Η Σιµόνη Ραζή παρέλαβε ανήµερα την 25η Μαρτίου το βραβείο της, σε εκδήλωση στο «Posidonio Music Hall», για τα 2α Greek Influencers Awards, από την Ιωάννα Μαλέσκου.

Η αποκαλούµενη «Pink Influencer», µάνατζερ µε λατρεία στο ροζ, αποτυπώνει µαζί µε την κόρη της στον καµβά το δικό της ροζ σύµπαν, έχοντας κατακτήσει 23.500 ακολούθους.

Ανήκει δηλαδή στην κατηγορία των micro influencers. Εκείνη όµως ποντάρει στην Τέχνη και στη µειονότητα των καταναλωτριών. Είναι και εκείνες οι Ελληνίδες όµωs που, ποντάροντας στο lifestyle τους, κερδίζουν την πλειονότητα. Οµάδες κυρίως γυναικών –που παραµένουν πάντα στο στόχαστρο των διαφηµιζόµενων–, καθώς είναι πιο δυνατές καταναλώτριες από τα αρσενικά ήδη από τη δεκαετία του ’70 που άρχισαν τέτοιες έρευνες, για να πολλαπλασιαστούν στην πορεία. Μιλάµε για κορίτσια της διπλανής πόρτας, µε τα οποία όλοι −στην TV, το διευκρινίζουµε− ασχολούνται.

influencers_3

Ποιος ο βαθµός της επιδραστικότητάς τους; Ποια είναι τα target groups, το κοινό-στόχος τους; Πού απευθύνονται;

Η έρευνα του «S» σήµερα αφορά έξι κυρίες: την Ελένη Μενεγάκη (την πρώτη, στη χώρα µας, που ξεπέρασε το «φράγµα» του 1.000.000 followers, κερδίζοντας τον τίτλο της megainfl uencer), την Αθηνά Οικονοµάκου, τη Φαίη Σκορδά, τη ∆ούκισσα Νοµικού, την Κατερίνα Καινούργιου και την Ιωάννα Τούνη. Οι δύο (Φαίη, KatKen) εξακολουθούν να είναι ενεργές στην TV, ως παρουσιάστριες, η Ελένη αυτή τη διετία παραµένει σπίτι της, η ∆ούκισσα το δοκιµάζει περιστασιακά το «έργο» TV, η Αθηνά απασχολεί και για τα προσωπικά και για τη δουλειά της ως ηθοποιός και η Ιωάννα... είναι απλώς η Ιωάννα.

Ιωάννα Τούνη: Με το µπρίο, τα ελάχιστα ρούχα, το µωρό, το χαµόγελα, τα χειµαρρώδη ποστ, τους «απολογισµούς» (ή όχι) για τα budgets για τα ταξίδια της –σε Μαλδίβες, Ντουµπάι– και τον ∆ηµήτρη Αλεξάνδρου, η Ιωάννα έχει και τους περισσότερους άνδρες followers συγκριτικά µε τις προαναφερόµενες. Αυτό αυξάνει τη δυναµική της, την επιδραστικότητά της; Oχι, θα απαντήσουν διαφηµιστές και διαφηµιζόµενοι, µ’ ένα στόµα, µια φωνή. Ο λόγος, ξεκάθαρος. Οι άνδρες, δεν υπήρξαν ποτέ τόσο ένθερµοι καταναλωτές. Ξεκινάµε λοιπόν από την Ιωάννα – και εδώ να τονίσουµε, αξίζει, ότι, αν κάποιοι κάποτε θεωρούσαν το επάγγελµα infl uencer ανέκδοτο, δεδοµένου πως η αξία του, σύµφωνα µε το Oberlo, το 2024 ανήλθε στα 24,5 δισεκατοµµύρια δολάρια και το 2023 στα 21,1 δισ., θα πρέπει να σκεφτούν µήπως οι ίδιοι είναι το ανέκδοτο.

