Καλάθι του νοικοκυριού: Υποχώρησε κατά 12,47% η μέση τιμή από την πρώτη εβδομάδα - Γεωργιάδης: Το μέτρο αποδίδει
Πλέον, συνολικά συμμετέχουν 13 αλυσίδες «φυσικών» σούπερ μάρκετ και 3 online
Η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης παρουσίασε σήμερα τα στατιστικά στοιχεία βάσει των οποίων έχει ήδη σημειωθεί σημαντική αποκλιμάκωση τιμών στα προϊόντα του «καλαθιού του νοικοκυριού» ύστερα από τη συμπλήρωση των έξι εβδομάδων του μέτρου.
Η μέση σταθμισμένη τιμή του «καλαθιού» σε σχέση με την πρώτη εβδομάδα ισχύος του μέτρου έχει υποχωρήσει κατά 12,47%, στα 109,08 ευρώ από 124,62 ευρώ. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του υπουργείου, το κέρδος για τον καταναλωτή είναι 15,32 ευρώ ανά εβδομάδα, 66,4 ευρώ ανά μήνα και 796,74 ευρώ τον χρόνο.
«Είναι σχεδόν 1,5 βασικός μισθός. Για κάποιους είναι πολύ σημαντικό νούμερο αυτό», υπογράμμισε ο υπουργός Ανάπτυξης, κ. Άδωνις Γεωργιάδης, ευχαριστώντας δημόσια τους καταναλωτές που συμμετέχουν ενεργά βοηθώντας στην ενίσχυση του ανταγωνισμού. «Το μέτρο αποδίδει, ο ανταγωνισμός αυξάνεται και η εφαρμογή e-καταναλωτής αποτελεί πλέον όπλο για τον καταναλωτή, πιέζοντας τις αλυσίδες να μειώσουν τις τιμές», σημείωσε. «Ποτέ δεν είπαμε ότι θα ρίξουμε τον πληθωρισμό με το "καλάθι". Είναι ένα μέτρο συγκεκριμένο. Αυτό που θέλαμε να φτιάξουμε είναι ένα υπόστεγο γι' αυτούς που είναι εκτεθειμένοι στην καταιγίδα. Τις τιμές σε κάθε "καλάθι" όχι μόνο κατάφερε να τις συγκρατήσει, όπως ήταν ο στόχος, αλλά τελικά να τις μειώσει. Κι αυτό, την ώρα που ο πληθωρισμός στα υπόλοιπα προϊόντα αυξάνεται», συμπλήρωσε ο κ. Γεωργιάδης.
Ο υπουργός Ανάπτυξης επίσης ανακοίνωσε τη συμμετοχή ακόμα μίας αλυσίδας σούπερ μάρκετ στο μέτρο εθελοντικά. Πλέον συνολικά συμμετέχουν 13 αλυσίδες «φυσικών» σούπερ μάρκετ και τρία online σούπερ μάρκετ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν σήμερα από τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Warply, που έφτιαξε και διαχειρίζεται την εφαρμογή «e-καταναλωτής», οι μοναδικοί επισκέπτες της εφαρμογής κάθε Τετάρτη φθάνουν τις 231.000. Τα δε προϊόντα που δηλώνουν οι αλυσίδες φτάνουν τους 1.000 κωδικούς.
Η μέση σταθμισμένη τιμή του «καλαθιού» σε σχέση με την πρώτη εβδομάδα ισχύος του μέτρου έχει υποχωρήσει κατά 12,47%, στα 109,08 ευρώ από 124,62 ευρώ. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του υπουργείου, το κέρδος για τον καταναλωτή είναι 15,32 ευρώ ανά εβδομάδα, 66,4 ευρώ ανά μήνα και 796,74 ευρώ τον χρόνο.
«Είναι σχεδόν 1,5 βασικός μισθός. Για κάποιους είναι πολύ σημαντικό νούμερο αυτό», υπογράμμισε ο υπουργός Ανάπτυξης, κ. Άδωνις Γεωργιάδης, ευχαριστώντας δημόσια τους καταναλωτές που συμμετέχουν ενεργά βοηθώντας στην ενίσχυση του ανταγωνισμού. «Το μέτρο αποδίδει, ο ανταγωνισμός αυξάνεται και η εφαρμογή e-καταναλωτής αποτελεί πλέον όπλο για τον καταναλωτή, πιέζοντας τις αλυσίδες να μειώσουν τις τιμές», σημείωσε. «Ποτέ δεν είπαμε ότι θα ρίξουμε τον πληθωρισμό με το "καλάθι". Είναι ένα μέτρο συγκεκριμένο. Αυτό που θέλαμε να φτιάξουμε είναι ένα υπόστεγο γι' αυτούς που είναι εκτεθειμένοι στην καταιγίδα. Τις τιμές σε κάθε "καλάθι" όχι μόνο κατάφερε να τις συγκρατήσει, όπως ήταν ο στόχος, αλλά τελικά να τις μειώσει. Κι αυτό, την ώρα που ο πληθωρισμός στα υπόλοιπα προϊόντα αυξάνεται», συμπλήρωσε ο κ. Γεωργιάδης.
Ο υπουργός Ανάπτυξης επίσης ανακοίνωσε τη συμμετοχή ακόμα μίας αλυσίδας σούπερ μάρκετ στο μέτρο εθελοντικά. Πλέον συνολικά συμμετέχουν 13 αλυσίδες «φυσικών» σούπερ μάρκετ και τρία online σούπερ μάρκετ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν σήμερα από τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Warply, που έφτιαξε και διαχειρίζεται την εφαρμογή «e-καταναλωτής», οι μοναδικοί επισκέπτες της εφαρμογής κάθε Τετάρτη φθάνουν τις 231.000. Τα δε προϊόντα που δηλώνουν οι αλυσίδες φτάνουν τους 1.000 κωδικούς.