Βαγγέλης Μαρινάκης: Στη Ναυτιλία πρέπει να στραφούμε σε πράσινες επενδύσεις
Στροφή προς τις εναλλακτικές μορφές ενέργειας και ανάλογες επενδύσεις κάνει ο πρόεδρος του ναυτιλιακού ομίλου Capital
Σαφέστατη στροφή προς τις εναλλακτικές μορφές ενέργειας και ανάλογες επενδύσεις κάνει ο πρόεδρος του ναυτιλιακού ομίλου Capital Βαγγέλης Μαρινάκης μιλώντας στο πλαίσιο του Delphi Economic Forum.
Με αφορμή την πρόσφατη επένδυσή του ομίλου στη Τέρνα Ενεργειακή, δήλωσε ότι “η ναυτιλία, πρέπει να στραφούμε σε τέτοιες πράσινες επενδύσεις. Είναι επενδύσεις που δεν γίνονται μόνο για το κέρδος αλλά και για τη προστασία του περιβάλλοντος”.
Ειδική αναφορά έκανε στον πρόεδρο των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν υπογραμμίζοντας ότι έχει διαφορετική θεώρηση από τον προκάτοχό του Ντόναλντ Τραμπ για τα θέματα προστασίας του περιβάλλοντος: “Αυτό θα επιταχύνει τις εξελίξεις σε ότι αφορά τα περιβαλλοντικά ζητήματα” είπε.
Έκανε και μία πρόβλεψη για τα απόνερα της στροφής από τα ορυκτά καύσιμα στην «πράσινη ενέργεια»: “Το μέλλον δεν ανήκει στα δεξαμενόπλοια, αφού οι κανονισμοί του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού προβλέπουν μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τη ναυτιλία, κατά 40% μέχρι το 2030 και κατά 70% μέχρι το 2050” για να προσθέσει:
“Οι επενδύσεις σε πλοία που θα μεταφέρουν ξηρά φορτία θα συνεχίσουν να γίνονται”.
Το πέρασμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας, στην «πράσινη εποχή» έχει υψηλό κόστος το οποίο καλούνται να πληρώσουν μόνο οι πλοιοκτήτες ενώ θα πρέπει να γίνει συλλογικά.
«Η ναυτιλία μεταφέρει το 90% του παγκόσμιου εμπορίου, αλλά είναι υπεύθυνη μόλις για το 2,5% των ρύπων παγκοσμίως. Ωστόσο η στροφή προς τα εναλλακτικά καύσιμα πρέπει να γίνει, αλλά με τη συμμετοχή και των βιομηχανιών που κατασκευάζουν τα μηχανολογικά συστήματα, όπως οι μηχανές, που τοποθετούνται στα πλοία» δήλωσε ο Βαγγέλης Μαρινάκης και προσέθεσε:
“Για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας τόσο οι ΗΠΑ όσο και η Ε.Ε. έχουν δώσει πολύ μεγάλα ποσά για την στήριξη της βιομηχανίας, και κάτι τέτοιο θα πρέπει να γίνει και με τις βιομηχανίες που κατασκευάζουν τις μηχανές για τα πλοία”.
Ειδική αναφορά έκανε στις επιπτώσεις της πανδημίας στους ναυτικούς:
“Μια πολύ μεγάλη επίπτωση της πανδημίας, που επηρέασε τη ναυτιλία ήταν και η αδυναμία επαναπατρισμού των πληρωμάτων. Οι ναυτικοί έχουν συμβάσεις για τέσσερις έως επτά μήνες, αλλά λόγω των περιορισμών στις μετακινήσεις αναγκάστηκαν παρά πολλοί να παραμείνουν στα πλοία για διάστημα περισσότερο του ενός έτους. Πρώτη προτεραιότητα τώρα θα πρέπει να είναι ο εμβολιασμός των ναυτικών, τόσο στην ποντοπόρο ναυτιλία, αλλά και στην ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα. Κάτι που θα πρέπει να γίνει στη χώρα μας ακόμα και μέσα στον Μάιο”.
