Χρυσές Σφαίρες: Με λάμψη, μηνύματα και παρατράγουδα πριν από το κόκκινο χαλί των βραβείων Όσκαρ
Εντυπωσιακές παρουσίες στο κόκκινο χαλί
Η μέκκα του θεάματος βρέθηκε στο επίκεντρο με την 82η απονομή των Χρυσών Σφαιρών που και αυτή την φορά έκρυβαν αρκετές εκπλήξεις
Το πρελούδιο της τελετής των βραβείων Οσκαρ παρακολούθησαν εκατοµµύρια άνθρωποι, µε την 82η απονοµή των Χρυσών Σφαιρών να ανοίγει την αυλαία των τιµητικών διακρίσεων. Ωδή στην έµπνευση, τη δηµιουργία, όπως και µια ενδοσκοπική µατιά στις καθηµερινές προκλήσεις και στα άδυτα της επικαιρότητας αποτελούν, µε έναν κινηµατογραφικό τρόπο, οι Χρυσές Σφαίρες του 2025.
Η λάµψη, το χιούµορ, η συγκίνηση, µια συνολική πανδαισία µηνυµάτων και ιδεών, όλα συνέθεσαν το παζλ της τέχνης που συναρµολογήθηκε από τους γνωστούς αστέρες και καλλιτέχνες της µεγάλης οθόνης. Προτού το κόκκινο χαλί στρωθεί ξανά στο Χόλιγουντ, στις 2 Μαρτίου, εκτός από τα ποικίλης φύσεως σενάρια που «παρήλασαν» από τη «Μέκκα» του θεάµατος, υπήρξαν και πολλές εµφανίσεις που σχολιάστηκαν, όπως άλλωστε και παρασκηνιακά στιγµιότυπα, κάτι που -αν µη τι άλλο- αποτελεί ένα από τα αγαπηµένα θέµατα του Τύπου.
Οι βασικές θεµατικές ενότητες που ξεπήδησαν από την ατζέντα, όπως γράφουν τα ΜΜΕ, φάνηκε να είναι ζητήµατα όπως η µετανάστευση, η αποδοχή και η επιβίωση, όµως στη φετινή απονοµή των βραβείων φάνηκε ότι επικράτησε µια συνολικά πιο εύθυµη νότα, µε την ουσία της εκδήλωσης να περιορίζεται -µε έναν τρόπο- στους κανόνες που επιτάσσει η λάµψη. Βασικοί συντελεστές της βραδιάς, η διασκέδαση, οι χιουµοριστικές στιγµές και τα χαµόγελα.
Τα έργα εκείνα που αναµφισβήτητα ξεχώρισαν ήταν το µιούζικαλ-θρίλερ «Emilia Pérez» του Ζακ Οντιάρ και η δραµατική ταινία «The brutalist» του Μπρέιντι Κόρµπετ, η οποία αφηγείται την ιστορία ενός Εβραίου αρχιτέκτονα, που επέζησε του Ολοκαυτώµατος. Συγκεκριµένα, καλύτερη δραµατική ταινία αναδείχθηκε το «The brutalist», στην κατηγορία Καλύτερης Κωµωδίας ή Μιούζικαλ αναδείχθηκε το «Emilia Pérez», ενώ την ίδια στιγµή ξεχώρισε ο Μπρέιντι Κόρµπετ («The brutalist»), που έλαβε το Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας.
Από τα στιγµιότυπα που µονοπώλησαν την προσοχή ήταν, µεταξύ άλλων, η συγκίνηση της Ντέµι Μουρ στην πρώτη της Χρυσή Σφαίρα Α' Γυναικείου Ρόλου για την ερµηνεία της στην ταινία «Το ελιξίριο της νιότης» της Γαλλίδας σκηνοθέτιδος Κοραλί Φαρζά.
