Γκολφ: μια νέα πηγή εσόδων στον ελληνικό τουρισμό
Τα σχέδια του υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ για το 2021 - Η εξασφάλιση της υγειονομικής ασφάλειας και η ευκαιρία για αύξηση τουριστών υψηλών εισοδημάτων
Καταλυτική χρονιά αναμένεται να είναι το 2021 για τον εναλλακτικό Τουρισμό, καθώς τόσο από το υπουργείο Τουρισμού, όσο και τη διοίκηση του ΕΟΤ θα δοθεί πολύ μεγάλη προσοχή στην ανάπτυξη διαφορετικών μορφών τουρισμού που, με τη σωστή στρατηγική, θα συμβάλλουν στην ευρύτερη επανεκκίνηση του κλάδου της ελληνικής οικονομίας.
Το parapolitika.gr στέκεται σήμερα στο Γκολφ: μια ιδιαίτερη κατηγορία του αθλητικού τουρισμού αλλά και του τουρισμού πολυτελείας που για πολλούς εξακολουθεί να αποτελεί έναν παντελώς άγνωστο κόσμο.
Ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης έχει ήδη τοποθετηθεί στο ζήτημα υποσχόμενος την ανάπτυξη του εκλεκτού αυτού σπορ, καθώς για τα επόμενα χρόνια έχει ετοιμάσει ένα ειδικό σχέδιο για την αξιοποίηση του ως πόρου εσόδων για τον ελληνικό τουρισμό.
Ειδικότερα, αναμένεται να υπάρξει αναβάθμιση στη σχεδίαση και κατασκευή γηπέδων Γκολφ αλλά και Golf Resorts με κριτήριο το γεωμορφολογικό πλεονέκτημα της Ελλάδας. Αυτό, θα αποτελέσει τεράστιο κίνητρο για τους νέους επενδυτές που τα τελευταία χρόνια στρέφουν το ενδιαφέρον τους στην κατηγορία, διότι, η ανάπτυξη του Γκολφ συνδέεται άμεσα με την ανάδειξη της φυσικής ομορφιάς κάθε τοποθεσίας και επομένως της τουριστικής κίνησης.
Η τελευταία σημαντική δράση στην κατηγορία έγινε το Φθινόπωρο του 2020 με το μεγάλο ναυτιλιακό τουρνουά γκολφ «Glyfada Maritime Golf Event»*.
Για το θέμα, επικοινωνήσαμε με τον Άκη Τσόλη διευθύνοντα σύμβουλο της διοργανώτριας εταιρείας Active Media Group και γνώστη της αγοράς του Γκολφ.
Επικαλούμενος τα στοιχεία που προκύπτουν από το Ηλεκτρονικό Σύστημα Εξουσιοδότησης για ταξιδιωτικές άδειες ESTA ανέφερε πως η πανδημία έχει κοστίσει στην τουριστική βιομηχανία παγκοσμίως περί τα 195 δισ. δολάρια.
«Στην Ιρλανδία για παράδειγμα, οι golf tour operators κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου στην κυβέρνηση τους για την πιθανή ολοκληρωτική πτώση της αγοράς. Επισημαίνουν την ανάγκη διευκόλυνσης των ταξιδιωτικών απαγορεύσεων λόγω της πανδημίας και την ανάγκη παροχής οικονομικής βοήθειας προς τη βιομηχανία τους, που έχει συνολική αξία 270 εκατ. ευρώ» εξηγεί, λέγοντας πως η αγορά του γκολφ είχε αποτιμηθεί στα 15,5 δισ. δολάρια.
ΠΟΛΟΣ ΕΛΞΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΩΝ ΥΨΗΛΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
Το Γκολφ κατέχει κι άλλον ένα σημαντικό ρόλο στην τουριστική βιομηχανία, καθώς λειτουργεί ως πόλος έλξης του υψηλής ποιότητας τουρισμού (high end), στοιχείο που το υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ θα λάβουν πολύ σοβαρά υπόψην για το 2021.
