Υπό κανονικές συνθήκες ο Αντώνης Σταύρου θα έπρεπε να έχει συνταξιοδοτηθεί. Έχει συμπληρώσει τα 67 χρόνια, διαθέτει τα απαραίτητα συντάξιμα έτη, μιας και η πρώτη του δουλειά, βοηθός σερβιτόρου, ήταν στα 16, και επίσης έχει βάλει στην οικογενειακή επιχείρηση, τον όμιλο Καστελόριζο, μία ολόκληρη στρατιά από νεότερους συγγενείς. Και όμως, θα ξεκινήσει κάθε ημέρα από τις 7 το πρωί και θα μαζευτεί στις 11 το βράδυ, αφού περάσει σχεδόν και από τα 15 εστιατόρια του Ομίλου που είναι μοιρασμένα σε νότια και βόρεια προάστια, αλλά και στο κέντρο της Αθήνας. «Δεν έφαγα κάτι μαζί σας, γιατί αμέσως μετά έχω να πάω στους Ορίζοντες στον Λυκαβηττό να δοκιμάσω το νέο και το Χριστουγεννιάτικο μενού, πρέπει να έχεις άδειο στομάχι για να τα δοκιμάσεις όλα» απολογείται στη δημοσιογραφική εκδήλωση για την παρουσίαση του Δον Μόσκιο, στην Νέα Κηφισιά, δίπλα στο σούπερ μάρκετ Θανόπουλος.

Πρόκειται για τον νέο χώρο μοντέρνας κρεατοφαγίας, της οποίας το μενού έχει διαμορφώσει ο Άγγελος Τζαν. Σε λίγες ημέρες στο ίδιο κτήριο θα λειτουργήσει και το K Grill, η πιο οικονομική πρόταση που έχει ο όμιλος στον χώρο του κρέατος. Και τα δύο αποτελούν μία επένδυση που άγγιξε τις 300.000 ευρώ και προσφέρουν εργασία σε περισσότερα από 30 άτομα. Σε μικρή απόσταση από τα δύο νέα εστιατόρια υπενθυμίζεται ότι λειτουργεί το ιστορικό Καστελόριζο της Κηφισίας, ενώ ο όμιλος έχει παρουσία στα Βόρεια Προάστια και με το Omikron. Με τα τέσσερα αυτά εστιατόρια ο κ. Σταύρου έχει καταφέρει να έχει ένα ισχυρό αποτύπωμα στην εστίαση της περιοχής, καθώς καταφέρνει να πιάσει όλα τα βαλάντια, από τα 5 ευρώ στο K Grill μέχρι τριψήφιους λογαριασμούς στα υπόλοιπα, αλλά και να καλύψει ανάγκες στην κρεατοφαγία, στο ψάρι και στην σύγχρονη ελληνική κουζίνα.


Για τον όμιλο Καστελόριζο, το 2021 ήταν μία καλή και παράξενη χρονιά. Ήδη στο 9μηνο έχει πιάσει τον τζίρο του 2020 (6,7 εκατ. ευρώ), αν και απέχει πολύ από αυτόν του 2019 (11,7 εκατ. ευρώ). Ναυαρχίδες από πλευράς τζίρου τα ομώνυμα εστιατόρια, το Καστελόριζο στην Κηφισιά τον χειμώνα και στη Γλυφάδα το καλοκαίρι. Στη διατήρηση του τζίρου, σημαντικό ρόλο έπαιξε και το delivery. Από τέσσερα εστιατόρια πριν από την πανδημία, πλέον διανομές κάνουν οκτώ και αντίστοιχα οι πωλήσεις μέσω του καναλιού αυτού έχουν αυξηθεί από 10% σε 20%.

Αυξήσεις για πρώτη φορά από το 2009
Οι αυξήσεις στις πρώτες ύλες, στην ενέργεια, στο εργατικό ακόμη και στο κατασκευαστικό των νέων καταστημάτων οδήγησαν τον όμιλο να προχωρήσει σε πρώτη φορά από το 2009 σε αυξήσεις στους τιμοκαταλόγους του. «Τόσα χρόνια απορροφούσαμε όσες αυξήσεις γίνονταν, είτε στον ΦΠΑ, είτε στις πρώτες ύλες. Αυτή τη φορά όμως, δεν γινόταν διαφορετικά και αναγκαστήκαμε να προχωρήσουμε σε αυξήσεις τις τάξης του 10% έπειτα από 11 χρόνια, όταν οι αυξήσεις που έχουμε να αντιμετωπίσουμε εμείς είναι περίπου στο 30%» αναφέρει ο κ. Σταύρου.


Έχοντας καταφέρει να επιβιώσει στον σκληρό πυρήνα της πανδημίας και να παραμείνει κερδοφόρος, έστω και με μεγάλη πτώση των αποτελεσμάτων, ο όμιλος εισέρχεται στην περίοδο των περιοριστικών μέτρων της τελευταίας εβδομάδας με μία πτώση της τάξης του 30%. Σύμφωνα με τον κ. Σταύρου, υπάρχει μία «συγκρατημένη ανησυχία» καθώς η κίνηση έχει αρκετά σκαμπανεβάσματα και δεν μπορεί να βγάλει εύκολα συμπεράσματα.

Ως προς τα επόμενα επιχειρηματικά βήματα, ο πρόεδρος του Ομίλου ανέφερε ότι ετοιμάζεται να εισέλθει στην αγορά του Catering και να εξέλθει από τον κλάδο των ιχθυοκαλλιεργειών. Σημειώνεται ότι ο κ. Σταύρου, ήταν εκ των ιδρυτών της Σελόντα, διαθέτει παρουσία στις ιχθυοκαλλιέργειες με δύο μονάδες (Κρήτη και Πάχη) και παραγωγή περί τους 500 τόνους ετησίως.