Από µια πληθωρική βραδιά, στην οποία πρωτοστάτησαν η λάµψη, η µόδα και τα παρατράγουδα, επιχειρώντας κανείς µία σταχυολόγηση, ξεχωρίζει τουλάχιστον εννέα στιγµές που συζητήθηκαν ευρέως και από τους σχολιαστές των διεθνών ΜΜΕ.
Ο µεστός από χιούµορ µονόλογος της Νίκι Γκλέιζερ, που παρουσίασε για πρώτη φορά τη βραδιά, προσέφερε -αν µη τι άλλο- στιγµές γέλιου στο κοινό. Η παρουσιάστρια της βραδιάς, αφού αποκάλεσε υπέροχο το µουστάκι του Τιµοτέ Σαλαµέ, αστειεύτηκε και µε τηλεοπτικές σειρές, όπως µε την εκποµπή του Εντι Ρέντµεϊν «The day of the jackal», στο Peacock, υπογραµµίζοντας ότι η αόρατη φύση του χαρακτήρα του οφειλόταν στην πλατφόρµα.
Η Γκλέιζερ κατάφερε, όπως γράφουν οι σχολιαστές, να παντρέψει την παρουσίαση µε το αιχµηρό χιούµορ, κάτι που δεν πέτυχε ο Τζο Κόι πέρυσι. Από την ατζέντα των αξιοπρόσεκτων στιγµών δεν έλειψε και η ιδιαίτερη οµιλία της Τζένιφερ Κούλιτζ. Η 63χρονη, η οποία παρουσίασε το βραβείο για τον καλύτερο ανδρικό ρόλο σε τηλεοπτική σειρά κωµωδίας ή µιούζικαλ, δεν σταµάτησε να προκαλεί γέλια µε την ιδιαίτερη γοητεία της. Στην εισαγωγή της µοιράστηκε µια αστεία ιστορία, αναφέροντας πως ο Μπίλι Μποµπ Θόρντον στην προηγούµενη δουλειά της είχε το δικαίωµα να φέρει το… κατοικίδιο κογιότ του, ενώ εκείνη δεν είχε την ίδια δυνατότητα για τα τρίδυµα παιδιά της.
«∆εν έχω κανέναν να ευχαριστήσω, το έκανα όλο µόνος µου. Μια άδεια, γυµνή ερµηνεία!», δήλωσε ο Κόλιν Φάρελ, που κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα για τον καλύτερο ανδρικό ρόλο σε µίνι σειρά ή τηλεταινία για τον ρόλο του στο «The penguin», και ξεσήκωσε τα πλήθη. Στα αξιοσηµείωτα ενσταντανέ και το πρώτο βραβείο για την Ντέµι Μουρ. Η 62χρονη ηθοποιός κέρδισε την πρώτη της Χρυσή Σφαίρα για την ερµηνεία της στην ταινία «The substance».
Ξεκίνησε την οµιλία της λέγοντας ότι «είναι η πρώτη φορά που κερδίζω κάτι ως ηθοποιός» και µοιράστηκε µια προσωπική ιστορία, η οποία καταδείκνυε την αµφισβήτηση που γνώρισε στην καριέρα της όταν παραγωγός τής είχε πει ότι ήταν µια «ηθοποιός του ποπ κορν». «Γιορτάζω αυτό το βραβείο ως ένδειξη της ολοκλήρωσής µου και της αναγνώρισης ότι ανήκω εδώ», τόνισε δικαιωµένη η Ντέµι Μουρ.
Στα παρατράγουδα της βραδιάς το αστείο του Ελτον Τζον για την όρασή του. Ανέβηκε στη σκηνή µαζί µε την Μπράντι Καρλάιλ και, χωρίς να δείχνει καµία προσπάθεια απόκρυψης, απάντησε ως εξής στις φήµες για την υγεία του: «Είναι πολύ ιδιαίτερη νύχτα γιαµένα, γιατί, αν δεν το ξέρετε, υπάρχουν ιστορίες για την προοδευτική απώλεια της όρασής µου. Θέλω να διαβεβαιώσω όλους ότι δεν είναι τόσο κακό όσο φαίνεται».
