Κάτι τρέχει με τις Σπένσερ - Οι υπέροχες Μίλερ, η Μαρί-Σαντάλ και οι αδελφές της, Πία και Αλεξάνδρα
Οι Σπένσερ φιγουράρουν στις λίστες
Ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στις λουσάτες Αμερικανίδες Μίλερ των '90s, τη Μαρί Σαντάλ και τις αδελφές της με τις σύγχρονες Βρετανίδες royalties - Tα φλας κλέβουν πλέον οι ανιψιές της λαίδης Ντι

Πριν από 30-35 χρόνια ήταν οι fabulous Millers, οι υπέροχες Μίλερ, η Μαρί-Σαντάλ και οι αδελφές της, Πία και Αλεξάνδρα.
Τώρα είναι οι fabulous Spencers, η λαίδη Κίτι, η λαίδη Αµέλια και η λαίδη Ελάιζα, ανιψιές της αδικοχαµένης λαίδης Ντι. Kαι λάµπουν περισσότερο όταν κυκλοφορούν µαζί.
Χαρακτηριστική περίπτωση ήταν πέρσι στην απονοµή, στο γκαλά και στο δείπνο Centrepoint (Centrepoint Awards & Gala Dinner) στο Βρετανικό Μουσείο. To να ελκύουν τους προβολείς εξακολουθεί να ισχύει όταν σηµειώνεται απαρτία, όπως κάποτε και στις Μίλερ. Γι’ αυτό και κάνουµε τον παραλληλισµό µε τις Αµερικανίδες «it girls» των ’80s: Το cover και το αφιέρωµα του «Τatler», του περιοδικού των royalties, στις Σπένσερ έδωσε τροφή σε άλλα ΜΜΕ του Ηνωµένου Βασιλείου να τις «λούσουν» µε κοµπλιµέντα.
Αντίστοιχη ήταν η κατάσταση στα ’80s-’90s για τις αδελφές Μίλερ στα αµερικανικά ΜΜΕ: παραληρούσαν για τις «ξακουστές, µοδάτες Miller sisters, που έκαναν µόδα το lifestyle τους, από το οποίο αντλούσαν έµπνευση οι ντιζάινερ για τις κολεξιόν τους», διαβάζουµε στη «New York Post».
Τώρα, οι Βρετανοί παθαίνουν ντελίριο µε τις Σπένσερ. Οι διαφορές µεταξύ τους; Στη φιλοσοφία τους. Αν και ποτέ, ούτε για τις µεν ούτε για τις δε, δεν τέθηκε ζήτηµα χρηµάτων (όλες σπούδασαν στα καλύτερα κολέγια, γνωρίζουν άψογα τένις, ιππασία, σκι, κολύµπι, επισκέπτονται πριβέ τα ατελιέ των διασηµότερων οίκων µόδας), οι Αµερικάνες ανέκαθεν ένιωθαν -και ήταν- περισσότερο ελεύθερες.
Οι Μίλερ δεν είχαν το βασιλικό πρωτόκολλο σαν κέρβερο πάνω από το κεφάλι τους να «προαναγγέλλει» τις συµπεριφορές τους. ∆εν ήταν προβλέψιµες και αυτό σαφώς τις αβάνταρε στη συνείδηση του µέσου Αµερικανού. ∆ιασκέδαζαν σε παλάτια, αλλά και στα τοπ κλαµπ της Νέας Υόρκης, του Λονδίνου, του Λος Αντζελες, της «πόλης του φωτός», της Ρώµης.
Με σπουδαία ονόµατα, όπως Αντι Γουόρχολ, Βαλεντίνο, Μάριο Τεστίνο – ο πρώτος είναι ο πάπας της pop art, ο δεύτερος θρυλικός σχεδιαστής και λάτρης της Ελλάδας και ο τρίτος εµβληµατικός φωτογράφος µόδας.
