Νέα λίστα, νέες τιμές και νέοι κανόνες στο «καλάθι του νοικοκυριού».

Οι καταναλωτές, όμως, βλέπουν τις τιμές να καλπάζουν και τον λογαριασμό να φουσκώνει».

Από την Τετάρτη, 16 Νοεμβρίου, όπως αναφέρθηκε στο MEGA: 

* Υποχρεωτική σήμανση προϊόντων στα διαφημιστικά φυλλάδια.

* Υποχρεωτικά καρτελάκια, έγχρωμα, διαστάσεων 8x8 εκ. στα ράφια (από 1/12).

* Απαγορεύεται η χρήση της σήμανσης σε προϊόντα εκτός λίστας και σε σούπερ μάρκετ που δεν συμμετέχουν στο «καλάθι».

* Επιβάλλεται να υπάρχει επάρκεια προϊόντων. Αν τελειώσει το απόθεμα, πρέπει σε δύο ημέρες να μπει νέο προϊόν ή να αντικατασταθεί σε όλα τα καταστήματα.

* «Κόφτης» στην αντικατάσταση του προϊόντος της λίστας. Αν αλλάξει πάνω από μία φορά, επιβάλλεται πρόστιμο.

Η σύγκριση που «ξεγυμνώνει» την Ελλάδα


Έρευνα που συγκρίνει το κόστος του σούπερ μάρκετ ανάμεσα στην Ελλάδα και την Ευρώπη δείχνει πως η κατάσταση είναι μάλλον απογοητευτική.

Στο ίδιο καλάθι 19 προϊόντων της Numbeo (σε μέσες τιμές), ανάμεσά τους γάλα, τυριά, κρέας, φρούτα, ψωμί κ.λπ., ο Έλληνας καλείται να πληρώσει 54,3 ευρώ με κατώτατο μισθό τα 755 ευρώ τον μήνα, όταν ο Γερμανός πληρώνει 59,59 ευρώ (με κατώτατο μισθό τα 1.621 ευρώ), ενώ ο Ισπανός με κατώτατο μισθό 1.126 ευρώ για το ίδιο καλάθι πληρώνει 50,87 ευρώ και ο Πορτογάλος με 823 ευρώ κατώτατο μισθό πληρώνει 43,26 ευρώ.

Την ίδια ώρα, οι καταναλωτές δεν χρειάζονται τη σύγκριση με την Ευρώπη για να καταλάβουν το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκονται, αφού βλέπουν πως στη μάχη της ακρίβειας είναι πολύ δύσκολο, αν όχι αδύνατον, να βγει κανείς κερδισμένος από τα σούπερ μάρκετ.

Ακόμα και αν σε μια πρώτη ματιά μοιάζουν κάποια σούπερ μάρκετ να έχουν πολύ φτηνότερες τιμές από άλλα, στο τέλος, αν κάποιος αγοράσει όλα τα προϊόντα από ένα κατάστημα και κάποιος άλλος από άλλο κατάστημα, άλλης αλυσίδας, το συνολικό ποσό βγαίνει ίδιο.

Οι διαφορές είναι στη χειρότερη περίπτωση στο σύνολο 1,2€. Αξίζει, όμως, κάποιος να ταλαιπωρηθεί και να πάει σε ένα σούπερ μάρκετ πιο μακριά ή με μεγαλύτερη ουρά για να γλιτώσει ένα ευρώ;

Από την άλλη, αν κάποιος έχει τον χρόνο και αποφασίσει να πάει σε διαφορετικά σούπερ μάρκετ, τότε μπορεί να αγοράσει το φτηνότερο.