«Welcome on board»… μόνο με τεστ και καραντίνα
Τα αδιέξοδα στην επανεκκίνηση της κρουαζιέρας φέρνουν την πρώτη καθοριστική απόφαση στην τουριστική βιομηχανία για εφαρμογή τεστ Covid στο 100% των επιβατών - Αποφάσεις και για τον κλιματισμό εν πλω
Πριν από λίγες εβδομάδες, σε κρουαζιερόπλοιο πασίγνωστης Γερμανικής εταιρείας δύο επιβάτες αρνήθηκαν να συμμετάσχουν σε οργανωμένη εκδρομή σε προορισμό στάσης, και προτίμησαν να περιπλανηθούν ανεξάρτητα από το γκρουπ.
Το αποτέλεσμα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του parapolitika.gr, ήταν να μην τους επιτραπεί ξανά η είσοδος στο κρουαζιερόπλοιο, καθώς θα αυξανόταν η επικινδυνότητα της μετάδοσης του COVID-19. Οι επιβάτες ήταν αναγκασμένοι να πάρουν τις αποσκευές τους από το κρουαζιερόπλοιο όσο βρισκόταν στη στάση προορισμού και να αποχωρήσουν από την κρουαζιέρα.
Πηγή των «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΩΝ» ανέφερε ακόμη πως την ίδια χρονική περίοδο, μια άλλη μεγάλη εταιρεία κρουαζιέρας, οδηγήθηκε στη διακοπή δρομολογίων των κρουαζιερόπλοιών της έπειτα από εμφάνιση τριών κρουσμάτων (επιβάτες και πλήρωμα).
Τέτοιου είδους περιστατικά σε συνδυασμό με την πίεση που βιώνει η κρουαζιέρα - καθώς χρειάζεται να επανεκκινήσει δυναμικά πλέον - οδήγησαν σε ένα καθημερινό αγώνα προσπάθειας των εταιρειών με στόχο την εκ νέου ανάπτυξη των πρωτοκόλλων δημόσιας υγείας.
Πάντα σε συνεργασία με τους ειδικούς και τις υγειονομικές αρχές σε διεθνές επίπεδο, ο κλάδος της κρουαζιέρας κινήθηκε άμεσα και προηγήθηκε σε σχέση με τους υπόλοιπους τομείς στην ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία παίρνοντας μια καθοριστική απόφαση σχετικά με τον αυστηρό έλεγχο του 100% των επιβατών.
ΤΕΣΤ ΚΑΙ 7ΗΜΕΡΗ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ
Καθως βρίσκονται στο στάδιο επανεκκίνησης - τυπικά από τις 20 Αυγούστου - οι εταιρείες-μέλη της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπούν το 95% της παγκόσμιας επιβατικής χωρητικότητας στην κρουαζιέρα, συμφώνησαν να πραγματοποιούν τεστ ανίχνευσης του ιού στο σύνολο των επιβατών αλλά και των πληρωμάτων όλων των κρουαζιερόπλοιων με χωρητικότητα 250 ατόμων και άνω, καθιστώντας το αρνητικό τεστ απαραίτητη προϋπόθεση για την επιβίβαση στο πλοίο.
Ακόμη, όπως ανακοίνωσε η CLIA, στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής, τα πληρώματα θα πραγματοποιούν επιπρόσθετους ελέγχους, συμπεριλαμβανομένου αρνητικού τεστ πριν την έξοδο από τις κατοικίες τους αλλά και πριν από την επιβίβασή τους στα κρουαζιερόπλοια. Τα τεστ θα γίνονται αφού τηρείται επταήμερη (κατ’ ελάχιστον) καραντίνα και επανάληψη τουλάχιστον μία φορά κάθε μήνα.
Οι τύποι των τεστ στα οποία θα υποβάλλονται ενδέχεται να διαφέρουν ανάλογα με τις επιστημονικές εξελίξεις και τη διαθεσιμότητα διαφορετικών μεθόδων.
Αξίζει να τονιστεί πως αναλόγως με την πολιτικη της κάθε εταιρείας ενδέχεται να καλύπτονται μέσα από το συνολικό πακέτο τα κόστη των τεστ ή να προσφέρεται ως ένα είδος έξτρα παροχής και υπηρεσίας.
«Η CLIA αντιμετωπίζει τα τεστ ως ένα σημαντικό βήμα μιας πολυεπίπεδης προσέγγισης η οποία επιβεβαιώνει στην πράξη τη δέσμευση του κλάδου να προστατεύσει την υγεία των επιβατών, των πληρωμάτων και των κοινοτήτων που επισκέπτονται τα κρουαζιερόπλοια παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας», σχολίασε σχετικά η Μαρία Δεληγιάννη, Γενική Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της CLIA, κάνοντας λόγο για σταδιακή επανεκκίνηση της κρουαζιέρας ως αποτέλεσμα της συνεργασίας με τους λιμένες και τις κυβερνήσεις υπό την καθοδήγηση ιατρικών εμπειρογνωμόνων.