Οι Σπένσερ ήταν -και παραµένουν- περιορισµένες σε συγκεκριµένο κύκλο ανθρώπων, ενώ δεν απολαµβάνουν το προνόµιο να εξαφανίζονται κατά το δοκούν για να µην καταγράφεται από τους παπαράτσι κάθε τους κίνηση. Αυτό, διότι είναι ανιψιές της θρυλικής πριγκίπισσας Νταϊάνα, της δηµοφιλέστερης Βρετανής γαλαζοαίµατης όλων των εποχών.
Παρότι, σε αµφότερες τις περιπτώσεις, αναφερόµαστε σε παρόµοιους κύκλους (στους κόλπους της υψηλής κοινωνίας), µιλάµε για lifestyle που αποκλίνουν µεταξύ τους. Εξάλλου, σε αντίθεση µε την εικοσαετία ’80-’00, ζούµε σε υποτονικούς, «νωθρούς» καιρούς, µε µουσικές που προκύπτουν από «πειράγµατα» σε υπολογιστή. Και µε τη συµβολή της Τεχνητής Νοηµοσύνης. Eίδωλα δεν υφίστανται.
∆εν χρειάζεται σκρολάρισµα σε ειδήσεις αναφορικά µε τις αδελφές Μίλερ για όσους σκοπεύουν να µυηθούν στο mode de vivre τους Καλοκαίρια τροπικά ή µεσογειακής εσάνς, κοκτέιλ στα κορυφαία ξενοδοχεία του πλανήτη, ατελείωτα γλέντια τον χειµώνα και στο Γκστάαντ - όπου ο κροίσος πατέρας τους, συνιδρυτής των Duty Free, Ρόµπερτ Μίλερ, διατηρεί σαλέ–, ρούχα by Monclair, παραµυθένιες τουαλέτες, passe partout κοµµάτια Eµίλια Γουίκστιντ, την οποία προτιµά η Μαρί-Σαντάλ, αλλά και οι Σπένσερ.
Όπως και τη Νίκι Χίλτον, αλλά και τους Dolce & Gabbana. Οι Μίλερ είχαν ακόµα και διάσηµα… blind dates – µην ξεχνάµε πως έτσι η Μαρί-Σαντάλ γνώρισε τον Παύλο (γιο του τελευταίου βασιλιά των Ελλήνων, Κωνσταντίνο). Οι Σπένσερ φιγουράρουν στις λίστες των προσκεκληµένων στα πάρτι της ελίτ στη γηραιά Αλβιώνα έχοντας επίσης καταστεί fashion icons.
Βέβαια, «η Αµέλια και η Ελάιζα είναι δίδυµες, αλλά η Ελάιζα περισσότερο µοιάζει ως χαρακτήρας µε τη µεγαλύτερή της αδελφή, Κίτι, παρά µε τη δίδυµή της. Οι Ελάιζα και Κίτι είναι ροµαντικές, τριανταφυλλένιες, αποτυπώνουν µε τις επιλογές τους την αθώα, την παιδική ψυχή της Ντι», αναφέρει συγγενής τους στο «Tatler».
∆εν συνηθίζουν να γιορτάζουν – παρότι τις βοµβαρδίζουν µε προσκλήσεις για τα πιο πριβέ κλαµπ του κόσµου, όπως ακόµα ισχύει και για τις Μίλερ. Όπως, για παράδειγµα, η Αλεξάνδρα, η µικρότερη αδελφή της Μαρί-Σαντάλ, τον Οκτώβριο του 2022, στα 50ά της γενέθλια: έδωσε πάρτι φουτουριστικού concept –µε ρετρό αναφορές ενδυµατολογικά στα ’70s –, παρουσία jet setters και φυσικά του ζεύγους Μαρί-Σαντάλ - Παύλου.
Η Αλεξάνδρα έχει αποκτήσει την πριγκίπισσα Ταλίτα και τον πρίγκιπα Τασίλο από τον πρώτο γάµο της, µε τον πρίγκιπα Αλεξάντερ φον Φίρστενµπεργκ, διάδοχο του γερµανικού θρόνου και γιο της iconic σχεδιάστριας µόδας Νταϊάν φον Φίρστενµπεργκ (υπήρξαν παντρεµένοι από το 1995 έως το 2002). Μάλιστα, η πριγκίπισσα Ταλίτα είναι η διάδοχος της φίρµας Φον Φίρστενµπεργκ.
