H Coffee Island το έριξε στο φαγητό
Μερίδια που σε ορισμένα καταστήματα Coffee Island φθάνουν και το 20% του συνολικού τους τζίρου καλύπτει η αγορά του φαγητού – σνακ, μια κατηγορία που μπήκε πιο δυναμικά η αλυσίδα από την Πάτρα, πέρυσι. Είναι χαρακτηριστικό ότι πλέον είναι η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία εντός των καταστημάτων ξεπερνώντας αυτό του καφεκοπτείου που ήταν και η πρώτη δραστηριότητα της Coffee Island.
Σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή της, Αλέξανδρο Ζαπανιώτη η συγκεκριμένη είσοδος καλύπτει σε ένα μεγάλο βαθμό την πτώση στις πωλήσεις του καφέ που παρατηρείται στην αγορά τους τελευταίους μήνες.
«Μπορεί να έχουν εξαλειφθεί σε ένα βαθμό τα προβλήματα που είχαν προκύψει από την πανδημία όμως ο καταναλωτής δεν έχει επιστρέψει πλήρως στις παλιές του συνήθειες ενώ και αύξηση του κόστους ζωής τους τελευταίους μήνες έχει οδηγήσει αρκετούς στην μείωση κατανάλωσης καφέ εκτός σπιτιού» αναφέρει στο powergame.gr.
Σύμφωνα με τον κ. Ζαπανιώτη δεν έχουμε επιστροφή στην κανονικότητα αλλά είσοδο σε μία νέα πραγματικότητα στην οποία και η Coffee Island προσπαθεί να εντοπίσει – τουλάχιστον σε ότι αφορά τις νέες ανάγκες των καταναλωτών -και να προσαρμοστεί. Μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα τόσο η αλυσίδα όσο και οι υπόλοιπες του κλάδου ήρθαν αντιμέτωπες με κατακόρυφες αυξήσεις της πρώτης ύλης, των μεταφορικών από τις παραγωγικές χώρες, της επιβολής περιβαλλοντικού τέλους, την άνοδο στις τιμές συσκευασίας καθώς και του αυξημένου ενεργειακού κόστους.
«Οι τιμές που αγοράζουμε την φετινή σοδειά είναι αυξημένες κατά 50% – 70% σε σχέση με πέρυσι ενώ θα πρέπει να υπολογίσουμε ένα επιπλέον ποσοστό 15% στην τιμή του καφέ που προκύπτει από το μεταφορικό κόστος» σημειώνει.
Η εταιρεία όπως αναφέρει ο κ. Ζαπανιώτης απορροφά όσο της επιτρέπεται την αύξηση του κόστους ώστε να στηρίξει την βιωσιμότητα των καταστημάτων των συνεργατών της όσο και τις θέσεις εργασίες που υπάρχουν σε αυτά. Παράλληλα εξετάζει τους τρόπους με τους οποίους θα συνεχίσει να στηρίζει τα καταστήματα της αλυσίδας και το 2022.
Ένα από τα σημαντικά πλεονεκτήματα για τους συνεργάτες της Coffee Island είναι η απουσία καταβολής royalties.
Μέρος του ενεργειακού κόστους που έχει διπλασιαστεί συγκρατείται στο παραγωγικό σκέλος καθώς στις εγκαταστάσεις στην Πάτρα, και στα πλαίσια της στρατηγικής βιώσιμης ανάπτυξης για την μείωση κατανάλωσης ενέργειας, έχουν τοποθετηθεί φωτοβολταϊκά πάνελ.
Στον δρόμο για τα 500 καταστήματα
Αν και η πανδημία και η νέα κρίση έχει πάει πίσω τα πλάνα επέκτασης η Coffee Island αριθμεί ήδη 470 καταστήματα σε Ελλάδα και εξωτερικό. Οι νέες αγορές που προστέθηκαν λίγο πριν την ολοκλήρωση του 2021 ήταν η Αίγυπτος και η Ρουμανία ενώ αυτό το διάστημα ξεκινάει η ανακαίνιση των καταστημάτων σε Λονδίνο και Τορόντο.
Σύμφωνα με τον κ. Ζαπανιώτη η εταιρεία βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις για την είσοδο της σε μία ακόμη τουλάχιστον ευρωπαϊκή αγορά ενώ στην Ελλάδα η κινήσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα είναι επιλεκτικές, 5-6 επιπλέον καταστήματα το 2022. Αντίθετα προβλέπεται πιο δυναμική επέκταση με το νέο concept, Coffee Little Island, το οποίο απευθύνεται σε μικρότερα πληθυσμιακά σημεία και σε τουριστικούς προορισμούς.
Σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή της, Αλέξανδρο Ζαπανιώτη η συγκεκριμένη είσοδος καλύπτει σε ένα μεγάλο βαθμό την πτώση στις πωλήσεις του καφέ που παρατηρείται στην αγορά τους τελευταίους μήνες.
«Μπορεί να έχουν εξαλειφθεί σε ένα βαθμό τα προβλήματα που είχαν προκύψει από την πανδημία όμως ο καταναλωτής δεν έχει επιστρέψει πλήρως στις παλιές του συνήθειες ενώ και αύξηση του κόστους ζωής τους τελευταίους μήνες έχει οδηγήσει αρκετούς στην μείωση κατανάλωσης καφέ εκτός σπιτιού» αναφέρει στο powergame.gr.
Σύμφωνα με τον κ. Ζαπανιώτη δεν έχουμε επιστροφή στην κανονικότητα αλλά είσοδο σε μία νέα πραγματικότητα στην οποία και η Coffee Island προσπαθεί να εντοπίσει – τουλάχιστον σε ότι αφορά τις νέες ανάγκες των καταναλωτών -και να προσαρμοστεί. Μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα τόσο η αλυσίδα όσο και οι υπόλοιπες του κλάδου ήρθαν αντιμέτωπες με κατακόρυφες αυξήσεις της πρώτης ύλης, των μεταφορικών από τις παραγωγικές χώρες, της επιβολής περιβαλλοντικού τέλους, την άνοδο στις τιμές συσκευασίας καθώς και του αυξημένου ενεργειακού κόστους.
«Οι τιμές που αγοράζουμε την φετινή σοδειά είναι αυξημένες κατά 50% – 70% σε σχέση με πέρυσι ενώ θα πρέπει να υπολογίσουμε ένα επιπλέον ποσοστό 15% στην τιμή του καφέ που προκύπτει από το μεταφορικό κόστος» σημειώνει.
Η εταιρεία όπως αναφέρει ο κ. Ζαπανιώτης απορροφά όσο της επιτρέπεται την αύξηση του κόστους ώστε να στηρίξει την βιωσιμότητα των καταστημάτων των συνεργατών της όσο και τις θέσεις εργασίες που υπάρχουν σε αυτά. Παράλληλα εξετάζει τους τρόπους με τους οποίους θα συνεχίσει να στηρίζει τα καταστήματα της αλυσίδας και το 2022.
Ένα από τα σημαντικά πλεονεκτήματα για τους συνεργάτες της Coffee Island είναι η απουσία καταβολής royalties.
Μέρος του ενεργειακού κόστους που έχει διπλασιαστεί συγκρατείται στο παραγωγικό σκέλος καθώς στις εγκαταστάσεις στην Πάτρα, και στα πλαίσια της στρατηγικής βιώσιμης ανάπτυξης για την μείωση κατανάλωσης ενέργειας, έχουν τοποθετηθεί φωτοβολταϊκά πάνελ.
Στον δρόμο για τα 500 καταστήματα
Αν και η πανδημία και η νέα κρίση έχει πάει πίσω τα πλάνα επέκτασης η Coffee Island αριθμεί ήδη 470 καταστήματα σε Ελλάδα και εξωτερικό. Οι νέες αγορές που προστέθηκαν λίγο πριν την ολοκλήρωση του 2021 ήταν η Αίγυπτος και η Ρουμανία ενώ αυτό το διάστημα ξεκινάει η ανακαίνιση των καταστημάτων σε Λονδίνο και Τορόντο.
Σύμφωνα με τον κ. Ζαπανιώτη η εταιρεία βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις για την είσοδο της σε μία ακόμη τουλάχιστον ευρωπαϊκή αγορά ενώ στην Ελλάδα η κινήσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα είναι επιλεκτικές, 5-6 επιπλέον καταστήματα το 2022. Αντίθετα προβλέπεται πιο δυναμική επέκταση με το νέο concept, Coffee Little Island, το οποίο απευθύνεται σε μικρότερα πληθυσμιακά σημεία και σε τουριστικούς προορισμούς.