ξεκινήσαμε δεν γνωρίζαμε πόσο μεγάλη απήχηση θα είχε, καθώς τότε ξεκινούσε και το “Survivor”. ∆εν γνώριζα πόσο πολύ μεγάλη επιτυχία είχε, μέχρι που κυκλοφόρησα έξω και είδα την ανταπόκριση του κόσμου. Τα παιδιά τώρα ξέρουν τι να περιμένουν και πιστεύω πως αρκετά μπαίνουν για να γίνουν διάσημοι και όχι για να μαγειρέψουν».
Το σίγουρο είναι ότι η τηλεοπτική επιτυχία του «MasterChef» -και ενδεχομένως και η επαγγελματική επιτυχία και αναγνωρισιμότητα των κριτών- ώθησε και τα υπόλοιπα κανάλια να στραφούν σε παρόμοιες λύσεις. Χωρίς όμως να λογαριάσουν και τον τηλεθεατή... Η Acun Media φέτος θέλησε να «χτυπήσει» το δημοφιλές «MasterChef», που θα προβληθεί για 6η συνεχόμενη σεζόν στο Star. Ετσι επενδύει σε δύο ριάλιτι μαγειρικής. Το ένα απευθύνεται σε επαγγελματίες και το άλλο σε ερασιτέχνες, όπως το «Κάτι ξαναψήνεται».
Είναι ουσιαστικά το remake της παλιάς εκπομπής «Κάτι ψήνεται», που έπαιζε για πολλά χρόνια στον ANT1 και στη συνέχεια στον Alpha. Ομως, παρά την εντυπωσιακή οικοδέσποινα, που ακούει στο όνομα Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, οι τηλεθεατές δεν συγκινήθηκαν τόσο ώστε να χαρίσουν υψηλή τηλεθέαση στο πρόγραμμα.
«Πιστεύω ότι είναι λάθος το timing. Αποφάσισαν να βγουν ίδια ώρα, ίδια εποχή και με παραπλήσια concepts. Οι μάγειρες είναι αξιόλογοι. Μπορεί, αν ένα από αυτά τα ριάλιτι έπαιζε κάποια άλλη ώρα και όχι απέναντι, να είχε τελείως διαφορετικό κοινό», δηλώνει ο ∆ημήτρης Σκαρμούτσος στο «S», ενώ ο Έκτορας Μποτρίνι εξηγεί: «Η γνώμη μου είναι ότι πραγματικά υπάρχει πληθώρα εκπομπών ριάλιτι μαγειρικής. Ολα τα πρωινά έχουν μαγειρική, το μεσημέρι έχουμε πάλι μαγειρική και το βράδυ, prime time, 6 ημέρες την εβδομάδα μαγειρική». «Ολο αυτό το overdose έχει απομακρύνει τον κόσμο από τη μαγειρική. Όλα χρειάζονται, αλλά με μέτρο», καταλήγει ο πολυβραβευμένος σεφ.
Η ΑΛΛΗ ΕΞΗΓΗΣΗ
O Σελίμ Σελτζούκ είναι ένα από τα πρόσωπα που αναδείχτηκαν μέσα από ριάλιτι μαγειρικής. Ξεχώρισε στο «ΜasterChef» το 2018, αφού προσαρμόστηκε απόλυτα σε αυτά που ζήτησαν οι κριτές και κατάφερε και τον Σωτήρη Κοντιζά να πει: «Αν μπορούσα, θα ήθελα να γυρίσω τον χρόνο πίσω και να φάω στο μαγαζί του Σελίμ πριν από το “MasterChef” και μετά το “MasterChef”», τονίζοντας ότι είναι ένας από τους παίκτες με τη μεγαλύτερη
εξέλιξη και κάνοντας λόγο για μετάλλαξή του μέσα στο παιχνίδι.
Πριν από λίγους μήνες έκανε νέο βήμα, αφού εγκαινίασε το νέο του εστιατόριο σε μια ολάνθιστη αυλή στο Μαρούσι. Το «Selim Bay» και τα εκλεκτά του πιάτα, όπως μυρωδάτα φιστικλί, αλιζανί και Αδανα κεμπάπ, ασυναγώνιστο κιουνεφέ και άλλα, έχουν δοκιμάσει αρκετοί διάσημοι, όπως ο Γιάννης Ζουγανέλης, που είναι και φίλος του σεφ.
Ο Σελίμ Σελτζούκ σήμερα μιλά για τις προτάσεις που απέρριψε, αλλά και για τα ριάλιτι μαγειρικής που κατακλύζουν την ελληνική τηλεόραση φέτος.
«Σίγουρα είναι πολλά και ο κόσμος δεν ξέρει τι να παρακολουθήσει. Ομως παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο και οι κριτές. Στο “MasterChef”
οι τρεις κριτές είναι πολύ αγαπητοί, και βλέπουν την εκπομπή και για αυτούς. Εγώ το βλέπω και από το μαγαζί μου. Ο κόσμος έρχεται και μου λέει
πόσο τους αγαπάει, με ρωτάνε πότε θα ξεκινήσω το “MasterChef”... Φυσικά, είναι και η παραγωγή πολύ ξεχωριστή, ενώ όλοι περνούσαμε πολύ καλά και πίσω από τις κάμερες», εξηγεί ο Σελίμ. O ίδιος αποκαλύπτει για πρώτη φορά γιατί είπε «όχι» στις δύο προτάσεις που δέχτηκε να λάβει μέρος, στο «Top Chef» και στο «Game of Chefs», στον ΑΝΤ1.
«Με κάλεσαν πριν από λίγο καιρό και από τον ΣΚΑΪ και από τον ΑΝΤ1, όμως αρνήθηκα. Θεωρώ πως μία φορά είναι αρκετή για να δείξεις ποιος είσαι.
Εγώ διαγωνίστηκα σε ένα πολύ δυνατό παιχνίδι, στο Star, και δεν θα το έκανα ξανά. ∆εν είμαι από εκείνους που γυρίζουν στα ριάλιτι. Αλλωστε, έχω το εστιατόριό μου, έχω αφοσιωθεί σε αυτό και δεν με αφορά να πάρω μέρος ξανά σε παιχνίδι», τονίζει, ενώ υποστηρίζει πως υπάρχουν αρκετά ταλέντα εκεί έξω.
«Επίσης, καλό είναι να δίνονται ευκαιρίες και σε άλλους. Εγώ την είχα τη δική μου και νιώθω ευγνώμων γι’ αυτό!», δηλώνει ο ταλαντούχος σεφ. Από την άλλη, ο Σελίμ πιστεύει πως αρκετά παιδιά δηλώνουν συμμετοχή για τη διασημότητα και όχι επειδή θέλουν να μάθουν και να εξελιχθούν ως σεφ.
«Εμείς όταν ξεκινήσαμε δεν γνωρίζαμε πόσο μεγάλη απήχηση θα είχε, καθώς τότε ξεκινούσε και το “Survivor”. ∆εν γνώριζα πόσο πολύ μεγάλη επιτυχία είχε, μέχρι που κυκλοφόρησα έξω και είδα την ανταπόκριση του κόσμου. Τα παιδιά τώρα ξέρουν τι να περιμένουν και πιστεύω πως αρκετά μπαίνουν για να γίνουν διάσημοι και όχι για να μαγειρέψουν».