Από το «µενού» δεν έλειψαν και οι στιγµές που διέφυγαν την κινηµατογραφική λάµψη. Η Ζόε Σαλντάνα, που κέρδισε την πρώτη της Χρυσή Σφαίρα για την ερµηνεία της στο µιούζικαλθρίλερ «Emilia Pérez», φάνηκε ιδιαίτερα συγκινηµένη, καθώς, µόλις ακούστηκε το όνοµά της, ξέσπασε σε κλάµατα συγκίνησης, εκφράζοντας την ευγνωµοσύνη της. Ωστόσο, η µουσική άρχισε να ηχεί για να την αποµακρύνει από τη σκηνή, κάτι που της αφαίρεσε τη δυνατότητα να εκφράσει όσα επιθυµούσε για την πρώτη νίκη της σε µια καριέρα 25 ετών.
Ηχηρή ήταν, την ίδια στιγµή, η απουσία του Τζέρεµι Αλεν Γουάιτ, που κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα για τον καλύτερο ανδρικό ρόλο σε τηλεοπτική σειρά κωµωδίας ή µιούζικαλ, όµως το «The bear» δεν είναι κωµωδία. Η κατηγορία φέτος ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστική, µε υποψήφιους ηθοποιούς όπως ο Τεντ Ντάνσον, ο Ανταµ Μπρόντι και ο Στιβ Μάρτιν. Η τρίτη σεζόν του «The bear» ήταν η χειρότερη και ο Γουάιτ δεν ήταν καν παρών για να παραλάβει το βραβείο του. Σχολιάστηκε και το διφορούµενο αστείο των ηθοποιών Σεθ Ρόγκεν και Κάθριν Ο’Χάρα για το πορνό. Παρουσίασαν το βραβείο για την καλύτερη γυναικεία ερµηνεία σε µίνι σειρά ή τηλεταινία, αλλά η εισαγωγή τους έλαβε µια ανορθόδοξη πορεία. Ο Ρόγκεν ξεκίνησε µε ένα αστείο για την απώλεια των µαλλιών του, αλλά αναφέρθηκε στα «καναδικά» έργα, καθώς τόσο εκείνος όσο και η Κάθριν Ο’Χάρα έλκουν την καταγωγή τους από τον Καναδά.
Από την, κατά τα άλλα, λαµπερή βραδιά δεν έλειψαν και οι αιχµές του Βιν Ντίζελ για τη διαµάχη του µε τον ηθοποιό Ντουέιν Τζόνσον, σχόλιο που σε απονοµή βραβείων ήταν άβολο και αχρείαστο, όπως σηµείωσε άλλωστε και η «New York Post».
Η 28χρονη Ζεντάγια πρωτοστάτησε στις καλοντυµένες της βραδιάς µε ένα στράπλες φόρεµα, εντυπωσιακή ουρά και διαµάντια, θυµίζοντας την παλιά γοητεία του Χόλιγουντ.
Η 57χρονη Νικόλ Κίντµαν ανέδειξε τη γυµνασµένη σιλουέτα της µε ένα κοµψό φόρεµα Balenciaga και ένα στυλ µαλλιών -ψηλή αλογοουρά, ειδικότερα- που θύµιζε κάτι από ’70s. Λάτρις του µινιµαλισµού, η Aντζελίνα Τζολί επέλεξε ένα λιτό, αλλά εντυπωσιακό φόρεµα από τον Οίκο McQueen.