Οπως άλλωστε έχει επισημάνει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Τουρισμού πολλοί από τους φίλους του σπορ αυτού, είτε είναι παίκτες, είτε θεατές, ανήκουν στην ανώτερη ή και ανώτατη εισοδηματική κατηγορία, χαρακτηριστικό ιδιαίτερα σημαντικό για την αύξηση των εσόδων και, ευρύτερα, την ποιοτική αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Συνεπώς, το 2021 ξεκινά ένα ειδικό σχέδιο ωστε το Γκολφ να συμβάλλει σε ένα πιο δυνατό ‘άνοιγμα’ του υψηλού τουρισμού στην Αθηναϊκή Ριβιέρα και γενικότερα.
«Το ιστορικό γκολφ της Γλυφάδας σίγουρα βοηθά στην ανάπτυξη του γκολφικού
τουρισμού στην Αττική και στην προσέγγιση του κοινού που κάνει τουρισμό πολυτελείας. Είναι άλλωστε μια κατηγορία που περιλαμβάνει τα ταξίδια, με σκοπό την απόκτηση αυθεντικών εμπειριών, που βασίζονται σε εξατομικευμένες, αποκλειστικές και μοναδικές υπηρεσίες με σχετικά υψηλό κόστος. Το Γκολφ λοιπόν, ταυτίζεται με την ποιότητα και κατά συνέπεια συμβάλλει τα μέγιστα στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας», πληροφορεί ο κ. Τσόλης, επισημαίνοντας πως με τη βοήθεια του ομίλου του γκολφ της Γλυφάδας, μπορεί να αναβαθμιστεί ακόμη περισσότερο ο κλάδος και να γίνουν σπουδαία τουρνουά, όπως το Glyfada Maritime Golf Event που αποτέλεσε μια αφετηρία σε αυτή την προσέγγιση.
ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ COVID-19
Το parapolitika.gr επικοινώνησε και με τον αναγνωρισμένο PGA Golfer και διοργανωτή του τελευταίου ναυτιλιακού τουρνουά, Θάνο Καραντζιά ο οποίος τόνισε πως εν μέσω πανδημίας, το γκολφ ήταν από τα πρώτα αθλήματα που ‘απελευθερώθηκαν’.
Δόθηκε έτσι το δικαίωμα σε αρκετό κόσμο να ξεκινήσει να αθλείται μέσα από αυτό, καθώς είναι από τα πιο ασφαλή σε υγειονομικό επίπεδο σπορ. «Δεν έχει κάτι το οποίο έχεις να φοβηθείς οσον αφορά την ασφάλεια της δημόσιας υγείας. Έχεις το δικό σου εξοπλισμό και είσαι κυριολεκτικά μέσα στη φύση με αποστάσεις ασφαλείας».
Για το αν υπάρχει η σκέψη το επόμενο διάστημα για διαδικτυακές συζητήσεις με εκπροσώπους από τους ομίλους και τις εταιρείες που στήριξαν το τουρνουά για τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να αναδυθούν ευκαιρίες στον υψηλό, luxury αθλητικό τουρισμό καθώς και τον χώρο της Φιλοξενίας και του Ταξιδιού απάντησε:
«Με τους χορηγούς και τους εκπροσώπους των εταιρειών με τους οποίους συνεργαζόμαστε, συζητάμε πάντα όλες τις ανάγκες που υπάρχουν και εξετάζουμε όλες τις δυνατές ευκαιρίες που έχουμε για να αναδείξουμε τον γκολφικό τουρισμό, το άθλημα του γκολφ καθώς και να συνδέσουμε τις αξίες και τους στόχους κάθε εταιρείας με τις ενέργειές μας. Οι συναντήσεις μας μαζί τους είναι είτε διαδικτυακές, όπως μας επιβάλλουν οι νέοι καιροί, είτε τηλεφωνικές, είτε πάλι από κοντά με ασφάλεια».
Το ιδανικό κλίμα της Ελλάδας, παραμένει ο κρυφός της σύμμαχος επιταχύνοντας την πορεία όχι μόνο προς την ανάκαμψη αλλά και στο γύρισμα της κρίσης COVID-19 σε μια χρυσή ευκαιρία. Ιδίως, όταν άλλα κράτη-ανταγωνιστές του ελληνικού τουρισμού βρίσκονται σε δυσμενέστερη φάση.
