Χρήστος Αργυρού (CEO Β.Σ. Καρούλιας ΑΒΕΕΠ) στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ»: Οι Ελληνες στην πανδημία στράφηκαν σε premium ποτά
Συνεχίζει να εμποδίζει το εμπόριο η υπερφορολόγηση - Τι έδειξαν οι καταναλωτικές τάσεις του '20 - Η διεύρυνση του χαρτοφυλακίου της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας οίνων και αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα και τα κριτήρια που έφεραν το νέο deal με τη Yamas Ice Teas
Ισχυρή μετατόπιση στις τάσεις της αγοράς οίνων, οινοπνευματωδών ποτών και ροφημάτων φέρνει η κρίση της πανδημίας COVID-19, ιδίως ως συνέπεια της διαρκούς αδρανοποίησης σε τουρισμό, εστίαση και διασκέδαση.
Στην Ελλάδα, ήδη, έχει καταγραφεί αυξημένη απορρόφηση των προϊόντων στο σπίτι μέσω των υπεραγορών και των διαδικτυακών συναλλαγών, με τους μεγάλους ομίλους του κλάδου να έχουν προσαρμοστεί με ταχύτατους ελιγμούς στα νέα δεδομένα, προσπαθώντας ταυτόχρονα να αντιμετωπίσουν το - ακόμη υπάρχον - εμπόδιο της υπερφορολόγησης.
Οι διαρκείς προσπάθειες στον κλάδο είχαν ως αποτέλεσμα να μειωθεί ένα μέρος από τους επικίνδυνους κραδασμούς του 2020 και την ίδια ώρα τέθηκαν νέοι στόχοι για εμφανή βελτίωση μέσα στο 2021, που είναι και η ουσία από εδώ και στο εξής.
Τα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» επικοινωνησαν με τον Χρήστο Αργυρού, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Β.Σ. Καρούλιας ΑΒΕΕΠ μίας από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κλάδο, με ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο τόσο σε διεθνή όσο και ελληνικά σήματα αλκοολούχων ποτών, οίνων, αναψυκτικών, καφέ και τσαγιού.
«Παρακολουθώντας τη διαμόρφωση των τάσεων μέσα στην πανδημία παρατηρήσαμε αυξημένη κατανάλωση σε κάποια σημεία πωλήσεων όπως στη λιανική, και στις μικρές λιανικές αγορές, ωστόσο στα σούπερ μάρκετ το εμπόριο κινήθηκε σε μέσες άκρες στα επίπεδα του 2019. Ιδιαίτερα στην κατηγορία του κρασιού και εν μέρει της μπύρας, είδαμε ότι ο κόσμος στράφηκε στους πιο ακριβούς κωδικούς που προ πανδημίας έβρισκε σε υψηλότερες τιμές στην επιτόπια κατανάλωση. Ενδεχομένως λοιπόν, να ήπιαν λιγότερη ποσότητα από ότι θα έκαναν στην εστίαση , αλλά καλύτερης ποιότητας προϊόντα», ανέφερε σχετικά.
ΥΠΕΡΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ
Ο πρόεδρος της Β.Σ. Καρούλιας, εστίασε την προσοχή και στην υπερφορολόγηση: ένα ζήτημα, που, τα τελευταία χρόνια μαστίζει την αγορά ποτού και εν μέσω πανδημίας βάζει ακόμη περισσότερες τρικλοποδιές στο εμπόριο.
«Η Ελλάδα είναι μια χώρα τουριστική με τη μεγαλύτερη κατά κεφαλήν φορολογία σε όλη την Ευρώπη. Δεν γίνεται το περιεχόμενο να κοστίζει 3 ευρώ και ο φόρος 9 ευρώ!», λέει με θυμό, αναφερόμενος στο παράδειγμα των αποσταγμάτων. «Ενα METAXA 5 αστέρων, στην Ελλάδα κοστίζει 16 ευρώ, ενώ στη Γερμανία 13 ευρώ!».
Τι κινήσεις γίνονται σχετικά από τα αρμόδια υπουργεία; «Δεν έχουμε κανένα νεότερο, καμία σχετική ενημέρωση. Ζητάμε τουλαχιστον να πάμε στο μέσο όρο της Ευρώπης».
Πάντως, την ώρα που η αγορά ποτού έπεφτε στο -32% (σύνολο 2020) και -50% (επιτόπια), η Β.Σ. Καρούλιας κατέγραφε απώλειες στο -6%. Που το βασίζει αυτό η διοίκηση;
«Σίγουρα βοήθησε η νέα συνεργασία μας με την AB InBev (σ.σ. Corona, Bud, Stella Artois, Leffe, κ.α.) αλλά και το γεγονός ότι εν μέσω πανδημίας, εμείς, αυξήσαμε τους εργαζόμενούς μας», εξήγησε ο κ. Αργυρού, λέγοντας χαρακτηριστικά πως από τους 102 υπαλλήλους, η εταιρεία μετρά σήμερα 125 άτομα στο προσωπικό.
