Καπράλος στα Παραπολιτικά 90.1: Οι χειρότεροί μας φόβοι για το λιανεμπόριο έγιναν πραγματικότητα
Ο πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Πειραιά, Θοδωρής Καπράλος, μίλησε στa Παραπολιτικά 90.1 Fm στην εκπομπή «Κεντρικό Μαγκαζίνο» με τη δημοσιογράφο Ανδριάνα Ζαρακέλη. Μεταξύ άλλων, δήλωσε για την κατάσταση που επικρατεί , έπειτα από το νέο «lockdown» που τέθηκε το λιανεμπόριο.
Η συνέντευξή του:
Για την παράταση του lockdown στο λιανεμπόριο:
Δυστυχώς είναι μια μέρα πάρα πολύ δύσκολη για το λιανεμπόριο, φοβόμασταν αυτές τις ανακοινώσεις και δυστυχώς οι χειρότεροί μας φόβοι έχουν γίνει πραγματικότητα. Ουσιαστικά ανακοινώθηκε ότι το λιανεμπόριο δεν ανοίγει, ο μοναδικός τρόπος επικοινωνίας με τον πελάτη είναι το click away το οποίο όπως καταλαβαίνει και ο πλέον αδαής είναι μη εφαρμόσιμο ρεαλιστικά εμπορικά. Αφορά τις επιχειρήσεις οι οποίες έχουν ηλεκτρονικό κατάστημα ώστε να μπορεί να γίνει η επιλογή του προϊόντος και απλά η παραλαβή να γίνει μπροστά από το κατάστημα ίσως βοηθώντας τη διαδικασία των ταχυμεταφορών αφού αυτές δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν.
Μιλάμε για ένα μικρό κομμάτι της αγοράς το οποίο είναι κάτω από το 10% του συνόλου των επιχειρήσεων οι οποίες έχουν ηλεκτρονική παρουσία αυτή τη στιγμή. Η συντριπτική πλειοψηφία της αγοράς που περίμενε αυτές τις μέρες πως και πως για να πάρει έστω μια μικρή ανάσα, έστω ένα μειωμένο τζίρο σε σχέση με τον περσινό και να θυμίσω ότι ένας τζίρος που αποτελεί σχεδόν το 30% του ετήσιου τζίρου, μιλάμε για περίπου 4 δις χαμένα αυτή τη χρονιά, και βέβαια ότι έχουμε μιλήσει μέχρι τώρα για πλαίσιο στήριξης των επιχειρήσεων πραγματικά πέφτει στο κενό. Σε καμία περίπτωση ότι έχουμε συζητήσει μέχρι τώρα δεν μπορεί να καλύψει αυτή τη ζημιά η οποία γίνεται. Μιλάμε για τρομακτική ζημιά, στο πιο κρίσιμο σημείο γιατί χάνεται μια ολόκληρη σεζόν καθώς Νοέμβριος και Δεκέμβριος είναι δύο μήνες που ουσιαστικά το λιανεμπόριο λειτουργεί για τη χειμερινή σεζόν. Μιλάμε για ένα χτύπημα στο σύνολο της αγοράς και αυτό το πράγμα πάει αλυσίδα και από τη λιανική στη χονδρική.
Αναφορικά με το click away
Γίνεται με τηλεφωνική επικοινωνία εφόσον βέβαια ο πελάτης έχει τη δυνατότητα κάπου να δει τα προϊόντα. Για αυτό λεω ότι ρεαλιστικά είναι μη εφαρμόσιμο. Είναι τόσα πολλά τα ερωτήματα που έχουμε δεχτεί από το πρωί από συναδέλφους που δεν μπορούμε και εμείς να δώσουμε απαντήσεις. Περιμένουμε το ΦΕΚ ώστε να μπορέσουμε να είμαστε πιο συγκεκριμένοι.
Αυτό που φοβάμαι είναι ότι δεν πρέπει να ανοίξουμε το παράθυρο σε πράγματα τα οποία θα δημιουργήσουν χειρότερη όχληση στη δημόσια υγεία. Δηλαδή η κινητικότητα που πάμε να αποφύγουμε δεν αποφευχθεί, η επαφή που πάμε να αποφύγουμε δεν αποφευχθεί και τελικά καταφέρουμε να πετύχουμε το ακατόρθωτο δηλαδή και την οικονομία να καταστρέψουμε και την δημόσια υγεία...
