Mεγάλη έρευνα για το πολυπαραγοντικό πρόβλημα του κυκλοφοριακού στην Αττική ξεκίνησαν από την Τρίτη 15 Οκτωβρίου τα Παραπολιτικά 90,1, ανοίγοντας τα μικρόφωνά τους σε συγκοινωνιολόγους, εργαζόμενους στον χώρο, αρμόδιους και συναρμόδιους υπουργούς, την Περιφέρεια και τους δημάρχους.

Τα Παραπολιτικά 90,1 βγήκαν στους δρόμους και... έψαξαν απαντήσεις για τη «μάστιγα» του κυκλοφοριακού, αλλά και τα μέτρα και τις ενέργειες που μπορούν να δώσουν λύσεις. Πώς μπορεί να αλλάξει το μοντέλο διαχείρισης της κυκλοφορίας στην πρωτεύουσα;

Η δημοσκόπηση της GPO για το κυκλοφοριακό για τα Παραπολιτικά 90,1  

Στο πλαίσιο αυτό, η GPO διενήργησε και μια μεγάλη έρευνα για τα Παραπολιτικά 90,1 με στόχο την καταγραφή της αξιολόγησης των συγκοινωνιών της Αττικής από τους κατοίκους της, καθώς και την αντίληψη των ερωτώμενων για την υφιστάμενη κατάσταση στην Αττική σχετικά με το κυκλοφοριακό και τη στάθμευση.



Ποσοστό 83.3% αντιμετωπίζει πολύ συχνά κυκλοφοριακή συμφόρηση στις μετακινήσεις

Όπως φαίνεται από τα αποτελέσματα της έρευνας, τo 83.3% των συμμετοχόντων ανέφερε ότι αντιμετωπίζει πολύ συχνά κυκλοφοριακή συμφόρηση στις μετακινήσεις εντός Αττικής και πως επηρεάζει κατά 79.5% την καθημερινότητά τους, με το 42.3% να αναγκάζετε αρκετά συχνά να αλλάζει διαδρομή, λόγω της συμφόρησης.

erotisi1


erotisi2

erotisi3

70.2% αισθάνονται λίγο ή και καθόλου ασφαλείς στους δρόμους ως οδηγοί ή ως επιβάτες

Ποσοστό 72.4% εκ των συμμετεχόντων ανέφερε ότι παρατηρεί πολύ συχνά παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι οποίες επηρεάζουν την ομαλή ροή της κυκλοφορίας, ενώ το 70.2% αισθάνεται λίγη ή και καθόλου ασφάλεια στους δρόμους ως οδηγοί ή ως επιβάτες, ιδίως τις ώρες αιχμής

erotisi4

erotisi5

Ο υπερβολικός αριθμός οχημάτων η κύρια αιτία του κυκλοφοριακού με ποσοστό 50.2% 

Κύρια αιτία του κυκλοφοριακού το 50.2% θεωρεί τον υπερβολικό αριθμό οχημάτων, ενώ ποσοστό 46.2% θεωρεί την έλλειψη κατάλληλων υποδομών και ποσοστό 38.8% την κακή οδική συμπεριφορά.

Με μικρή διαφορά η άποψη σχετικά με την αποτελεσματικότητα του δακτυλίου, αφού ποσοστό 49.1% είναι ανάμεσα στο «Ναι» ή το «Μάλλον Ναι» και ποσοστό 45.1% είναι ανάμεσα στο «Όχι» ή το «Μάλλον Όχι».

67.9% πιστεύει ότι βοηθά στην κυκλοφορία η χρήση καμερών.

erotisi6

erotisi7

erotisi8


Όσον αφορά στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, ποσοστό 48.6% θεωρεί ότι πρέπει να υπάρξει καθολική απαγόρευση κυκλοφορίας ΙΧ, σε αντίθεση με το 48.1%. Επιπλέον, 57.4% πιστεύει πως τα ταξί δεν πρέπει να έχουν πρόσβαση στους λεωφορειόδρομους.
erotisi9

erotisi10

 

86.7% πιστεύει πως τηλεργασία μπορεί να συμβάλει στη μείωση του κυκλοφοριακού

Η τηλεργασία μπορεί να συμβάλει στη μείωση του κυκλοφοριακού, σύμφωνα με το 86.7%, ενώ ένα μεγάλο ποσοστό, της τάξεως του 94.8% θεωρεί ότι η επέκταση του μετρού και των άλλων μέσων μαζικής μεταφοράς θα συμβάλει στη μείωση του κυκλοφοριακού.

erotisi11_


erotisi12


Μεγάλο πρόβλημα η στάθμευση

Στην ενότητα που αφορά τις αντιλήψεις των ερωτώμενων σχετικά με το ζήτημα της στάθμευσης στο σύνολο της Αττικής, στις ερωτήσεις αυτές απάντησαν μόνο οι κάτοικοι που οδηγούν ΙΧ αυτοκίνητο οι οποίοι αποτέλεσαν το 70,1% της έρευνας.

Αρχικά, το 85,3% αναφέρει ότι αντιμετωπίζει συχνά και πολύ συχνά δυσκολία στην εύρεση θέσης στάθμευσης κοντά στον προορισμό του, ενώ το 42,6% και το 30,7% δηλώνει ότι χρειάζεται 5 έως 10 λεπτά και 10 έως 20 λεπτά αντίστοιχα, για να βρει θέση στάθμευσης όταν φτάνει στον προορισμό του.