ΛΗΤΩ ΜΗΣΙΑΚΟΥΛΗ
litomissiakouli@yahoo.com
*Το Glyfada Maritime Golf Event διοργανώθηκε από την Active Media Group και αποτέλεσε πρωτοβουλία της Birdie Events και του αναγνωρισμένου Έλληνα PGA golfer, Θάνου Καραντζιά. Η διοργάνωση απευθύνθηκε αποκλειστικά σε διακεκριμένα στελέχη της ελληνικής ναυτιλίας.
Το parapolitika.gr στέκεται σήμερα στο Γκολφ: μια ιδιαίτερη κατηγορία του αθλητικού τουρισμού αλλά και του τουρισμού πολυτελείας που για πολλούς εξακολουθεί να αποτελεί έναν παντελώς άγνωστο κόσμο.
Ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης έχει ήδη τοποθετηθεί στο ζήτημα υποσχόμενος την ανάπτυξη του εκλεκτού αυτού σπορ, καθώς για τα επόμενα χρόνια έχει ετοιμάσει ένα ειδικό σχέδιο για την αξιοποίηση του ως πόρου εσόδων για τον ελληνικό τουρισμό.
Ειδικότερα, αναμένεται να υπάρξει αναβάθμιση στη σχεδίαση και κατασκευή γηπέδων Γκολφ αλλά και Golf Resorts με κριτήριο το γεωμορφολογικό πλεονέκτημα της Ελλάδας. Αυτό, θα αποτελέσει τεράστιο κίνητρο για τους νέους επενδυτές που τα τελευταία χρόνια στρέφουν το ενδιαφέρον τους στην κατηγορία, διότι, η ανάπτυξη του Γκολφ συνδέεται άμεσα με την ανάδειξη της φυσικής ομορφιάς κάθε τοποθεσίας και επομένως της τουριστικής κίνησης.
Η αγορά του γκολφ είχε αποτιμηθεί στα 15,5 δισ. δολάρια
Η τελευταία σημαντική δράση στην κατηγορία έγινε το Φθινόπωρο του 2020 με το μεγάλο ναυτιλιακό τουρνουά γκολφ «Glyfada Maritime Golf Event»*.
Για το θέμα, επικοινωνήσαμε με τον Άκη Τσόλη διευθύνοντα σύμβουλο της διοργανώτριας εταιρείας Active Media Group και γνώστη της αγοράς του Γκολφ.
Επικαλούμενος τα στοιχεία που προκύπτουν από το Ηλεκτρονικό Σύστημα Εξουσιοδότησης για ταξιδιωτικές άδειες ESTA ανέφερε πως η πανδημία έχει κοστίσει στην τουριστική βιομηχανία παγκοσμίως περί τα 195 δισ. δολάρια.
ΠΟΛΟΣ ΕΛΞΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΩΝ ΥΨΗΛΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
Το Γκολφ κατέχει κι άλλον ένα σημαντικό ρόλο στην τουριστική βιομηχανία, καθώς λειτουργεί ως πόλος έλξης του υψηλής ποιότητας τουρισμού (high end), στοιχείο που το υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ θα λάβουν πολύ σοβαρά υπόψην για το 2021.
Οπως άλλωστε έχει επισημάνει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Τουρισμού πολλοί από τους φίλους του σπορ αυτού, είτε είναι παίκτες, είτε θεατές, ανήκουν στην ανώτερη ή και ανώτατη εισοδηματική κατηγορία, χαρακτηριστικό ιδιαίτερα σημαντικό για την αύξηση των εσόδων και, ευρύτερα, την ποιοτική αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Συνεπώς, το 2021 ξεκινά ένα ειδικό σχέδιο ωστε το Γκολφ να συμβάλλει σε ένα πιο δυνατό ‘άνοιγμα’ του υψηλού τουρισμού στην Αθηναϊκή Ριβιέρα και γενικότερα.
