Celebrities: Οι εντυπωσιακότερες και οι πιο κιτς εµφανίσεις του 2024
Μεγάλη λίστα
Από τους εγχώριους σελέμπριτις έως το Χόλιγουντ, τους Ολυμπιακούς Αγώνες, τις αμερικανικές εκλογές και τον παραμυθένιο αλλά μπόλιγουντ γάμο
Δύσκολα θα βρεις κάποιον να πει πως µία σταρ του Χόλιγουντ, όπως η Κέιτ Μπλάνσετ, η Νικόλ Κίντµαν ή η Σαρλίζ Θερόν, δεν είναι καλοντυµένη. Και δεν έχει σηµασία αν το αποτέλεσµα που βλέπουµε έχει να κάνει µε την προσωπική τους αισθητική ή απλώς συνεργάζονται µε έναν έµπειρο στιλίστα. Το ίδιο µπορεί να ισχυριστεί κάποιος και για τον Μπραντ Πιτ, τον Τζορτζ Κλούνεϊ, όχι όµως και για τον πρώην Τζέιµς Μποντ, τον Ντάνιελ Κρεγκ, ο οποίος εµφανίστηκε µε κάτι εµπριµέ πουλόβερ µε κοτλέ παντελόνι και έναν εντελώς διαφορετικό ενδυµατολογικό κώδικα από αυτόν που τον είχαµε συνηθίσει.
Ευκαιρία να ξαναθυµηθούµε εικόνες από τους 12 µήνες του χρόνου, σε rewind και fast forward, ή ακόµη καλύτερα σε ένα αυστηρό «σκρολάρισµα» µέσα από ναι και όχι, in και out, κοστούµια ζωής και εκκεντρικές εµφανίσεις που δεν θα µπορούσαν να µείνουν ασχολίαστες. Ποιοι είναι οι νικητές και οι ηττηµένοι του 2024; Αν και είναι εντελώς υποκειµενική η ανάγνωση ενός ρούχου, µπορούµε να συµφωνήσουµε σε ορισµένες σεµνές, υποτονικές, κιτς, εκκωφαντικές παρουσίες, εντός και εκτός συνόρων.
Η Μαρία Ναυπλιώτου ανήκει στα πρόσωπα που έχουν πάντοτε µια ποιότητα στη στιλιστική τους προσέγγιση, όπως και ο Γιάννης Στάνκογλου, ο οποίος ξέρει πώς να συνδυάζει ένα δερµάτινο τζάκετ µε ένα τζιν. Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης έχει ένα πιο κλασικό ντύσιµο, η Αννα Βίσση διατηρεί µία πιο ροκ εµφάνιση, η Κλέλια Ανδριολάτου ήταν µία φωτεινή παρουσία µε νεοροµαντικά φορέµατα στον ρόλο της, στην πολυσυζητηµένη τρίτη σεζόν του «Maestro».
Και στον υπόλοιπο πλανήτη; ∆εν θα πρέπει να ξεχνάµε πως ήταν έτος εκλογών για την Αµερική. Με αυστηρά ανδρικά κοστούµια για τις γυναίκες, όπως τα υιοθέτησε η Κάµαλα Χάρις, σε όλες τις αποχρώσεις, για να τα δούµε να τα φοράει και η Σελίνα Γκόµεζ στην ταινία «Εµίλια Περέζ» µε την υπογραφή του Saint Laurent. Στις Κάνες εντυπωσίασε και η Αντζελίνα Τζόλι, όπως και η Μόνικα Μπελούτσι στη Βενετία, ντυµένη στα µαύρα, µε ένα στιλ που δύσκολα αποχωρίζεται.
∆εν θα πρέπει να ξεχνάµε πως ήταν και µία Ολυµπιακή χρονιά. Με τη µόδα να επηρεάζεται από τον αθλητισµό και διαφορετικά είδη σπορ, τη Lady Gaga να µην εντυπωσιάζει όσο θα περίµενε κανείς, σε αντίθεση µε τη Σελίν Ντιόν που τραγούδησε, συγκίνησε, µάγεψε το κοινό µε ένα ολοκέντητο ρούχο που διεκδικεί µια θέση στο Μουσείο της Μόδας.
Η Τζένιφερ Λόπεζ παραµένει παραδοσιακά κακόγουστη. Υπερβολικά φτιαγµένη, µε ψεύτικες βλεφαρίδες, extensions, παντελόνες µε ασορτί αξεσουάρ, όλα σετ, όλα προσχεδιασµένα, όλα για αναρτήσεις στο Instagram, χωρίς καµία διάθεση αυτοσχεδιασµού. Οπως συµβαίνει και µε όλα τα µέλη της οικογένειας Καρντάσιαν, από τις Κάιλι και Κένταλ Τζένερ, µέχρι την Κιµ, την Κόρτνεϊ, την Κλόι, που έχουν αλλάξει, έχουν µεταλλαχθεί, κυκλοφορούν µε εσώρουχα, ασηµένιες,φουτουριστικές στολές, µαγιό που δεν αφήνουν και πολλά στη φαντασία, κακόγουστες, αποκριάτικες στολές για εσωτερική κατανάλωση, για µια ζωή που δεν σταµάτησε ποτέ να είναι ριάλιτι. Ούτε στον ύπνο τους.
Ηταν και µια χρονιά µε καουµπόηδες, µάγισσες και κύκνους. Την Μπλέικ Λάιβλι να µη θυµίζει το «Gossip Girl» του παρελθόντος στην ταινία και την προώθησή της, «Ιt ends with us». Από την άλλη, ο Τιµοτέ Σαλαµέ, ο οποίος µεταµορφώθηκε από «Willy Wonka» σε Μποµπ Ντίλαν, απέδειξε πως το Χόλιγουντ ψάχνει για νέες φωνές και αν ένας ηθοποιός είναι ταλαντούχος και φωτογενής, ακόµη και το κλασικό Levi’s 501 µπορεί να ξαναγεννηθεί και να γίνει ανάρπαστο. Ειδικά µε τα τραγούδια του Μποµπ Ντίλαν στο σάουντρακ.
Το στιλ εκδηλώθηκε µε πολλές διαφορετικές µορφές τους τελευταίους 12 µήνες. Στην προεκλογική εκστρατεία, µε τη Μελάνια Τραµπ στο φινάλε να παραδίδει µαθήµατα κοµψότητας, αλλά και στο κόκκινο χαλί, στα γήπεδα του τένις, στα µουσεία, στο Μet Gala, στα θέατρα, στην Επίδαυρο, στο Ηρώδειο, στο Λούβρο... Η αυτοέκφραση είναι το ζητούµενο. Ο Nτάνιελ Κρεγκ θέλησε να ξεχάσει για τα καλά τον Τζέιµς Μποντ και δυσκολευτήκαµε να τον αναγνωρίσουµε στην καµπάνια του οίκου Loewe, όπως και στο ροµαντικό δράµα «Queer».
Η Ντεµί Μουρ έκανε τη µεγάλη επιστροφή, τόσο στο φιλµ µε τίτλο «The Substance», όπως και στην τηλεοπτική σειρά «Feud», µε απαραίτητο...αξεσουάρ τον/την Πιλάφ, το τσιουάουά της. Με τα µακριά σατέν φορέµατα που επιλέγει, και τα µακριά, ίσια µαλλιά της, δύσκολα να προκαλέσει αρνητικές κριτικές.
Από τις πιο εκκεντρικές εµφανίσεις ήταν αυτές του ζεύγους Αµπάνι, πριν από τον γάµο, τον αρραβώνα, στα πάρτι, στο κόκκινο χαλί, µε τα υπερµεγέθη σµαράγδια, τη Ριάνα στη δεξίωση, την υπερπαραγωγή που αποδεικνύει ότι τα χρήµατα δεν αγοράζουν το γούστο. Ή µήπως δεν θα έπρεπε να είµαστε τόσο αυστηροί; Στην περίπτωση της Mπιγιόνσε µε την κυκλοφορία του «Cowboy Carter» συνδέθηκε άρρηκτα µε τα καπέλα και τις καουµπόικες µπότες για να λανσάρει τη δική της µόδα, ίσως και δανεική από την Ντόλι Πάρτον και την Μπέλα Χαντίντ.
Τι να πούµε για την Απλ Μάρτιν; Μετά το ντεµπούτο της στο Le Bal des Débutantes στο Παρίσι, η κόρη του Κρις Μάρτιν και της Γκουίνεθ Πάλτροου έγινε το µήλον της Εριδος στο ∆ιαδίκτυο. Για ένα φόρεµα που δεν ταίριαζε στην ηλικία της, το πέρασµά της στην πασαρέλα χωρίς να µπορεί να περπατήσει σαν µοντέλο, τον δύστροπο χαρακτήρα της, σύµφωνα µε µαρτυρίες συνοµηλίκων της.
Η Ζεντάγια θεωρείται το απόλυτο ίνδαλµα για σχεδιαστές µόδας και brands. Την ξεχωρίσαµε στις δηµοσιογραφικές προβολές για τις ταινίες «Dune» και «Challengers», µε ρούχα που δηµιουργούσαν συνειρµούς µε τις ηρωίδες που υποδύεται στα φιλµ. Αν θέλουµε να µάθουµε και ορισµένα νέα ονόματα µπορούµε να γνωρίσουµε το µοντέλοinfluencer που γεννήθηκε ως Gabbriette Bechtel και εδραίωσε τη θέση της ως «it» κορίτσι όταν εµφανίστηκε στο βιντεοκλίπ «360» της Charli XCX, πρωταγωνίστησε σε καµπάνιες για τις εταιρείες Marc Jacobs και Y-3 και αρραβωνιάστηκε τον Μάτι Χίλι, τον µουσικό και πρώην σύντροφο της Τέιλορ Σουίφτ. Η Ναόµι Γουάτς, η Νταϊάν Λέιν, η Κλοέ Σεβινί και η Καλίστα Φλόκχαρτ απέδειξαν µέσα από τη σειρά «Feud: Capote vs the Swans» πως µια γυναίκα µετά τα 40 µπορεί να βιώσει την καλύτερη περίοδο της ζωής της. Ακόµη κι αν έχει απαρνηθεί τα µίνι και τις φόρµες.
Πώς θα θυµόµαστε το 2024 σαν αποτύπωµα στη µόδα; Με µαύρα φορέµατα για την όπερα, όπωςτα λάνσαρε πρώτη η Μαρία Κάλλας. Με παστέλ λινά κοστούµια από τη συλλογή που σχεδιάζει ο Μπραντ Πιτ. Με λευκά για την Τίλντα Σουίντον και πράσινο βελούδο και µούσα πλέον του Πέδρο Αλµοδόβαρ, Τζουλιάν Μουρ. Με την Κέιτ Μος να περπατάει µόνη της στο Παρίσι και να µας θυµίζει µε ένα ζευγάρι γόβες, µία γούνα, ένα σατέν νεγκλιζέ, ένα τοπ µε δαντέλα και φούστα, γιατί το «grunge» θα φορεθεί πολύ και του χρόνου. Με δύναµη από τη δεκαετία του ’90. Και τους Nirvana εµµονικά στο βινύλιο.
* Δημοσιεύθηκε στην Κυριακάτικη Απογευματινή
Ευκαιρία να ξαναθυµηθούµε εικόνες από τους 12 µήνες του χρόνου, σε rewind και fast forward, ή ακόµη καλύτερα σε ένα αυστηρό «σκρολάρισµα» µέσα από ναι και όχι, in και out, κοστούµια ζωής και εκκεντρικές εµφανίσεις που δεν θα µπορούσαν να µείνουν ασχολίαστες. Ποιοι είναι οι νικητές και οι ηττηµένοι του 2024; Αν και είναι εντελώς υποκειµενική η ανάγνωση ενός ρούχου, µπορούµε να συµφωνήσουµε σε ορισµένες σεµνές, υποτονικές, κιτς, εκκωφαντικές παρουσίες, εντός και εκτός συνόρων.
Η Μαρία Ναυπλιώτου ανήκει στα πρόσωπα που έχουν πάντοτε µια ποιότητα στη στιλιστική τους προσέγγιση, όπως και ο Γιάννης Στάνκογλου, ο οποίος ξέρει πώς να συνδυάζει ένα δερµάτινο τζάκετ µε ένα τζιν. Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης έχει ένα πιο κλασικό ντύσιµο, η Αννα Βίσση διατηρεί µία πιο ροκ εµφάνιση, η Κλέλια Ανδριολάτου ήταν µία φωτεινή παρουσία µε νεοροµαντικά φορέµατα στον ρόλο της, στην πολυσυζητηµένη τρίτη σεζόν του «Maestro».
«Υπερπαραγωγές»
Και στον υπόλοιπο πλανήτη; ∆εν θα πρέπει να ξεχνάµε πως ήταν έτος εκλογών για την Αµερική. Με αυστηρά ανδρικά κοστούµια για τις γυναίκες, όπως τα υιοθέτησε η Κάµαλα Χάρις, σε όλες τις αποχρώσεις, για να τα δούµε να τα φοράει και η Σελίνα Γκόµεζ στην ταινία «Εµίλια Περέζ» µε την υπογραφή του Saint Laurent. Στις Κάνες εντυπωσίασε και η Αντζελίνα Τζόλι, όπως και η Μόνικα Μπελούτσι στη Βενετία, ντυµένη στα µαύρα, µε ένα στιλ που δύσκολα αποχωρίζεται.∆εν θα πρέπει να ξεχνάµε πως ήταν και µία Ολυµπιακή χρονιά. Με τη µόδα να επηρεάζεται από τον αθλητισµό και διαφορετικά είδη σπορ, τη Lady Gaga να µην εντυπωσιάζει όσο θα περίµενε κανείς, σε αντίθεση µε τη Σελίν Ντιόν που τραγούδησε, συγκίνησε, µάγεψε το κοινό µε ένα ολοκέντητο ρούχο που διεκδικεί µια θέση στο Μουσείο της Μόδας.
Η Τζένιφερ Λόπεζ παραµένει παραδοσιακά κακόγουστη. Υπερβολικά φτιαγµένη, µε ψεύτικες βλεφαρίδες, extensions, παντελόνες µε ασορτί αξεσουάρ, όλα σετ, όλα προσχεδιασµένα, όλα για αναρτήσεις στο Instagram, χωρίς καµία διάθεση αυτοσχεδιασµού. Οπως συµβαίνει και µε όλα τα µέλη της οικογένειας Καρντάσιαν, από τις Κάιλι και Κένταλ Τζένερ, µέχρι την Κιµ, την Κόρτνεϊ, την Κλόι, που έχουν αλλάξει, έχουν µεταλλαχθεί, κυκλοφορούν µε εσώρουχα, ασηµένιες,φουτουριστικές στολές, µαγιό που δεν αφήνουν και πολλά στη φαντασία, κακόγουστες, αποκριάτικες στολές για εσωτερική κατανάλωση, για µια ζωή που δεν σταµάτησε ποτέ να είναι ριάλιτι. Ούτε στον ύπνο τους.
Ηταν και µια χρονιά µε καουµπόηδες, µάγισσες και κύκνους. Την Μπλέικ Λάιβλι να µη θυµίζει το «Gossip Girl» του παρελθόντος στην ταινία και την προώθησή της, «Ιt ends with us». Από την άλλη, ο Τιµοτέ Σαλαµέ, ο οποίος µεταµορφώθηκε από «Willy Wonka» σε Μποµπ Ντίλαν, απέδειξε πως το Χόλιγουντ ψάχνει για νέες φωνές και αν ένας ηθοποιός είναι ταλαντούχος και φωτογενής, ακόµη και το κλασικό Levi’s 501 µπορεί να ξαναγεννηθεί και να γίνει ανάρπαστο. Ειδικά µε τα τραγούδια του Μποµπ Ντίλαν στο σάουντρακ.
Μαθήµατα στιλ
Το στιλ εκδηλώθηκε µε πολλές διαφορετικές µορφές τους τελευταίους 12 µήνες. Στην προεκλογική εκστρατεία, µε τη Μελάνια Τραµπ στο φινάλε να παραδίδει µαθήµατα κοµψότητας, αλλά και στο κόκκινο χαλί, στα γήπεδα του τένις, στα µουσεία, στο Μet Gala, στα θέατρα, στην Επίδαυρο, στο Ηρώδειο, στο Λούβρο... Η αυτοέκφραση είναι το ζητούµενο. Ο Nτάνιελ Κρεγκ θέλησε να ξεχάσει για τα καλά τον Τζέιµς Μποντ και δυσκολευτήκαµε να τον αναγνωρίσουµε στην καµπάνια του οίκου Loewe, όπως και στο ροµαντικό δράµα «Queer».Η Ντεµί Μουρ έκανε τη µεγάλη επιστροφή, τόσο στο φιλµ µε τίτλο «The Substance», όπως και στην τηλεοπτική σειρά «Feud», µε απαραίτητο...αξεσουάρ τον/την Πιλάφ, το τσιουάουά της. Με τα µακριά σατέν φορέµατα που επιλέγει, και τα µακριά, ίσια µαλλιά της, δύσκολα να προκαλέσει αρνητικές κριτικές.
Εκκεντρικότητα
Από τις πιο εκκεντρικές εµφανίσεις ήταν αυτές του ζεύγους Αµπάνι, πριν από τον γάµο, τον αρραβώνα, στα πάρτι, στο κόκκινο χαλί, µε τα υπερµεγέθη σµαράγδια, τη Ριάνα στη δεξίωση, την υπερπαραγωγή που αποδεικνύει ότι τα χρήµατα δεν αγοράζουν το γούστο. Ή µήπως δεν θα έπρεπε να είµαστε τόσο αυστηροί; Στην περίπτωση της Mπιγιόνσε µε την κυκλοφορία του «Cowboy Carter» συνδέθηκε άρρηκτα µε τα καπέλα και τις καουµπόικες µπότες για να λανσάρει τη δική της µόδα, ίσως και δανεική από την Ντόλι Πάρτον και την Μπέλα Χαντίντ.Τι να πούµε για την Απλ Μάρτιν; Μετά το ντεµπούτο της στο Le Bal des Débutantes στο Παρίσι, η κόρη του Κρις Μάρτιν και της Γκουίνεθ Πάλτροου έγινε το µήλον της Εριδος στο ∆ιαδίκτυο. Για ένα φόρεµα που δεν ταίριαζε στην ηλικία της, το πέρασµά της στην πασαρέλα χωρίς να µπορεί να περπατήσει σαν µοντέλο, τον δύστροπο χαρακτήρα της, σύµφωνα µε µαρτυρίες συνοµηλίκων της.
Τα Gala
Η Ζεντάγια θεωρείται το απόλυτο ίνδαλµα για σχεδιαστές µόδας και brands. Την ξεχωρίσαµε στις δηµοσιογραφικές προβολές για τις ταινίες «Dune» και «Challengers», µε ρούχα που δηµιουργούσαν συνειρµούς µε τις ηρωίδες που υποδύεται στα φιλµ. Αν θέλουµε να µάθουµε και ορισµένα νέα ονόματα µπορούµε να γνωρίσουµε το µοντέλοinfluencer που γεννήθηκε ως Gabbriette Bechtel και εδραίωσε τη θέση της ως «it» κορίτσι όταν εµφανίστηκε στο βιντεοκλίπ «360» της Charli XCX, πρωταγωνίστησε σε καµπάνιες για τις εταιρείες Marc Jacobs και Y-3 και αρραβωνιάστηκε τον Μάτι Χίλι, τον µουσικό και πρώην σύντροφο της Τέιλορ Σουίφτ. Η Ναόµι Γουάτς, η Νταϊάν Λέιν, η Κλοέ Σεβινί και η Καλίστα Φλόκχαρτ απέδειξαν µέσα από τη σειρά «Feud: Capote vs the Swans» πως µια γυναίκα µετά τα 40 µπορεί να βιώσει την καλύτερη περίοδο της ζωής της. Ακόµη κι αν έχει απαρνηθεί τα µίνι και τις φόρµες.Πώς θα θυµόµαστε το 2024 σαν αποτύπωµα στη µόδα; Με µαύρα φορέµατα για την όπερα, όπωςτα λάνσαρε πρώτη η Μαρία Κάλλας. Με παστέλ λινά κοστούµια από τη συλλογή που σχεδιάζει ο Μπραντ Πιτ. Με λευκά για την Τίλντα Σουίντον και πράσινο βελούδο και µούσα πλέον του Πέδρο Αλµοδόβαρ, Τζουλιάν Μουρ. Με την Κέιτ Μος να περπατάει µόνη της στο Παρίσι και να µας θυµίζει µε ένα ζευγάρι γόβες, µία γούνα, ένα σατέν νεγκλιζέ, ένα τοπ µε δαντέλα και φούστα, γιατί το «grunge» θα φορεθεί πολύ και του χρόνου. Με δύναµη από τη δεκαετία του ’90. Και τους Nirvana εµµονικά στο βινύλιο.
* Δημοσιεύθηκε στην Κυριακάτικη Απογευματινή