ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ vs COVID-19 -Τα σενάρια στήριξης και το νέο #GreeceFromHome
Τα θέματα για τα ειδικά μέτρα που εξετάζει η Κυβέρνηση έπειτα από την πίεση της ξενοδοχειακής και τουριστικής αγοράς
Σε κινούμενη άμμο βαδίζει ο κλάδος του Τουρισμού, καθώς καλείται να διαχειριστεί την επικίνδυνη κρίση από την πανδημία COVID-19 της οποίας οι συνέπειες εξακολουθούν να παραμένουν απρόβλεπτες.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού καλεί τις κυβερνήσεις των κρατών να προετοιμαστούν για την επόμενη ημέρα και να δημιουργήσουν ειδικά προγράμματα, όχι μόνο για την ενίσχυση της προβολής του κλάδου, αλλά και για προθέρμανση σε μια νέα εποχή, καθώς, ο ανταγωνισμός αναμένεται να είναι άκρως ισχυρός.
Στην Ελλάδα ο Ξενοδοχειακός και Ταξιδιωτικός κλάδος, επιμένει, και αναμένει, πως εκτός από την ενίσχυση της ρευστότητας θα πρέπει να εξεταστούν σε βάθος ζητήματα όπως η αναστολή πληρωμών προς το δημόσιο το 2020, η διαγραφή χρεών, η μείωση του ΦΠΑ, η κατάργηση φόρου διαμονής αλλά και η επίλυση των εκκρεμοτήτων για τις διευκολύνσεις όσων επλήγησαν από την κρίση της Τhomas Cook. Μέτρα που τα τελευταία εικοσιτετράωρα εξετάζει η κυβέρνηση για όλες τις επιχειρήσεις, και για τα οποία, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» (μέχρι και το απόγευμα της Πέμπτης 2/04/2020 οπότε συντάχθηκε το θέμα) αναμένονται άμεσα ανακοινώσεις.
Το πλήγμα παραμένει αχανές και ήδη, ανάγκασε αρκετούς ξενοδόχους στα ελληνικά νησιά να οδηγηθούν στην απόφαση να μήν λειτουργήσουν καθόλη τη διάρκεια της σεζόν. Η τάση αυτή καταγράφηκε αρχικά σε Σαντορίνη και Ρόδο, ενώ κάθε ημέρα που περνά βρίσκει όλο και περισσότερους μιμητές, φοβούμενοι για β’ γύρο πανδημίας το Φθινόπωρο.
Το θετικό σενάριο για το οποίο γίνονται συζητήσεις είναι τα ξενοδοχεία να ξεκινήσουν να λειτουργούν από τις 15 Ιουλίου, έτσι ώστε κάτι να σωθεί από τη σεζόν.
Εδώ είναι όμως που οι αρμόδιοι σκοντάφτουν διότι: ποιος και πως θα ταξιδέψει; Ολα φαίνεται να εξαρτώνται από την τοποθεσία.
Για παράδειγμα, η Πιερία βρίσκεται σε πιο ευνοϊκή θέση καθώς από την Ουγγαρία και από τα Βαλκάνια μπορεί κάποιος να φτάσει οδικώς.
Μεγάλο ρόλο θα παίξει και το τι μέλλει γενέσθαι με την Κρουαζιέρα που μετά την απόρριψη για homeproting στην Ελλάδα, ενισχύει την κατρακύλα μιας και το 50% των επισκεπτών προέρχεται από την βιομηχανία κρουαζιερόπλοιων.
Οσον αφορά στον εσωτερικό τουρισμό οι αρμόδιοι θεωρούν ότι παρά το γεγονός ότι δεν δινόταν έμφαση τα προηγούμενα χρόνια μπορεί να αποτελέσει μια πρώτη διέξοδο.
Αρνητικό παράγοντα θεωρούν το ότι το 80% των εμπορικών επισκεπτών έχει «μπει στη λογική» του digital meeting καταλήγοντας πως η ανάκαμψη θα μπορέσει να ξεκινήσει μονάχα αν υπάρξει οριστική λύση υγειονομικά.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
«Κανείς δεν ήταν προετοιμασμένος για αυτό που ζούμε σήμερα και δεν φανταζόταν οτι θα βρισκόταν σε έναν πόλεμο με εναν τετ αόρατο εχθρό και μια πανδημία που θα έκλεινε στα σπιτια 30 εκατομμύρια ανθρώπους ανθρώπους. Δυστυχως δεν μπορουμε να προβλέψουμε πότε θα τελειώσει αυτή η περιπέτεια. Κάτι που ελπίζουμε να γινει οσο πιο σύντομα γίνεται ωστε να ανακτήσουμε το χαμένο εδαφος», είπε ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, στην πρώτη τηλεσυνέντευξη Τύπου του υπουργείου με την συμμετοχή του ΕΟΤ, για την παρουσίαση της πρωτοποριακής και καινοτόμας, όπως χαρακτήρισε την πρωτοβουλία Greece From Home.
Πρόκειται για μία κίνηση που φέρνει την Ελλάδα στο προσκήνιο καθώς, όπως τόνισε ο υπουργός, ο Τουρισμός είναι μία γέφυρα μεταξύ λαών και πολιτισμών. «Η Ελλάδα μένει σπίτι, αλλά δεν μένει πίσω», ξεκαθάρισε.
Ο σχεδιασμός της πλατφόρμας που βασίζεται στο τρίπτυχο βλέπω-ταξιδεύω-μαθαίνω, έγινε από τον Chief Creative Officer της ελληνικής κυβέρνησης, Steve Vranakis και τις δημιουργικές του ομάδες Ithaca Lab και Prinz & Co, σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ, τη Marketing Greece και τη Google.
«Με την κίνηση αυτή στέλνουμε ένα μήνυμα υποστήριξης σε όσους δοκιμάζονται αυτήν την περίοδο. Είναι όμως και μια στρατηγική στήριξης του ελληνικού τουρισμού στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την επόμενη μέρα», είπε από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης.
«Θα κρατήσουμε ζωντανή τη σκέψη της Ελλάδας στο διεθνές κοινό, στους 280 εκατ. Τουρίστες που την επισκέφτηκαν τα τελευταία χρόνια», υπογράμμισε η Ιωάννα Δρέττα, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Marketing Greece.
Για την αξιοποίηση της πλατφόρμας μέσω του YouTube μίλησε η Πέγκυ Αντωνάκου, γενική διευθύντρια της Google Νοτιοανατολικής Ευρώπης. «Ζούμε μια πρωτόγνωρη πρόκληση για την κοινωνία και την οικονομία. Στόχος μας είναι ο τουριστικός κλάδος να ενδυναμωθεί με ψηφιακά εργαλεία και δεξιότητες ώστε να διαχειριστεί τις προκλήσεις των ημερών, για αυτό και ενισχύουμε την εκμάθηση όπως το Grow Greek Tourism Online».
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 4/4/2020 ΣΤΗΝ ΕΦ/ΔΑ «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ»
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού καλεί τις κυβερνήσεις των κρατών να προετοιμαστούν για την επόμενη ημέρα και να δημιουργήσουν ειδικά προγράμματα, όχι μόνο για την ενίσχυση της προβολής του κλάδου, αλλά και για προθέρμανση σε μια νέα εποχή, καθώς, ο ανταγωνισμός αναμένεται να είναι άκρως ισχυρός.
Στην Ελλάδα ο Ξενοδοχειακός και Ταξιδιωτικός κλάδος, επιμένει, και αναμένει, πως εκτός από την ενίσχυση της ρευστότητας θα πρέπει να εξεταστούν σε βάθος ζητήματα όπως η αναστολή πληρωμών προς το δημόσιο το 2020, η διαγραφή χρεών, η μείωση του ΦΠΑ, η κατάργηση φόρου διαμονής αλλά και η επίλυση των εκκρεμοτήτων για τις διευκολύνσεις όσων επλήγησαν από την κρίση της Τhomas Cook. Μέτρα που τα τελευταία εικοσιτετράωρα εξετάζει η κυβέρνηση για όλες τις επιχειρήσεις, και για τα οποία, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» (μέχρι και το απόγευμα της Πέμπτης 2/04/2020 οπότε συντάχθηκε το θέμα) αναμένονται άμεσα ανακοινώσεις.
Το πλήγμα παραμένει αχανές και ήδη, ανάγκασε αρκετούς ξενοδόχους στα ελληνικά νησιά να οδηγηθούν στην απόφαση να μήν λειτουργήσουν καθόλη τη διάρκεια της σεζόν. Η τάση αυτή καταγράφηκε αρχικά σε Σαντορίνη και Ρόδο, ενώ κάθε ημέρα που περνά βρίσκει όλο και περισσότερους μιμητές, φοβούμενοι για β’ γύρο πανδημίας το Φθινόπωρο.