«Η Ελλάδα είναι ένας σημαντικός προορισμός για τη βιομηχανία μας και δεσμευόμαστε για μια υπεύθυνη επανέναρξη των δραστηριοτήτων μας», τόνισε και εξέφρασε τη σιγουριά της ότι η κρουαζιέρα θα βγει πιο δυνατή μέσα από την κρίση της πανδημίας του COVID-19.
ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΣΩΣΤΟ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟ ΕΝ ΠΛΩ
Ενα άλλο ζήτημα που απασχολεί τον κλάδο είναι το θέμα της αναβάθμισης του κλιματισμού, ώστε να αποφευχθεί η επανακυκλοφορία του ιικού φορτίου. Η CLIA αλλά και όλες οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Αμερική - όπου η κρουαζιέρα παραμένει σε καθεστώς μη λειτουργίας έως τα τέλη Οκτωβρίου- συμφώνησαν πως θα πρέπει να εφαρμοστούν ειδικές τεχνολογίες για την ενίσχυση του φρέσκου αέρα εν πλω. Παράλληλα, όπου είναι δυνατό θα πρέπει να τοποθετηιούν ειδικά φίλτρα για σωστό αερισμό.
Οι πρακτικές αυτές αναμένεται να εφαρμοστούν και στην Ευρώπη.
ΘΕΤΙΚΑ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗΣ
Παρά τις αντίξοες συνθήκες που προκάλεσε η πανδημία, ο κλάδος της κρουαζιέρας διατηρεί την αισιοδοξία του.
Τόσο η CLIA με τη συμφωνία του τεστ ανίχνευσης, όσο και το μήνυμα που έστειλαν οι επικεφαλής του κλάδου που συναντήθηκαν διαδικτυακά στη φετινή Seatrade Cruise Global 2020, μιλούν για διατήρηση ενδιαφέροντος και συνέχιση της δραστηριότητας του κλάδου στο φετινό αυτό δύσκολο Φθινόπωρο με κάποια πρώτα θετικά βήματα - θεμέλια για την επιβίωση και επανέναρξη του κλάδου.
Στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται πέντε εταιρείες αυτή την περίοδο. Πρόκειται για τρεις μεγάλες, την Tui Cruises, την Costa Cruises και την MSC Cruises (αναμένεται να ξεκινήσει στις 19 Οκτωβρίου 2020 και να συνεχίσει μέχρι τα Χριστούγεννα), καθώς και δύο μικρότερες, την Mystic Cruises και την Ponant.
ΛΗΤΩ ΜΗΣΙΑΚΟΥΛΗ
litomissiakouli@yahoo.com
Το αποτέλεσμα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του parapolitika.gr, ήταν να μην τους επιτραπεί ξανά η είσοδος στο κρουαζιερόπλοιο, καθώς θα αυξανόταν η επικινδυνότητα της μετάδοσης του COVID-19. Οι επιβάτες ήταν αναγκασμένοι να πάρουν τις αποσκευές τους από το κρουαζιερόπλοιο όσο βρισκόταν στη στάση προορισμού και να αποχωρήσουν από την κρουαζιέρα.
Πηγή των «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΩΝ» ανέφερε ακόμη πως την ίδια χρονική περίοδο, μια άλλη μεγάλη εταιρεία κρουαζιέρας, οδηγήθηκε στη διακοπή δρομολογίων των κρουαζιερόπλοιών της έπειτα από εμφάνιση τριών κρουσμάτων (επιβάτες και πλήρωμα).
Τέτοιου είδους περιστατικά σε συνδυασμό με την πίεση που βιώνει η κρουαζιέρα - καθώς χρειάζεται να επανεκκινήσει δυναμικά πλέον - οδήγησαν σε ένα καθημερινό αγώνα προσπάθειας των εταιρειών με στόχο την εκ νέου ανάπτυξη των πρωτοκόλλων δημόσιας υγείας.
Πάντα σε συνεργασία με τους ειδικούς και τις υγειονομικές αρχές σε διεθνές επίπεδο, ο κλάδος της κρουαζιέρας κινήθηκε άμεσα και προηγήθηκε σε σχέση με τους υπόλοιπους τομείς στην ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία παίρνοντας μια καθοριστική απόφαση σχετικά με τον αυστηρό έλεγχο του 100% των επιβατών.
ΤΕΣΤ ΚΑΙ 7ΗΜΕΡΗ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ
Καθως βρίσκονται στο στάδιο επανεκκίνησης - τυπικά από τις 20 Αυγούστου - οι εταιρείες-μέλη της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπούν το 95% της παγκόσμιας επιβατικής χωρητικότητας στην κρουαζιέρα, συμφώνησαν να πραγματοποιούν τεστ ανίχνευσης του ιού στο σύνολο των επιβατών αλλά και των πληρωμάτων όλων των κρουαζιερόπλοιων με χωρητικότητα 250 ατόμων και άνω, καθιστώντας το αρνητικό τεστ απαραίτητη προϋπόθεση για την επιβίβαση στο πλοίο.
Ακόμη, όπως ανακοίνωσε η CLIA, στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής, τα πληρώματα θα πραγματοποιούν επιπρόσθετους ελέγχους, συμπεριλαμβανομένου αρνητικού τεστ πριν την έξοδο από τις κατοικίες τους αλλά και πριν από την επιβίβασή τους στα κρουαζιερόπλοια. Τα τεστ θα γίνονται αφού τηρείται επταήμερη (κατ’ ελάχιστον) καραντίνα και επανάληψη τουλάχιστον μία φορά κάθε μήνα.
Οι τύποι των τεστ στα οποία θα υποβάλλονται ενδέχεται να διαφέρουν ανάλογα με τις επιστημονικές εξελίξεις και τη διαθεσιμότητα διαφορετικών μεθόδων.
Αξίζει να τονιστεί πως αναλόγως με την πολιτικη της κάθε εταιρείας ενδέχεται να καλύπτονται μέσα από το συνολικό πακέτο τα κόστη των τεστ ή να προσφέρεται ως ένα είδος έξτρα παροχής και υπηρεσίας.
«Η CLIA αντιμετωπίζει τα τεστ ως ένα σημαντικό βήμα μιας πολυεπίπεδης προσέγγισης η οποία επιβεβαιώνει στην πράξη τη δέσμευση του κλάδου να προστατεύσει την υγεία των επιβατών, των πληρωμάτων και των κοινοτήτων που επισκέπτονται τα κρουαζιερόπλοια παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας», σχολίασε σχετικά η Μαρία Δεληγιάννη, Γενική Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της CLIA, κάνοντας λόγο για σταδιακή επανεκκίνηση της κρουαζιέρας ως αποτέλεσμα της συνεργασίας με τους λιμένες και τις κυβερνήσεις υπό την καθοδήγηση ιατρικών εμπειρογνωμόνων.
«Η Ελλάδα είναι ένας σημαντικός προορισμός για τη βιομηχανία μας και δεσμευόμαστε για μια υπεύθυνη επανέναρξη των δραστηριοτήτων μας», τόνισε και εξέφρασε τη σιγουριά της ότι η κρουαζιέρα θα βγει πιο δυνατή μέσα από την κρίση της πανδημίας του COVID-19.
ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΣΩΣΤΟ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟ ΕΝ ΠΛΩ
Ενα άλλο ζήτημα που απασχολεί τον κλάδο είναι το θέμα της αναβάθμισης του κλιματισμού, ώστε να αποφευχθεί η επανακυκλοφορία του ιικού φορτίου. Η CLIA αλλά και όλες οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Αμερική - όπου η κρουαζιέρα παραμένει σε καθεστώς μη λειτουργίας έως τα τέλη Οκτωβρίου- συμφώνησαν πως θα πρέπει να εφαρμοστούν ειδικές τεχνολογίες για την ενίσχυση του φρέσκου αέρα εν πλω. Παράλληλα, όπου είναι δυνατό θα πρέπει να τοποθετηιούν ειδικά φίλτρα για σωστό αερισμό.
Οι πρακτικές αυτές αναμένεται να εφαρμοστούν και στην Ευρώπη.
ΘΕΤΙΚΑ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗΣ
Παρά τις αντίξοες συνθήκες που προκάλεσε η πανδημία, ο κλάδος της κρουαζιέρας διατηρεί την αισιοδοξία του.
Τόσο η CLIA με τη συμφωνία του τεστ ανίχνευσης, όσο και το μήνυμα που έστειλαν οι επικεφαλής του κλάδου που συναντήθηκαν διαδικτυακά στη φετινή Seatrade Cruise Global 2020, μιλούν για διατήρηση ενδιαφέροντος και συνέχιση της δραστηριότητας του κλάδου στο φετινό αυτό δύσκολο Φθινόπωρο με κάποια πρώτα θετικά βήματα - θεμέλια για την επιβίωση και επανέναρξη του κλάδου.
Στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται πέντε εταιρείες αυτή την περίοδο. Πρόκειται για τρεις μεγάλες, την Tui Cruises, την Costa Cruises και την MSC Cruises (αναμένεται να ξεκινήσει στις 19 Οκτωβρίου 2020 και να συνεχίσει μέχρι τα Χριστούγεννα), καθώς και δύο μικρότερες, την Mystic Cruises και την Ponant.
ΛΗΤΩ ΜΗΣΙΑΚΟΥΛΗ
litomissiakouli@yahoo.com