«Η Αµέλια είναι η “πριγκίπισσα της πανκ”», διατρανώνει το «Tatler». «Όλες κάνουν high fashion, αλλά εκείνη προτιµά Bίβιεν Γουέστγουντ, vintage δηµιουργίες του Αλεξάντερ ΜακΚουίν, Τζον Γκαλιάνο. Η Αµέλια είναι πανκροκ, αγγίζει την αντισυµβατική πλευρά της Νταϊάνα», λέει φίλος της. Και µε το lifestyle της: Παντρεύτηκε στο Κέιπ Τάουν, όπου έζησε µαζί µε τα αδέλφια της αφότου οι γονείς της χώρισαν, «αλλά Νοτιοαφρικανό – και ας είναι αριστοκράτης». Κάπως έτσι, η Αµέλια είναι πιο κοντά στις... Μίλερ.
Η λαίδη Κίτι, πάλι, προΐσταται ή στηρίζει σε µεγαλύτερο βαθµό από τις υπόλοιπες –όπως εξάλλου και οι Μίλερ, αλλά αθόρυβα– φιλανθρωπικές δράσεις. Ενδιαφέρεται για τους άστεγους. Μάλιστα, στο γκαλά στο Βρετανικό Μουσείο ήταν υπεύθυνη για τη συγκέντρωση χρηµάτων για τους άστεγους Αγγλους. Τον θεσµό είχε «αγκαλιάσει» η Νταϊάνα και τώρα η Κίτι συνεχίζει την οικογενειακή παράδοση.
Άλλο κοινό σηµείο των µεν και των δε; Τα πανάκριβα κοσµήµατα. Τα Cartier µάς φέρνουν πιο κοντά. Αναµφίβολα.
*Δημοσιεύθηκε στο ένθετο «Secret» της εφημερίδας Παραπολιτικά
Τώρα είναι οι fabulous Spencers, η λαίδη Κίτι, η λαίδη Αµέλια και η λαίδη Ελάιζα, ανιψιές της αδικοχαµένης λαίδης Ντι. Kαι λάµπουν περισσότερο όταν κυκλοφορούν µαζί.
Χαρακτηριστική περίπτωση ήταν πέρσι στην απονοµή, στο γκαλά και στο δείπνο Centrepoint (Centrepoint Awards & Gala Dinner) στο Βρετανικό Μουσείο. To να ελκύουν τους προβολείς εξακολουθεί να ισχύει όταν σηµειώνεται απαρτία, όπως κάποτε και στις Μίλερ. Γι’ αυτό και κάνουµε τον παραλληλισµό µε τις Αµερικανίδες «it girls» των ’80s: Το cover και το αφιέρωµα του «Τatler», του περιοδικού των royalties, στις Σπένσερ έδωσε τροφή σε άλλα ΜΜΕ του Ηνωµένου Βασιλείου να τις «λούσουν» µε κοµπλιµέντα.
Αντίστοιχη ήταν η κατάσταση στα ’80s-’90s για τις αδελφές Μίλερ στα αµερικανικά ΜΜΕ: παραληρούσαν για τις «ξακουστές, µοδάτες Miller sisters, που έκαναν µόδα το lifestyle τους, από το οποίο αντλούσαν έµπνευση οι ντιζάινερ για τις κολεξιόν τους», διαβάζουµε στη «New York Post».

Τώρα, οι Βρετανοί παθαίνουν ντελίριο µε τις Σπένσερ. Οι διαφορές µεταξύ τους; Στη φιλοσοφία τους. Αν και ποτέ, ούτε για τις µεν ούτε για τις δε, δεν τέθηκε ζήτηµα χρηµάτων (όλες σπούδασαν στα καλύτερα κολέγια, γνωρίζουν άψογα τένις, ιππασία, σκι, κολύµπι, επισκέπτονται πριβέ τα ατελιέ των διασηµότερων οίκων µόδας), οι Αµερικάνες ανέκαθεν ένιωθαν -και ήταν- περισσότερο ελεύθερες.
