Σκληρή απάντηση σχετικά με τη δημοσίευση της μελέτης για την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής αγοράς δεδομένων κινητού δικτύου που επιμελήθηκε η φινλανδική συμβουλευτική εταιρεία Rewheel για λογαριασμό της Επιτροπής Ανταγωνισμού, έδωσε η WIND.

Στην ανακοίνωσή της η εταιρεία αναφέρει πως η συγκεκριμένη "μελέτη" δίνει την εντύπωση πρόθεσης να στηρίξει προ-υπάρχουσες απόψεις, ενώ γίνεται εξαγωγή γενικών συμπερασμάτων με αναφορές είτε σε ένα "προσεκτικά" επιλεγμένο πρόγραμμα κινητής τηλεφωνίας, είτε σε μια χώρα, η οποία κατά περίπτωση είναι πιο "ενδεδειγμένη" (από τη Μάλτα έως τον Καναδά…).


Επίσης η WIND τονίζει πως η μελέτη της Rewheel διατυπώνει δογματικές απόψεις με μοναδική αναφορά σε μία μόνο, προφανώς "επιλεγμένη" πηγή ή σε πηγές που είναι μελέτες της ίδιας της εταιρείας συμβούλων (!), αγνοείται πλήρως η καρτοκινητή, ενώ αποτελεί πάνω από το μισό της Ελληνικής αγοράς και απορρίπτεται συλλήβδην η παγκοσμίως αναγνωρισμένη ως βέλτιστη πρακτική κοινή χρήση υποδομών (network sharing), αγνοώντας την προφανώς θετική επίδραση σε τομείς όπως η ποιότητα των υπηρεσιών, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, η μείωση κόστους.

H Wind προειδοποιεί ότι στην προκειμένη περίπτωση βάλλεται από μία ιδιωτική, "αντικειμενική μελέτη", η οποία δυνητικά θίγει την φήμη και την εταιρική της αξία και για αυτό το λόγο επιφυλασσεται παντός δικαιώματος της.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Στη WIND προτιμάμε πάντα "λίγα λόγια, πολλή δουλειά". Για την ποιότητα των υπηρεσιών μας, τις επενδύσεις μας, τις τιμές μας, αφήνουμε να μιλάνε οι πελάτες μας. Στις επιθέσεις που δέχεται ο κλάδος μας κατά καιρούςαπαντάμεβάζοντας το επιστημονικό μας προσωπικό, τη γνώση και τα πραγματικάστοιχεία της εταιρείας μας στη διάθεση της πολιτείας και των Ανεξάρτητων Αρχών.

Αυτή τη φορά όμως ξεπεράστηκαν, σε σημαντικό βαθμό, κάποια όρια.



Το θέμα δεν είναι (μόνο) κλαδικό. Στη WIND είμαστε σε πολύ διαφορετική θέση από τις θυγατρικές των πολυεθνικών εταιρειών που ανταγωνιζόμαστε στην Ελλάδα.

Γνωρίζουμε πολύ καλά τη μάχη που έχουμε δώσει τα τελευταία 10 χρόνια για να σταθούμε όρθιοι απέναντι σε διεθνείς κολοσσούς. Διαβάζαμε κατά καιρούς άλλους "αντικειμενικούς αναλυτές" να προεξοφλούν ότι η ελληνική αγορά αντέχει μόνο δυο παίκτες. Και απαντούσαμε πάντα με περισσότερη δουλειά, καλύτερες υπηρεσίες, μεγαλύτερες επενδύσεις, χαμηλότερες τιμές.

Τώρα, δεχόμαστε σε βάρος μας αβάσιμες αιτιάσεις τη στιγμή που χιλιάδες εργαζόμενοί μας έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους για να σταθούν δίπλα στα εκατομμύρια των πελατών μας στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε. Και αυτοί οι εργαζόμενοι, όπως και οι πελάτες μας, γίνονται αποδέκτες μηνυμάτων που δημιουργούν εύλογα ερωτηματικά.

Χρωστάμε επομένως σε όλους μερικά ξεκάθαρα λόγια.

Η συγκεκριμένη "μελέτη" δίνει την εντύπωση πρόθεσης να στηρίξει προ-υπάρχουσες απόψεις.

Γίνεται εξαγωγή γενικών συμπερασμάτων με αναφορές είτε σε ένα "προσεκτικά" επιλεγμένο πρόγραμμα κινητής τηλεφωνίας, είτε σε μια χώρα, η οποία κατά περίπτωση είναι πιο "ενδεδειγμένη" (από τη Μάλτα έως τον Καναδά…). Διατυπώνονται δογματικές απόψεις με μοναδική αναφορά σε μία μόνο, προφανώς "επιλεγμένη" πηγή ή σε πηγές που είναι μελέτες της ίδιας της εταιρείας συμβούλων (!).

