O εµβολιασµός θα κρίνει τον τουρισµό – Συγκρατημένη αισιοδοξία για την εγχώρια οικονομία
H αποτελεσματικότητα του εμβολιαστικού προγράμματος, τόσο στην Ελλάδα όσο και στις χώρες προέλευσης των τουριστών, θα προσδιορίσει τον βαθμό ανάκαμψης της οικονομικής δραστηριότητας και της κινητικότητας του πληθυσμού, όπως σημειώνει η Alpha Bank στην τακτική της έκδοση για την εγχώρια οικονομία.
Κρίσιμη παράμετρος για τη σταδιακή επάνοδο του τουρισμού είναι η άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών και η υποχώρηση της ανάγκης κοινωνικής αποστασιοποίησης.
Η επάνοδος στην κανονικότητα, σε αυτό το πεδίο, πιθανότατα να απαιτήσει περισσότερο χρόνο.
Η επιστροφή των αφίξεων και των εισπράξεων από τον τουρισμό στο 50%-60% των υψηλών επιδόσεων του 2019 θα μπορούσε να θεωρηθεί εφικτός στόχος, εφόσον διαμορφωθούν ευνοϊκές συνθήκες, εξέλιξη που θα βοηθήσει σημαντικά στη σταδιακή εξομάλυνση του ελλείμματος εξωτερικών πληρωμών.
Τις κυρίαρχες τάσεις στα ταξίδια για το 2021 παρουσιάζει νέα μεγάλη παγκόσμια έρευνα της ταξιδιωτικής πλατφόρμας Agoda, η οποία αποκαλύπτει την επιθυμία των ανθρώπων να ταξιδέψουν χωρίς περιορισμούς και να περάσουν ποιοτικό χρόνο με προσφιλή πρόσωπα.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία, οι συμμετέχοντες άνω των 55 ετών ανυπομονούν να ταξιδέψουν απρόσκοπτα, ενώ όσοι είναι ηλικίας 25-54 ετών επιθυμούν να περάσουν ποιοτικό χρόνο με την οικογένεια και τους φίλους τους.
Οι νέοι (18-24) για το 2021 θέλουν να κάνουν κάτι διαφορετικό.
Όπως είναι αναμενόμενο, η πανδημία έχει ανατρέψει σε μεγάλο βαθμό και όσα ίσχυαν, καθώς το μεγαλύτερο ποσοστό στρέφεται πλέον σε ταξίδια που προγραμματίζονται την τελευταία στιγμή και προτιμά καταλύματα με ευέλικτη πολιτική ακύρωσης.
Παράλληλα, ιδιαίτερη έμφαση από τους ταξιδιώτες δίνεται στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των ταξιδιών.
Αναλυτικά, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ταϊλάνδη, στις Ηνωμένες Πολιτείες (ΗΠΑ), στις Φιλιππίνες, στη Μαλαισία και στην Κίνα περιμένουν να ξοδέψουν περισσότερο χρόνο με τα αγαπημένα τους πρόσωπα το 2021.
Ταξίδια χωρίς περιορισμούς επιθυμούν στη Σιγκαπούρη, τη Ν. Κορέα και την Ιαπωνία. Πιο ουσιαστικές δραστηριότητες σχεδιάζουν οι Ινδονήσιοι, οι Ταϊβανέζοι και οι Βιετναμέζοι.
Τα ταξίδια στη φύση αναφέρονται ως βασική τάση στις προτιμήσεις, ενώ η συμμετοχή σε ζωντανές, αθλητικές ή μεγάλης κλίμακας εκδηλώσεις είναι η δεύτερη λιγότερο δημοφιλής επιλογή στη λίστα, με τους ερωτηθέντες από ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο και Ιαπωνία να την επιθυμούν, σε ποσοστό 8%, 8% και 7%, αντίστοιχα.