Οι Μίλερ δεν είχαν το βασιλικό πρωτόκολλο σαν κέρβερο πάνω από το κεφάλι τους να «προαναγγέλλει» τις συµπεριφορές τους. ∆εν ήταν προβλέψιµες και αυτό σαφώς τις αβάνταρε στη συνείδηση του µέσου Αµερικανού. ∆ιασκέδαζαν σε παλάτια, αλλά και στα τοπ κλαµπ της Νέας Υόρκης, του Λονδίνου, του Λος Αντζελες, της «πόλης του φωτός», της Ρώµης.
Με σπουδαία ονόµατα, όπως Αντι Γουόρχολ, Βαλεντίνο, Μάριο Τεστίνο – ο πρώτος είναι ο πάπας της pop art, ο δεύτερος θρυλικός σχεδιαστής και λάτρης της Ελλάδας και ο τρίτος εµβληµατικός φωτογράφος µόδας.
Οι Σπένσερ ήταν -και παραµένουν- περιορισµένες σε συγκεκριµένο κύκλο ανθρώπων, ενώ δεν απολαµβάνουν το προνόµιο να εξαφανίζονται κατά το δοκούν για να µην καταγράφεται από τους παπαράτσι κάθε τους κίνηση. Αυτό, διότι είναι ανιψιές της θρυλικής πριγκίπισσας Νταϊάνα, της δηµοφιλέστερης Βρετανής γαλαζοαίµατης όλων των εποχών.

Παρότι, σε αµφότερες τις περιπτώσεις, αναφερόµαστε σε παρόµοιους κύκλους (στους κόλπους της υψηλής κοινωνίας), µιλάµε για lifestyle που αποκλίνουν µεταξύ τους. Εξάλλου, σε αντίθεση µε την εικοσαετία ’80-’00, ζούµε σε υποτονικούς, «νωθρούς» καιρούς, µε µουσικές που προκύπτουν από «πειράγµατα» σε υπολογιστή. Και µε τη συµβολή της Τεχνητής Νοηµοσύνης. Eίδωλα δεν υφίστανται.
ΣΟΣΙΑΛΙΤΕ
∆εν χρειάζεται σκρολάρισµα σε ειδήσεις αναφορικά µε τις αδελφές Μίλερ για όσους σκοπεύουν να µυηθούν στο mode de vivre τους Καλοκαίρια τροπικά ή µεσογειακής εσάνς, κοκτέιλ στα κορυφαία ξενοδοχεία του πλανήτη, ατελείωτα γλέντια τον χειµώνα και στο Γκστάαντ - όπου ο κροίσος πατέρας τους, συνιδρυτής των Duty Free, Ρόµπερτ Μίλερ, διατηρεί σαλέ–, ρούχα by Monclair, παραµυθένιες τουαλέτες, passe partout κοµµάτια Eµίλια Γουίκστιντ, την οποία προτιµά η Μαρί-Σαντάλ, αλλά και οι Σπένσερ.Όπως και τη Νίκι Χίλτον, αλλά και τους Dolce & Gabbana. Οι Μίλερ είχαν ακόµα και διάσηµα… blind dates – µην ξεχνάµε πως έτσι η Μαρί-Σαντάλ γνώρισε τον Παύλο (γιο του τελευταίου βασιλιά των Ελλήνων, Κωνσταντίνο). Οι Σπένσερ φιγουράρουν στις λίστες των προσκεκληµένων στα πάρτι της ελίτ στη γηραιά Αλβιώνα έχοντας επίσης καταστεί fashion icons.
Βέβαια, «η Αµέλια και η Ελάιζα είναι δίδυµες, αλλά η Ελάιζα περισσότερο µοιάζει ως χαρακτήρας µε τη µεγαλύτερή της αδελφή, Κίτι, παρά µε τη δίδυµή της. Οι Ελάιζα και Κίτι είναι ροµαντικές, τριανταφυλλένιες, αποτυπώνουν µε τις επιλογές τους την αθώα, την παιδική ψυχή της Ντι», αναφέρει συγγενής τους στο «Tatler».
∆εν συνηθίζουν να γιορτάζουν – παρότι τις βοµβαρδίζουν µε προσκλήσεις για τα πιο πριβέ κλαµπ του κόσµου, όπως ακόµα ισχύει και για τις Μίλερ. Όπως, για παράδειγµα, η Αλεξάνδρα, η µικρότερη αδελφή της Μαρί-Σαντάλ, τον Οκτώβριο του 2022, στα 50ά της γενέθλια: έδωσε πάρτι φουτουριστικού concept –µε ρετρό αναφορές ενδυµατολογικά στα ’70s –, παρουσία jet setters και φυσικά του ζεύγους Μαρί-Σαντάλ - Παύλου.
Η Αλεξάνδρα έχει αποκτήσει την πριγκίπισσα Ταλίτα και τον πρίγκιπα Τασίλο από τον πρώτο γάµο της, µε τον πρίγκιπα Αλεξάντερ φον Φίρστενµπεργκ, διάδοχο του γερµανικού θρόνου και γιο της iconic σχεδιάστριας µόδας Νταϊάν φον Φίρστενµπεργκ (υπήρξαν παντρεµένοι από το 1995 έως το 2002). Μάλιστα, η πριγκίπισσα Ταλίτα είναι η διάδοχος της φίρµας Φον Φίρστενµπεργκ.

ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΕΣ
Επιστρέφοντας στις Σπένσερ, η λαίδη Αµέλια και η λαίδη Ελάιζα (δίδυµες και ολόιδιες) µε το πέρασµα του χρόνου χαλαρώνουν το στιλ τους, συµβαδίζοντας µε το τώρα. Έχουν φορέσει µέχρι δηµιουργίες του πληθωρικού Ροµπέρτο Καβάλι, που κάποτε δεν περιλαµβανόταν στη λίστα των ντιζάινερ των royals. H Ελάιζα βαδίζει στα χνάρια της Κίτι, του «µοντέλου της οικογένειας».«Η Αµέλια είναι η “πριγκίπισσα της πανκ”», διατρανώνει το «Tatler». «Όλες κάνουν high fashion, αλλά εκείνη προτιµά Bίβιεν Γουέστγουντ, vintage δηµιουργίες του Αλεξάντερ ΜακΚουίν, Τζον Γκαλιάνο. Η Αµέλια είναι πανκροκ, αγγίζει την αντισυµβατική πλευρά της Νταϊάνα», λέει φίλος της. Και µε το lifestyle της: Παντρεύτηκε στο Κέιπ Τάουν, όπου έζησε µαζί µε τα αδέλφια της αφότου οι γονείς της χώρισαν, «αλλά Νοτιοαφρικανό – και ας είναι αριστοκράτης». Κάπως έτσι, η Αµέλια είναι πιο κοντά στις... Μίλερ.
Η λαίδη Κίτι, πάλι, προΐσταται ή στηρίζει σε µεγαλύτερο βαθµό από τις υπόλοιπες –όπως εξάλλου και οι Μίλερ, αλλά αθόρυβα– φιλανθρωπικές δράσεις. Ενδιαφέρεται για τους άστεγους. Μάλιστα, στο γκαλά στο Βρετανικό Μουσείο ήταν υπεύθυνη για τη συγκέντρωση χρηµάτων για τους άστεγους Αγγλους. Τον θεσµό είχε «αγκαλιάσει» η Νταϊάνα και τώρα η Κίτι συνεχίζει την οικογενειακή παράδοση.

Άλλο κοινό σηµείο των µεν και των δε; Τα πανάκριβα κοσµήµατα. Τα Cartier µάς φέρνουν πιο κοντά. Αναµφίβολα.
*Δημοσιεύθηκε στο ένθετο «Secret» της εφημερίδας Παραπολιτικά