Μη χάσετε αυτή την Κυριακή 28.01 με την κυριακάτικη έκδοση της Απογευματινής τα δύο βιβλία του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος, Χριστόδουλου, «Η μετά θάνατον ζωή» και «Η Δευτέρα Παρουσία & ο πόλεμος κατά του Σατανά» και ένα ακόμα βιβλίο, το «Οδοιπορικό στο Άγιο Όρος» Τόμος Α΄ή Β΄, για να επιλέξετε:

«Η ΜΕΤΑ ΘΑΝΑΤΟΝ ΖΩΗ»

του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος, Χριστόδουλου

Το βιβλίο αυτό προσπαθεί να δώσει απάντηση στο θέμα της μετά θάνατον ζωής, με βάση τα Πατερικά και Αγιογραφικά δεδομένα. Είναι φυσικό να αισθανόμεθα ενδιαφέρον και για την τύχη των προσφιλών μας ανθρώπων, ώστε να επιθυμούμε να γνωρίζουμε σε ποια κατάσταση βρίσκονται, από την ώρα που πέθαναν, μέχρι την ώρα που θα κριθούν. Αλλά και ο καθένας ενδιαφέρεται και για τον εαυτό του. Να μάθει, δηλαδή, τι μέλλει γενέσθαι μετά το φαινόμενο του θανάτου. Εμείς ως πιστοί Ορθόδοξοι Χριστιανοί, γνωρίζουμε αυτά που μόνο ο Θεός θέλησε να γνωρίζουμε. Όσα μας απεκαλύφθησαν δια της αποκεκαλυμμένης αληθείας. Αυτά, όμως, τα οποία γνωρίζουμε είναι αρκετά, ώστε να ευθυγραμμίσουμε τον τρόπο της ζωής μας στην γη αυτή,με το θέλημα του Θεού, για να αξιωθούμε της μερίδος των σωζόμενων. Όλοι θα αποθάνουμε, όμως, πρέπει να αποθάνουμε με ζωντανή την πίστη μας, ζώντες το μυστήριο της Βασιλείας του Θεού ήδη από την ζωή αυτή. Το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας δεν είναι μόνον ανάμνηση του πάθους του Κυρίου μας, αλλά είναι επιπλέον και κάτι ακόμη, είναι η βίωση της μελλούσης κληρονομιάς, είναι η βίωση της Βασιλείας των Ουρανών απ’ αυτή την ζωή. Ζώντας μέσα στην Εκκλησία ζούμε στον μέλλοντα αιώνα. Μακάρι να μας αξιώνει ο Θεός, όσο ζούμε στην ζωή αυτή μέσα στην Εκκλησία, να βιώνουμε καθημερινώς την παρουσία Του. Να αξιωθούμε δε, όταν πεθάνουμε, να γίνουμε κληρονόμοι του Παραδείσου, με την άφθαρτη χαρά που ο Θεός έχει επιφυλάξει στους ανθρώπους της πίστεως, των έργων, της ασκήσεως και της αρετής.

-«Η ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ & Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ»,

του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος, Χριστόδουλου

Ένα από τά πολύ ενδιαφέροντα θέματα γιά τά οποία πάντοτε ό άνθρωπος καί μάλιστα ό πιστεύων χριστιανός άνθρωπος έδωσε πολύ μεγάλη σημασία, είναι τό ζήτημα των «εσχάτων» όπως λέγονται. Μεταξύ αύτών τήν πρώτη θέση κατέχει τό θέμα περί τής Δευτέρας Παρουσίας του Κυρίου μας.

"Οταν λέγουμε έσχατα εννοούμε τήν τελευταία χρονική περίοδο πρίν άπό τό τέλος του κόσμου αύτου. Είναι γνωστό οτι ό κόσμος αύτός έχει άρχή καί επομένως θά έχει καί τέλος. Όμως αύτό τό τέλος συνοδεύεται άπό μία σειρά γεγονότων πού έχουν πολύ μεγάλη σχέση μέ τό μέλλον ενός έκάστου άπό εμάς. Γι’ αύτό καί ό λόγος έχει πολύ ενδιαφέρον διότι άναφέρεται σέ όλα τά γεγονότα πού πρόκειται νά συμβουν στό τέλος άλλά καί μετά τό τέλος του παρόντος κόσμου, ό όποιος πρόκειται νά καταστραφεί, γιά νά παραδώσει την θέση του εις γην «καινήν».

Αναμένουμε λοιπόν τό τέλος του κόσμου καί βεβαίως μαζί μέ τό τέλος του κόσμου έρχεται καί ή ήμερα τής παγκοσμίου κρίσεως. 'Η Δευτέρα Παρουσία τού Κυρίου εντάσσεται μέσα στά «έσχατα».

Περί των έσχατων αυτών όμιλεί ή Καινή Διαθήκη. Επομένως έχουμε ένα ασφαλή οδηγό, προκειμένου νά καθοδηγηθούμε καί νά παρουσιάσουμε γιά τό πώς θά γίνουν τά έσχατα, γιά τό ποια θά είναι τά προειδοποιητικά σημεία από τά όποια πρόκειται νά άντιληφθουν οί άνθρωποι οτι έγγίζει τό τέλος, πώς θά γίνει ή Δευτέρα Παρουσία καί τί μέλλει νά άκολουθήσει μετά από αυτήν.

Γνωρίζουμε ότι περί των ζητημάτων αυτών συνήθως λέγονται καί γράφονται πολλά καί διάφορα τά οποία τίς περισσότερες φορές αντί νά διαφωτίσουν τό σκηνικό, άντιθέτως προκαλούν σύγχυση, φόβο καί ταραχή στους άνθρώπους. Κι’ αυτό συμβαίνει διότι, πως ήδη σημειώσαμε, είναι δεδομένο τό ένδιαφέρον τών ανθρώπων γιά τά έσχατα. Όμως αυτό τό ενδιαφέρον επικεντρώνεται σέ δύο βασικά έρωτήματα. Στό πότε πρόκειται νά συμβούν όλα αύτά καί στό πώς πρόκειται νά συμβούν. 'Η ’Εκκλησία του Χριστού είναι ή μόνη άρμοδία καί κατάλληλος γιά νά δώσει απάντηση σ’ αύτά τά ερωτήματα επί τη βάσει αύθεντικής ερμηνείας τής 'Αγίας Γραφής. 'Η 'Αγία μας ’Εκκλησία δέν αλλάζει από καιρού εις καιρόν αντιλήψεις επί του θέματος αύτού, όπως πράττουν συνήθως οί αιρετικοί καί μάλιστα οί γνωστοί στίς μέρες μας χιλιοστές. Ή ’Εκκλησία έχει τόν Λόγο τής 'Αγίας Γραφής καί μάλιστα τής Καινής Διαθήκης καθώς έπίσης καί τόν λόγο τών 'Αγίων Πατέρων, οί όποιοι είναι οί απλανείς οδηγοί μας στην ερμηνεία τής 'Αγίας Γραφής.

-«ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ», Τόμος Α΄ή Β΄

«Ἔστω ὁ τόπος οὗτος κλῆρος σὸς καὶ περιβόλαιον σὸν καὶ παράδεισος, ἔτι δὲ καὶ λιμὴν σωτήριος τῶν θελόντων σωθῆναι»

Ο Άθως, το Άγιο Όρος, το Περιβόλι της Παναγιάς – η επιτομή της αισθητικής και του πολιτισμού. Με μοναστήρια που χάνονται στα βάθη των αιώνων. Οι μονές του Αγίου Όρους δεν είναι μόνο η ακλόνητη σταθερή έκφραση της πίστης αμέτρητων γενεών πιστών, αλλά είναι μνημεία πολιτισμού και τέχνης για όλο τον κόσμο. Με παράδοση τεράστια, τόσο σε πνευματικό επίπεδο, όσο και σε αρχιτεκτονική, σε κειμήλια, σε βιβλία μοναδικά και ανεκτίμητα. Αυτό όμως που πραγματικά είναι κάτι που δε μπορείς να βρεις πουθενά αλλού στον κόσμο, είναι η γαλήνη, η ηρεμία, η ψυχική ανάταση. Είναι μια βιωματική εμπειρία ανάλογη προς εκείνη των πρώτων χριστιανικών κοινοτήτων.