Στην υπογραφή σύμβασης για σιδηροδρομικό έργο προϋπολογισμού €573 εκατ. (χωρίς Φ.Π.Α) στη Ρουμανία προχώρησε η ΑΚΤΩΡ, ως επικεφαλής κοινοπραξίας (leader με ποσοστό 60%) με τις εταιρείες ALSTOM (20%) και ARCADA (20%).

Η σχετική σύμβαση υπεγράφη την Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου, στο Βουκουρέστι, μεταξύ του Γενικού Διευθυντή της Εθνικής Εταιρείας Σιδηροδρόμων της Ρουμανίας (CFR), κ. Ioan Pintea και του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΑΚΤΩΡ, κ. Αλέξανδρου Εξάρχου, σε τελετή που πραγματοποιήθηκε παρουσία του Πρωθυπουργού της Ρουμανίας, κ. Ludovic Orban, του Ρουμάνου Υπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Επικοινωνιών, κ. Lucian Bode, του Περιφερειακού Διευθυντή της ΑΚΤΩΡ, κ. Πάρι Καλλιτσάντση, καθώς και εκπροσώπων της αναδόχου κοινοπραξίας.

Το έργο αφορά στην αποκατάσταση και την αναβάθμιση του τμήματος “Apata – Cata” της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Simeria, η οποία αποτελεί μέρος του ευρωπαϊκού διαδρόμου μεταφορών Ρήνου-Δούναβη.

Στο πλαίσιο του έργου προβλέπεται η εκτέλεση ενός ευρέως φάσματος σιδηροδρομικών εργασιών αναβάθμισης της ήδη ηλεκτροδοτούμενης γραμμής σε υποδομή και υπερδομή, μεταξύ των οποίων η κατασκευή νέων δομικών έργων (σιδηροδρομικές γέφυρες, σήραγγες και αποχετευτικοί αγωγοί). Επιπλέον, θα πραγματοποιηθούν εργασίες αποκατάστασης της υπάρχουσας γραμμής, ανακατασκευής τριών σταθμών, εκσυγχρονισμού των τοπικών διασταυρώσεων, ηλεκτροδότησης, καθώς και αναβάθμισης των συστημάτων σηματοδότησης και επικοινωνιών.

Το σημαντικότερο τμήμα του έργου αποτελεί η κατασκευή δύο δίδυμων σηράγγων, συνολικού μήκους 24 χιλιομέτρων, οι οποίες θα κατασκευαστούν με τη χρήση τεσσάρων μηχανημάτων ολομέτωπης διάνοιξης σηράγγων (EPB-TBM), με διάμετρο εκσκαφής 9,80 μ. Η ολοκλήρωση των εργασιών, εντός διαστήματος 48 μηνών σύμφωνα με το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα, θα επιτρέψει την κίνηση εμπορικών και επιβατικών τρένων με μέγιστη ταχύτητα 120 χλμ./ω και 160 χλμ./ω αντίστοιχα, σύμφωνα με τις πλέον σύγχρονες ευρωπαϊκές προδιαγραφές, ενώ το συνολικό μήκος του σιδηροδρομικού τμήματος θα μειωθεί από τα 44 χλμ. σήμερα στα 28,2 χλμ.

Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για το τρίτο τμήμα της συγκεκριμένης σιδηροδρομικής γραμμής που αναλαμβάνει η θυγατρική του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, καθώς τον Ιούνιο του 2019 η ΑΚΤΩΡ είχε αναδειχθεί ανάδοχος και για το έργο αναβάθμισης των δύο όμορων σιδηροδρομικών τμημάτων “Brasov – Apata” και “Cata – Sighisoara”, με συνολικό προϋπολογισμό €627 εκατ. ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α).


Σχετικά με την ΑΚΤΩΡ

Ως ο κατασκευαστικός βραχίονας της ΕΛΛΑΚΤΩΡ και η μεγαλύτερη θυγατρική της, η ΑΚΤΩΡ κατέχει ηγετική θέση και διεθνή παρουσία στον τομέα των υποδομών, παρέχοντας μεγάλο εύρος διαφοροποιημένων υπηρεσιών υψηλού επιπέδου στις Κατασκευές Έργων Υποδομής, Κτηριακών και Βιομηχανικών Έργων, στα Φωτοβολταϊκά, στις Λατομικές δραστηριότητες, στη Διαχείριση Τεχνικών Εγκαταστάσεων και στη Διαχείριση Έργου. Μεταξύ των εμβληματικών έργων υποδομής της ΑΚΤΩΡ στην Ελλάδα και το εξωτερικό περιλαμβάνονται η Γραμμή 2 του Μετρό της Αθήνας, το Μουσείο της Ακρόπολης, η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, η Χρυσή Γραμμή του Μετρό στο Κατάρ, το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Αθήνας στην Ψυττάλεια, καθώς και τα υπό εξέλιξη έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης, της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου κ.α.