«Δεν έχουμε κανέναν εργαζόμενο σε αναστολή, παρά το γεγονός ότι η εστίαση παραμένει κλειστή. Η λογική μας είναι ότι η πανδημία είναι κάτι παροδικό και η φιλοσοφία μας είναι διατήρηση αισιοδοξίας. Να βλέπουμε το ποτήρι μισογεμάτο. Δεν μένουμε στο ‘δεν’ γίνεται, αλλά στο ‘πως’ γίνεται», υπογράμμισε αποκαλύπτοντας πως κάτω από αυτό το πρίσμα ήρθε και η νέα διεύρυνση των προϊόντων της Β.Σ. Καρούλιας με τα Yamas Ice Teas.
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΙΟΥ
Πρόκειται για ένα νέο επιχειρηματικό άνοιγμα, καθώς από φέτος τον Φεβρουάριο η εταιρεία ανακοίνωσε την έναρξη της διανομής των Yamas Ice Teas.
Ο κ. Αργυρού εκφράζει χαρά και ενθουσιασμό για την νέα συνεργασία τονίζοντας πως αποτελεί παροχή ποιοτικών προϊόντων οποιαδήποτε ώρα και ημέρα μέσα στην εβδομάδα επιθυμεί ο καταναλωτής.
«Η γενική στρατηγική μας ήταν να γίνουμε η μοναδική εταιρεία στην Ευρώπη που καλύπτει τον καταναλωτή σε αυτό που ονομάζουμε 24/7. Αυτός ήταν και ο λόγος που μπήκαμε στην αγορά του καφέ και τσαγιού. Σε συνδυασμό με τις εισαγόμενες μπύρες, τα καλά κρασιά, ποτά και αποστάγματα που διακινούμε καλύπτουμε όλες τις ανάγκες της επιτόπιας κατανάλωσης εικοσιτέσσερις ώρες το εικοσιτετράωρο», σχολίασε σχετικά, τονίζοντας πως η Β.Σ. Καρούλιας είναι ίσως η μόνη εταιρεία στην Ελλαδα και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο που καλύπτει τον καταναλωτή σε όλα τα επίπεδα.
«Προσωπικά δεν γνωρίζω άλλη εταιρεία με τέτοια γκάμα. Χωρίς να σημαίνει πως δεν είμαστε δυνατοί στο λιανεμπόριο», είπε με ανεβασμένο το ηθικό κάνοντας μια πρώτη εκτίμηση για το 2021. «Δεδομένου ότι θα ανοίξει η εστίαση, πιστεύω πως θα φτάσουμε τα 79 εκατ. ευρώ, έναντι του περσινού τζίρου που είχε κλείσει στα 83 εκατ. ευρώ».
Σκοπός της Καρούλιας είναι από νούμερο 2 να γίνει η νούμερο 1 εταιρεία. «Με τις καινουριες συνεργασίες μας ο στόχος μας είναι το 2021 να φτάσουμε να ειμαστε η νουμερο 1 εταιρεία στον κλάδο που θα πατά σε πολλες κατηγορίες στην αγορά ποτού», επεσήμανε, απαντώντας θετικά στο αν τα νέα προιόντα θα ενταχθούν στα σούπερ μάρκετ.
Οσο για τη σχέση του Ελληνα καταναλωτή με το τσάι, ο κ. Αργυρού λέει πως υπάρχει ξεκάθαρη προτίμηση προς το παγωμένο τσάι, με την κατανάλωση να εκτοξεύεται κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών.
Σχετικά με τα νέα προιόντα Yamas Ice Teas βγαίνουν σε έξι γεύσεις (λεμόνι, ροδάκινο, μάνγκο, ρόδι, μπλούμπερι, και χαμομήλι με θυμάρι). Οπως λέει, μέχρι τώρα τη μεγαλύτερη αποδοχή δείχνει να έχουν το λεμόνι και το μάνγκο.
Ο πρόεδρος της Β.Σ. Καρούλιας στέκεται στην υψηλή ποιότητα καθώς περικλείουν τις καλύτερες ποικιλίες τσαγιών στον κόσμο και φυσικούς χυμούς φρούτων, χωρίς ζάχαρη.
«Δεν περιέχουν κανενός άλλου είδους γλυκαντικής ουσίας παρά φυσικό μέλι και πραγματικό χυμό φρούτων, στοιχείο που ενισχύει όχι μόνο την ποιότητα αλλά και τη γεύση τους», εξηγεί, ενώ στέκεται και στην φιλοτεχνημένη συσκευασία. «Είναι από ανακυκλώσιμο γυαλί, η μοναδική που υπάρχει στην αγορά τσαγιού στην Ελλάδα».
ΛΗΤΩ ΜΗΣΙΑΚΟΥΛΗ
litomissiakouli@yahoo.com
Στην Ελλάδα, ήδη, έχει καταγραφεί αυξημένη απορρόφηση των προϊόντων στο σπίτι μέσω των υπεραγορών και των διαδικτυακών συναλλαγών, με τους μεγάλους ομίλους του κλάδου να έχουν προσαρμοστεί με ταχύτατους ελιγμούς στα νέα δεδομένα, προσπαθώντας ταυτόχρονα να αντιμετωπίσουν το - ακόμη υπάρχον - εμπόδιο της υπερφορολόγησης.
Οι διαρκείς προσπάθειες στον κλάδο είχαν ως αποτέλεσμα να μειωθεί ένα μέρος από τους επικίνδυνους κραδασμούς του 2020 και την ίδια ώρα τέθηκαν νέοι στόχοι για εμφανή βελτίωση μέσα στο 2021, που είναι και η ουσία από εδώ και στο εξής.
Τα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» επικοινωνησαν με τον Χρήστο Αργυρού, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Β.Σ. Καρούλιας ΑΒΕΕΠ μίας από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κλάδο, με ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο τόσο σε διεθνή όσο και ελληνικά σήματα αλκοολούχων ποτών, οίνων, αναψυκτικών, καφέ και τσαγιού.
«Παρακολουθώντας τη διαμόρφωση των τάσεων μέσα στην πανδημία παρατηρήσαμε αυξημένη κατανάλωση σε κάποια σημεία πωλήσεων όπως στη λιανική, και στις μικρές λιανικές αγορές, ωστόσο στα σούπερ μάρκετ το εμπόριο κινήθηκε σε μέσες άκρες στα επίπεδα του 2019. Ιδιαίτερα στην κατηγορία του κρασιού και εν μέρει της μπύρας, είδαμε ότι ο κόσμος στράφηκε στους πιο ακριβούς κωδικούς που προ πανδημίας έβρισκε σε υψηλότερες τιμές στην επιτόπια κατανάλωση. Ενδεχομένως λοιπόν, να ήπιαν λιγότερη ποσότητα από ότι θα έκαναν στην εστίαση , αλλά καλύτερης ποιότητας προϊόντα», ανέφερε σχετικά.
ΥΠΕΡΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ
Δεν γίνεται το περιεχόμενο να κοστίζει 3 ευρώ και ο φόρος 9 ευρώ!
Ο πρόεδρος της Β.Σ. Καρούλιας, εστίασε την προσοχή και στην υπερφορολόγηση: ένα ζήτημα, που, τα τελευταία χρόνια μαστίζει την αγορά ποτού και εν μέσω πανδημίας βάζει ακόμη περισσότερες τρικλοποδιές στο εμπόριο.
«Η Ελλάδα είναι μια χώρα τουριστική με τη μεγαλύτερη κατά κεφαλήν φορολογία σε όλη την Ευρώπη. Δεν γίνεται το περιεχόμενο να κοστίζει 3 ευρώ και ο φόρος 9 ευρώ!», λέει με θυμό, αναφερόμενος στο παράδειγμα των αποσταγμάτων. «Ενα METAXA 5 αστέρων, στην Ελλάδα κοστίζει 16 ευρώ, ενώ στη Γερμανία 13 ευρώ!».
Τι κινήσεις γίνονται σχετικά από τα αρμόδια υπουργεία; «Δεν έχουμε κανένα νεότερο, καμία σχετική ενημέρωση. Ζητάμε τουλαχιστον να πάμε στο μέσο όρο της Ευρώπης».
Δεν έχουμε κανέναν εργαζόμενο σε αναστολή, παρά το γεγονός ότι η εστίαση παραμένει κλειστή
Πάντως, την ώρα που η αγορά ποτού έπεφτε στο -32% (σύνολο 2020) και -50% (επιτόπια), η Β.Σ. Καρούλιας κατέγραφε απώλειες στο -6%. Που το βασίζει αυτό η διοίκηση;
«Σίγουρα βοήθησε η νέα συνεργασία μας με την AB InBev (σ.σ. Corona, Bud, Stella Artois, Leffe, κ.α.) αλλά και το γεγονός ότι εν μέσω πανδημίας, εμείς, αυξήσαμε τους εργαζόμενούς μας», εξήγησε ο κ. Αργυρού, λέγοντας χαρακτηριστικά πως από τους 102 υπαλλήλους, η εταιρεία μετρά σήμερα 125 άτομα στο προσωπικό.
«Δεν έχουμε κανέναν εργαζόμενο σε αναστολή, παρά το γεγονός ότι η εστίαση παραμένει κλειστή. Η λογική μας είναι ότι η πανδημία είναι κάτι παροδικό και η φιλοσοφία μας είναι διατήρηση αισιοδοξίας. Να βλέπουμε το ποτήρι μισογεμάτο. Δεν μένουμε στο ‘δεν’ γίνεται, αλλά στο ‘πως’ γίνεται», υπογράμμισε αποκαλύπτοντας πως κάτω από αυτό το πρίσμα ήρθε και η νέα διεύρυνση των προϊόντων της Β.Σ. Καρούλιας με τα Yamas Ice Teas.
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΙΟΥ
Πρόκειται για ένα νέο επιχειρηματικό άνοιγμα, καθώς από φέτος τον Φεβρουάριο η εταιρεία ανακοίνωσε την έναρξη της διανομής των Yamas Ice Teas.
Ο κ. Αργυρού εκφράζει χαρά και ενθουσιασμό για την νέα συνεργασία τονίζοντας πως αποτελεί παροχή ποιοτικών προϊόντων οποιαδήποτε ώρα και ημέρα μέσα στην εβδομάδα επιθυμεί ο καταναλωτής.
Kαλύπτουμε όλες τις ανάγκες της επιτόπιας κατανάλωσης εικοσιτέσσερις ώρες το εικοσιτετράωρο
«Η γενική στρατηγική μας ήταν να γίνουμε η μοναδική εταιρεία στην Ευρώπη που καλύπτει τον καταναλωτή σε αυτό που ονομάζουμε 24/7. Αυτός ήταν και ο λόγος που μπήκαμε στην αγορά του καφέ και τσαγιού. Σε συνδυασμό με τις εισαγόμενες μπύρες, τα καλά κρασιά, ποτά και αποστάγματα που διακινούμε καλύπτουμε όλες τις ανάγκες της επιτόπιας κατανάλωσης εικοσιτέσσερις ώρες το εικοσιτετράωρο», σχολίασε σχετικά, τονίζοντας πως η Β.Σ. Καρούλιας είναι ίσως η μόνη εταιρεία στην Ελλαδα και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο που καλύπτει τον καταναλωτή σε όλα τα επίπεδα.
«Προσωπικά δεν γνωρίζω άλλη εταιρεία με τέτοια γκάμα. Χωρίς να σημαίνει πως δεν είμαστε δυνατοί στο λιανεμπόριο», είπε με ανεβασμένο το ηθικό κάνοντας μια πρώτη εκτίμηση για το 2021. «Δεδομένου ότι θα ανοίξει η εστίαση, πιστεύω πως θα φτάσουμε τα 79 εκατ. ευρώ, έναντι του περσινού τζίρου που είχε κλείσει στα 83 εκατ. ευρώ».
Σκοπός της Καρούλιας είναι από νούμερο 2 να γίνει η νούμερο 1 εταιρεία. «Με τις καινουριες συνεργασίες μας ο στόχος μας είναι το 2021 να φτάσουμε να ειμαστε η νουμερο 1 εταιρεία στον κλάδο που θα πατά σε πολλες κατηγορίες στην αγορά ποτού», επεσήμανε, απαντώντας θετικά στο αν τα νέα προιόντα θα ενταχθούν στα σούπερ μάρκετ.
Οσο για τη σχέση του Ελληνα καταναλωτή με το τσάι, ο κ. Αργυρού λέει πως υπάρχει ξεκάθαρη προτίμηση προς το παγωμένο τσάι, με την κατανάλωση να εκτοξεύεται κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών.
Σχετικά με τα νέα προιόντα Yamas Ice Teas βγαίνουν σε έξι γεύσεις (λεμόνι, ροδάκινο, μάνγκο, ρόδι, μπλούμπερι, και χαμομήλι με θυμάρι). Οπως λέει, μέχρι τώρα τη μεγαλύτερη αποδοχή δείχνει να έχουν το λεμόνι και το μάνγκο.
Ο πρόεδρος της Β.Σ. Καρούλιας στέκεται στην υψηλή ποιότητα καθώς περικλείουν τις καλύτερες ποικιλίες τσαγιών στον κόσμο και φυσικούς χυμούς φρούτων, χωρίς ζάχαρη.
«Δεν περιέχουν κανενός άλλου είδους γλυκαντικής ουσίας παρά φυσικό μέλι και πραγματικό χυμό φρούτων, στοιχείο που ενισχύει όχι μόνο την ποιότητα αλλά και τη γεύση τους», εξηγεί, ενώ στέκεται και στην φιλοτεχνημένη συσκευασία. «Είναι από ανακυκλώσιμο γυαλί, η μοναδική που υπάρχει στην αγορά τσαγιού στην Ελλάδα».
ΛΗΤΩ ΜΗΣΙΑΚΟΥΛΗ
litomissiakouli@yahoo.com