Λαμπερή αλλά και γεμάτη με απρόοπτα και ανατροπές ήταν η 94η τελετή απονομής των Όσκαρ. Η Αμερικανίδα σούπερ σταρ, Beyonce, άνοιξε το σόου, ενώ το Kodak Theater κατακλύστηκε από αστέρες της έβδομης τέχνης που επέστρεψαν στο κόκκινο χαλί σε αντίθεση με πέρυσι εξαιτίας της πανδημίας.

Η μεγαλύτερη ανατροπή σημειώθηκε στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας, καθώς σ΄αυτήν νικήτρια αναδείχθηκε η ταινία "CODA" αφήνοντας πίσω της το μεγάλο φαβορί της βραδιάς, την "Η Εξουσία του Σκύλου".

Στις υπόλοιπες μεγάλες κατηγορίες, η Τζέιν Κάμπιον απέσπασε το Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας για την «Εξουσία του Σκύλου», ο Γουιλ Σμιθ αναδείχθηκε νικητής στην κατηγορία Α' Ανδρικού Ρόλου για το King Richard και η Τζέσικα Τσαστέιν πήρε το Όσκαρ Α΄ Γυναικείου ρόλου για το Eyes of Tammy Faye.

Στις συγκινητικές στιγμές της βραδιάς συγκαταλέγονται η απονομή του Β' γυναικείου ρόλου στην Αριάνα ΝτεΜπόουζ για την ερμηνεία της στο West Side Story, καθώς είναι η πρώτη ανοιχτά queer γυναίκα που κερδίζει ερμηνευτικό Όσκαρ, αλλά και το Όσκαρ Β' ανδρικού ρόλου στον Τρόι Κότσουρ του CODA, που έγινε ο δεύτερος κωφός ηθοποιός στην ιστορία που κερδίζει Όσκαρ (η πρώτη ήταν η Μάρλι Μάτλιν (για τα Παιδιά Ενός Κατώτερου Θεού), η οποία είναι η συμπρωταγωνίστριά του στο CODA).

Τα πρώτα 8 Όσκαρ δόθηκαν πριν την έναρξη του ζωντανού σόου, μία κίνηση που αμφισβητήθηκε από πολλούς δημιουργούς και σωματεία.

Η πιο απρόσμενη στιγμή της βραδιά ήταν όταν ο μεγάλος νικητής Will Smith ανέβηκε εκνευρισμένος στην σκηνή και χαστούκισε τον Chris Rock την ώρα που παρουσίαζε το βραβείο καλύτερου ντοκιμαντέρ. Είχε προηγηθεί αστείο του κωμικού για την σύζυγο του Will Smith, Jada Pinkett Smith.






















Κατά τη διάρκεια της τελετής και μετά το τραγούδι που παρουσίασε η (ουκρανικής καταγωγής) Μίλα Κούνις, τηρήθηκε εντός λεπτού σιγή για τα θύματα του πολέμου στην Ουκρανία και τους ανθρώπους που υποφέρουν από τη ρωσική εισβολή.

Η -χαμηλού προϋπολογισμού- ταινία «CODA» της Σιάν Χέντερ, για την περίπλοκη ζωή μιας οικογένειας κωφών και της κόρης της, που έχει την ακοή της κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας.












Ο θρίαμβος του φιλμ, αγγλόφωνης διασκευής της γαλλικής επιτυχημένης ταινίας «La Famille Bélier», ήταν επίσης νίκη της Apple TV+, της πρώτης πλατφόρμας streaming που κατακτά Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Η σκηνοθέτρια Σιάν Χέντερ εξασφάλισε εξάλλου βραβείο καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου, ενώ ο Τρόι Κότσουρ, κωφός εκ γενετής, κέρδισε βραβείο Β΄ ανδρικού ρόλου.

Α’ Γυναικείου Ρόλου: Η μεταμόρφωση της Τζέσικα Τσαστέιν

Η Τζέσικα Τσαστέιν κέρδισε το Όσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στο «The eyes of Tammy Faye», όπου ενσαρκώνει τον ρόλο της τηλεευαγγελίστριας Τάμι Φέι Μπέικερ. Η 45χρονη ηθοποιός ήταν ήδη δύο φορές ατυχήσασα υποψήφια για το Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου, αρχικά με το «Υπηρέτριες», κατόπιν για την ερμηνεία της στο «Zero Dark Thirty». Εντέλει κέρδισε την αναμέτρηση με άλλες τέσσερις πολύ δημοφιλείς σταρ: την Πενέλοπε Κρουθ («Madres Paralelas»), την Κρίστεν Στούαρτ («Spencer»), τη Νικόλ Κίντμαν («Being the Ricardos») και την Ολίβια Κόλμαν («The Lost Daughter»).











Α’ Ανδρικού Ρόλου: Γουίλ Σμιθ

Ο Γουίλ Σμιθ πήρε το πρώτο του αγαλματίδιο γιατί ενσάρκωσε τον πατέρα της Βίνους και της Σερένα Γουίλιαμς, τον Ρίτσαρντ Γουίλιαμς.











Όσκαρ Σκηνοθεσίας: Τζέιν Κάμπιον

Όχι μόνο κέρδισε το Όσκαρ Σκηνοθεσίας για την “Εξουσία του Σκύλου” αλλά η Τζέιν Κάμπιον έγραψε κι εκείνη ιστορία: έγινε η πρώτη γυναίκα που προτείνεται δυο φορές για Όσκαρ και κερδίζει δις το χρυσό αγαλματάκι, μια για πρωτότυπο σενάριο στα Μαθήματα Πιάνου και μια για Σκηνοθεσία! Είναι μόλις η τρίτη γυναίκα που κερδίζει το Όσκαρ και μάλιστα έναν χρόνο μετά την Κλόι Τζάο.

Η πρωτοπόρος στη συγκεκριμένη κατηγορία ήταν η Κάθριν Μπίγκελοου, που είχε βραβευτεί για το πολεμικό δράμα The Hurt Locker το 2010.

Η Τζέιν Κάμπιον είχε ήδη λάβει το 1994 Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου για τα «Μαθήματα Πιάνου».










Όσκαρ καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων στο Encanto της Disney

Το «Ενκάντο, ένας κόσμος μαγικός», έχει σκηνικό την Κολομβία και αναφορές στον πολιτισμό και τις παραδόσεις της. Αφηγείται τις περιπέτειες μιας συνηθισμένης έφηβης, της Μιραμπέλ, παιδιού οικογένειας κάθε μέλος της οποίας έχει μαγικές δυνάμεις, στην καρδιά των βουνών της Κολομβίας. Επικράτησε έναντι μιας επικής περιπέτειας, επίσης των στούντιο Ντίσνεϊ, του «Η Ράια και ο τελευταίος δράκος», της δραματικής ταινίας «Flee», του «Luca» της εταιρείας Pixar (θυγατρική της Ντίσνεϊ) και του φιλμ «Οι Μίτσελ και η εξέγερση των μηχανών», σε σκηνοθεσία του Μάικ Ριάντα.












Όσκαρ Β’ ανδρικού ρόλου: Τρόι Κοτσούρ, Coda












Ο Γκρέγκ Φρέιζερ κέρδισε το Όσκαρ φωτογραφίας για το Dune













Όσκαρ καλύτερου ήχου για το Dune










Όσκαρ μέικ απ και κομμώσεων κέρδισε η ταινία The Eyes of Tammy Faye











Το Dune κέρδισε και το Όσκαρ μοντάζ











Το Όσκαρ καλύτερου πρωτότυπου τραγουδιού στο Dune










Το Όσκαρ καλύτερης ταινίας μικρού μήκους το The Long Goodbye












Όσκαρ καλύτερης μικρού μήκους κινουμένων σχεδίωνστο The Windshield Wiper













Το Όσκαρ Ντοκιμαντέρ μικρού μήκους κέρδισε το The Queen of Basketball










Όσκαρ μέικ απ και κομμώσεων κέρδισε η ταινία The Eyes of Tammy Faye









Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου στον Κένεθ Μπράνα για το Μπέλφαστ











Όσκαρ κοστουμιών κέρδισε η Τζένι Μπίβαν για την ταινία Cruella











Όσκαρ καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου κέρδισε η Σίαν Χέντερ για το Coda













Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ κέρδισε το Summer Of Soul

Το «Summer of Soul» του μουσικού της χιπ-χοπ Αμίρ «Questlove» Τόμσον είχε θέμα την αξιομνημόνευτη αν και ξεχασμένη από πολλούς συναυλία στο Χάρλεμ το 1969, που είχε αποκληθεί «το μαύρο Γούντστοκ».












Όσκαρ καλύτερης μουσικής στον Χανς Ζίμερ για το Dune











Όσκαρ καλύτερου τραγουδιού σε Μπίλι Έλις και Φινέας Ο’ Κόνελ για το No Time To Die












Το αν ο Σον Πεν θα κάνει πράξη την... απειλή του να λιώσει τα Όσκαρ που έχει πάρει, μένει να το δούμε. Το αίτημά του να μιλήσει στα Όσκαρ ο πρόεδρος της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι (σ.σ. είχε πριν εβδομάδες μιλήσει στο Κογκρέσο) δεν έγινε δεκτό.

Κατά τη διάρκεια της 94ης τελετής κρατήθηκε ενός λεπτού σιγή για την μαρτυρική Ουκρανία. Κατά τη διάρκεια της σύντομης διακοπής στις γιγαντοοθόνες προβάλλονταν μηνύματα που καλούσαν τους θεατές να στείλουν ανθρωπιστική βοήθεια, απαριθμώντας τις ανάγκες των Ουκρανών για βασικά είδη, ανάμεσά τους τροφή, ιατρική φροντίδα και φάρμακα, ή ακόμη για κουβέρτες. «Σας ζητάμε να βοηθήσετε την Ουκρανία με όποιον τρόπο μπορείτε», ανέφερε άλλο μήνυμα.