influencers_8


Με πικάντικο µουτράκι και τορνευτές καµπύλες, η Ιωάννα θυµίζει την εκδοχή του «Αmerican dream made in Greece». Μεσοαστή, µε στοχευµένες ατάκες και αδιαµφισβήτητο sex appeal, το οποίο προέβαλλε «ανερυθρίαστα», όπως θα πουν ορισµένοι κακεντρεχείς, αρχικά από το «My Style Rocks» (reality styling), έχτισε δική της σχολή στην Ελλάδα, που θυµίζει και Καρντάσιαν: βινύλ, κολλητά παντελόνια, µικροσκοπικά µαγιό, πολύ βάψιµο, αλλά και πιτζαµούλες και (... άβαφες) στιγµές µε τον µπέµπη της. Εκφράζει οµάδα καταναλωτριών από 25-40, που θέλουν να κάνουν οικογένεια και να παραµείνουν hot. Περισσότερο λαϊκού προφίλ, που θα «µπουστάρουν» τα ελέη τους και δεν θα µπουν στο τριπάκι να στήσουν το τέλειο outfi t, πειραµατιζόµενες µε το color blocking ή συνδυάζοντας περίτεχνα ριγέ, καρό, φλοράλ µε πουά – όλα µαζί. Πού το κακό; Πουθενά. Ποτέ δεν το έπαιξε fashion expert!

Αθηνά Οικονοµάκου: Η µανούλα, µε σπουδές και γάµο που πολλές ζήλεψαν στο παρελθόν, έχοντας τώρα στην αγκαλιά της τον -κατά κοινή οµολογία όµορφο- Μπρούνο Τσερέλα, απευθύνεται σε ψαγµένα κορίτσια µεταξύ 30-50, που θέλουν να συνδυάσουν καριέρα µε µητρότητα και στυλ. Μπορεί να είναι µπουρζουά, µπορεί επαρχιώτισσες, αλλά ποτέ δεν χάνουν την αυτοπεποίθησή τους. Απλώς, τη διαφηµίζουν «ήσυχα».

influencers_6


Σκορδά - Καινούργιου: Οι αγαπηµένες Φαίη Σκορδά και KatKen περπατάνε στο ίδιο, όχι τεντωµένο, αλλά cool σκοινί. Θεόρατες, κορµάρες και µε εκποµπές µέσω των οποίων µπορούν να διαφηµίζουν τις ίδιες φίρµες µε το Instagram, έχουν ως target group δυναµικά κορίτσια από 30 έως... 130 ετών, που δεν εξοστρακίζουν την κοκεταρία από την καθηµερινότητά τους. Οπου κι αν ζουν.

influencers_5

influencers_9

∆ούκισσα Νοµικού: Επίσης τρυφερή µανούλα και σύζυγος, µε δικό της site, η ∆ούκισσα απευθύνεται σε νέες γυναίκες -το πολύ µέχρι 50-, που δεν προκαλούν. Η ∆ούκισσα είναι της σχολής της «ήσυχης πολυτέλειας», αλλά ως πρόσωπο δύο διεθνών φιρµών στην Ελλάδα θεωρείται και icon. Ιδίως για τις γυναίκες των βορείων και των νοτίων προαστίων, που θέλουν να ζήσουν τη ζωή της.

influencers_7



Ελένη Μενεγάκη: Last but not least, η Ωραία Ελένη παραµένει διαχρονική αξία και απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες, ανεξαρτήτως κοινωνικού και µορφωτικού επιπέδου, καταγωγής και τόπου διαµονής. Γιατί, ακόµα και εκτός TV, µε πέντε παιδιά, δύο γάµους και γκράντε θητεία στην TV, θεωρείται top. Και ό,τι πράττει συζητιέται.

influencers_4

*Δημοσιεύθηκε στο ένθετο Secret της εφημερίδας Παραπολιτικά το Σάββατο 29/3