Για την εικόνα των ναυλαγορών εν μέσω πανδημίας είπε:
“Όλοι οι κλάδοι επηρεάστηκαν, περισσότερο από όλους όμως τα δεξαμενόπλοια. Αυτό συνέβη διότι οι μετακινήσεις περιορίστηκαν, ο κόσμος δεν έβγαινε έξω, και δεν πήγαινε διακοπές και αποτέλεσμα η κατανάλωση πετρελαίου να μειωθεί. Αντίθετα στην αγορά των containerships τους τελευταίους έξι μήνες καταγράφεται μια κατακόρυφη άνοδος, η οποία οφείλεται στην αλλαγή στις συνήθειες των ανθρώπων, οι οποίοι αφού δεν έβγαιναν έξω προχώρησαν σε παραγγελίες πραγμάτων που δεν είχαν σκεφτεί στο παρελθόν να παραγγείλουν. Οι παραγγελίες αυτές πυροδότησαν την μεταφορική αλυσίδα στα προϊόντα με αποτέλεσμα να αυξηθεί κατακόρυφα η ζήτηση για containerships” και συμπλήρωσε:
“Θετική αλλαγή στην αγορά καταγράφεται τους τελευταίους τρεις μήνες και στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου -σιδηρομεταλλεύματα, σιτηρά. Η ναυτιλία αναμένει σταδιακά να ανέβουν και οι αγορές στα δεξαμενόπλοια και στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG carriers)”.
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης και στο κοινωνικό έργο των Ελλήνων Εφοπλιστών μέσω της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ:
“Οι Έλληνες εφοπλιστές τα τελευταία χρόνια έχουν προβεί σε πολύ μεγάλες δωρεές, αλλά παράλληλα δεν θέλουν να φαίνονται. Οι δωρεές δεν αφορούν μόνο την αντιμετώπιση της πανδημίας, αλλά γίνονται από την αρχή της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και την “ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ” μέσω της οποίας γίνονται οιο δωρεές του ελληνικού εφοπλισμού στην Ελλάδα. Σημείωσε δε ότι ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης έχει συγκεντρώσει πολύ μεγάλα ποσά από τους Έλληνες εφοπλιστές όλα αυτά τα χρόνια για δωρεές, ενώ παράλληλα με τις δωρεές που γίνονται μέσω της ΣΥΝΕΝΩΣΙΣ, και μεμονωμένες προσφορές στο κοινωνικό σύνολο.
Με αφορμή την πρόσφατη επένδυσή του ομίλου στη Τέρνα Ενεργειακή, δήλωσε ότι “η ναυτιλία, πρέπει να στραφούμε σε τέτοιες πράσινες επενδύσεις. Είναι επενδύσεις που δεν γίνονται μόνο για το κέρδος αλλά και για τη προστασία του περιβάλλοντος”.
Ειδική αναφορά έκανε στον πρόεδρο των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν υπογραμμίζοντας ότι έχει διαφορετική θεώρηση από τον προκάτοχό του Ντόναλντ Τραμπ για τα θέματα προστασίας του περιβάλλοντος: “Αυτό θα επιταχύνει τις εξελίξεις σε ότι αφορά τα περιβαλλοντικά ζητήματα” είπε.
Έκανε και μία πρόβλεψη για τα απόνερα της στροφής από τα ορυκτά καύσιμα στην «πράσινη ενέργεια»: “Το μέλλον δεν ανήκει στα δεξαμενόπλοια, αφού οι κανονισμοί του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού προβλέπουν μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τη ναυτιλία, κατά 40% μέχρι το 2030 και κατά 70% μέχρι το 2050” για να προσθέσει:
“Οι επενδύσεις σε πλοία που θα μεταφέρουν ξηρά φορτία θα συνεχίσουν να γίνονται”.
Το πέρασμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας, στην «πράσινη εποχή» έχει υψηλό κόστος το οποίο καλούνται να πληρώσουν μόνο οι πλοιοκτήτες ενώ θα πρέπει να γίνει συλλογικά.
«Η ναυτιλία μεταφέρει το 90% του παγκόσμιου εμπορίου, αλλά είναι υπεύθυνη μόλις για το 2,5% των ρύπων παγκοσμίως. Ωστόσο η στροφή προς τα εναλλακτικά καύσιμα πρέπει να γίνει, αλλά με τη συμμετοχή και των βιομηχανιών που κατασκευάζουν τα μηχανολογικά συστήματα, όπως οι μηχανές, που τοποθετούνται στα πλοία» δήλωσε ο Βαγγέλης Μαρινάκης και προσέθεσε:
“Για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας τόσο οι ΗΠΑ όσο και η Ε.Ε. έχουν δώσει πολύ μεγάλα ποσά για την στήριξη της βιομηχανίας, και κάτι τέτοιο θα πρέπει να γίνει και με τις βιομηχανίες που κατασκευάζουν τις μηχανές για τα πλοία”.
Ειδική αναφορά έκανε στις επιπτώσεις της πανδημίας στους ναυτικούς:
“Μια πολύ μεγάλη επίπτωση της πανδημίας, που επηρέασε τη ναυτιλία ήταν και η αδυναμία επαναπατρισμού των πληρωμάτων. Οι ναυτικοί έχουν συμβάσεις για τέσσερις έως επτά μήνες, αλλά λόγω των περιορισμών στις μετακινήσεις αναγκάστηκαν παρά πολλοί να παραμείνουν στα πλοία για διάστημα περισσότερο του ενός έτους. Πρώτη προτεραιότητα τώρα θα πρέπει να είναι ο εμβολιασμός των ναυτικών, τόσο στην ποντοπόρο ναυτιλία, αλλά και στην ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα. Κάτι που θα πρέπει να γίνει στη χώρα μας ακόμα και μέσα στον Μάιο”.
Για την εικόνα των ναυλαγορών εν μέσω πανδημίας είπε:
“Όλοι οι κλάδοι επηρεάστηκαν, περισσότερο από όλους όμως τα δεξαμενόπλοια. Αυτό συνέβη διότι οι μετακινήσεις περιορίστηκαν, ο κόσμος δεν έβγαινε έξω, και δεν πήγαινε διακοπές και αποτέλεσμα η κατανάλωση πετρελαίου να μειωθεί. Αντίθετα στην αγορά των containerships τους τελευταίους έξι μήνες καταγράφεται μια κατακόρυφη άνοδος, η οποία οφείλεται στην αλλαγή στις συνήθειες των ανθρώπων, οι οποίοι αφού δεν έβγαιναν έξω προχώρησαν σε παραγγελίες πραγμάτων που δεν είχαν σκεφτεί στο παρελθόν να παραγγείλουν. Οι παραγγελίες αυτές πυροδότησαν την μεταφορική αλυσίδα στα προϊόντα με αποτέλεσμα να αυξηθεί κατακόρυφα η ζήτηση για containerships” και συμπλήρωσε:
“Θετική αλλαγή στην αγορά καταγράφεται τους τελευταίους τρεις μήνες και στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου -σιδηρομεταλλεύματα, σιτηρά. Η ναυτιλία αναμένει σταδιακά να ανέβουν και οι αγορές στα δεξαμενόπλοια και στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG carriers)”.
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης και στο κοινωνικό έργο των Ελλήνων Εφοπλιστών μέσω της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ:
“Οι Έλληνες εφοπλιστές τα τελευταία χρόνια έχουν προβεί σε πολύ μεγάλες δωρεές, αλλά παράλληλα δεν θέλουν να φαίνονται. Οι δωρεές δεν αφορούν μόνο την αντιμετώπιση της πανδημίας, αλλά γίνονται από την αρχή της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και την “ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ” μέσω της οποίας γίνονται οιο δωρεές του ελληνικού εφοπλισμού στην Ελλάδα. Σημείωσε δε ότι ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης έχει συγκεντρώσει πολύ μεγάλα ποσά από τους Έλληνες εφοπλιστές όλα αυτά τα χρόνια για δωρεές, ενώ παράλληλα με τις δωρεές που γίνονται μέσω της ΣΥΝΕΝΩΣΙΣ, και μεμονωμένες προσφορές στο κοινωνικό σύνολο.