Συνεχίστηκε τον Φεβρουάριο ο αποπληθωρισμός - Στο -1,3% ο ετήσιος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή
Έναντι μείωσης 2% του Ιανουαρίου 2021 και αύξησης 0,2% του Φεβρουαρίου του 2020
Πτωτικά και τον Φεβρουάριο του 2021 κινήθηκε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα, καταγράφοντας μείωση 1,3%, από μείωση 2% τον Ιανουάριο 2021 και έναντι αύξησης 0,2% του Φεβρουαρίου του 2020, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα η ΕΛΣΤΑΤ.
Ειδικότερα, τον Φεβρουάριο σε σύγκριση με τον Ιανουάριο, η ΕΛΣΤΑΤ κατέγραψε ανατιμήσεις σε:
Φυσικό αέριο (9,9%), Εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο (8,3%), Λαχανικά νωπά (6,6%), Πετρέλαιο θέρμανσης (4,3%), Καύσιμα και λιπαντικά (3,5%), Αυτοκίνητα καινούργια (1,7%), Φρούτα νωπά (1,5%), άλλα είδη ατομικής φροντίδας (1,3%) και Ψάρια νωπά (1,2%).
Στον αντίποδα, οι τιμές μειώθηκαν σε:
Γάλα νωπό πλήρες (2%), Πουλερικά (1,3%), Χοιρινό (1,1%), Είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού (1%), Μοσχάρι (0,5%), Ψωμί και δημητριακά (0,4%) και Τηλεφωνικές υπηρεσίες (0,2%).
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η μείωση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή τον Φεβρουάριο 2021 σε σχέση με τον Φεβρουάριο 2020, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
*0,5% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, πουλερικά, γιαούρτι, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, πατάτες, αναψυκτικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: νωπά ψάρια, τυριά, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα.
*0,1% στην ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
*1,9% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, ηλεκτρισμό, στερεά καύσιμα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στο φυσικό αέριο.
*2,2% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
*1,1% στην ομάδα «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στις ιατρικές υπηρεσίες.
*4,3% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με σιδηρόδρομο, οδικές μεταφορές επιβατών, συνδυασμένες μεταφορές επιβατών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα καινούργια αυτοκίνητα.
*1,8% στην ομάδα «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
*0,3% στην ομάδα «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα μικρά είδη αναψυχής- άνθη, κατοικίδια ζώα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα διαρκή αγαθά αναψυχής.
*0,4% στην ομάδα «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία.
*1,7% στην ομάδα «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη.
Παράλληλα, ο γενικός δείκτης σημείωσε αύξηση 0,2% τον Φεβρουάριο 2021 σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2021, έναντι μείωσης 0,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Όσον αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός μειώθηκε 1,9% τον Φεβρουάριο, από μείωση 2,4% τον Ιανουάριο 2021 και έναντι αύξησης 0,4% τον Φεβρουάριο 2020.
Μεταξύ Φεβρουαρίου και Ιανουαρίου εφέτος, ο εναρμονισμένος δείκτης παρουσίασε αύξηση 0,2%, έναντι μείωσης 0,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ειδικότερα, τον Φεβρουάριο σε σύγκριση με τον Ιανουάριο, η ΕΛΣΤΑΤ κατέγραψε ανατιμήσεις σε:
Φυσικό αέριο (9,9%), Εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο (8,3%), Λαχανικά νωπά (6,6%), Πετρέλαιο θέρμανσης (4,3%), Καύσιμα και λιπαντικά (3,5%), Αυτοκίνητα καινούργια (1,7%), Φρούτα νωπά (1,5%), άλλα είδη ατομικής φροντίδας (1,3%) και Ψάρια νωπά (1,2%).
Στον αντίποδα, οι τιμές μειώθηκαν σε:
Γάλα νωπό πλήρες (2%), Πουλερικά (1,3%), Χοιρινό (1,1%), Είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού (1%), Μοσχάρι (0,5%), Ψωμί και δημητριακά (0,4%) και Τηλεφωνικές υπηρεσίες (0,2%).
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η μείωση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή τον Φεβρουάριο 2021 σε σχέση με τον Φεβρουάριο 2020, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
*0,5% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, πουλερικά, γιαούρτι, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, πατάτες, αναψυκτικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: νωπά ψάρια, τυριά, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα.
*0,1% στην ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
*1,9% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, ηλεκτρισμό, στερεά καύσιμα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στο φυσικό αέριο.
*2,2% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
*1,1% στην ομάδα «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στις ιατρικές υπηρεσίες.
*4,3% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με σιδηρόδρομο, οδικές μεταφορές επιβατών, συνδυασμένες μεταφορές επιβατών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα καινούργια αυτοκίνητα.
*1,8% στην ομάδα «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
*0,3% στην ομάδα «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα μικρά είδη αναψυχής- άνθη, κατοικίδια ζώα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα διαρκή αγαθά αναψυχής.
*0,4% στην ομάδα «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία.
*1,7% στην ομάδα «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη.
Παράλληλα, ο γενικός δείκτης σημείωσε αύξηση 0,2% τον Φεβρουάριο 2021 σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2021, έναντι μείωσης 0,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Όσον αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός μειώθηκε 1,9% τον Φεβρουάριο, από μείωση 2,4% τον Ιανουάριο 2021 και έναντι αύξησης 0,4% τον Φεβρουάριο 2020.
Μεταξύ Φεβρουαρίου και Ιανουαρίου εφέτος, ο εναρμονισμένος δείκτης παρουσίασε αύξηση 0,2%, έναντι μείωσης 0,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.