Καταγράφει τις εμπειρίες του από τις εμπόλεμες, κυρίως, ζώνες όπου ταξιδεύει, συνοδεύοντάς τες με «ρεαλιστικά “κλικ”, που από μόνα τους μεταφέρουν ιστορίες», όπως τα χαρακτηρίζει, μεταξύ άλλων ΜΜΕ, το «Town and Country» (αμερικανική βίβλος του lifestyle).

Το τελευταίο άρθρο του Νικόλα Νιάρχου -επί μακρόν συνεργάτη του «New Yorker» και παλαιότερα του «Guardian» και των «Νew York Times»- είναι για το «Granta»: Στην έρευνά του, με τον τίτλο «Power Metals» -καμία σχέση με τους Ολυμπιακούς Αγώνες-, καθρεφτίζει στον φακό του Κονγκολέζους…

Γυναικόπαιδα που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας και σκάβουν, μαζί με άντρες εργάτες, για να ανακαλύψουν ένα ποδήλατο, κάποιο νόμισμα, σιδερικά -το καλύτερό τους-, με σκοπό έπειτα να τα πουλήσουν. Στον προηγούμενο σταθμό του, στην Υεμένη, κοντά του για ένα διάστημα βρέθηκε και η αγαπημένη του, Μαλού Ντάλα Πίκολα. Εκείνη εμπνεύστηκε για τις ζωγραφιές της, που τις παρουσίασε τώρα, στη νέα της έκθεση στο Παρίσι, και, εκείνος, ανοίγοντας το διάφραγμα, καδράρισε και στην αγαπημένη του. Διαβάζοντας τις λήψεις του, βλέπουμε μια Μαλού εντελώς αλλαγμένη.

Από comme il faux Ιταλίδα αριστοκράτισσα, με γαλλικά και πιάνο (κυριολεκτικά), γίνεται κορίτσι της ζούγκλας, της θάλασσας, αλλά και της ερήμου. Ένα κορίτσι της διπλανής πόρτας που θα μπορούσε να έχει ξεπηδήσει και από την έκθεση του Νικόλα «Άλλοι κόσμοι» (2023). Αλλά έτσι απλώς είναι η αγαπημένη του βαθύπλουτου κληρονόμου, η πρωταγωνίστρια της ζωής του. Τώρα και μούσα του.

Tip: Ο Νιάρχος ετοιμάζει βιβλίο, που θα κυκλοφορήσει από την Penguin Books.