Οι τρεις προτεραιότητες της Ελλάκτωρ για επιστροφή σε κερδοφορία - Όσα ειπώθηκαν στην τηλεδιάσκεψη
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, κατά την χτεσινή τηλεδιάσκαψη της ΕΛΛΑΚΤΩΡ μίλησε για τις τρεις προτεραιότητες της Ελλάκτωρ για επιστροφή σε κερδοφορία
Η ελαχιστοποίηση των συνεπειών της πανδημίας, η υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου κυρίως σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) και παραχωρήσεις, καθώς και η συνέχιση αναδιάταξης του κατασκευαστικού κλάδου αποτελούν τις τρεις προτεραιότητες της διοίκησης της Ελλάκτωρ με στόχο την επιστροφή του ομίλου στην κερδοφορία.
«Η Ελλάδα κατάφερε να διατηρήσει σε χαμηλό επίπεδο τα ποσοστά κρουσμάτων και θανάτων, σε σύγκριση με άλλες χώρες σε όλο τον κόσμο, λόγω των έγκαιρων βημάτων της Κυβέρνησης να περιορίσει τον ιό νωρίτερα από τις περισσότερες άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Επίσης, αυτό οφείλεται στις ηρωικές προσπάθειες των επαγγελματιών του τομέα της υγείας που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, της ηγεσίας της επιστημονικής κοινότητας καθώς και των στελεχών της Πολιτικής Προστασίας. Η ΕΛΛΑΚΤΩΡ συμμετείχε στην προσπάθεια αντιμετώπισης της πανδημίας του κορονοϊού στην Ελλάδα, αναλαμβάνοντας το έργο της παραλαβής, μεταφοράς και ασφαλούς διαχείρισης όλων των νοσοκομειακών αποβλήτων του Κέντρου Νοσηλείας Περιστατικών Κορωνοϊού ΝΙΜΤΣ, το οποίο βρίσκεται στο επίκεντρο της μάχης κατά του κορονοϊού» είπε ξεκινώντας τον λόγο του.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Αναστ. Καλλιτσάντσης υποστήριξε κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές για τα αποτελέσματα του 2020, πως οι εταιρείες παραχώρησης έχουν προχωρήσει σε γνωστοποίηση στο κράτος για την ενεργοποίηση των σχετικών άρθρων των Συμβάσεων με στόχο την αποζημίωση από την κατακόρυφη πτώση της κυκλοφορίας λόγω της καραντίνας. Η διοίκηση απέφυγε, όμως, τις προβλέψεις για το ύψος των διεκδικήσεων καθώς, όπως ειπώθηκε, δεν είναι γνωστές οι επιπτώσεις, καθώς χθες ήταν η πρώτη ημέρα εξόδου από την καραντίνα.
Η διοίκηση ανακοίνωσε, επίσης, πως στον τομέα της κατασκευής, ο όμιλος είναι "σε συζητήσεις με τις ελληνικές τράπεζες για την εξασφάλιση επιπρόσθετης χρηματοδότησης". Οι επενδύσεις της δραστηριότητας των ΑΠΕ επίσης έχουν συμφωνηθεί με τις τράπεζες και έχει εξασφαλιστεί πλήρης σχετική χρηματοδότηση.
Η κυκλοφορία μειώθηκε σημαντικά μετά την πλήρη εφαρμογή των περιοριστικών μέτρων μετακίνησης, κατά περίπου 70% για την περίοδο 23.03.2020 μέχρι τις 28.4.2020, αλλά η κίνηση στην Αττική Οδό σωρευτικά από την αρχή του έτους είναι της τάξης του -25%. Χθες το πρωί η κυκλοφορία στην Αττική Οδό έφτασε τα 55.000 οχήματα, που είναι μεν αρκετά ψηλά σε σχέση με τις ημέρες της καραντίνας, αλλά πολύ μακριά από τις 100.000 διελεύσεις ημερησίως που έφτανε πριν την πανδημία.
Ο κ. Καλλιτσάντσης είπε, επίσης, πως εντός των προσεχών δύο εβδομάδων υπογράφεται η σύμβαση παραχώρησης της μαρίνας Αλίμου που περιλαμβάνει επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ. Σε ερώτηση για τα αποτελέσματα της τηλεδιάσκεψης του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη με τους επικεφαλής των πέντε ισχυρότερων κατασκευαστικών ομίλων, τόνισε πως «αναλαμβάνονται κάποιες πρωτοβουλίες» και πως είναι αισιόδοξος καθώς ο «κατασκευαστικός κλάδος, μετά την μεγάλη πτώση του τουρισμού, παραμένει σε λειτουργία και είναι ένα καλό εργαλείο ώστε η κυβέρνηση να στηρίξει την οικονομία».
Σε ερώτηση για το αν θα υπάρχουν πρόσθετες ζημιές στον κατασκευαστικό βραχίονα του ομίλου και το 2020, ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ Αλεξ. Εξάρχου είπε πως «περιορίζονται οι πιθανότητες για νέες ζημιές από τις αλλαγές που έγιναν τα τελευταία χρόνια». Για τις νέες διεκδικήσεις του ομίλου που συνδέονται με το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Εξάρχου τόνισε πως αφορούν ζητήματα εκτός των καθυστερήσεων με το σταθμό Βενιζέλου. Παραδέχθηκε, όμως, πως δεν υπεγράφησαν νέες συμβάσεις εξαιτίας των γνωστών καθυστερήσεων στα δημόσια έργα στην Ελλάδα, ενώ είπε πως «η ΑΚΤΩΡ έχει 50% πιθανότητες να αναλάβει το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας», προϋπολογισμού περί τα 1,51 δισ. ευρώ (χωρίς τον ΦΠΑ), που διεκδικεί ως μέλος κοινοπραξίας.
«Περιορίσαμε τη διεθνή παρουσία, σταματήσαμε τις ζημιογόνες συμβάσεις, αλλά η διαδικασία για την εξυγίανση του κατασκευαστικού κλάδου είναι σε εξέλιξη» είπε ο κ. Καλλιτσάντσης. Η διοίκηση αναφέρθηκε στην «ξεκάθαρη επικέντρωση της Κατασκευής σε Ελλάδα και Ρουμανία (81% του συνολικού ανεκτέλεστου είναι πλέον στις δύο χώρες έναντι 60% το 2018), στην έξοδο από λοιπές διεθνείς αγορές, καθώς και την κατασκευή φωτοβολταϊκών (πλέον αποτελεί μόνο το 5% του συνολικού ανεκτέλεστου έναντι 30% το 2018).
Τέλος, το ανεκτέλεστο του Κατάρ αναφέρεται πλέον σχεδόν εξ’ ολοκλήρου σε συμβόλαια διαχείρισης εγκαταστάσεων (Facilities Management), και όχι κατασκευαστικού περιεχόμενου. Τα συμβόλαια Facilities Management αντιπροσώπευαν το 99% του ανεκτέλεστου του Κατάρ, έναντι 48% το 2018.
Στον τομέα των ΑΠΕ, ο κ. Καλλιτσάντσης είπε πως στο τέλος του 2019 βρίσκονταν σε λειτουργία αιολικά πάρκα συνολικής ισχύος 401 MW, ενώ στο πρώτο τρίμηνο του 2020 προστέθηκαν άλλα 90 MW. Στόχος της διοίκησης είναι «η υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου ΑΠΕ άνω των 200 εκατ. ευρώ, επιτυγχάνοντας εγκατεστημένη ισχύ 579 MW, προκειμένου η ΕΛΛΑΚΤΩΡ να επωφεληθεί περαιτέρω από μακροχρόνιες και προβλέψιμες ταμειακές ροές». Επανέλαβε πως «στον τομέα των έργων περιβάλλοντος υπάρχουν πολύ ελκυστικές ευκαιρίες καθώς η χώρα βρίσκεται πίσω σε σχέση με τις απαιτήσεις της Ε.Ε. για τη διαχείριση απορριμμάτων».
Η ελαχιστοποίηση των συνεπειών της πανδημίας, η υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου κυρίως σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) και παραχωρήσεις, καθώς και η συνέχιση αναδιάταξης του κατασκευαστικού κλάδου αποτελούν τις τρεις προτεραιότητες της διοίκησης της Ελλάκτωρ με στόχο την επιστροφή του ομίλου στην κερδοφορία.
«Η Ελλάδα κατάφερε να διατηρήσει σε χαμηλό επίπεδο τα ποσοστά κρουσμάτων και θανάτων, σε σύγκριση με άλλες χώρες σε όλο τον κόσμο, λόγω των έγκαιρων βημάτων της Κυβέρνησης να περιορίσει τον ιό νωρίτερα από τις περισσότερες άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Επίσης, αυτό οφείλεται στις ηρωικές προσπάθειες των επαγγελματιών του τομέα της υγείας που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, της ηγεσίας της επιστημονικής κοινότητας καθώς και των στελεχών της Πολιτικής Προστασίας. Η ΕΛΛΑΚΤΩΡ συμμετείχε στην προσπάθεια αντιμετώπισης της πανδημίας του κορονοϊού στην Ελλάδα, αναλαμβάνοντας το έργο της παραλαβής, μεταφοράς και ασφαλούς διαχείρισης όλων των νοσοκομειακών αποβλήτων του Κέντρου Νοσηλείας Περιστατικών Κορωνοϊού ΝΙΜΤΣ, το οποίο βρίσκεται στο επίκεντρο της μάχης κατά του κορονοϊού» είπε ξεκινώντας τον λόγο του.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Αναστ. Καλλιτσάντσης υποστήριξε κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές για τα αποτελέσματα του 2020, πως οι εταιρείες παραχώρησης έχουν προχωρήσει σε γνωστοποίηση στο κράτος για την ενεργοποίηση των σχετικών άρθρων των Συμβάσεων με στόχο την αποζημίωση από την κατακόρυφη πτώση της κυκλοφορίας λόγω της καραντίνας. Η διοίκηση απέφυγε, όμως, τις προβλέψεις για το ύψος των διεκδικήσεων καθώς, όπως ειπώθηκε, δεν είναι γνωστές οι επιπτώσεις, καθώς χθες ήταν η πρώτη ημέρα εξόδου από την καραντίνα.
Η διοίκηση ανακοίνωσε, επίσης, πως στον τομέα της κατασκευής, ο όμιλος είναι "σε συζητήσεις με τις ελληνικές τράπεζες για την εξασφάλιση επιπρόσθετης χρηματοδότησης". Οι επενδύσεις της δραστηριότητας των ΑΠΕ επίσης έχουν συμφωνηθεί με τις τράπεζες και έχει εξασφαλιστεί πλήρης σχετική χρηματοδότηση.
Η κυκλοφορία μειώθηκε σημαντικά μετά την πλήρη εφαρμογή των περιοριστικών μέτρων μετακίνησης, κατά περίπου 70% για την περίοδο 23.03.2020 μέχρι τις 28.4.2020, αλλά η κίνηση στην Αττική Οδό σωρευτικά από την αρχή του έτους είναι της τάξης του -25%. Χθες το πρωί η κυκλοφορία στην Αττική Οδό έφτασε τα 55.000 οχήματα, που είναι μεν αρκετά ψηλά σε σχέση με τις ημέρες της καραντίνας, αλλά πολύ μακριά από τις 100.000 διελεύσεις ημερησίως που έφτανε πριν την πανδημία.
Ο κ. Καλλιτσάντσης είπε, επίσης, πως εντός των προσεχών δύο εβδομάδων υπογράφεται η σύμβαση παραχώρησης της μαρίνας Αλίμου που περιλαμβάνει επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ. Σε ερώτηση για τα αποτελέσματα της τηλεδιάσκεψης του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη με τους επικεφαλής των πέντε ισχυρότερων κατασκευαστικών ομίλων, τόνισε πως «αναλαμβάνονται κάποιες πρωτοβουλίες» και πως είναι αισιόδοξος καθώς ο «κατασκευαστικός κλάδος, μετά την μεγάλη πτώση του τουρισμού, παραμένει σε λειτουργία και είναι ένα καλό εργαλείο ώστε η κυβέρνηση να στηρίξει την οικονομία».
Σε ερώτηση για το αν θα υπάρχουν πρόσθετες ζημιές στον κατασκευαστικό βραχίονα του ομίλου και το 2020, ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ Αλεξ. Εξάρχου είπε πως «περιορίζονται οι πιθανότητες για νέες ζημιές από τις αλλαγές που έγιναν τα τελευταία χρόνια». Για τις νέες διεκδικήσεις του ομίλου που συνδέονται με το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Εξάρχου τόνισε πως αφορούν ζητήματα εκτός των καθυστερήσεων με το σταθμό Βενιζέλου. Παραδέχθηκε, όμως, πως δεν υπεγράφησαν νέες συμβάσεις εξαιτίας των γνωστών καθυστερήσεων στα δημόσια έργα στην Ελλάδα, ενώ είπε πως «η ΑΚΤΩΡ έχει 50% πιθανότητες να αναλάβει το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας», προϋπολογισμού περί τα 1,51 δισ. ευρώ (χωρίς τον ΦΠΑ), που διεκδικεί ως μέλος κοινοπραξίας.
«Περιορίσαμε τη διεθνή παρουσία, σταματήσαμε τις ζημιογόνες συμβάσεις, αλλά η διαδικασία για την εξυγίανση του κατασκευαστικού κλάδου είναι σε εξέλιξη» είπε ο κ. Καλλιτσάντσης. Η διοίκηση αναφέρθηκε στην «ξεκάθαρη επικέντρωση της Κατασκευής σε Ελλάδα και Ρουμανία (81% του συνολικού ανεκτέλεστου είναι πλέον στις δύο χώρες έναντι 60% το 2018), στην έξοδο από λοιπές διεθνείς αγορές, καθώς και την κατασκευή φωτοβολταϊκών (πλέον αποτελεί μόνο το 5% του συνολικού ανεκτέλεστου έναντι 30% το 2018).
Τέλος, το ανεκτέλεστο του Κατάρ αναφέρεται πλέον σχεδόν εξ’ ολοκλήρου σε συμβόλαια διαχείρισης εγκαταστάσεων (Facilities Management), και όχι κατασκευαστικού περιεχόμενου. Τα συμβόλαια Facilities Management αντιπροσώπευαν το 99% του ανεκτέλεστου του Κατάρ, έναντι 48% το 2018.
Στον τομέα των ΑΠΕ, ο κ. Καλλιτσάντσης είπε πως στο τέλος του 2019 βρίσκονταν σε λειτουργία αιολικά πάρκα συνολικής ισχύος 401 MW, ενώ στο πρώτο τρίμηνο του 2020 προστέθηκαν άλλα 90 MW. Στόχος της διοίκησης είναι «η υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου ΑΠΕ άνω των 200 εκατ. ευρώ, επιτυγχάνοντας εγκατεστημένη ισχύ 579 MW, προκειμένου η ΕΛΛΑΚΤΩΡ να επωφεληθεί περαιτέρω από μακροχρόνιες και προβλέψιμες ταμειακές ροές». Επανέλαβε πως «στον τομέα των έργων περιβάλλοντος υπάρχουν πολύ ελκυστικές ευκαιρίες καθώς η χώρα βρίσκεται πίσω σε σχέση με τις απαιτήσεις της Ε.Ε. για τη διαχείριση απορριμμάτων».