Oλοένα και μεγαλύτερη θέση καταλαμβάνει τα τελευταία χρόνια ο τομέας της Νέας Γενιάς και της Εκπαίδευσης στη δράση της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης του Ομίλου ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ. Πέρα από τη θέρμανση στα σχολεία -μόνο πέρσι δόθηκαν περισσότερα από 800.000 λίτρα πετρελαίου θέρμανσης-, τη σίτιση, τη βοήθεια σε απομακρυσμένες περιοχές και τη δημιουργία σχολείων (μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου θα έχουν αποκατασταθεί τα σχολεία που κάηκαν στη Ραφήνα), πολύ μεγάλη βαρύτητα δίνεται στον τομέα των Υποτροφιών.

«Το μότο μας είναι “προς το κοινό συμφέρον και να βελτιώνουμε τη ζωή για τις επόμενες γενιές”. Σε αυτό επενδύουμε», υπογραμμίζει η Ράνια Σουλάκη, δ/ντρια ΕΚΕ των ΕΛ.ΠΕ., μιλώντας στην εφημερίδα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ».
«Δίνουμε έμφαση στη Νέα Γενιά, γιατί θεωρούμε ότι όταν θα πάρει τα απαραίτητα εφόδια το παιδί, δεν θα έχει αργότερα ανάγκη την ενίσχυση από τα ΕΛ.ΠΕ. Θέλουμε η κοινωνία να έχει τα απαραίτητα έργα υποδομής και εφόδια, για να μπορεί ένας νέος να καλύπτει τις ανάγκες μόνος του».

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ
Για εκείνη, η ΕΚΕ δεν είναι μόνο φιλανθρωπική δράση. Είναι εξασφάλιση για το μέλλον. «Ο Ομιλος ΕΛ.ΠΕ. δίνει μεγάλη βαρύτητα στις υποτροφίες για μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό, οι οποίες καλύπτουν τόσο τα έξοδα διαβίωσης όσο και τα δίδακτρα των πανεπιστημίων. Μέχρι σήμερα έχουμε δώσει 62 υποτροφίες», αποκαλύπτει τονίζοντας ότι με αυτή τη δράση παρέχονται σε αριστούχους και ικανούς φοιτητές μεταπτυχιακές σπουδές σε φημισμένα πανεπιστήμια του εξωτερικού, όπως Harvard, Columbia, MIT, UCL, ETH, Berkeley και Imperial, σε χώρες όπως είναι οι ΗΠΑ, η Μ. Βρετανία, η Ελβετία, η Ολλανδία, η Γαλλία κ.ά. «Δίνουμε ίσως τις καλύτερες υποτροφίες για σπουδές στο εξωτερικό που υπάρχουν αυτή τη στιγμή για Ελληνες φοιτητές που επιθυμούν να κάνουν μεταπτυχιακές σπουδές», αναφέρει και αποκαλύπτει πως «μέχρι το τέλος του 2019 θα έχουν δαπανηθεί 1,8 εκατ. ευρώ για υποτροφίες».
ypotrof_elpe_parapolitika



«ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΑΣΤΕ ΣΤΗ ΝΑΝΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ»
Τη φετινή χρονιά διευρύνθηκαν στρατηγικά η θεματολογία και οι κλάδοι σπουδών του προγράμμα- τος υποτροφιών. «Από εκεί που μιλούσαμε στον Ομιλο μόνο για διύλιση πετρελαίου, τώρα κατευθυνόμαστε στη νανοτεχνολογία, στα εναλλακτικά καύσιμα, τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, τα περιβαλλοντικά θέματα, την κλιματική αλλαγή, την τεχνητή νοημοσύνη και τη ρομποτική. Αντίστοιχα, διευρύναμε και τα πεδία για μεταπτυχιακές σπουδές, διότι και οι ανάγκες της οικονομίας, της βιομηχανίας και της κοινωνίας διαφοροποιούνται, όπως άλλωστε γίνεται με τα επαγγέλματα και τις δεξιότητες. Τα ΕΛ.ΠΕ. επομένως προσαρμόζονται στη νέα ψηφιακή εποχή, με τις δραστηριότητες να γίνονται λιγότερο γραφειοκρατικές και περισσότερο ταχείες», εξηγεί.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΕΙ
Οι δράσεις για τη Νέα Γενιά δεν περιορίζονται μόνο στο εξωτερικό. Τα ΕΛ.ΠΕ. συνάπτουν συνεργασίες με ελληνικά πανεπιστήμια, σε μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο, με έμφαση στον τομέα της Ενέργειας, όπως είναι η εξόρυξη, το Δίκαιο, η γεωπολιτική και τα οικονομικά της Ενέργειας. Διατηρούν στρατηγικές συνεργασίες με το ΠΑ.ΠΕΙ., το Πολυτεχνείο Κρήτης, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, το νεοσύστατο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, το ΕΚΠΑ και το ΑΠΘ.
elpe_nea_genia_photo_for_parapolitika



