Από τη μια ο κλάδος της φιλοξενίας βαδίζει στο μονοπάτι της επιβίωσης - άγνωστο για πολλούς επιχειρηματίες το που θα καταλήξει - και από την άλλη, επιβάλλεται ψυχραιμία. ώστε να προχωρήσει προς την ανάκαμψη, οσο πιο γρήγορα και ομαλά γίνεται από την κρίση που έφερε η πανδημία COVID-19. 

Η φετινή χειμερινή περίοδος επιβάλλει γρήγορους ελιγμούς και σωστές τακτικές καθώς ήδη, έχει ξεκινήσει το Φθινόπωρο με τα πιο σημαντικά χρηματοδοτικά εργαλεία, δηλαδή τους tour operators και τις προκαταβολές να μην «τρέχουν».
Την ίδια ώρα, η Κρουαζιέρα αντιμετωπίζει έναν γολγοθά άλυτων ζητημάτων, ενώ ο συνεδριακός τουρισμός και οι επιχειρηματικές εκθέσεις έχουν αντικατασταθεί σχεδόν εξ ολοκλήρου από το διαδίκτυο, με τους ειδικούς να σκέφτονται μία εναλλακτική λύση συνδυασμού, που ακόμη όμως είναι σε πρώιμο στάδιο συζητήσεων.

Τα δεδομένα που θα δείξουν την πλήρη εικόνα στον ελληνικό τουρισμό, δηλαδή τα πρώτα απολογιστικά στοιχεία με ακριβείς αριθμούς σχετικά με τις πληρότητες αλλά και τις μονάδες που έκλεισαν, δεν έχουν συγκεντρωθεί ακόμα.

Το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ) τρέχει τις νέες μελέτες για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ) σε 20.000 ξενοδόχους και ο κόσμος του ταξιδιού και της φιλοξενίας τα περιμένει στο άμεσο προσεχές διάστημα.

«Κάποια στιγμή ο ήλιος θα βγει στον συννεφιασμένο ουρανό που έχουμε σήμερα», είπε ο Αλέξανδρος Βασιλικός, πρόεδρος του ΞΕΕ, μιλώντας σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου (30 Σεπτεμβρίου), λέγοντας πως για την ώρα έχει επιβεβαιωθεί το χειρότερο σενάριο για τον κλάδο που βρίσκεται αντιμέτωπος με την πιο δυνατή πρόκληση.
VASSILIKOS_1


Η μεγάλη ανισιρροπία σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΞΕΕ είναι στον οδικό τουρισμό, που σαφώς παίρνει το προβάδισμα στην προτίμηση καθώς η ψυχολογία του ταξιδιώτη ωθεί στην αποφυγή των αεροδρομίων και των λιμένων.
«Αν δεν λυθεί η κατάσταση σε υγειονομικό επίπεδο, δεν θα έχουμε έστω και οπτικο ορίζοντα για τη συνέχεια», ξεκαθάρισε, συμπληρώνοντας πως τουρισμός χωρίς οικονομία δεν υπάρχει και πως η οικονομία βλάπτεται από την έλλειψη της τουριστικής βιομηχανίας.


ΜΕ ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΣΤΡΑΜΜΕΝΟ
ΣΤΟ 4ο ΦΟΡΟΥΜ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ

Στραμμένος ωστόσο περισσότερο στην ελπίδα και τον συνεχή αγώνα που κάνουν οι Ελληνες ξενοδόχοι, ο πρόεδρος του ΞΕΕ εστίασε στα επόμενα βήματα και ειδικότερα στο 4ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας (4th International Hospitality Forum), που όπως ανακοίνωσε θα πραγματοποιηθεί στις 23 Νοεμβρίου 2020.

Ακόμη, ανακοινώθηκε η στρατηγική συνεργασία με τη Phocuswright, παγκόσμιο ηγέτη στο χώρο της πρωτογενούς έρευνας για τον κλάδο της φιλοξενίας.
«Με αυτή την ενέργεια, θέλουμε να στηρίξουμε την ελληνική φιλοξενία αλλά και τον αγώνα της Ελλάδας προς την ανάκαμψη», σχολίασε ο Pete Comeau, managing director της Phocuswright.
ComeauPete-350


Στο επερχόμενο φόρουμ θα ανακοινωθούν μια σειρά συμπερασμάτων από την εικόνα που διαμορφώνεται στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία.

«Η γνώση θα είναι η ασπίδα και η πυξίδα μας για την επόμενη ημέρα», τόνισε ο κ. Βασιλικός ενώ έκανε λόγο για επιτυχημένη διαχείριση εσωτερικά, αναφερόμενος στη θετική εικόνα που παρουσίασαν τα ελληνικά ξενοδοχεία, όπου δεν καταγράφηκε έξαρση κρουσμάτων.
«Συνταγή δεν υπήρχε η κάθε χώρα έκανε αυτό που έκρινε καλύτερα, και η Ελλάδα μέχρι τώρα έχει επιδείξει πολύ καλή πορεία», ανέφερε, διαβεβαιώνοντας πως γίνονται προσπάθειες για νέα συμπληρωματικά μέτρα όπως μια οριζόντια μείωση του ΦΠΑ, για την οποία αναμένονται απαντήσεις από τα αρμόδια υπουργεία.

ΛΗΤΩ ΜΗΣΙΑΚΟΥΛΗ
litomissiakouli@yahoo.com