Πηλίδης στα Παραπολιτικά 90,1: Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές για το καλύτερο δυνατό
Ειδικότερα, ο ίδιος ανέφερε πως το μέτρο είναι στη σωστή κατεύθυνση καθώς ενεργοποιεί τον ανταγωνισμό
«Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές ώστε να γίνει το καλύτερο δυνατό», είπε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Στον αέρα» με τη Νίκη Λυμπεράκη ο πρόεδρος της Ένωσης Μικρών και Μεσαίων Super Market Ελλάδας, Γιάννης Πηλίδης.
Ειδικότερα, ο ίδιος ανέφερε πως το μέτρο είναι στη σωστή κατεύθυνση καθώς ενεργοποιεί τον ανταγωνισμό.
Παράλληλα, δεν παρέλειψε να τονίσει πως οι εταιρίες τυροκομικών και γαλακτοκομικών δεν δέχονται να μπουν στο καλάθι.
Αναλυτικά οι δηλώσεις του
Αναφορικά με το καλάθι του νοικοκυριού: Όλες οι αλυσίδες και εμείς οι μικρομεσαίοι βρισκόμαστε σε διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές προκειμένου να κάνουμε το καλύτερο δυνατό γιατί αυτή η κίνηση είναι προς τη θετική κατεύθυνση γιατί ενεργοποιεί τον ανταγωνισμό. Ενεργοποιεί τον ανταγωνισμό μεταξύ των αλυσίδων το ποιος θα κάνει το καλύτερο καλάθι προς όφελος του καταναλωτικού κοινού.
Έχουμε συμφωνήσει στα είδη, εμείς οι μικρομεσαίοι σε αυτή την κίνηση συμμετέχουμε προαιρετικά και οικειοθελώς διότι η συμφωνία του υπουργείου Ανάπτυξης έγινε με τις μεγάλες αλυσίδες δηλαδή με τις αλυσίδες που κάνουν πάνω από 90 εκατ. € τζίρο οι υπόλοιποι όσοι επιθυμούν συμμετέχουν οικειοθελώς γιατί θα βρεθούν σε μειονεκτική θέση αν δεν συμμετέχουν.
Τα μέλη μας είναι γύρω στα 600 αλλά οι μικρομεσαίοι είναι πολύ περισσότεροι αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα συμμετέχουν όλοι οι μικρομεσαίοι γιατί έτσι όπως είναι η φύση της μικρομεσαίας επιχείρησης θα συμμετέχουν αυτοί οι οποίοι είναι κάτω από κάποια «ομπρέλα». Όσοι είναι συνασπισμένοι σε ομίλους οι όμιλοί τους θα κάνουν διαπραγματεύσεις για να κάνουν καλάθι γιατί αν κάποιος είναι μεμονωμένος είναι δύσκολο να κάνει διαπραγμάτευση με τη βιομηχανία μόνος του.
Ερωτηθείς πόσο πιστεύει ότι θα παραμείνει το μέτρο αυτό σε ισχύ: Θα δούμε καταρχάς την επιτυχία του, εγώ θεωρώ ότι το μέτρο είναι στη σωστή κατεύθυνση γιατί ενεργοποιεί τον ανταγωνισμό αλλά τα αποτελέσματα θα κριθούν στην πράξη. Δηλαδή τι τάξης μεγέθους θα είναι οι προσφορές αυτών των προϊόντων, δηλαδή θα είναι στα ίδια επίπεδα των τιμών, θα είναι απλώς συγκράτηση, θα είναι κάποια έκπτωση σημαντική σε σχέση με την τιμή που πωλείται σήμερα το προϊόν, τι χρονική διάρκεια θα έχει; Δηλαδή η εταιρεία που θα συμμετέχει στο καλάθι θα δεσμευτεί για ένα–δύο μήνες, αυτά δεν είναι ακόμα αποφασισμένα αυτά γιατί είναι ακόμα θέμα διαπραγμάτευσης.
Εμείς σαν μικρομεσαίοι έχουμε συμφωνήσει περίπου στα 35 από τα 50 είδη συναντάμε πολύ μεγάλη δυσκολία στα γαλακτοκομικά και τυροκομικά. Καμία εταιρεία τυροκομικών δεν δέχεται να μπει στο καλάθι γιατί η φέτα που τρώμε σήμερα είναι φέτα η οποία έχει παραχθεί πριν 4-5 μήνες άρα οι τυροκόμοι μας λένε ότι η φέτα που τρώμε σήμερα είναι με γάλα που αγοράσαμε 1,25 όμως σήμερα αγοράζουμε γάλα 1,65 άρα πως μπορώ να σου δώσω φέτα για το μέλλον με αυτή την τιμή. Είναι δύσκολη η διαπραγμάτευση με τους προμηθευτές ιδίως με γαλακτοκομικά –τυροκομικά όπου δεν δέχονται να δώσουνε ποσότητες.
Ερωτηθείς αν έχει πέσει η κατανάλωση: Ο τζίρος στο super market αυτή τη στιγμή είναι περίπου ο ίδιος όταν όμως λάβουμε υπόψη μας ότι περίπου κατά 17% είναι οι ανατιμήσεις σε ετήσια βάση σημαίνει ότι ο καταναλωτής αγοράζει κατά 17% λιγότερα προϊόντα.
