Η Έλλη Τρίγγου γίνεται «Μάγισσα» στον ΑΝΤ1 - Η υπόθεση της νέας σειράς
Μια παλιά βεντέτα, ένα νεκρό μωρό και πολλά μυστικά αναστατώνουν τη Μάνη
Οι σεναριογράφοι Μελίνα Τσαμπάνη και Πέτρος Καλκόβαλης καθώς και ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος θα δημιουργήσουν για τον ΑΝΤ1 τη «Μάγισσα», μια σειρά που θα μας πάει πίσω στο 1818, τρία χρόνια πριν από το ξέσπασμα της Ελληνικής Επανάστασης.
Κατά την περίοδο των διεργασιών της Ελληνικής Επανάστασης, συναντάμε δύο οικογένειες στη Μάνη που έχουν μια παραδοσιακή έχθρα. Βεντέτα. Οι δύο οικογένειες ενώνονται μέσα από έναν γάμο και αποκτούν έναν διάδοχο. Ήταν πολύ σημαντικό τότε στη Μάνη οι μεγάλες οικογένειες να έχουν αρσενικό παιδί. Σαράντα ημέρες μετά τη γέννησή του, το μωρό εξαφανίζεται και θα τις φέρει αντιμέτωπες με μια τραγωδία που θα αναβιώσει την παλιά έχθρα. Όλες οι υποψίες θα πέσουν σε μια υπηρέτρια της οικογένειας. Είναι εκείνη που σε όραμα θα δει πως το μωρό βρίσκεται στο ποτάμι, όπου τελικά εντοπίζεται νεκρό. Ποιος κρύβεται, πραγματικά, πίσω από την εξαφάνιση του βρέφους;
Η «Μάγισσα» είναι ένα αστυνομικό θρίλερ εποχής και η ιστορία ξεκινά με την εξεύρεση των πραγματικών ενόχων κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας και περιγράφει με λεπτομέρεια τις ιστορικές διεργασίες, αλλά και τις ζωές των ανθρώπων εκείνης της εποχής.
Στη σειρά θα δούμε και το πολύ παλαιό έθιμο της «σύγκριας». Ένας νυμφευμένος άντρας παράλληλα με τη νόμιμη σύζυγό του μπορούσε να συζεί και με δεύτερη σύντροφο, κυρίως με σκοπό τη γέννηση αρσενικού απογόνου.
«Σύγκρια» λεγόταν αυτή η δεύτερη, μη νόμιμη σύντροφος. Εφαρμοζόταν από τους Μανιάτες της ανώτερης κοινωνικής και οικονομικής τάξης, τους λεγόμενους «νικλιάνους». Σκοπός της «σύγκριας» ήταν η γέννηση αρσενικού τέκνου, ώστε να υπάρχει διάδοχος του πατέρα και κληρονόμος της περιουσίας, αλλά και για λόγους κοινωνικής εκτίμησης και ισχύος ή γενικώς για την απόκτηση παιδιών στην περίπτωση που η σύζυγος ήταν άτεκνη. Μεγάλος αριθμός αρρένων σε μια οικογένεια (πολλά «τουφέκια») συνεπαγόταν πολιτική και οικονομική ισχύ, ενώ διατηρούσε το πατρικό σπίτι (συχνά πύργο) στην οικογένεια.
Η «σύγκρια» προερχόταν από κατώτερες τάξεις, γιατί εθεωρείτο υποτιμητικός ρόλος και συχνά ζούσε υπό μειονεκτικές συνθήκες. Η σύναψη αυτής της σχέσης γινόταν μέσω κάποιου είδους συμπεθεριού και άρχιζε γενικώς χωρίς κάποια τελετή και σιωπηρά. Αρχικά, και έως ότου αποκτήσει αρσενικό παιδί, ζούσε στο σπίτι του άντρα ως είδος ψυχοκόρης με μειωμένα δικαιώματα.
Όταν γεννιόταν παιδί, αυτό το ανακοίνωναν με πανηγυρισμούς και ο ρόλος της «σύγκριας» αναβαθμιζόταν. Με τη νόμιμη σύζυγο αναπτύσσονταν άλλοτε σχέσεις ζήλιας και εχθρότητας και άλλοτε καλές σχέσεις συνεργασίας. Η Εκκλησία αποδοκίμαζε το θεσμό, αλλά φαίνεται ότι σε κάποιες περιπτώσεις ιερείς αναγκάζονταν να ευλογήσουν τη σύναψη τέτοιας σχέσης, είτε λόγω αμοιβής είτε υποκύπτοντας στη βούληση ισχυρών οικογενειών.
Στον πρωταγωνιστικό ρόλο της σειράς θα βρίσκεται η Έλλη Τρίγγου. Επίσης, σε προχωρημένες συζητήσεις για τη συμμετοχή τους στη σειρά είναι ο Αναστάσης Ροϊλός, ο Γιώργος Γάλος, ο Νίκος Ψαρράς και η Μαρκέλα Γιαννάτου.
Δημοσιεύτηκε στην ΟΝ ΤΙΜΕ στις 14 Ιουλίου 2022
Κατά την περίοδο των διεργασιών της Ελληνικής Επανάστασης, συναντάμε δύο οικογένειες στη Μάνη που έχουν μια παραδοσιακή έχθρα. Βεντέτα. Οι δύο οικογένειες ενώνονται μέσα από έναν γάμο και αποκτούν έναν διάδοχο. Ήταν πολύ σημαντικό τότε στη Μάνη οι μεγάλες οικογένειες να έχουν αρσενικό παιδί. Σαράντα ημέρες μετά τη γέννησή του, το μωρό εξαφανίζεται και θα τις φέρει αντιμέτωπες με μια τραγωδία που θα αναβιώσει την παλιά έχθρα. Όλες οι υποψίες θα πέσουν σε μια υπηρέτρια της οικογένειας. Είναι εκείνη που σε όραμα θα δει πως το μωρό βρίσκεται στο ποτάμι, όπου τελικά εντοπίζεται νεκρό. Ποιος κρύβεται, πραγματικά, πίσω από την εξαφάνιση του βρέφους;
Η «Μάγισσα» είναι ένα αστυνομικό θρίλερ εποχής και η ιστορία ξεκινά με την εξεύρεση των πραγματικών ενόχων κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας και περιγράφει με λεπτομέρεια τις ιστορικές διεργασίες, αλλά και τις ζωές των ανθρώπων εκείνης της εποχής.
Στη σειρά θα δούμε και το πολύ παλαιό έθιμο της «σύγκριας». Ένας νυμφευμένος άντρας παράλληλα με τη νόμιμη σύζυγό του μπορούσε να συζεί και με δεύτερη σύντροφο, κυρίως με σκοπό τη γέννηση αρσενικού απογόνου.
«Σύγκρια» λεγόταν αυτή η δεύτερη, μη νόμιμη σύντροφος. Εφαρμοζόταν από τους Μανιάτες της ανώτερης κοινωνικής και οικονομικής τάξης, τους λεγόμενους «νικλιάνους». Σκοπός της «σύγκριας» ήταν η γέννηση αρσενικού τέκνου, ώστε να υπάρχει διάδοχος του πατέρα και κληρονόμος της περιουσίας, αλλά και για λόγους κοινωνικής εκτίμησης και ισχύος ή γενικώς για την απόκτηση παιδιών στην περίπτωση που η σύζυγος ήταν άτεκνη. Μεγάλος αριθμός αρρένων σε μια οικογένεια (πολλά «τουφέκια») συνεπαγόταν πολιτική και οικονομική ισχύ, ενώ διατηρούσε το πατρικό σπίτι (συχνά πύργο) στην οικογένεια.
Η «σύγκρια» προερχόταν από κατώτερες τάξεις, γιατί εθεωρείτο υποτιμητικός ρόλος και συχνά ζούσε υπό μειονεκτικές συνθήκες. Η σύναψη αυτής της σχέσης γινόταν μέσω κάποιου είδους συμπεθεριού και άρχιζε γενικώς χωρίς κάποια τελετή και σιωπηρά. Αρχικά, και έως ότου αποκτήσει αρσενικό παιδί, ζούσε στο σπίτι του άντρα ως είδος ψυχοκόρης με μειωμένα δικαιώματα.
Όταν γεννιόταν παιδί, αυτό το ανακοίνωναν με πανηγυρισμούς και ο ρόλος της «σύγκριας» αναβαθμιζόταν. Με τη νόμιμη σύζυγο αναπτύσσονταν άλλοτε σχέσεις ζήλιας και εχθρότητας και άλλοτε καλές σχέσεις συνεργασίας. Η Εκκλησία αποδοκίμαζε το θεσμό, αλλά φαίνεται ότι σε κάποιες περιπτώσεις ιερείς αναγκάζονταν να ευλογήσουν τη σύναψη τέτοιας σχέσης, είτε λόγω αμοιβής είτε υποκύπτοντας στη βούληση ισχυρών οικογενειών.
Στον πρωταγωνιστικό ρόλο της σειράς θα βρίσκεται η Έλλη Τρίγγου. Επίσης, σε προχωρημένες συζητήσεις για τη συμμετοχή τους στη σειρά είναι ο Αναστάσης Ροϊλός, ο Γιώργος Γάλος, ο Νίκος Ψαρράς και η Μαρκέλα Γιαννάτου.
Δημοσιεύτηκε στην ΟΝ ΤΙΜΕ στις 14 Ιουλίου 2022