Αγνοείται πλήρως η καρτοκινητή, ενώ αποτελεί πάνω από το μισό της ελληνικής αγοράς.



Απορρίπτεται συλλήβδην η παγκοσμίως αναγνωρισμένη ως βέλτιστη πρακτική κοινή χρήση υποδομών (networksharing), αγνοώντας την προφανώς θετική επίδραση σε τομείς όπως η ποιότητα των υπηρεσιών, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, η μείωση κόστους.

Έκπληκτοι επίσης μάθαμε ότι η υψηλή φορολογία στην Ελλάδα (η υψηλότερη της Ευρώπης) δεν έχει επίπτωση στις τελικές τιμές που πληρώνει ο Έλληνας καταναλωτής. Και πάλι, με αποδεικτικό στοιχείο ένα μόνο πρόγραμμα της Cosmote και μια μελέτη, πάλι κατά σύμπτωση, της ίδιας εταιρείας συμβούλων.

Γίνεται εκτενέστατη αναφορά στον περίφημο 4ο παίκτη. Αν είναι τόσο καλές οι συνθήκες για τους τρεις υφιστάμενους, πού είναι τα υπερκέρδη που θα έπρεπε να έχουμε ως ο 3ος παίκτης της αγοράς; Γιατί αγνοείται το γεγονός ότι υπήρχε 4ος παίκτης που επέλεξε να αποχωρήσει για να μετριάσει τις κεφαλαιακές του απώλειες; Πού ακριβώς είναι η ουρά των επενδυτών για να μπουν σε αυτήν την τόσο πολλά υποσχόμενη αγορά; Γιατί δεν γίνεται καμία αναφορά στο ασυνήθιστα μεγάλο μερίδιο που έχει ο πάροχος με δεσπόζουσα θέση;

Καταδικάζεται στη μελέτη ακόμη και η παγκόσμια τάση της σύγκλισης κινητής και σταθερής με τα προφανή οφέλη για τον καταναλωτή. Ίσως γιατί οι τιμές μας στα συνδυαστικά προϊόντα και η μεγάλη απήχηση τους στην αγορά δεν εξυπηρετούν τα συμπεράσματα της μελέτης.

Τέλος, εντύπωση δημιουργεί το γεγονός ότι αγνοούνταιπλήρως τα πραγματικά μεγέθη της αγοράς, τουλάχιστον της WIND. Πολύ απλά, πόσο πραγματικά πληρώνουν οι πελάτες μας το μήνα και τιυπηρεσίες παίρνουν για το ποσό που πληρώνουν. Τι τιμές προσφέρουμε αυτή τη στιγμή στους πελάτες μας.

Παράλληλα, στην μελέτη γίνεται εκτενής-πλην όμως χωρίς κανένα έρεισμα, αναφοράσε τιμές παγίων κινητής των 60€, 70€, ακόμη και 150€/μήνα και αναρωτιόμαστε σε ποιο παράλληλο σύμπαν υπάρχουν αυτές οι τιμές. Το αβάσιμο των παραπάνω αποδεικνύεται πλήρως από την απλή και μόνο ανάγνωση των πραγματικών δεδομένων που ουδέποτε αναζητήθηκαν….

Το 80% των πελατών συμβολαίου της WIND έχει πάγιο που είναι κάτω των 30€/μήναμε όλους τους φόρους και τέλη κινητής (και κάτω από 22€ χωρίςφόρους και τέλη), έχοντας μέση πραγματική χρήση mobile internet1,5 GB τον μήνα.

Να επισημάνουμε ότι θα περιμέναμε τουλάχιστον οι υπογράφοντες τη μελέτη να κάνουν μια επίσκεψη στην ιστοσελίδα μας ή να επισκεφτούν ένα κατάστημα μας πριν την παραδώσουν.

Ακόμη όμως δεν είναι αργά… θα χαρούμε να τους εξυπηρετήσουμε και να πάρουν το WΙΝDONE[1], που συνδυάζει κινητό με 1500 λεπτά και 5Gb και σταθερό με 100Mbps, με 55€ με όλους τους φόρους και τέλη κινητής (παρεμπιπτόντως η τιμή είναι 40,9€ χωρίς φόρους και τέλη, αλλά αυτά σύμφωνα με την εταιρεία Rewheel δεν αυξάνουν σημαντικά την τελική τιμή…).

Τελειώνοντας να σημειώσουμε ότι στην προκειμένη περίπτωση βαλλόμαστε από μία ιδιωτική, "αντικειμενική μελέτη", η οποία δυνητικά θίγει την φήμη και την εταιρική μας αξία. Επιφυλασσόμαστε παντός δικαιώματος μας.