Η Ναόµι Γουότς, αναπαράγοντας την αίγλη του παλιού Χόλιγουντ, επέλεξε φόρεµα haute couture της Schiaparelli. Πρόκειται για ένα σχέδιο µε ντεκολτέ καρδιάς και µαύρο χρώµα, που σπάει την κλασική γραµµή. Η Κέιτ Μπλάνσετ, µε τη σειρά της, επέλεξε ένα φόρεµα µε χρυσές παγιέτες από τον Οίκο Louis Vuitton. Είναι το ίδιο που φορούσε τον περσµένο Μάιο στις Κάννες, στην πρεµιέρα της ταινίας «Rumours» , αφήνοντας άφωνο πλήθος κόσµου. *Δημοσιεύθηκε στο Secret της εφημερίδας Παραπολιτικά το Σάββατο 11/01
Η λάµψη, το χιούµορ, η συγκίνηση, µια συνολική πανδαισία µηνυµάτων και ιδεών, όλα συνέθεσαν το παζλ της τέχνης που συναρµολογήθηκε από τους γνωστούς αστέρες και καλλιτέχνες της µεγάλης οθόνης. Προτού το κόκκινο χαλί στρωθεί ξανά στο Χόλιγουντ, στις 2 Μαρτίου, εκτός από τα ποικίλης φύσεως σενάρια που «παρήλασαν» από τη «Μέκκα» του θεάµατος, υπήρξαν και πολλές εµφανίσεις που σχολιάστηκαν, όπως άλλωστε και παρασκηνιακά στιγµιότυπα, κάτι που -αν µη τι άλλο- αποτελεί ένα από τα αγαπηµένα θέµατα του Τύπου.
Οι βασικές θεµατικές ενότητες που ξεπήδησαν από την ατζέντα, όπως γράφουν τα ΜΜΕ, φάνηκε να είναι ζητήµατα όπως η µετανάστευση, η αποδοχή και η επιβίωση, όµως στη φετινή απονοµή των βραβείων φάνηκε ότι επικράτησε µια συνολικά πιο εύθυµη νότα, µε την ουσία της εκδήλωσης να περιορίζεται -µε έναν τρόπο- στους κανόνες που επιτάσσει η λάµψη. Βασικοί συντελεστές της βραδιάς, η διασκέδαση, οι χιουµοριστικές στιγµές και τα χαµόγελα.
Τα έργα εκείνα που αναµφισβήτητα ξεχώρισαν ήταν το µιούζικαλ-θρίλερ «Emilia Pérez» του Ζακ Οντιάρ και η δραµατική ταινία «The brutalist» του Μπρέιντι Κόρµπετ, η οποία αφηγείται την ιστορία ενός Εβραίου αρχιτέκτονα, που επέζησε του Ολοκαυτώµατος. Συγκεκριµένα, καλύτερη δραµατική ταινία αναδείχθηκε το «The brutalist», στην κατηγορία Καλύτερης Κωµωδίας ή Μιούζικαλ αναδείχθηκε το «Emilia Pérez», ενώ την ίδια στιγµή ξεχώρισε ο Μπρέιντι Κόρµπετ («The brutalist»), που έλαβε το Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας.
Από τα στιγµιότυπα που µονοπώλησαν την προσοχή ήταν, µεταξύ άλλων, η συγκίνηση της Ντέµι Μουρ στην πρώτη της Χρυσή Σφαίρα Α' Γυναικείου Ρόλου για την ερµηνεία της στην ταινία «Το ελιξίριο της νιότης» της Γαλλίδας σκηνοθέτιδος Κοραλί Φαρζά.
Συζητήθηκαν
Από µια πληθωρική βραδιά, στην οποία πρωτοστάτησαν η λάµψη, η µόδα και τα παρατράγουδα, επιχειρώντας κανείς µία σταχυολόγηση, ξεχωρίζει τουλάχιστον εννέα στιγµές που συζητήθηκαν ευρέως και από τους σχολιαστές των διεθνών ΜΜΕ.
Ο µεστός από χιούµορ µονόλογος της Νίκι Γκλέιζερ, που παρουσίασε για πρώτη φορά τη βραδιά, προσέφερε -αν µη τι άλλο- στιγµές γέλιου στο κοινό. Η παρουσιάστρια της βραδιάς, αφού αποκάλεσε υπέροχο το µουστάκι του Τιµοτέ Σαλαµέ, αστειεύτηκε και µε τηλεοπτικές σειρές, όπως µε την εκποµπή του Εντι Ρέντµεϊν «The day of the jackal», στο Peacock, υπογραµµίζοντας ότι η αόρατη φύση του χαρακτήρα του οφειλόταν στην πλατφόρµα.
