Economist 2022 - Λεωνίδας Χριστόπουλος: Η ψηφιοποίηση του κράτους έχει προσφέρει όφελος 268 εκατ. ευρώ λόγω της μείωσης του χρόνου μετακίνησης των πολιτών και απασχόλησης των υπαλλήλων
«Στην Ελλάδα το πρόβλημα ήταν ίσως πιο βαθύ καθώς υπήρχε ένα πρόβλημα εμπιστοσύνης των πολιτών προς το κράτος»
Αναφερόμενος στο ζήτημα του ψηφιακού μετασχηματισμού, ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών Λεωνίδας Χριστόπουλος τόνισε από το βήμα του ετήσιου συνεδρίου του Economist ότι σε τέτοιες εποχές η πρόκληση για κάθε είδους διακυβέρνηση είναι η ικανότητα να καθοδηγήσεις τις κοινωνίες και τις οικονομίες σε αχαρτογράφητα νερά και να μπορείς να διασφαλίσεις την κοινωνική συνοχή και την εμπιστοσύνη των πολιτών.
Στην Ελλάδα το πρόβλημα ήταν ίσως πιο βαθύ, επεσήμανε, καθώς υπήρχε ένα πρόβλημα εμπιστοσύνης των πολιτών προς το κράτος και το κράτος χαρακτηριζόταν από αναποτελεσματικότητα και αδιαφάνεια.
Αναφέρθηκε περαιτέρω στην έννοια του επιτελικού και ψηφιακού κράτους και τις παρεμβάσεις που έγιναν σε επίπεδο παροχής υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις τα τελευταία χρόνια.
Παρουσιάζοντας το έργο του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο κ. Χριστόπουλος ανέφερε: «Έχουμε καταφέρει να προχωρήσουμε σε μια ραγδαία ψηφιοποίηση του κράτους μέσα σε δυόμισι χρόνια. Από τις 500 υπηρεσίες να φτάσουμε τις 1400 και από τα 9 εκατ. συναλλαγές στα 566 εκατ., κάτι που –σύμφωνα με τον ΣΕΒ– έχει προσφέρει όφελος 268 εκατ. ευρώ λόγω της μείωσης του χρόνου μετακίνησης των πολιτών και απασχόλησης των υπαλλήλων, ενώ 1,2 εκατ. είναι η εξοικονόμηση από τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και 800.000 ευρώ ο περιορισμός της δαπάνης για τα έντυπα έγγραφα.
Επιπλέον, σε βάθος πενταετίας το όφελος θα φτάσει στο 1,3 δις ευρώ, καθώς αυξάνονται οι υπηρεσίες που παρέχει η ψηφιακή πύλη του Δημοσίου αλλά και η χρήση της από τους πολίτες».
*Τα parapolitika.gr είναι Communication supporter του 26th Annual Economist Government Roundtable.
Στην Ελλάδα το πρόβλημα ήταν ίσως πιο βαθύ, επεσήμανε, καθώς υπήρχε ένα πρόβλημα εμπιστοσύνης των πολιτών προς το κράτος και το κράτος χαρακτηριζόταν από αναποτελεσματικότητα και αδιαφάνεια.
Αναφέρθηκε περαιτέρω στην έννοια του επιτελικού και ψηφιακού κράτους και τις παρεμβάσεις που έγιναν σε επίπεδο παροχής υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις τα τελευταία χρόνια.
Παρουσιάζοντας το έργο του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο κ. Χριστόπουλος ανέφερε: «Έχουμε καταφέρει να προχωρήσουμε σε μια ραγδαία ψηφιοποίηση του κράτους μέσα σε δυόμισι χρόνια. Από τις 500 υπηρεσίες να φτάσουμε τις 1400 και από τα 9 εκατ. συναλλαγές στα 566 εκατ., κάτι που –σύμφωνα με τον ΣΕΒ– έχει προσφέρει όφελος 268 εκατ. ευρώ λόγω της μείωσης του χρόνου μετακίνησης των πολιτών και απασχόλησης των υπαλλήλων, ενώ 1,2 εκατ. είναι η εξοικονόμηση από τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και 800.000 ευρώ ο περιορισμός της δαπάνης για τα έντυπα έγγραφα.
Επιπλέον, σε βάθος πενταετίας το όφελος θα φτάσει στο 1,3 δις ευρώ, καθώς αυξάνονται οι υπηρεσίες που παρέχει η ψηφιακή πύλη του Δημοσίου αλλά και η χρήση της από τους πολίτες».
*Τα parapolitika.gr είναι Communication supporter του 26th Annual Economist Government Roundtable.