Παράλληλα, το 33,8% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί συχνά και πολύ συχνά ιδιωτικό πάρκινγκ όταν δεν βρίσκει εύκολα δημόσια στάθμευση, γεγονός το οποίο παρατηρείται κυρίως σε Δυτική και Ανατολική Αττική (40,6% & 38,6%), καθώς και στον Βόρειο Τομέα Αθηνών (38,9%).



erotisi01


erotisi02

erotisi03

erotisi04

erotisi05
Σχετικά με τις αιτίες για το ζήτημα της στάθμευσης στην Αττική, το 66,5% θεωρεί την έλλειψη επαρκών θέσεων στάθμευσης ως το κυριότερο πρόβλημα, ενώ το 49,3% την έλλειψη κατάλληλων υποδομών. Σχεδόν 4 στους 10 ανέφεραν το υψηλό κόστος των ιδιωτικών πάρκινγκ ως μια από τις αιτίες του προβλήματος και το 23,7% την παράνομη στάθμευση.

Στην κατηγοριοποίηση των απαντήσεων ανά Περιφερειακή Ενότητα, η έλλειψη επαρκών θέσεων στάθμευσης ξεχωρίζει ως πρόβλημα στον Νότιο Τομέα Αθηνών (77,8%), η έλλειψη κατάλληλων υποδομών στον Δυτικό Τομέα Αθηνών (54,6%), το υψηλό κόστος ιδιωτικών πάρκινγκ στην Ανατολική Αττική (47,5%) και η παράνομη στάθμευση 30,8%.


Το 86,4% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι θα χρησιμοποιούσε περισσότερα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αν υπήρχαν περισσότερες επιλογές στάθμευσης κοντά σε σταθμούς μετρό, λεωφορείων και τραμ, ενώ σχετικά με την παράνομη στάθμευση, το 78,8% δηλώνει ότι δεν σταθμεύει παράνομα ακόμα και στην περίπτωση που υπάρχει έλλειψη διαθέσιμων θέσεων στάθμευσης.
erotisi06

erotisi07



Προτάσεις για βελτίωση της κυκλοφορίας

Στις τελευταίες ερωτήσεις του ερωτηματολογίου, οι ερωτώμενοι τοποθετήθηκαν για πιθανές λύσεις και μέτρα για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού στην Αττική καθώς και για το έργο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στην Αττική.

Το 61,2% θεωρεί ότι μια καλή λύση θα μπορούσε να αποτελέσει η βελτίωση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, το 53,9% ανέφερε την κατασκευή νέων οδικών υποδομών, το 31,7% τα κίνητρα για χρήση εναλλακτικών Μέσων Μεταφοράς, το 22,9% τον περιορισμό των ΙΧ στο κέντρο της πόλης και 8,2% τη δημιουργία περισσότερων ποδηλατοδρόμων.

Στη δημογραφική ανάλυση ανά περιοχή κατοικίας, η βελτίωση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς ξεχωρίζει ως λύση για τους κατοίκους της Δυτικής Αττικής (67,9%), η κατασκευή νέων οδικών υποδομών για τους κατοίκους της Ανατολικής Αττικής (65,1%), τα κίνητρα για χρήση εναλλακτικών Μέσων Μεταφοράς για τους κατοίκους του Πειραιά (35,5%), ο περιορισμός των ΙΧ στο κέντρο της πόλης για τους κατοίκους Δυτικού Τομέα Αθηνών (26,2%) και η δημιουργία περισσότερων ποδηλατοδρόμων για τους κατοίκους Ανατολικής Αττικής (12,1%).


Τέλος, σχετικά με την εφαρμογή τέλους εισόδου στο κέντρο της Αθήνας (Congestion Charge), το 68,4% των ερωτώμενων δεν θεωρεί ότι είναι ένα αποτελεσματικό μέτρο για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, ενώ το 61,8% αξιολογεί με αρνητικό πρόσημο το έργο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών όσον αφορά την αντιμετώπιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην Αττική.

erotisi1111

erotisi1222

erotisi1333_
erotisi1333


Η ταυτότητα της έρευνας

Επωνυμία του διενεργήσαντος την έρευνα: G.P.O. ΕΡΕΥΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΕ

Επωνυμία του εντολέα: ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90,1 FM

Σκοπός της έρευνας: ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του δείγματος: ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ: κάτοικοι 17 ετών και άνω της Περιφέρειας ΑΤΤΙΚΗΣ.

Το μέγεθος του δείγματος: Σχεδιασμένο δείγμα 800 ατόμων. Πραγματοποιήθηκε στο σύνολό του.

Το χρονικό διάστημα συλλογής στοιχείων: Από 16 έως 20 Οκτωβρίου 2024.

Μέθοδος δειγματοληψίας: Στρωματοποιημένη δειγματοληψία. Το δείγμα κατανεμήθηκε με τη μέθοδο των ποσοστώσεων, με αναλογία κατοίκων ως προς τις Περιφερειακές Ενότητες της Αττικής, το φύλο και την ηλικία.

Μέθοδος συλλογής στοιχείων: Το 55% με τηλεφωνικές συνεντεύξεις μέσω συστήματος CATI με χρήση γραπτού δομημένου ερωτηματολογίου και το 45% με αυτοσυμπληρούμενα ερωτηματολόγια μέσω διαδικτυακού πάνελ.

Το τυπικό στατιστικό σφάλμα σε σχέση με το αποτέλεσμα της έρευνας: Το μέγιστο τυπικό στατιστικό σφάλμα σε σχέση με τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης είναι 3,15%.

Η συλλογή και επεξεργασία των όποιων πιθανών προσωπικών δεδομένων, ακολουθεί το νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει στην Ελλάδα και συμμορφώνεται απόλυτα με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR).