Παναγιώτης Τσινάβος – Κρι Κρι: Ο νέος βασιλιάς του ελληνικού γιαουρτιού
Οι Σέρρες μπορούν πλέον να υπερηφανεύονται ότι είναι η νέα πρωτεύουσα του αυθεντικού ελληνικού γιαουρτιού. Το εργοστάσιο της Κρι Κρι, που βρίσκεται ελάχιστα χιλιόμετρα από το κέντρο της, παράγει τα περισσότερα γιαούρτια από οποιοδήποτε εργοστάσιο στη χώρα, ενώ η συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση οδήγησε τη διοίκηση να «παγώσει» την είσοδό της σε νέες κατηγορίες και να ανακοινώσει νέα επένδυση ύψους 10 εκατ. ευρώ που αφορά στη δημιουργία νέων γραμμών παραγωγής γιαουρτιού. «Δουλεύουμε τρεις βάρδιες, επτά ημέρες την εβδομάδα, για να καλύψουμε τις ανάγκες τόσο της εγχώριας όσο και της διεθνούς αγοράς», ανέφερε χθες ο Παναγιώτης Τσινάβος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κρι Κρι, σε δημοσιογραφική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε με αφορμή τη δημιουργία της νέας μονάδας Βιοαερίου στις εγκαταστάσεις των Σερρών.
80% – 90% των private label στην Ελλάδα
Στην ελληνική αγορά το μερίδιό της Κρι Κρι ανέρχεται σε 16,9% σε αξία (Ιαν. – Μάρτιος 2022, IRI) ενώ μαζί με τα προϊόντα γιαουρτιού ιδιωτικής ετικέτας το συνολικό της μερίδιο ξεπερνά το 30% σε όγκο, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα 1 στα 3 γιαούρτια στην Ελλάδα να παράγεται από την Κρι Κρι. Η εταιρεία παίζοντας σε δύο ταμπλό (επώνυμο προϊόν και private label) κατάφερε να είναι μία από τις ελάχιστες κερδισμένες στην αγορά γιαουρτιού τη φετινή χρονιά όπου το επώνυμο γιαούρτι χάνει μερίδια και το private label έχει σκαρφαλώσει στη δεύτερη θέση της κατηγορίας σε ό,τι αφορά τους όγκους. Αξίζει να σημειωθεί ότι η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία παράγει το 80%-90% του συνόλου των προϊόντων γιαουρτιού Ιδιωτικής Ετικέτας στην Ελλάδα. Τα γιαούρτια με το σήμα των σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Μασούτης, My Market και Lidl έχουν παραχθεί στο μεγαλύτερο τους μέρος από το εργοστάσιο της Κρι Κρι.
Ένα από τα πλέον δυνατά χαρτιά της Κρι Κρι είναι οι πωλήσεις εξωτερικού στο αυθεντικό ελληνικό γιαούρτι οι οποίες αφορούν στη συντριπτική τους πλειοψηφία προϊόντα private label. Ανάμεσα στους δυνατούς πελάτες της στην Ευρώπη συγκαταλέγονται αλυσίδες όπως οι Tesco, Aldi, Coop, Rewe, Carrefour, Waitrose, Marks & Spencer, Sainbury’s, Albert Heijn κ.α.. Οι βασικές αγορές που κινείται είναι αυτές του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας και της Ιταλίας ενώ στόχος μέσω της νέας επένδυσης και της αύξησης παραγωγικότητας είναι η επέκταση στις δύο μεγάλες αγορές της Ευρώπης, αυτές της Γαλλίας και της Ισπανίας. Σήμερα το γιαούρτι και το παγωτό, που αποτελεί τον δεύτερο πυλώνα της Κρι Κρι ταξιδεύουν σε 41 χώρες όπου προσφέρουν το 46% του συνολικού κύκλου εργασιών της εταιρείας. Με σχετικά κοντινό ορίζοντα χθες ο κ. Τσινάβος ανέβασε τον εξαγωγικό στόχο στο 60% των συνολικών πωλήσεων.
Νέα μονάδα Βιοαερίου
Όπως προαναφέρθηκε η Κρι Κρι δημιούργησε πρόσφατα Μονάδα Βιοαερίου για Παραγωγή Ανανεώσιμης Πηγής Ενέργειας αποκλειστικά από τα υγρά απόβλητα & παραπροϊόντα της βιομηχανίας, μια επένδυση ύψους 6 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό έργο υψηλής τεχνολογίας που αξιοποιεί ταυτόχρονα απόβλητα μεγάλης παροχής και υψηλού οργανικού φορτίου που προκύπτουν από την παραγωγή παγωτού, γαλακτοκομικών προϊόντων και ορού γάλακτος.
H νεα Μονάδα Βιοαερίου της Κρι Κρι στις Σέρρες ©krikri.gr
H νεα Μονάδα Βιοαερίου της Κρι Κρι στις Σέρρες ©ΚΡΙ ΚΡΙ
Η μονάδα έχει δυνατότητα αναερόβιας επεξεργασίας έως 3.000 κυβικά λυμάτων ανά ημέρα και έως 200 κυβικά ορού γάλακτος ανά ημέρα. Όπως ανέφερε στην εκδήλωση ο κ. Κωνσταντίνος Τραγούδας, Διευθυντής Αειφόρου Ανάπτυξης της εταιρείας τα αποτελέσματα είναι πολλαπλά. Το ρυπαντικό φορτίο που εξουδετερώνεται ισοδυναμεί με μια πόλη πληθυσμού 200.000 κατοίκων. Επιπλέον, το παραγόμενο βιοαέριο θα χρησιμοποιείται στη μονάδα συμπαραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας & θερμότητας, η ηλεκτρική ενέργεια θα διατίθεται στο δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ, ενώ η παραγόμενη θερμότητα θα αξιοποιείται εντός των εγκαταστάσεων συμβάλλοντας στη μείωση της χρήσης φυσικού αερίου.
Η μονάδα παράγει 500 κυβικά βιοαερίου ανά ώρα και η ηλεκτρική ενέργεια που θα παράγεται καλύπτει τις ανάγκες 2.000 νοικοκυριών. Οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου θα μειώνονται κατά 350 τόνους, ενώ σημαντική θα είναι και η συμβολή της εγκατάστασης στην πανευρωπαϊκή προσπάθεια επίτευξης κλιματικά ουδέτερης & κυκλικής οικονομίας. Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι η συγκεκριμένη επένδυση πραγματοποιήθηκε εξολοκλήρου με ιδία κεφάλαια και αποτελεί έμπρακτη απόδειξη ότι η Κρι Κρι μετασχηματίζει το παραγωγικό της μοντέλο βασιζόμενη στα πρότυπα του ESG.
80% – 90% των private label στην Ελλάδα
Στην ελληνική αγορά το μερίδιό της Κρι Κρι ανέρχεται σε 16,9% σε αξία (Ιαν. – Μάρτιος 2022, IRI) ενώ μαζί με τα προϊόντα γιαουρτιού ιδιωτικής ετικέτας το συνολικό της μερίδιο ξεπερνά το 30% σε όγκο, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα 1 στα 3 γιαούρτια στην Ελλάδα να παράγεται από την Κρι Κρι. Η εταιρεία παίζοντας σε δύο ταμπλό (επώνυμο προϊόν και private label) κατάφερε να είναι μία από τις ελάχιστες κερδισμένες στην αγορά γιαουρτιού τη φετινή χρονιά όπου το επώνυμο γιαούρτι χάνει μερίδια και το private label έχει σκαρφαλώσει στη δεύτερη θέση της κατηγορίας σε ό,τι αφορά τους όγκους. Αξίζει να σημειωθεί ότι η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία παράγει το 80%-90% του συνόλου των προϊόντων γιαουρτιού Ιδιωτικής Ετικέτας στην Ελλάδα. Τα γιαούρτια με το σήμα των σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Μασούτης, My Market και Lidl έχουν παραχθεί στο μεγαλύτερο τους μέρος από το εργοστάσιο της Κρι Κρι.
Ένα από τα πλέον δυνατά χαρτιά της Κρι Κρι είναι οι πωλήσεις εξωτερικού στο αυθεντικό ελληνικό γιαούρτι οι οποίες αφορούν στη συντριπτική τους πλειοψηφία προϊόντα private label. Ανάμεσα στους δυνατούς πελάτες της στην Ευρώπη συγκαταλέγονται αλυσίδες όπως οι Tesco, Aldi, Coop, Rewe, Carrefour, Waitrose, Marks & Spencer, Sainbury’s, Albert Heijn κ.α.. Οι βασικές αγορές που κινείται είναι αυτές του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας και της Ιταλίας ενώ στόχος μέσω της νέας επένδυσης και της αύξησης παραγωγικότητας είναι η επέκταση στις δύο μεγάλες αγορές της Ευρώπης, αυτές της Γαλλίας και της Ισπανίας. Σήμερα το γιαούρτι και το παγωτό, που αποτελεί τον δεύτερο πυλώνα της Κρι Κρι ταξιδεύουν σε 41 χώρες όπου προσφέρουν το 46% του συνολικού κύκλου εργασιών της εταιρείας. Με σχετικά κοντινό ορίζοντα χθες ο κ. Τσινάβος ανέβασε τον εξαγωγικό στόχο στο 60% των συνολικών πωλήσεων.
Νέα μονάδα Βιοαερίου
Όπως προαναφέρθηκε η Κρι Κρι δημιούργησε πρόσφατα Μονάδα Βιοαερίου για Παραγωγή Ανανεώσιμης Πηγής Ενέργειας αποκλειστικά από τα υγρά απόβλητα & παραπροϊόντα της βιομηχανίας, μια επένδυση ύψους 6 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό έργο υψηλής τεχνολογίας που αξιοποιεί ταυτόχρονα απόβλητα μεγάλης παροχής και υψηλού οργανικού φορτίου που προκύπτουν από την παραγωγή παγωτού, γαλακτοκομικών προϊόντων και ορού γάλακτος.
H νεα Μονάδα Βιοαερίου της Κρι Κρι στις Σέρρες ©krikri.gr
H νεα Μονάδα Βιοαερίου της Κρι Κρι στις Σέρρες ©ΚΡΙ ΚΡΙ
Η μονάδα έχει δυνατότητα αναερόβιας επεξεργασίας έως 3.000 κυβικά λυμάτων ανά ημέρα και έως 200 κυβικά ορού γάλακτος ανά ημέρα. Όπως ανέφερε στην εκδήλωση ο κ. Κωνσταντίνος Τραγούδας, Διευθυντής Αειφόρου Ανάπτυξης της εταιρείας τα αποτελέσματα είναι πολλαπλά. Το ρυπαντικό φορτίο που εξουδετερώνεται ισοδυναμεί με μια πόλη πληθυσμού 200.000 κατοίκων. Επιπλέον, το παραγόμενο βιοαέριο θα χρησιμοποιείται στη μονάδα συμπαραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας & θερμότητας, η ηλεκτρική ενέργεια θα διατίθεται στο δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ, ενώ η παραγόμενη θερμότητα θα αξιοποιείται εντός των εγκαταστάσεων συμβάλλοντας στη μείωση της χρήσης φυσικού αερίου.
Η μονάδα παράγει 500 κυβικά βιοαερίου ανά ώρα και η ηλεκτρική ενέργεια που θα παράγεται καλύπτει τις ανάγκες 2.000 νοικοκυριών. Οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου θα μειώνονται κατά 350 τόνους, ενώ σημαντική θα είναι και η συμβολή της εγκατάστασης στην πανευρωπαϊκή προσπάθεια επίτευξης κλιματικά ουδέτερης & κυκλικής οικονομίας. Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι η συγκεκριμένη επένδυση πραγματοποιήθηκε εξολοκλήρου με ιδία κεφάλαια και αποτελεί έμπρακτη απόδειξη ότι η Κρι Κρι μετασχηματίζει το παραγωγικό της μοντέλο βασιζόμενη στα πρότυπα του ESG.