Συμφωνία ενόψει μεταξύ ΔΕΗ – Μυτιληναίου

-Επί μήνες η διοίκηση της ΔΕΗ βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με τον Μυτιληναίο, συζητώντας του όρους της συμφωνίας που έχουν οι δύο πλευρές σε σχέση τις τιμές του ρεύματος στα βιομηχανικά τιμολόγια. Πρόκειται για μια σύμβαση, που όπως φαίνεται η ανανέωση ή μη, περνά εκτός από τη διοίκηση της ΔΕΗ και από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ενέργειας υπό τον Τρικαλινό Κώστα Σκρέκα. Ο πρόεδρος Βαγγέλης Μυτιληναίος, διεκδικεί τις ίδιες τιμές για το Αλουμίνιον και σύμβαση διετούς (αν δεν κάνω λάθος) διάρκειας.

-Η ΔΕΗ υπό τον τεχνοκράτη Γιώργο Στάσση αντιπροτείνει αλλαγή του τιμολογίου προς το ακριβότερο. Μέχρις στιγμής, οι δύο πλευρές δεν έχουν καταλήξει σε συμφωνία. Και αυτό γιατί περιμένουν το τελικό ok από τον υπουργό Σκρέκα. Επειδή ρώτησα, προφανώς από δημοσιογραφική διαστροφή, έμαθα ότι είμαστε πολύ κοντά σε συμφωνία με μία μικρή αναπροσαρμογή στην υπάρχουσα σύμβαση 10-15%. Για όσους δεν το γνωρίζουν, η ΔΕΗ θα καλύπτει το 55% των αναγκών σε ενέργεια της Αλουμίνιον.

-Όλα λοιπόν, δείχνουν ότι κυβέρνηση και ενεργοβόρες βιομηχανίες (Μυτιληναίος, Βιοχάλκο, ΤΙΤΑΝ, ΜΕΛ, ΕΛΠΕ, ΛΑΡΚΟ κ.α) έχουν βρει ένα κοινό πεδίο συνεννόησης, συνεκτιμώντας την ανάγκη στήριξης του κλάδου εν μέσω πανδημίας. Οι βιομηχανίες με πρώτο και καλύτερο τον Μυτιληναίο, ζητούν να κλείσουν σήμερα, διετή και τριετή συμβόλαια. Σε κάθε περίπτωση εκτιμώ ότι σύντομα θα σας έχω νέα από το συγκεκριμένο πεδίο.
Ο κερδισμένος Καραγιάννης

-Αν υπάρχει ένας κερδισμένος εκτός από τους Κρητικούς, στην υπόθεση του Βόρειου Οδικού Άξονα και στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε προχθές στα Χανιά, αυτός δεν είναι άλλος από τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη, που είδε να τον αποθεώνουν σχεδόν από κοινού πρωθυπουργός και αρμόδιος υπουργός.

-Για όσους γνωρίζουν, μιλάμε για ένα κυβερνητικό στέλεχος που γνωρίζοντας όσο λίγοι (Γενικοί Γραμματείς εννοώ, για να μην αρχίσουν να τον πλακώνουν) το πολιτικό παιχνίδι, έχει καταφέρει να τοποθετήσει στις θέσεις τους, τα κομμάτια ενός πολύ δύσκολου παζλ. Και δεν αναφέρομαι στον ΒΟΑΚ, αλλά στους εργολάβους και τους υπόλοιπους που μπλέκονται με το υπουργείο Υποδομών.
Στην Αστυπάλαια ο Μητσοτάκης

-Με κλιμάκιο υπουργών θα βρεθεί την Τετάρτη στην Αστυπάλαια ο πρωθυπουργός, όπου θα παραδοθούν τα πρώτα πέντε ηλεκτροκίνητα οχήματα στον Δήμο και το λιμενικό της Αστυπάλαιας από τηVW. Θα υπάρξει και συνέχεια αφού ο στόχος είναι τα περίπου 1.500 συμβατικά οχήματα που κυκλοφορούν στην Αστυπάλαια να αντικατασταθούν σταδιακά με ηλεκτρικά οχήματα. Σε λίγο θα μιλάμε για το απόλυτα «πράσινο νησί», αφού εκτός όλων αυτών, θα υπάρξουν και επενδύσεις από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

-Εκτός από τον Μητσοτάκη, στην Αστυπάλαια θα βρεθούν ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, Ενέργειας Κώστας Σκρέκας και οι υφυπουργοί Φραγκογιάννης και Κεφαλογιάννης. Να δείτε που η παρουσία του Γεραπετρίτη, θα φουντώσει τα σενάρια που τον θέλουν να είναι υποψήφιος με τη Ν.Δ. στα Δωδεκάνησα. Μάλιστα πριν από ένα μήνα διενεργήθηκε δημοσκόπηση από την εταιρεία Rass που συμπεριελάμβανε μεταξύ των υποψηφίων και τον υπουργό Επικρατείας.

! Πρόβλημα με τον μηνίσκο αντιμετωπίζει η σύζυγος του πρωθυπουργού Μαρέβα Γκραμπόφσκι, την οποία είδαμε να κυκλοφορεί με πατερίτσα στο μνημόσυνο του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη στα Χανιά. Οι γιατροί της συνέστησαν να αποφορτίσει το πόδι, αν θέλει να αποφύγει το χειρουργείο.
Τι μεγάλα συζητά ο Γραφάκος

-Είναι γνωστό ότι ο Μανώλης ο Γραφάκος υπήρξε επιλογή του τέως υπουργού Ενέργειας Κωστή Χατζηδάκη, στη γραμματεία που εποπτεύει μετά τις εκλογές. Προχθές, έγραψα ότι ο συγκεκριμένος κυβερνητικός αξιωματούχος έχει αρχίσει μετά τη βοήθεια που παρείχε στους «μπλε κάδους», να μιλάει και για πολύ μεγαλύτερα πράγματα.

-Προφανώς και αιφνιδιάστηκε ο φίλος μου ο Μανώλης, αφού δεν έχει συνηθίσει τα μεγάλα και σημαντικά, προτιμώντας τα μικρούλικα από την εποχή που ήταν δήμαρχος στα Μελίσσια. Τα μεγάλα που συζητά είναι κάτι έργα με εργοστάσια σκουπιδιών εντός και εκτός Αττικής. Και όπως μαθαίνω -και σ’ αυτό είμαι σχετικά καλός- λέει περισσότερα απ’ όσα θα έπρεπε σε περιφερειάρχες, δημάρχους και αντιδημάρχους.
Επανέρχεται η Εθνική για τη Χαλυβουργική

-Πριν από δυο μήνες το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών είχε απορρίψει την αίτηση που είχε καταθέσει η διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας για την υπαγωγή της Χαλυβουργικής των αδελφών Αγγελόπουλου σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης. Το δικαστήριο έκρινε ότι ο βασικός πιστωτής της Χαλυβουργικής, η ΕΤΕ, υπέβαλε καταχρηστικά τη σχετική αίτηση, κατά τρόπο αντίθετο στην καλή πίστη και τα χρηστά ήθη που διέπουν τη σχέση πελάτη – τράπεζας.

-Εδώ που τα λέμε επρόκειτο περί αναμενόμενης δικαστικής απόφασης και μάλιστα δεν ήταν λίγοι εκείνοι, που αναρτιόντουσαν ποιος, έριξε στην παγίδα τον CEO της Εθνικής Παύλο Μυλωνά, για να δώσει μια μάχη, που εξ αρχής ήταν χαμένη από χέρι.

-Το δικαστήριο επί της ουσίας έδειξε και το δρόμο για τις μελλοντικές δράσεις. Επί της ουσίας, προτείνει συνεννόηση ανάμεσα στον πελάτη και την τράπεζα. Α, και για να μην το ξεχάσω, στην ιστορία της Χαλυβουργικής μην παραβλέπουμε και τον παράγοντα κυβέρνηση, που όπως έχω αρχίσει να «πιάνω στον αέρα» επιθυμεί λύση με τους υφιστάμενους επιχειρηματίες στο παιχνίδι.

!Πέραν των όποιων αλλαγών που έχουν δρομολογηθεί σε επίπεδο διευθύνοντος συμβούλου και αναπληρωτή, ενδιαφέρον μου λένε ότι θα έχει και το όνομα του νέου προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ.