Μαρία Εκμεκτσιόγλου: Η καταγωγή από την Κωνσταντινούπολη και τα ρατσιστικά σχόλια - "Πρόσφατα στην Αθήνα άκουσα τη λέξη 'ο τουρκόσπορος'"
Όλα όσα δήλωσε
Η Μαρία Εκμεκτσιόγλου μίλησε για την καταγωγή της από την Κωνσταντινούπολη, την ελληνική της κληρονομιά και τις παραδόσεις που διατηρεί
Μία αποκαλυπτική συνέντευξη έδωσε η μαγείρισσα Μαρία Εκμεκτσιόγλου μιλώντας για την καταγωγή της από την Κωνσταντινούπολη, την ελληνική της κληρονομιά και τις παραδόσεις που διατηρεί.
Συγκεκριμένα, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο «Καλημέρα είπαμε;» την Κυριακή 5 Ιανουαρίου, η Μαρία Εκμεκτσιόγλου περιέγραψε τις διαφορές στις κουζίνες Ελλάδας και Τουρκίας, ενώ αναφέρθηκε και σε περιστατικά διακρίσεων που έχει βιώσει λόγω της καταγωγής της τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Τουρκία.
Μαρία Εκμεκτσιόγλου: Τα ρατσιστικά σχόλια για την καταγωγή της τόσο στην Τουρκία, όσο και στην Ελλάδα
Η Μαρία Εκμεκτσιόγλου αποκάλυψε πως έχει δεχτεί ρατσιστικά σχόλια για την καταγωγή της τόσο στην Τουρκία, όσο και στην Ελλάδα: «Ναι, αισθάνθηκα ξένο σώμα. Αν πω όχι, θα είναι ψέματα. Και πρόσφατα που ήμουν στην Αθήνα με μια παρέα, άκουσα με το που γύρισα την πλάτη τη λέξη "ο τουρκόσπορος". Αυτό είναι πολύ προσβλητικό. Όπως και αντίστοιχα στην Τουρκία, δεν είναι όλοι οι άνθρωπο άγιοι, υπάρχουν κάποιοι που θα πουν "είναι γκιαούρης", η μετάφρασή του να το πω είναι ο "άθεος". Δεν το χρησιμοποιούν πια. Ίσως είναι πάρα πολλοί λίγοι πια που θα πουν αυτή τη λέξη, αλλά και πάλι υπάρχει περίπτωση να την ακούσεις».
«Διατηρώ τις ελληνικές παραδόσεις και τα ελληνικά ήθη και έθιμα»
Στη συνέχεια, ανέφερε ότι διατηρεί τις ελληνικές παραδόσεις και τα ελληνικά ήθη και έθιμα. «Πιο έντονα πεθαίνεις», σχολίασε χιουμοριστικά και πρόσθεσε: «Εγώ προσωπικά ναι και πάρα πολλοί φίλοι μου. Τα διατηρώ και τα διατηρώ με πάρα πολύ μεγάλο σθένος. Τα πάντα, τις γιορτές, τη φανουρόπιτα, τα κόλλυβα των ψυχών, το Πάσχα, τα τσουρέκια, τη βασιλόπιτα, τα γλυκά, τον μπακαλιάρο, τη σκορδαλιά, που είναι ένα έθιμο ελληνικό. Προσπαθώ να τα διατηρώ όλα και τα δικά μου και τα ελληνικά προσπαθώ να τα βάζω μες την καθημερινότητά μου».
Παράλληλα, αναφέρθηκε στις διαφορές ανάμεσα στις δύο κουζίνες, αλλά και τις μικρές διαφοροποιήσεις που υπάρχουν ανάμεσα στην Κωνσταντινούπολη και άλλων πόλεων της Τουρκίας: «Η ελληνική κουζίνα έχει λιγότερα μπαχάρια. Η τουρκική έχει περισσότερα μπαχαρικά. Αυτή είναι η διαφορά μας. Τα παλιά τα χρόνια η τούρκικη κουζίνα είχε πολύ βούτυρο και ακόμα έχει, αλλά η Τουρκία δεν είναι μόνο η Κωνσταντινούπολη, είναι και το Αιγαίο που χρησιμοποιεί ελαιόλαδο, είναι τα βάθη της Ανατολής που δεν έχουν ελιές για να πάρουν ελαιόλαδο, οπότε αναγκαστικά έχουν την κτηνοτροφία, έχουν τα ζωάκια τους, οπότε έχουν το βούτυρο, οπότε θες δεν θες αναγκαστικά θα μαγειρέψεις με βούτυρο. Όπως ας πούμε στον μπακλαβά, η Κωνσταντινούπολη θα κάνει μπακλαβά κωνσταντινουπολίτικο με καρύδια, γιατί δεν έχουμε φυστικιές, ενώ η Ανατολή έχουν φυστικιές οπότε μπακλαβάς με φυστίκι θα γίνει σε εκείνες τις περιοχές. Αλλά καμία Κωνσταντινουπολίτισσα, από όσες ξέρω εγώ, δεν θα βάλουν - και εγώ ακόμα -, δεν θα βάλουμε στον μπακλαβά μας φυστίκι Αιγίνης που λέμε στην Ελλάδα, θα τον κάνουμε με καρύδια, γιατί η Κωνσταντινούπολη ήταν γεμάτη με καρυδιές».