Η Γκλέιζερ κατάφερε, όπως γράφουν οι σχολιαστές, να παντρέψει την παρουσίαση µε το αιχµηρό χιούµορ, κάτι που δεν πέτυχε ο Τζο Κόι πέρυσι. Από την ατζέντα των αξιοπρόσεκτων στιγµών δεν έλειψε και η ιδιαίτερη οµιλία της Τζένιφερ Κούλιτζ. Η 63χρονη, η οποία παρουσίασε το βραβείο για τον καλύτερο ανδρικό ρόλο σε τηλεοπτική σειρά κωµωδίας ή µιούζικαλ, δεν σταµάτησε να προκαλεί γέλια µε την ιδιαίτερη γοητεία της. Στην εισαγωγή της µοιράστηκε µια αστεία ιστορία, αναφέροντας πως ο Μπίλι Μποµπ Θόρντον στην προηγούµενη δουλειά της είχε το δικαίωµα να φέρει το… κατοικίδιο κογιότ του, ενώ εκείνη δεν είχε την ίδια δυνατότητα για τα τρίδυµα παιδιά της.
«∆εν έχω κανέναν να ευχαριστήσω, το έκανα όλο µόνος µου. Μια άδεια, γυµνή ερµηνεία!», δήλωσε ο Κόλιν Φάρελ, που κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα για τον καλύτερο ανδρικό ρόλο σε µίνι σειρά ή τηλεταινία για τον ρόλο του στο «The penguin», και ξεσήκωσε τα πλήθη. Στα αξιοσηµείωτα ενσταντανέ και το πρώτο βραβείο για την Ντέµι Μουρ. Η 62χρονη ηθοποιός κέρδισε την πρώτη της Χρυσή Σφαίρα για την ερµηνεία της στην ταινία «The substance».
Ξεκίνησε την οµιλία της λέγοντας ότι «είναι η πρώτη φορά που κερδίζω κάτι ως ηθοποιός» και µοιράστηκε µια προσωπική ιστορία, η οποία καταδείκνυε την αµφισβήτηση που γνώρισε στην καριέρα της όταν παραγωγός τής είχε πει ότι ήταν µια «ηθοποιός του ποπ κορν». «Γιορτάζω αυτό το βραβείο ως ένδειξη της ολοκλήρωσής µου και της αναγνώρισης ότι ανήκω εδώ», τόνισε δικαιωµένη η Ντέµι Μουρ.
Στα παρατράγουδα της βραδιάς το αστείο του Ελτον Τζον για την όρασή του. Ανέβηκε στη σκηνή µαζί µε την Μπράντι Καρλάιλ και, χωρίς να δείχνει καµία προσπάθεια απόκρυψης, απάντησε ως εξής στις φήµες για την υγεία του: «Είναι πολύ ιδιαίτερη νύχτα γιαµένα, γιατί, αν δεν το ξέρετε, υπάρχουν ιστορίες για την προοδευτική απώλεια της όρασής µου. Θέλω να διαβεβαιώσω όλους ότι δεν είναι τόσο κακό όσο φαίνεται».
Από το «µενού» δεν έλειψαν και οι στιγµές που διέφυγαν την κινηµατογραφική λάµψη. Η Ζόε Σαλντάνα, που κέρδισε την πρώτη της Χρυσή Σφαίρα για την ερµηνεία της στο µιούζικαλθρίλερ «Emilia Pérez», φάνηκε ιδιαίτερα συγκινηµένη, καθώς, µόλις ακούστηκε το όνοµά της, ξέσπασε σε κλάµατα συγκίνησης, εκφράζοντας την ευγνωµοσύνη της. Ωστόσο, η µουσική άρχισε να ηχεί για να την αποµακρύνει από τη σκηνή, κάτι που της αφαίρεσε τη δυνατότητα να εκφράσει όσα επιθυµούσε για την πρώτη νίκη της σε µια καριέρα 25 ετών.
Ηχηρή ήταν, την ίδια στιγµή, η απουσία του Τζέρεµι Αλεν Γουάιτ, που κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα για τον καλύτερο ανδρικό ρόλο σε τηλεοπτική σειρά κωµωδίας ή µιούζικαλ, όµως το «The bear» δεν είναι κωµωδία. Η κατηγορία φέτος ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστική, µε υποψήφιους ηθοποιούς όπως ο Τεντ Ντάνσον, ο Ανταµ Μπρόντι και ο Στιβ Μάρτιν. Η τρίτη σεζόν του «The bear» ήταν η χειρότερη και ο Γουάιτ δεν ήταν καν παρών για να παραλάβει το βραβείο του. Σχολιάστηκε και το διφορούµενο αστείο των ηθοποιών Σεθ Ρόγκεν και Κάθριν Ο’Χάρα για το πορνό. Παρουσίασαν το βραβείο για την καλύτερη γυναικεία ερµηνεία σε µίνι σειρά ή τηλεταινία, αλλά η εισαγωγή τους έλαβε µια ανορθόδοξη πορεία. Ο Ρόγκεν ξεκίνησε µε ένα αστείο για την απώλεια των µαλλιών του, αλλά αναφέρθηκε στα «καναδικά» έργα, καθώς τόσο εκείνος όσο και η Κάθριν Ο’Χάρα έλκουν την καταγωγή τους από τον Καναδά.
Από την, κατά τα άλλα, λαµπερή βραδιά δεν έλειψαν και οι αιχµές του Βιν Ντίζελ για τη διαµάχη του µε τον ηθοποιό Ντουέιν Τζόνσον, σχόλιο που σε απονοµή βραβείων ήταν άβολο και αχρείαστο, όπως σηµείωσε άλλωστε και η «New York Post».
Οι εντυπωσιακές παρουσίες
Εντυπωσιακές τουαλέτες, που φέρουν την υπογραφή γνωστών δηµιουργών, παρήλασαν και φέτος από το κόκκινο χαλί των βραβείων. Οι περισσότερες, όµως, εµφανίσεις χαρακτηρίστηκαν «ήσυχες», χωρίς υπερβολές και εκκεντρικά στοιχεία.Η 28χρονη Ζεντάγια πρωτοστάτησε στις καλοντυµένες της βραδιάς µε ένα στράπλες φόρεµα, εντυπωσιακή ουρά και διαµάντια, θυµίζοντας την παλιά γοητεία του Χόλιγουντ.
Η 57χρονη Νικόλ Κίντµαν ανέδειξε τη γυµνασµένη σιλουέτα της µε ένα κοµψό φόρεµα Balenciaga και ένα στυλ µαλλιών -ψηλή αλογοουρά, ειδικότερα- που θύµιζε κάτι από ’70s. Λάτρις του µινιµαλισµού, η Aντζελίνα Τζολί επέλεξε ένα λιτό, αλλά εντυπωσιακό φόρεµα από τον Οίκο McQueen.
Η Ναόµι Γουότς, αναπαράγοντας την αίγλη του παλιού Χόλιγουντ, επέλεξε φόρεµα haute couture της Schiaparelli. Πρόκειται για ένα σχέδιο µε ντεκολτέ καρδιάς και µαύρο χρώµα, που σπάει την κλασική γραµµή. Η Κέιτ Μπλάνσετ, µε τη σειρά της, επέλεξε ένα φόρεµα µε χρυσές παγιέτες από τον Οίκο Louis Vuitton. Είναι το ίδιο που φορούσε τον περσµένο Μάιο στις Κάννες, στην πρεµιέρα της ταινίας «Rumours» , αφήνοντας άφωνο πλήθος κόσµου. *Δημοσιεύθηκε στο Secret της εφημερίδας Παραπολιτικά το Σάββατο 11/01