Σταϊκούρας: Η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι δρα γρήγορα και αποφασιστικά, με μεθοδικότητα και υπευθυνότητα
«Η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι δρα γρήγορα, αποτελεσματικά και αποφασιστικά, με μεθοδικότητα και υπευθυνότητα κάτι που αναγνωρίζεται εντός και εκτός Ελλάδας» ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τη συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου για την πάταξη της λαθρεμπορίας.
Ο υπουργός Οικονομικών τόνισε ότι η κυβέρνηση ενεργεί άμεσα για να περιορίσει τις επιπτώσεις της πανδημίας αλλά ταυτόχρονα δεν αναστέλλει τον μεταρρυθμιστικό της σχεδιασμό, ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για ταχεία ανάταξη, αρχικά, και βιώσιμη ανάπτυξη, μεταγενέστερα, της ελληνικής οικονομίας. Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο και τις τροπολογίες, ο κ. Χρήστος Σταϊκούρας υπογράμμισε ότι για πρώτη φορά, αντιμετωπίζεται, ολιστικά και συστηματικά, το ζήτημα του λαθρεμπορίου καυσίμων, τσιγάρων και αλκοολούχων ποτών . Εκσυγχρονίζεται το νομοθετικό πλαίσιο. Ενδυναμώνεται και αναβαθμίζεται ο επιχειρησιακός συντονισμός των υπηρεσιών.
Θεσπίζονται και διασυνδέονται τα ηλεκτρονικά συστήματα και μητρώα. Εντάσσεται στο ολοκληρωμένο σύστημα παρακολούθησης και ελέγχου και το υγραέριο. Επικαιροποιείται το πλαίσιο φορολογικής σήμανσης υγρών καυσίμων και υγραερίων. Εισάγονται αυστηρές χρηματικές κυρώσεις για σε μη εγκατάσταση συστημάτων εντοπισμού γεωγραφικής θέσης (GPS) σε βυτιοφόρα και πλωτά εφοδιαστικά μέσα (σλέπια). Με το παρόν νομοσχέδιο ανέφερε ο υπουργός, επίσης, παρέχονται κίνητρα για την προσέλκυση αλλοδαπών φορολογούμενων στην Ελλάδα, μια προσπάθεια που ξεκίνησε πριν ένα έτος με το νόμο 4646/2019, συνεχίσθηκε με το νόμο 4714/2020 που ψηφίσθηκε πριν από λίγους μήνες και σήμερα προχωράμε στη θέσπιση φορολογικών κινήτρων για την προσέλκυση αλλοδαπών εργαζόμενων και αυτοαπασχολούμενων, αλλά και Ελλήνων που έφυγαν από τη χώρα στη διάρκεια της οικονομικής κρίσης.
Απαντώντας στην κριτική της αντιπολίτευσης για την τροπολογία μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ, ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας είπε πως αυτό είναι ένα πλάνο «για να διασωθούν τα ΕΛΤΑ, να ανακάμψουν, να επιστρέψουν σε λειτουργική κερδοφορία, να εκσυγχρονισθούν, να αναπτύξουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες, να συνεχίσουν να επιτελούν το έργο τους, με όρους όμως οικονομικής αποτελεσματικότητας και κοινωνικής ανταποδοτικότητας». Η κατάσταση είπε, στην οποία παραλάβαμε τα ΕΛΤΑ ήταν τραγική και επιδεινώθηκε με την υγειονομική κρίση. Υπογράμμισε πως για την κυβέρνηση τα ΕΛΤΑ επιτελούν σημαντικό έργο. Είναι βασική υποδομή του κράτους. Συνιστούν σημαντικό εφεδρικό δίκτυο επικοινωνίας, η αξία του οποίου αναδείχθηκε με την πανδημία. Διασφαλίζουν, ως φορέας της Καθολικής Υπηρεσίας, την εξυπηρέτηση όλων των περιοχών της χώρας και ιδιαίτερα της περιφέρειας. Είναι το κύριο σημείο εξυπηρέτησης χιλιάδων πολιτών για αυτό και απαιτείται η διάσωσή τους.
Το σχέδιο αυτό που θα υλοποιηθεί, ανέφερε ο υπουργός, στηρίζεται στην εξασφάλιση 180 εκατ. ευρώ για την αποζημίωση παροχής του κόστους της Καθολικής Υπηρεσίας και στην πρόβλεψη αύξησης μετοχικού κεφαλαίου ύψους 100 εκατ. ευρώ. Στηρίζεται σε 4 άξονες που είναι ο εξορθολογισμός του μισθολογικού κόστους, με το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η εισαγωγή νέων υπηρεσιών με την ανάπτυξη συνεργειών. Η αναδιοργάνωση του δικτύου, με νέα μοντέλα καταστημάτων. Και η αναδιοργάνωση των λειτουργιών με μείωση της γραφειοκρατίας και αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού τους.
Ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, όμως, εστίασε και στην σύσταση του παρατηρητηρίου Ρευστότητας που δημιουργείται με τη συμμετοχή των υπουργείων Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Η αποστολή του, είπε, είναι η εν γένει παρακολούθηση της ρευστότητας στην αγορά είτε αυτή προέρχεται από τον χρηματοπιστωτικό κλάδο (πιστωτική επέκταση) είτε από ειδικά χρηματοδοτικά εργαλεία, ενώ θα υποβάλλει και προτάσεις για τη χάραξη πολιτικών και τη λήψη μέτρων.
Ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι το υπουργείο Οικονομικών θα συνεχίσει δυναμικά, αποφασιστικά και μεθοδικά τη νομοθετική δράση και το μεταρρυθμιστικό έργο του καθώς το 2021 αποτελέσει έτος σημαντικής ανάκαμψης και ώθησης της οικονομίας και ανάπτυξης.
Ο υπουργός Οικονομικών τόνισε ότι η κυβέρνηση ενεργεί άμεσα για να περιορίσει τις επιπτώσεις της πανδημίας αλλά ταυτόχρονα δεν αναστέλλει τον μεταρρυθμιστικό της σχεδιασμό, ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για ταχεία ανάταξη, αρχικά, και βιώσιμη ανάπτυξη, μεταγενέστερα, της ελληνικής οικονομίας. Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο και τις τροπολογίες, ο κ. Χρήστος Σταϊκούρας υπογράμμισε ότι για πρώτη φορά, αντιμετωπίζεται, ολιστικά και συστηματικά, το ζήτημα του λαθρεμπορίου καυσίμων, τσιγάρων και αλκοολούχων ποτών . Εκσυγχρονίζεται το νομοθετικό πλαίσιο. Ενδυναμώνεται και αναβαθμίζεται ο επιχειρησιακός συντονισμός των υπηρεσιών.
Θεσπίζονται και διασυνδέονται τα ηλεκτρονικά συστήματα και μητρώα. Εντάσσεται στο ολοκληρωμένο σύστημα παρακολούθησης και ελέγχου και το υγραέριο. Επικαιροποιείται το πλαίσιο φορολογικής σήμανσης υγρών καυσίμων και υγραερίων. Εισάγονται αυστηρές χρηματικές κυρώσεις για σε μη εγκατάσταση συστημάτων εντοπισμού γεωγραφικής θέσης (GPS) σε βυτιοφόρα και πλωτά εφοδιαστικά μέσα (σλέπια). Με το παρόν νομοσχέδιο ανέφερε ο υπουργός, επίσης, παρέχονται κίνητρα για την προσέλκυση αλλοδαπών φορολογούμενων στην Ελλάδα, μια προσπάθεια που ξεκίνησε πριν ένα έτος με το νόμο 4646/2019, συνεχίσθηκε με το νόμο 4714/2020 που ψηφίσθηκε πριν από λίγους μήνες και σήμερα προχωράμε στη θέσπιση φορολογικών κινήτρων για την προσέλκυση αλλοδαπών εργαζόμενων και αυτοαπασχολούμενων, αλλά και Ελλήνων που έφυγαν από τη χώρα στη διάρκεια της οικονομικής κρίσης.
Απαντώντας στην κριτική της αντιπολίτευσης για την τροπολογία μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ, ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας είπε πως αυτό είναι ένα πλάνο «για να διασωθούν τα ΕΛΤΑ, να ανακάμψουν, να επιστρέψουν σε λειτουργική κερδοφορία, να εκσυγχρονισθούν, να αναπτύξουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες, να συνεχίσουν να επιτελούν το έργο τους, με όρους όμως οικονομικής αποτελεσματικότητας και κοινωνικής ανταποδοτικότητας». Η κατάσταση είπε, στην οποία παραλάβαμε τα ΕΛΤΑ ήταν τραγική και επιδεινώθηκε με την υγειονομική κρίση. Υπογράμμισε πως για την κυβέρνηση τα ΕΛΤΑ επιτελούν σημαντικό έργο. Είναι βασική υποδομή του κράτους. Συνιστούν σημαντικό εφεδρικό δίκτυο επικοινωνίας, η αξία του οποίου αναδείχθηκε με την πανδημία. Διασφαλίζουν, ως φορέας της Καθολικής Υπηρεσίας, την εξυπηρέτηση όλων των περιοχών της χώρας και ιδιαίτερα της περιφέρειας. Είναι το κύριο σημείο εξυπηρέτησης χιλιάδων πολιτών για αυτό και απαιτείται η διάσωσή τους.
Το σχέδιο αυτό που θα υλοποιηθεί, ανέφερε ο υπουργός, στηρίζεται στην εξασφάλιση 180 εκατ. ευρώ για την αποζημίωση παροχής του κόστους της Καθολικής Υπηρεσίας και στην πρόβλεψη αύξησης μετοχικού κεφαλαίου ύψους 100 εκατ. ευρώ. Στηρίζεται σε 4 άξονες που είναι ο εξορθολογισμός του μισθολογικού κόστους, με το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η εισαγωγή νέων υπηρεσιών με την ανάπτυξη συνεργειών. Η αναδιοργάνωση του δικτύου, με νέα μοντέλα καταστημάτων. Και η αναδιοργάνωση των λειτουργιών με μείωση της γραφειοκρατίας και αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού τους.
Ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, όμως, εστίασε και στην σύσταση του παρατηρητηρίου Ρευστότητας που δημιουργείται με τη συμμετοχή των υπουργείων Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Η αποστολή του, είπε, είναι η εν γένει παρακολούθηση της ρευστότητας στην αγορά είτε αυτή προέρχεται από τον χρηματοπιστωτικό κλάδο (πιστωτική επέκταση) είτε από ειδικά χρηματοδοτικά εργαλεία, ενώ θα υποβάλλει και προτάσεις για τη χάραξη πολιτικών και τη λήψη μέτρων.
Ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι το υπουργείο Οικονομικών θα συνεχίσει δυναμικά, αποφασιστικά και μεθοδικά τη νομοθετική δράση και το μεταρρυθμιστικό έργο του καθώς το 2021 αποτελέσει έτος σημαντικής ανάκαμψης και ώθησης της οικονομίας και ανάπτυξης.