Το θετικό σενάριο για το οποίο γίνονται συζητήσεις είναι τα ξενοδοχεία να ξεκινήσουν να λειτουργούν από τις 15 Ιουλίου, έτσι ώστε κάτι να σωθεί από τη σεζόν.
Εδώ είναι όμως που οι αρμόδιοι σκοντάφτουν διότι: ποιος και πως θα ταξιδέψει; Ολα φαίνεται να εξαρτώνται από την τοποθεσία.
Για παράδειγμα, η Πιερία βρίσκεται σε πιο ευνοϊκή θέση καθώς από την Ουγγαρία και από τα Βαλκάνια μπορεί κάποιος να φτάσει οδικώς.
Μεγάλο ρόλο θα παίξει και το τι μέλλει γενέσθαι με την Κρουαζιέρα που μετά την απόρριψη για homeproting στην Ελλάδα, ενισχύει την κατρακύλα μιας και το 50% των επισκεπτών προέρχεται από την βιομηχανία κρουαζιερόπλοιων.
Οσον αφορά στον εσωτερικό τουρισμό οι αρμόδιοι θεωρούν ότι παρά το γεγονός ότι δεν δινόταν έμφαση τα προηγούμενα χρόνια μπορεί να αποτελέσει μια πρώτη διέξοδο.
Αρνητικό παράγοντα θεωρούν το ότι το 80% των εμπορικών επισκεπτών έχει «μπει στη λογική» του digital meeting καταλήγοντας πως η ανάκαμψη θα μπορέσει να ξεκινήσει μονάχα αν υπάρξει οριστική λύση υγειονομικά.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
«Κανείς δεν ήταν προετοιμασμένος για αυτό που ζούμε σήμερα και δεν φανταζόταν οτι θα βρισκόταν σε έναν πόλεμο με εναν τετ αόρατο εχθρό και μια πανδημία που θα έκλεινε στα σπιτια 30 εκατομμύρια ανθρώπους ανθρώπους. Δυστυχως δεν μπορουμε να προβλέψουμε πότε θα τελειώσει αυτή η περιπέτεια. Κάτι που ελπίζουμε να γινει οσο πιο σύντομα γίνεται ωστε να ανακτήσουμε το χαμένο εδαφος», είπε ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, στην πρώτη τηλεσυνέντευξη Τύπου του υπουργείου με την συμμετοχή του ΕΟΤ, για την παρουσίαση της πρωτοποριακής και καινοτόμας, όπως χαρακτήρισε την πρωτοβουλία Greece From Home.
Πρόκειται για μία κίνηση που φέρνει την Ελλάδα στο προσκήνιο καθώς, όπως τόνισε ο υπουργός, ο Τουρισμός είναι μία γέφυρα μεταξύ λαών και πολιτισμών. «Η Ελλάδα μένει σπίτι, αλλά δεν μένει πίσω», ξεκαθάρισε.
Ο σχεδιασμός της πλατφόρμας που βασίζεται στο τρίπτυχο βλέπω-ταξιδεύω-μαθαίνω, έγινε από τον Chief Creative Officer της ελληνικής κυβέρνησης, Steve Vranakis και τις δημιουργικές του ομάδες Ithaca Lab και Prinz & Co, σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ, τη Marketing Greece και τη Google.
«Με την κίνηση αυτή στέλνουμε ένα μήνυμα υποστήριξης σε όσους δοκιμάζονται αυτήν την περίοδο. Είναι όμως και μια στρατηγική στήριξης του ελληνικού τουρισμού στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την επόμενη μέρα», είπε από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης.
«Θα κρατήσουμε ζωντανή τη σκέψη της Ελλάδας στο διεθνές κοινό, στους 280 εκατ. Τουρίστες που την επισκέφτηκαν τα τελευταία χρόνια», υπογράμμισε η Ιωάννα Δρέττα, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Marketing Greece.
Για την αξιοποίηση της πλατφόρμας μέσω του YouTube μίλησε η Πέγκυ Αντωνάκου, γενική διευθύντρια της Google Νοτιοανατολικής Ευρώπης. «Ζούμε μια πρωτόγνωρη πρόκληση για την κοινωνία και την οικονομία. Στόχος μας είναι ο τουριστικός κλάδος να ενδυναμωθεί με ψηφιακά εργαλεία και δεξιότητες ώστε να διαχειριστεί τις προκλήσεις των ημερών, για αυτό και ενισχύουμε την εκμάθηση όπως το Grow Greek Tourism Online».
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 4/4/2020 ΣΤΗΝ ΕΦ/ΔΑ «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ»