Πάνω από το 20% των καυσίμων που διακινούνται στην ελληνική αγορά, εκτιμάται πως είναι λαθραία ή νοθευμένα με διαλύτες, με μόλις το 6% - 7% των πρατηρίων της χώρας να υπολογίζεται πως είναι υπαίτια για την παραβατικότητα.

Ειδικότερα, ο Δημήτρης Χατζηιωαννίδης, μηχανικός αυτοκινήτων, ετοιμάζεται να στείλει τα δείγματα στο Χημείο καθώς το χρώμα και η πυκνότητά τους είναι διαφορετική. Όπως εξηγεί στο μιλώντας στο MEGA, τα νοθευμένα καύσιμα μπορούν να προκαλέσουν μεγάλες ή και ανεπανόρθωτες βλάβες στο αυτοκίνητο.

«Κάποια στιγμή μπορεί να τρυπήσει πιστόνι ή μπορεί να πάθει ζημιά ο κύλινδρος, πολλά μπορούν».

Στοιχεία - σοκ για τη νοθεία στη βενζίνη

Τεράστιες ποσότητες νοθευμένων καυσίμων διακινούνται στην αγορά. Τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων είναι σοκαριστικά, αφού το 6% – 7% των πρατηρίων της χώρας έχει στις αντλίες του τέτοια καύσιμα.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, έως και το 30% των καυσίμων που διακινούνται στη χώρα είναι παράνομο, λαθραίο ή νοθευμένο.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το κράτος να χάνει έσοδα που αγγίζουν το 1 δισεκατομμύριο ευρώ.

«Ύποπτα» τα πρατήρια με χαμηλή τιμή

Στη Θεσσαλονίκη, από τα 400 πρατήρια εκτιμάται ότι τα 20 διακινούν μεγάλες ποσότητες νοθευμένων καυσίμων, συνήθως γίνονται αντιληπτοί όταν πωλούν την βενζίνη ανά λίτρο σε χαμηλότερη τιμή από ό,τι τη δίνουν τα διυλιστήρια.

Ενώσεις πρατηριούχων και καταναλωτών ζητούν από την πολιτεία περισσότερους και πιο αυστηρούς ελέγχους για να καταπολεμηθεί η μάστιγα της νοθείας και της αισχροκέρδειας.