Εγχώριοι τουριστικοί παράγοντες επισημαίνουν, πάντως, ότι όλα θα κριθούν από τους ρυθμούς εμβολιασμού στις χώρεςπελάτες της Ελλάδας, αλλά και από το πώς θα αντιμετωπίσει η Ευρώπη το ρωσικό εμβόλιο, με δεδομένο ότι πέρυσι «χάθηκαν» 850.000 Ρώσοι επισκέπτες.
Κρίσιμη παράμετρος για τη σταδιακή επάνοδο του τουρισμού είναι η άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών και η υποχώρηση της ανάγκης κοινωνικής αποστασιοποίησης.
Η επάνοδος στην κανονικότητα, σε αυτό το πεδίο, πιθανότατα να απαιτήσει περισσότερο χρόνο.
Η επιστροφή των αφίξεων και των εισπράξεων από τον τουρισμό στο 50%-60% των υψηλών επιδόσεων του 2019 θα μπορούσε να θεωρηθεί εφικτός στόχος, εφόσον διαμορφωθούν ευνοϊκές συνθήκες, εξέλιξη που θα βοηθήσει σημαντικά στη σταδιακή εξομάλυνση του ελλείμματος εξωτερικών πληρωμών.
Τις κυρίαρχες τάσεις στα ταξίδια για το 2021 παρουσιάζει νέα μεγάλη παγκόσμια έρευνα της ταξιδιωτικής πλατφόρμας Agoda, η οποία αποκαλύπτει την επιθυμία των ανθρώπων να ταξιδέψουν χωρίς περιορισμούς και να περάσουν ποιοτικό χρόνο με προσφιλή πρόσωπα.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία, οι συμμετέχοντες άνω των 55 ετών ανυπομονούν να ταξιδέψουν απρόσκοπτα, ενώ όσοι είναι ηλικίας 25-54 ετών επιθυμούν να περάσουν ποιοτικό χρόνο με την οικογένεια και τους φίλους τους.
Οι νέοι (18-24) για το 2021 θέλουν να κάνουν κάτι διαφορετικό.
Όπως είναι αναμενόμενο, η πανδημία έχει ανατρέψει σε μεγάλο βαθμό και όσα ίσχυαν, καθώς το μεγαλύτερο ποσοστό στρέφεται πλέον σε ταξίδια που προγραμματίζονται την τελευταία στιγμή και προτιμά καταλύματα με ευέλικτη πολιτική ακύρωσης.
Παράλληλα, ιδιαίτερη έμφαση από τους ταξιδιώτες δίνεται στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των ταξιδιών.
Αναλυτικά, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ταϊλάνδη, στις Ηνωμένες Πολιτείες (ΗΠΑ), στις Φιλιππίνες, στη Μαλαισία και στην Κίνα περιμένουν να ξοδέψουν περισσότερο χρόνο με τα αγαπημένα τους πρόσωπα το 2021.
Ταξίδια χωρίς περιορισμούς επιθυμούν στη Σιγκαπούρη, τη Ν. Κορέα και την Ιαπωνία. Πιο ουσιαστικές δραστηριότητες σχεδιάζουν οι Ινδονήσιοι, οι Ταϊβανέζοι και οι Βιετναμέζοι.
Τα ταξίδια στη φύση αναφέρονται ως βασική τάση στις προτιμήσεις, ενώ η συμμετοχή σε ζωντανές, αθλητικές ή μεγάλης κλίμακας εκδηλώσεις είναι η δεύτερη λιγότερο δημοφιλής επιλογή στη λίστα, με τους ερωτηθέντες από ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο και Ιαπωνία να την επιθυμούν, σε ποσοστό 8%, 8% και 7%, αντίστοιχα.
Εγχώριοι τουριστικοί παράγοντες επισημαίνουν, πάντως, ότι όλα θα κριθούν από τους ρυθμούς εμβολιασμού στις χώρεςπελάτες της Ελλάδας, αλλά και από το πώς θα αντιμετωπίσει η Ευρώπη το ρωσικό εμβόλιο, με δεδομένο ότι πέρυσι «χάθηκαν» 850.000 Ρώσοι επισκέπτες.