Αύξηση στις αγορές με ηλεκτρονικές συναλλαγές έφερε η καραντίνα και υποχρεώνει μικρές αλλά και μεγαλύτερες επιχειρήσεις να αναπροσαρμόσουν τη στρατηγική πωλήσεων στα νέα δεδομένα.

 Σύμφωνα με έρευνα της GLAMI, η αναμενόμενη αύξηση του online εμπορίου μόδας για το 2021 είναι της τάξης του 15%, με τον τζίρο να υπολογίζεται στα 1,094 δισ ευρώ, ενώ έως το 2023, αναμένεται ότι το μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου στη συνολική αγορά μόδας θα είναι στο 27%. Αυτή είναι η μια όψη του νομίσματος. Η άλλη είναι η ασφάλεια αυτών των ηλεκτρονικών συναλλαγών, δηλαδή η εξέλιξη των περιπτώσεων ηλεκτρονικής απάτης.

 Αντιπροσωπευτικοί δείκτες της έντασης της απάτης αποτελούν η αναλογία των περιστατικών απάτης και της αντίστοιχης αξίας τους προς τον αριθμό και την αξία των συναλλαγών με κάρτες. Τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας είναι αποκαλυπτικά και δείχνουν ότι αν και αυτές απάτες παραμένουν σε αναλογικά χαμηλά επίπεδα, αυξάνονται μήνα με το μήνα.

Ηλεκτρονικές συναλλαγές: 5,85 εκατ. στις τσέπες επιτήδειων από απάτες

 Σε όρους περιστατικών απάτης, ο δείκτης κυμάνθηκε το α΄ εξάμηνο 2020 στο επίπεδο του 0,03% και αυτό αναλογεί σε μία συναλλαγή απάτης ανά 3,3 χιλ. Συναλλαγές. Αν και το μέγεθος δεν δείχνει μεγάλο, σε απόλυτους αριθμούς ισοδυναμεί με 157.691 συναλλαγές απάτης, έναντι 125.349 στο τελευταίο τρίμηνο του 2019 κι αυτό σημαίνει ότι μαζί με την αύξηση των e- πληρωμών, αυξήθηκαν και οι e- απάτες. Σε όρους αξίας της απάτης, ο δείκτης κυμάνθηκε στο επίπεδο του 0,02% και αναλογεί σε 1 ευρώ αξία απάτης ανά 5,2 χιλ. ευρώ αξία συναλλαγών. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; 5,854 εκατ. Ευρώ κατέληξαν στις τσέπες επιτήδειων. Το υψηλότερο ποσοστό απάτης καταγράφεται στις συναλλαγές μέσω τραπεζικών λογαριασμών.