Το Προξενιό της Ιουλίας: «Η σειρά θα έχει μια τελείως διαφορετική πλοκή»
Ο σεναριογράφος της νέας σειράς του Alpha, Νίκος Απειρανθίτης, μιλά για όσα θα απολαύσουμε τη φετινή τηλεοπτική σεζόν
Πολλά υποσχόμενη έρχεται η νέα σειρά του Alpha, Το Προξενιό της Ιουλίας, με τα teaser που έχει δώσει ήδη ο Alpha στον αέρα να είναι άκρως ανατριχιαστικά.
Βρισκόμαστε τη δεκαετία του ’50 σε μία κλειστή κοινωνία όπου ο έρωτας δεν χωρά σε καμία οικογένεια.
Αντιθέτως, το προξενιό είναι αυτό που θα δημιουργήσει την κατάλληλη – για εκείνη την εποχή – οικογένεια και η αγάπη θα δημιουργηθεί εν καιρώ.
Η Ιουλία που είναι το κύριο πρόσωπο της ιστορίας έρχεται αντιμέτωπη με τον έρωτα της καρδιάς της, το άντρα που της δίνει η οικογένειά της και έναν δυστυχισμένο γάμο.
Ο συγγραφέας της σειράς, Νίκος Απειρανθίτης, παραχώρησε συνέντευξη στον Τηλεθεατή και αποκαλύπτει πτυχές της σειράς.
«Με αφετηρία τον πυρήνα της ιστορίας που τοποθετεί περίτεχνα μέσα στις περίπου 400 του βιβλίου ο συγγραφέας, εμείς ξεκινάμε για να αφηγηθούμε τηλεοπτικά μια ιστορία που η έκτασή της θα υπερβαίνει τις 6,500 σελίδες και θα εκτείνεται σε τουλάχιστον 130 επεισόδια με αρχή, μέση και τέλος, εντάσεις και ανατροπές στον καθένα από αυτά.
Μιλάμε, λοιπόν, υποχρεωτικά για μια εντελώς διαφορετική πλοκή (από το βιβλίο), που υπηρετεί άλλες ανάγκες από αυτές της ανάγνωστης και μια τελείως διαφορετική οπτική, αυτήν της τηλεόρασης.
Το αποτέλεσμα βέβαια, την ποιότητα και την επιτυχία ή όχι του εγχειρήματος, θα την κρίνουν οι θεατές και όχι εμείς. Οπότε δεν μπορώ να σας πω τίποτα με βεβαιότητα, μόνο τις προθέσεις μου μπορώ να σας περιγράψω».
«Βαρύ τίμημα»
«Στο πρόσωπο της Ιουλίας καθρεφτίζεται μεγάλη πλειοψηφία των γυναικών που παλεύουν για τη μοίρα τους, πριν αναγκαστούν να την αποδεχτούν. Και που ακόμα και όταν κάνουν συμβιβασμούς, προσπαθούν με κάθε τρόπο να ορίσουν τη μοίρα και όχι να την ακολουθήσουν. Αυτό βέβαια, έχει πάντα βαρύ τίμημα».
«Θα ήταν εύκολο στην Ιουλία να αυτοκτονήσει»
«Η Ιουλία έχει τη δύναμη να αυτοκτονήσει. Θα έλεγα μάλιστα πώς της είναι εύκολο να το κάνει. Αλλά η Ιουλία έχει και μία ακόμα, πολύ μεγαλύτερη δύναμη. Να ζήσει! Και να διεκδικήσει αυτή η ζωή να είναι με τους δικούς όρους και όχι με τους όρους των άλλων.
Θα περιπλανηθεί, λοιπόν, μέσα στα γεγονότα με άξονα την επιθυμία της να καταφέρει να ελέγξει και να καθορίζει τη ζωής της και όχι να ξεφύγει από αυτήν».
«Μεγάλη πρόκληση»
«Οι γυναικείοι ρόλοι είναι πάντα μεγαλύτερη πρόκληση για έναν άντρα σεναριογράφο. Στο δικό μου σεναριακό σύμπαν έχουν πάντα μεγάλη βαρύτητα και νομίζω πώς και εδώ, χωρίς να υποτιμώ τους αντρικούς ρόλους, που είναι μάλιστα άκρως απαραίτητοι, καθώς οριοθετούν και περιγράφουν το πατριαρχικό status εκείνης της εποχής, είναι οι γυναικείοι ρόλοι που οδηγούν τα γεγονότα.
Πρέπει να πω εδώ πως με τον Νίκο Κρητικό, τον σκηνοθέτη μας και τη συνδρομή του παραγωγού μας, έχοντας καταφέρει να εξασφαλίσουμε ένα εκπληκτικό καστ ηθοποιών και που νομίζω ότι είναι πάντα μεγάλη δύναμη στα χέρια του σεναριογράφου και ενός σκηνοθέτη, για να μπορέσουν να μεταδώσουν μια ιστορία με μεγάλη ένταση και πειστικότητα».
Η υπόθεση της σειράς
Το προξενιό της Ιουλίας Βένιου με τον μεγαλοκτηματία Γιωργίκη Προβιό έμελλε να γίνει το σπουδαίο νέο του κάμπου της Λάρισας.
Έπειτα από μερικά χρόνια, ο επίλογος του γάμου της σφραγίζεται με τη δολοφονία του συζύγου και της τρίχρονης κόρης της. Η ίδια, έχοντας καταδικαστεί σε θάνατο, παραμένει αμίλητη, αποδεχόμενη τη μοίρα και την ενοχή της.
Έξι ημέρες πριν από την εκτέλεσή της, η νεαρή δημοσιογράφος Αλεξάνδρα Γκίκα προσπαθεί να της πάρει μια συνέντευξη μέσα στις φυλακές Αβέρωφ, όπου και κρατείται.
Στο πλευρό της ο δικηγόρος Δημητρός Ατζαλίνας.
Οι αχνές μνήμες της καταδικασμένης, που δείχνει να ξυπνάει από τον λήθαργο, θα τους γυρίσουν πέντε χρόνια πίσω, στη μετεμφυλιακή εποχή.
Η αφήγησή της γεννά και στους δύο ζωηρές υποψίες πως υπάρχει μια «πλάγια ιστορία», μια δεύτερη εξήγηση των γεγονότων που η αποδοχή και απόδειξή της μπορεί να την αθωώσει. Αλλά ο χρόνος που τους απομένει είναι λιγοστός.
Υποθέσεις, συνδέσεις γεγονότων, συνειρμοί, αποφάσεις κι ένας αγώνας δρόμου για να αποδείξουν την αθωότητά της, ενώ οι δείκτες του ρολογιού έχουν ξεκινήσει ήδη να μετρούν αντίστροφα.