Επέκταση στο καλάθι του νοικοκυριού προωθείται ώστε από τη μια να υιοθετηθεί από περισσότερες επιχειρήσεις και από την άλλη να συμπεριλάβει και ακόμη περισσότερα προϊόντα.

Ήδη εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από τις μεγάλες πλατφόρμες ηλεκτρονικών παραγγελιών, αρχικά για τα προϊόντα σούπερ μάρκετ που διατίθενται μέσω αυτών, ενώ προγραμματίζονται επαφές του υπουργείου Ανάπτυξης με εκπροσώπους και άλλων κλάδων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα έχει προγραμματιστεί συνάντηση με τον κλάδο των κρεοπωλών και θα υπάρξει συνέχεια. Επαφές και με τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Τροφίμων ώστε να ενσωματωθούν περισσότερα «επώνυμα» προϊόντα στο καλάθι του νοικοκυριού κατά την 1η ανανέωσή του και να μην κυριαρχούνται οι λίστες των σούπερμαρκετ από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Η επεξεργασία των τιμών που έχουν αναρτήσει από χθες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ δείχνει ότι δεν υπάρχουν μειώσεις στις τιμές.

Την ίδια στιγμή ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο το υπουργείο Ανάπτυξης να ζητήσει από τις αλυσίδες να αναρτήσουν και τις αρχικές τιμές στο e-katanalotis.gov.gr ώστε να μπορούν οι καταναλωτές να κάνουν και τις σχετικές συγκρίσεις.

Στόχος είναι να υπάρχουν προϊόντα «σημεία αναφοράς» για τους καταναλωτές, τα οποία θα διατίθενται σε συγκεκριμένες τιμές τις οποίες ο καταναλωτής θα θυμάται.

Σημειώνεται ότι κάθε Τετάρτη οι ταμπέλες στο ράφι αλλά και οι ηλεκτρονικοί κατάλογοι θα ανανεώνονται με το ζητούμενο να παραμένει στα βασικά προϊόντα. Βασικός στόχος, να προστατευτεί το εισόδημα ειδικά των φτωχότερων νοικοκυριών και να υπάρξει μία σταθεροποίηση των τιμών, τουλάχιστον σε βασικά είδη πρώτης ανάγκης, 

Γι’ αυτό και η δημοσίευση των τιμών εκτιμάται ότι θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην συγκράτηση των τιμών. Αν μάλιστα αποφασιστεί να αναγράφονται και οι αρχικές τιμές, η σύγκριση θα γίνει ακόμη ευκολότερη. 

Ο πίνακας που ακολουθεί αποτυπώνει τις ελάχιστες και τις μέγιστες τιμές σε καθένα από τα 51 είδη.

1

2