Αναφορικά με την πρωτοβουλία του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά
Εμείς σαν εμπορικός σύλλογος λάβαμε μια πρωτοβουλία την οποία δουλεύαμε πάρα πολύ καιρό, δεν είναι κάτι που έγινε τώρα, ούτε έγινε με αφορμή το click away. Έγινε με την αίσθηση που υπάρχει ότι η αγορά αλλάζει, το εμπόριο αλλάζει άρα πρέπει να βοηθήσουμε τα μέλη μας να μπορέσουν να αποκτήσουν το ηλεκτρονικό κανάλι το οποίο πλέον είναι απαραίτητο και στο μέλλον ακόμα πιο απαραίτητο. Συμπίπτει αυτή τη στιγμή να δίνει και μια λύση σε ένα πρόβλημα το οποίο σήμερα βρήκαμε μπροστά μας. Είναι μερική απάντηση το click away.
Η δυνατότητα που δίνουμε με μια στρατηγική συμφωνία που έγινε με τις δύο μεγάλες ελληνικές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου οι οποίες έχουν μια επισκεψιμότητα η οποία είναι αρκετά εκατομμύρια επισκέπτες ανά μήνα, πολλοί περισσότεροι από ότι είναι στα φυσικά mall. Δίνουμε λοιπόν την πρόσβαση στις δικές μας επιχειρήσεις μέσα σε 24 ώρες να αποκτήσουν ηλεκτρονική παρουσία χωρίς κόστος, χωρίς μηνιαία συνδρομή και με βοήθεια από τις πλατφόρμες αυτές ανά επιχείρηση με εξειδικευμένους ανθρώπους που θα βοηθούν στα βήματα . Το μόνο που χρειάζεται από τους συναδέλφους, και τους παρακαλώ να μπουν σε αυτή την πρωτοβουλία, είναι να έχουν θάρρος και να έχουν υλικό διαθέσιμο ώστε να μπει στην πλατφόρμα.
Ο εμπορικός σύλλογος Πειραιά όπως κάνει πάντα πρωτοπορεί, είναι μια ενέργεια που θα έπρεπε να έχει γίνει από την ίδια την κυβέρνηση, να έχει δώσει λύσεις πολύ πριν. Προσπαθούμε να βρούμε λύσεις σε αυτό το πάρα πολύ δύσκολό σταυρόλεξο.
Η συνέντευξή του:
Για την παράταση του lockdown στο λιανεμπόριο:
Δυστυχώς είναι μια μέρα πάρα πολύ δύσκολη για το λιανεμπόριο, φοβόμασταν αυτές τις ανακοινώσεις και δυστυχώς οι χειρότεροί μας φόβοι έχουν γίνει πραγματικότητα. Ουσιαστικά ανακοινώθηκε ότι το λιανεμπόριο δεν ανοίγει, ο μοναδικός τρόπος επικοινωνίας με τον πελάτη είναι το click away το οποίο όπως καταλαβαίνει και ο πλέον αδαής είναι μη εφαρμόσιμο ρεαλιστικά εμπορικά. Αφορά τις επιχειρήσεις οι οποίες έχουν ηλεκτρονικό κατάστημα ώστε να μπορεί να γίνει η επιλογή του προϊόντος και απλά η παραλαβή να γίνει μπροστά από το κατάστημα ίσως βοηθώντας τη διαδικασία των ταχυμεταφορών αφού αυτές δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν.
Μιλάμε για ένα μικρό κομμάτι της αγοράς το οποίο είναι κάτω από το 10% του συνόλου των επιχειρήσεων οι οποίες έχουν ηλεκτρονική παρουσία αυτή τη στιγμή. Η συντριπτική πλειοψηφία της αγοράς που περίμενε αυτές τις μέρες πως και πως για να πάρει έστω μια μικρή ανάσα, έστω ένα μειωμένο τζίρο σε σχέση με τον περσινό και να θυμίσω ότι ένας τζίρος που αποτελεί σχεδόν το 30% του ετήσιου τζίρου, μιλάμε για περίπου 4 δις χαμένα αυτή τη χρονιά, και βέβαια ότι έχουμε μιλήσει μέχρι τώρα για πλαίσιο στήριξης των επιχειρήσεων πραγματικά πέφτει στο κενό. Σε καμία περίπτωση ότι έχουμε συζητήσει μέχρι τώρα δεν μπορεί να καλύψει αυτή τη ζημιά η οποία γίνεται. Μιλάμε για τρομακτική ζημιά, στο πιο κρίσιμο σημείο γιατί χάνεται μια ολόκληρη σεζόν καθώς Νοέμβριος και Δεκέμβριος είναι δύο μήνες που ουσιαστικά το λιανεμπόριο λειτουργεί για τη χειμερινή σεζόν. Μιλάμε για ένα χτύπημα στο σύνολο της αγοράς και αυτό το πράγμα πάει αλυσίδα και από τη λιανική στη χονδρική.
Αναφορικά με το click away
Γίνεται με τηλεφωνική επικοινωνία εφόσον βέβαια ο πελάτης έχει τη δυνατότητα κάπου να δει τα προϊόντα. Για αυτό λεω ότι ρεαλιστικά είναι μη εφαρμόσιμο. Είναι τόσα πολλά τα ερωτήματα που έχουμε δεχτεί από το πρωί από συναδέλφους που δεν μπορούμε και εμείς να δώσουμε απαντήσεις. Περιμένουμε το ΦΕΚ ώστε να μπορέσουμε να είμαστε πιο συγκεκριμένοι.
Αυτό που φοβάμαι είναι ότι δεν πρέπει να ανοίξουμε το παράθυρο σε πράγματα τα οποία θα δημιουργήσουν χειρότερη όχληση στη δημόσια υγεία. Δηλαδή η κινητικότητα που πάμε να αποφύγουμε δεν αποφευχθεί, η επαφή που πάμε να αποφύγουμε δεν αποφευχθεί και τελικά καταφέρουμε να πετύχουμε το ακατόρθωτο δηλαδή και την οικονομία να καταστρέψουμε και την δημόσια υγεία...
Αναφορικά με την πρωτοβουλία του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά
Εμείς σαν εμπορικός σύλλογος λάβαμε μια πρωτοβουλία την οποία δουλεύαμε πάρα πολύ καιρό, δεν είναι κάτι που έγινε τώρα, ούτε έγινε με αφορμή το click away. Έγινε με την αίσθηση που υπάρχει ότι η αγορά αλλάζει, το εμπόριο αλλάζει άρα πρέπει να βοηθήσουμε τα μέλη μας να μπορέσουν να αποκτήσουν το ηλεκτρονικό κανάλι το οποίο πλέον είναι απαραίτητο και στο μέλλον ακόμα πιο απαραίτητο. Συμπίπτει αυτή τη στιγμή να δίνει και μια λύση σε ένα πρόβλημα το οποίο σήμερα βρήκαμε μπροστά μας. Είναι μερική απάντηση το click away.
Η δυνατότητα που δίνουμε με μια στρατηγική συμφωνία που έγινε με τις δύο μεγάλες ελληνικές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου οι οποίες έχουν μια επισκεψιμότητα η οποία είναι αρκετά εκατομμύρια επισκέπτες ανά μήνα, πολλοί περισσότεροι από ότι είναι στα φυσικά mall. Δίνουμε λοιπόν την πρόσβαση στις δικές μας επιχειρήσεις μέσα σε 24 ώρες να αποκτήσουν ηλεκτρονική παρουσία χωρίς κόστος, χωρίς μηνιαία συνδρομή και με βοήθεια από τις πλατφόρμες αυτές ανά επιχείρηση με εξειδικευμένους ανθρώπους που θα βοηθούν στα βήματα . Το μόνο που χρειάζεται από τους συναδέλφους, και τους παρακαλώ να μπουν σε αυτή την πρωτοβουλία, είναι να έχουν θάρρος και να έχουν υλικό διαθέσιμο ώστε να μπει στην πλατφόρμα.
Ο εμπορικός σύλλογος Πειραιά όπως κάνει πάντα πρωτοπορεί, είναι μια ενέργεια που θα έπρεπε να έχει γίνει από την ίδια την κυβέρνηση, να έχει δώσει λύσεις πολύ πριν. Προσπαθούμε να βρούμε λύσεις σε αυτό το πάρα πολύ δύσκολό σταυρόλεξο.