«Το ιστορικό γκολφ της Γλυφάδας σίγουρα βοηθά στην ανάπτυξη του γκολφικού
τουρισμού στην Αττική και στην προσέγγιση του κοινού που κάνει τουρισμό πολυτελείας. Είναι άλλωστε μια κατηγορία που περιλαμβάνει τα ταξίδια, με σκοπό την απόκτηση αυθεντικών εμπειριών, που βασίζονται σε εξατομικευμένες, αποκλειστικές και μοναδικές υπηρεσίες με σχετικά υψηλό κόστος. Το Γκολφ λοιπόν, ταυτίζεται με την ποιότητα και κατά συνέπεια συμβάλλει τα μέγιστα στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας», πληροφορεί ο κ. Τσόλης, επισημαίνοντας πως με τη βοήθεια του ομίλου του γκολφ της Γλυφάδας, μπορεί να αναβαθμιστεί ακόμη περισσότερο ο κλάδος και να γίνουν σπουδαία τουρνουά, όπως το Glyfada Maritime Golf Event που αποτέλεσε μια αφετηρία σε αυτή την προσέγγιση.
ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ COVID-19
Το parapolitika.gr επικοινώνησε και με τον αναγνωρισμένο PGA Golfer και διοργανωτή του τελευταίου ναυτιλιακού τουρνουά, Θάνο Καραντζιά ο οποίος τόνισε πως εν μέσω πανδημίας, το γκολφ ήταν από τα πρώτα αθλήματα που ‘απελευθερώθηκαν’.
Εχεις το δικό σου εξοπλισμό και είσαι κυριολεκτικά μέσα στη φύση
Δόθηκε έτσι το δικαίωμα σε αρκετό κόσμο να ξεκινήσει να αθλείται μέσα από αυτό, καθώς είναι από τα πιο ασφαλή σε υγειονομικό επίπεδο σπορ. «Δεν έχει κάτι το οποίο έχεις να φοβηθείς οσον αφορά την ασφάλεια της δημόσιας υγείας. Έχεις το δικό σου εξοπλισμό και είσαι κυριολεκτικά μέσα στη φύση με αποστάσεις ασφαλείας».
Για το αν υπάρχει η σκέψη το επόμενο διάστημα για διαδικτυακές συζητήσεις με εκπροσώπους από τους ομίλους και τις εταιρείες που στήριξαν το τουρνουά για τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να αναδυθούν ευκαιρίες στον υψηλό, luxury αθλητικό τουρισμό καθώς και τον χώρο της Φιλοξενίας και του Ταξιδιού απάντησε:
«Με τους χορηγούς και τους εκπροσώπους των εταιρειών με τους οποίους συνεργαζόμαστε, συζητάμε πάντα όλες τις ανάγκες που υπάρχουν και εξετάζουμε όλες τις δυνατές ευκαιρίες που έχουμε για να αναδείξουμε τον γκολφικό τουρισμό, το άθλημα του γκολφ καθώς και να συνδέσουμε τις αξίες και τους στόχους κάθε εταιρείας με τις ενέργειές μας. Οι συναντήσεις μας μαζί τους είναι είτε διαδικτυακές, όπως μας επιβάλλουν οι νέοι καιροί, είτε τηλεφωνικές, είτε πάλι από κοντά με ασφάλεια».
Το ιδανικό κλίμα της Ελλάδας, παραμένει ο κρυφός της σύμμαχος επιταχύνοντας την πορεία όχι μόνο προς την ανάκαμψη αλλά και στο γύρισμα της κρίσης COVID-19 σε μια χρυσή ευκαιρία. Ιδίως, όταν άλλα κράτη-ανταγωνιστές του ελληνικού τουρισμού βρίσκονται σε δυσμενέστερη φάση.
ΛΗΤΩ ΜΗΣΙΑΚΟΥΛΗ
litomissiakouli@yahoo.com
*Το Glyfada Maritime Golf Event διοργανώθηκε από την Active Media Group και αποτέλεσε πρωτοβουλία της Birdie Events και του αναγνωρισμένου Έλληνα PGA golfer, Θάνου Καραντζιά. Η διοργάνωση απευθύνθηκε αποκλειστικά σε διακεκριμένα στελέχη της ελληνικής ναυτιλίας.