Για εμάς τους μικρομεσαίους το καλάθι μας δεν θα υπάρχει στο ekatanalotis, δεν μπαίνουμε στο ekatanalotis γιατί πρέπει να έχεις πάνω από 90 εκατ. τζίρο αλλά ο καθένας μας θα κοιτάξει να τα διαφημίσει με φυλλάδια, με σηματοδοτήσεις μέσα στα μαγαζιά... O καθένας θα θελήσει να διαφημίσει το καλάθι του γιατί ο καταναλωτής θα το ψάχνει.
Ειδικότερα, ο ίδιος ανέφερε πως το μέτρο είναι στη σωστή κατεύθυνση καθώς ενεργοποιεί τον ανταγωνισμό.
Παράλληλα, δεν παρέλειψε να τονίσει πως οι εταιρίες τυροκομικών και γαλακτοκομικών δεν δέχονται να μπουν στο καλάθι.
Αναλυτικά οι δηλώσεις του
Αναφορικά με το καλάθι του νοικοκυριού: Όλες οι αλυσίδες και εμείς οι μικρομεσαίοι βρισκόμαστε σε διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές προκειμένου να κάνουμε το καλύτερο δυνατό γιατί αυτή η κίνηση είναι προς τη θετική κατεύθυνση γιατί ενεργοποιεί τον ανταγωνισμό. Ενεργοποιεί τον ανταγωνισμό μεταξύ των αλυσίδων το ποιος θα κάνει το καλύτερο καλάθι προς όφελος του καταναλωτικού κοινού.Έχουμε συμφωνήσει στα είδη, εμείς οι μικρομεσαίοι σε αυτή την κίνηση συμμετέχουμε προαιρετικά και οικειοθελώς διότι η συμφωνία του υπουργείου Ανάπτυξης έγινε με τις μεγάλες αλυσίδες δηλαδή με τις αλυσίδες που κάνουν πάνω από 90 εκατ. € τζίρο οι υπόλοιποι όσοι επιθυμούν συμμετέχουν οικειοθελώς γιατί θα βρεθούν σε μειονεκτική θέση αν δεν συμμετέχουν.
Τα μέλη μας είναι γύρω στα 600 αλλά οι μικρομεσαίοι είναι πολύ περισσότεροι αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα συμμετέχουν όλοι οι μικρομεσαίοι γιατί έτσι όπως είναι η φύση της μικρομεσαίας επιχείρησης θα συμμετέχουν αυτοί οι οποίοι είναι κάτω από κάποια «ομπρέλα». Όσοι είναι συνασπισμένοι σε ομίλους οι όμιλοί τους θα κάνουν διαπραγματεύσεις για να κάνουν καλάθι γιατί αν κάποιος είναι μεμονωμένος είναι δύσκολο να κάνει διαπραγμάτευση με τη βιομηχανία μόνος του.
Ερωτηθείς πόσο πιστεύει ότι θα παραμείνει το μέτρο αυτό σε ισχύ: Θα δούμε καταρχάς την επιτυχία του, εγώ θεωρώ ότι το μέτρο είναι στη σωστή κατεύθυνση γιατί ενεργοποιεί τον ανταγωνισμό αλλά τα αποτελέσματα θα κριθούν στην πράξη. Δηλαδή τι τάξης μεγέθους θα είναι οι προσφορές αυτών των προϊόντων, δηλαδή θα είναι στα ίδια επίπεδα των τιμών, θα είναι απλώς συγκράτηση, θα είναι κάποια έκπτωση σημαντική σε σχέση με την τιμή που πωλείται σήμερα το προϊόν, τι χρονική διάρκεια θα έχει; Δηλαδή η εταιρεία που θα συμμετέχει στο καλάθι θα δεσμευτεί για ένα–δύο μήνες, αυτά δεν είναι ακόμα αποφασισμένα αυτά γιατί είναι ακόμα θέμα διαπραγμάτευσης.
Εμείς σαν μικρομεσαίοι έχουμε συμφωνήσει περίπου στα 35 από τα 50 είδη συναντάμε πολύ μεγάλη δυσκολία στα γαλακτοκομικά και τυροκομικά. Καμία εταιρεία τυροκομικών δεν δέχεται να μπει στο καλάθι γιατί η φέτα που τρώμε σήμερα είναι φέτα η οποία έχει παραχθεί πριν 4-5 μήνες άρα οι τυροκόμοι μας λένε ότι η φέτα που τρώμε σήμερα είναι με γάλα που αγοράσαμε 1,25 όμως σήμερα αγοράζουμε γάλα 1,65 άρα πως μπορώ να σου δώσω φέτα για το μέλλον με αυτή την τιμή. Είναι δύσκολη η διαπραγμάτευση με τους προμηθευτές ιδίως με γαλακτοκομικά –τυροκομικά όπου δεν δέχονται να δώσουνε ποσότητες.
Ερωτηθείς αν έχει πέσει η κατανάλωση: Ο τζίρος στο super market αυτή τη στιγμή είναι περίπου ο ίδιος όταν όμως λάβουμε υπόψη μας ότι περίπου κατά 17% είναι οι ανατιμήσεις σε ετήσια βάση σημαίνει ότι ο καταναλωτής αγοράζει κατά 17% λιγότερα προϊόντα.
Για εμάς τους μικρομεσαίους το καλάθι μας δεν θα υπάρχει στο ekatanalotis, δεν μπαίνουμε στο ekatanalotis γιατί πρέπει να έχεις πάνω από 90 εκατ. τζίρο αλλά ο καθένας μας θα κοιτάξει να τα διαφημίσει με φυλλάδια, με σηματοδοτήσεις μέσα στα μαγαζιά... O καθένας θα θελήσει να διαφημίσει το καλάθι του γιατί ο καταναλωτής θα το ψάχνει.