«Δημιουργούμε τα ερεθίσματα και φροντίζουμε να αναπτύξουν νέες δεξιότητες οι άνθρωποι, για να μπορούν να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς. Και αυτό ξεκινάει από τα πολύ μικρά προγράμματα. Κάνουμε, π.χ., ένα πρόγραμμα με την ΑΜΚΕ “Αγονη Γραμμή Γόνιμη”, το οποίο λέγεται “Η Ενέργεια για Ζωή Ταξιδεύει”. Συμβάλλουμε στο να ευαισθητοποιούνται από μικρά τα παιδιά και να λάβουν τα σωστά ερεθίσματα για την κλιματική αλλαγή, την ισότητα, την καταπολέμηση της φτώχειας, το καθαρό νερό, την καθαρή ενέργεια και την εξοικονομηση της. Προάγουμε στο μυαλό και τη γνώση τους καινούργιες ιδέες για θέματα που θα τα βρουν μπροστά τους στο μέλλον», αναφέρει, συμπληρώνοντας πως προσαρμόζεται με την ομάδα της στις μαθησιακές ανάγκες, όπως αυτές εξελίσσονται, ακόμη και μέσα από tablets και διαδικτυακές εφαρμογές.

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙ
«Υπάρχουν επίσης κάποια προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης για το καλοκαίρι που κλείνουν τα σχολεία, για τα παιδιά από τις τοπικές κοινωνίες όπου δραστηριοποιείται ο Όμιλος στο Θριάσιο και τη Δυτική Θεσσαλονίκη. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια έχουμε συνάψει μια συνεργασία με την Αμερικανική Γεωργική Σχολή “Καλοκαίρι στο Αγρόκτημα”, όπου παρακολουθούν τα παιδιά εκπαιδευτικά προγράμματα για τη Γη».
Ακόμη, βλέποντας η κ. Σουλάκη ότι πλέον οι τάσεις προσανατολίζονται σε επιστήμες όπως είναι η τεχνολογία και τα Μαθηματικά, δημιούργησε σε συνεργασία με το Ιδρυμα Μποδοσάκη ένα πρόγραμμα το οποίο έχει εξοπλίσει εργαστήρια φυσικών επιστημών σε 40 σχολεία σε όλη την περιφέρεια, εκ των οποίων σε ορισμένα έχουν κατασκευαστεί οι χώροι που τα στεγάζουν από το μηδέν.
Σημαντική, τέλος, είναι η πρωτοβουλία των ΕΛ.ΠΕ. να επιβραβεύουν από το 2009 αριστούχους φοιτητές για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, προσφέροντάς τους επαίνους και χρηματικά έπαθλα, που ξεπερνούν τα 3,3 εκατ. ευρώ.
Κυρίαρχο στόχο του Ομίλου αποτελεί η στήριξη, αφενός, της Νέας Γενιάς και της ακαδημαϊκής κοινότητας της χώρας για την εκπαίδευση και εξέλιξη των νέων ανθρώπων, δίνοντας ευκαιρίες διεύρυνσης γνώσεων και ανάπτυξης νέων δεξιοτήτων και, αφετέρου, της αμφίδρομης και κυκλικής σχέσης που δημιουργείται ανάμεσα στην ακαδημαϊκή κοινότητα και τον επιχειρηματικό κόσμο.

ΛΗΤΩ ΜΗΣΙΑΚΟΥΛΗ
litomissiakouli@yahoo.com