Η επιστροφή του Χριστόφορου Παπακαλιάτη στη μυθοπλασία αναμενόταν με ενδιαφέρον λόγω πρότερου έντιμου τηλεοπτικού βίου. Οι σειρές του πάντα προκαλούσαν το ενδιαφέρον, τολμούσαν να διαπραγματευτούν και να προβάλουν θέματα δύσκολα, να αναδείξουν σημαντικούς ηθοποιούς και να συζητηθούν για χρόνια.

Τίποτα στην τύχη

Κάθε παραγωγή του θύμιζε τηλεοπτικό εργόχειρο, όπου κάθε βελονιά ήταν μελετημένη. Η σκηνοθεσία, η μουσική, η φωτογραφία, το σενάριο, ακόμα και οι τίτλοι. Τίποτα στην τύχη του. Συγκεντρωτικός, αλλά επίμονος μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης μόλις διαπίστωσε ότι η τηλεοπτική συνθήκη δεν επέτρεπε να συνεχίσει να δουλεύει με τους όρους και τις προϋποθέσεις που χαρακτηρίζουν την ποιότητα και την αισθητική της δουλειάς του, απείχε. Έριξε το βάρος στην κινηματογραφική παραγωγή, έμεινε στο εξωτερικό, ξεκούρασε τις μηχανές και μόλις ένιωσε πως η συνθήκη το επέτρεπε, επέστρεψε.


Κάθε επεισόδιο σαν ταινία μικρού μήκους

Το Maestro αρχικά ανακοινώθηκε για την προηγούμενη σεζόν. Μόλις εννέα επεισόδια, αλλά αυτό δεν σημαίνει κάτι, καθώς κάθε επεισόδιο θυμίζει ταινία μικρού μήκους. Αποφασισμένος να κάνει δυναμικό comeback στο Mega, ο  Χριστόφορος Παπακαλιάτης κρατά κλειστά τα χαρτιά του. Η είδηση για τη συμμετοχή της Χαρούλας Αλεξίου στη σειρά «σκάει σαν βόμβα» και όλοι συνειδητοποιούν ότι δεν πρόκειται για απλή επιστροφή. Το καστ αρχίζει να αποκαλύπτεται. Το ίδιο και η κεντρική ιδέα. Το Mega εντάσσει τη σειρά στον προγραμματισμό της σεζόν που ξεκινά τον Οκτώβριο.


Η επίσημη ανακοίνωση

Στα δημοσιογραφικά γραφεία καταφθάνει η επίσημη ανακοίνωση με λιτή περιγραφή της υπόθεσης. «O Ορέστης ταξιδεύει σε ένα μικρό νησί στην εποχή της πανδημίας προκειμένου να στήσει, από την αρχή, ένα φεστιβάλ μουσικής. Αντιμέτωπος με τη μικρή κοινωνία του νησιού και όλες τις παθογένειές της, θα βρεθεί μπλεγμένος σε μία ακραία ερωτική ιστορία που θα αποτελέσει κίνητρο για να εκδηλωθούν όλα τα κοινωνικά προβλήματα τα οποία μαστίζουν μια ολόκληρη ομάδα ανθρώπων. Είναι όλοι συνδεδεμένοι μεταξύ τους και μ’ έναν τρόπο συνένοχοι σε αυτό που θα ακολουθήσει…».


Οι πρωταγωνιστές

Πρωταγωνιστούν: Χριστόφορος Παπακαλιάτης, Χάρις Αλεξίου, Μαρία Καβογιάννη, Φάνης Μουρατίδης, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, Αντίνοος Αλμπάνης, Στεφανία Γουλιώτη, Γιάννης Τσορτέκης, Κλέλια Ανδριολάτου, Ορέστης Χαλκιάς κ.ά.

Ιστορία πάθους και ταμπού που καταρρέουν

Στα εννέα επεισόδια του «Maestro», ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης αφηγείται αριστοτεχνικά μια συναρπαστική ιστορία πάθους και σύγκρουσης. Ένα καστ ταλαντούχων ηθοποιών ενσαρκώνει πολυδιάστατους ήρωες, μέσα από τους οποίους ο δημιουργός επιχειρεί να εμβαθύνει στην ψυχοσύνθεση χαρακτηριστικών τύπων της κοινωνίας μας. Τα ταμπού καταρρέουν, οι ψυχοπαθητικές συμπεριφορές, οι κοινωνικές παθογένειες, τα ανομολόγητα μυστικά βγαίνουν στην επιφάνεια και το κοινό αρχίζει να ακολουθεί φανατικά μία σειρά που μιλά σκληρά, ωμά και ρεαλιστικά για όσα κανείς δεν τολμά να παραδεχτεί στη ζωή.


Το Maestro ανήκει πια στο Netflix

Φυσικά, βασικό σημείο αναφοράς το γεγονός πως το «Maestro» ανήκει εδώ και έναν μήνα στο Netflix. Η σειρά του Χριστόφορου Παπακαλιάτη είναι η πρώτη ελληνική σειρά που θα προβληθεί μέσα από την πλατφόρμα παγκοσμίως και αποτελεί και πρωτοτυπία για τη χώρα μας. Η σειρά θα έρθει στους συνδρομητές του Netflix σε Ελλάδα και Κύπρο στις 19 Δεκεμβρίου 2022 και θα κάνει πρεμιέρα σε όλο τον κόσμο για πρώτη φορά στις αρχές του 2023.


Η Καβογιάννη, ο Τσορτέκης και η Χαρούλα

Οι ερμηνείες γίνονται σημείο αναφοράς. Η Μαρία Καβογιάννη θα εμψυχώσει τη γυναίκα αυτή που θα βιώσει τις πιο σκληρές σκηνές τηλεοπτικού ξυλοδαρμού από έναν βάναυσο σύζυγο. Αυτού που μέχρι τώρα περιγράφεται στα δελτία ειδήσεων και στις ιστοσελίδες, ακούγεται από τα διπλανά διαμερίσματα, ψιθυρίζεται στη γειτονιά, αλλά κανείς δεν έχει δει. Ο Παπακαλιάτης ανοίγει την πόρτα και δείχνει την ωμή βία. Με κάθε λεπτομέρεια. Το κτήνος σε κάθε κίνηση βαρβαρότητας και τα θύματά του να ποδοπατούνται και να χτυπιούνται αλύπητα και με μίσος. Η Μαρία είναι η μάνα που θα προσπαθήσει να υπερασπιστεί το παιδί της. Και για ακόμα μία φορά θα βρεθεί άγρια ξυλοκοπημένη από τον δυνάστη σύζυγο. Και θα κρύψει τις μελανιές και τα σημάδια της. Θα χαθεί μέσα στο πλήθος της τοπικής κοινωνίας υποδυόμενη την ευτυχισμένη σύζυγο που ακούει Πάολα…


Η ερμηνεία της Καβογιάννη θα σοκάρει. Για την αλήθεια και το μεγαλείο της. Για το δάγκωμα της γροθιάς της από πόνο. Για τα δάκρυα που ανακατεύτηκαν με το αίμα των πληγών και κύλησαν στο γυαλί της τηλεοπτικής οθόνης. Για τους πνιχτούς λυγμούς που παρέσυραν ακόμη και τους συναισθηματικά «ανάπηρους» εξ ημών. Στο πρόσωπο της Καβογιάννη κάθε κακοποιημένη γυναίκα βρήκε μία πλευρά της δύσκολης αλήθειας της. Στον δρόμο γυναίκες τη σταματούν, την αγκαλιάζουν, κλαίνε.


Στον αντίποδα ο Γιάννης Τσορτέκης. Το τέρας με την υποκριτική δεινότητα που συνεπήρε τα τηλεοπτικά πλήθη. Ομοφοβικός και βίαιος κακοποιητής ως Χαράλαμπος στο «Maestro», ο Τσορτέκης σοκάρει με τη σκληρότητα του ξυλοδαρμού του γιου του, που αποκαλύπτει πως είναι ομοφυλόφιλος, και τις συνεχείς επιθέσεις στη Μαρία, τη γυναίκα του. Σκληρό και ανέκφραστο πρόσωπο, συναισθηματικά ανάπηρος και ανελέητα βίαιος.


Τον μισεί ο κόσμος, θέλει να τον εκδικηθεί για τις κραυγές που προκαλούν τα χτυπήματά του και γεμίζουν τα σαλόνια του. Στο πρόσωπο του ρόλου του αντικατοπτρίζεται ο ασύλληπτος νταής, ο δυνάστης που ποτέ δεν τιμωρείται, το ένοχο μυστικό των κλειστών και δειλών κοινωνιών, η πηγή του κακού. Το περιγράφει και ο ίδιος γλαφυρά σε συνέντευξή του. «Οι άνθρωποι με είδαν να αλυσοχτυπάω τον γιο μου και να σαπίζω τη γυναίκα μου στο ξύλο – δεν τους το είπε κανείς, ούτε το φαντάστηκαν πώς γίνεται κάποιος να βαράει τον γιο του λέγοντάς του "πες μου αν είσαι π…της". Όταν το βλέπεις τρώγοντας το σούσι σου, σου φεύγει από το στόμα το ρυζάκι μαζί με τον σολομό, διότι δεν μπορείς να κάνεις αλλιώς, το έχεις βιώσει κι εσύ. Το θεωρώ πολύ σημαντικό, γιατί μόνο έτσι μπορεί ο θεατής να σκεφτεί τι είναι αυτό στην πραγματικότητα και να πάρει θέση».
Γιάννης Τσορτέκης: «Ο κόσμος αγανακτεί με τον ρόλο μου στο "Maestro" και αυτό είναι μεγάλη επιτυχία».
Και φυσικά η Χαρούλα. Η ανεξάντλητη, γενναιόδωρη Χαρούλα. Που χαίρεται και τη χαιρόμαστε. Που εντάχθηκε στο σύνολο αρμονικά και με ψυχή. Που αγκάλιασε και αγκαλιάστηκε για ακόμα μία φορά από το κοινό. Το οποίο δεν της χαρίστηκε. Εκείνη το κατέκτησε.



Απόψε το μεγάλο φινάλε

Απόψε το βράδυ θα προβληθεί το τελευταίο επεισόδιο του «Maestro». Ευτυχώς θα υπάρξει και δεύτερος κύκλος, ο οποίος ήδη γράφεται και τα γυρίσματα θα αρχίσουν τον Φεβρουάριο.

Δείτε το τρέιλερ του τελευταίου επεισοδίου