Προσέφυγαν πάνω από 80.000 φορολογούμενοι στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών
Περισσότεροι από 80.000 φορολογούμενοι και επιχειρήσεις έχουν προσφύγει από το 2013 μέχρι σήμερα στη Διεύθυνση Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών (ΔΕΔ) μη αποδεχόμενοι τις αποφάσεις των εφοριών αλλά και του ελεγκτικού μηχανισμού.
Στην περίπτωση που δεν είχε συσταθεί η Διεύθυνση Επίλυσης φορολογικών Διαφορών όλες αυτές οι υποθέσεις θα κατέληγαν στα διοικητικά δικαστήρια, οι περισσότερες από τις οποίες δεν θα είχαν εκδικαστεί ακόμα δεδομένου του όγκου των υποθέσεων που εκκρεμούν στα πρωτοδικεία. Η δημιουργία της ΔΕΔ αποσυμφόρησε τα δικαστήρια, ενώ ταυτόχρονα οι αποφάσεις εκδίδονται σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, κάτι που είναι προς το συμφέρον και του δημοσίου αλλά και των πολιτών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ από τις 80.650 υποθέσεις που παρεπέμφθηκαν στη ΔΕΔ εξετάστηκαν οι 76.767 κατά την περίοδο 2013-2022 (έως και τον Οκτώβριο), εκ των οποίων 30.052 έχουν οδηγηθεί στα διοικητικά δικαστήρια. Η εξέλιξη αυτή έχει προφανώς μειώσει τον αριθμό των εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων που πριν την τρόικα ξεπερνούσαν τις 100.000 ενώ σήμερα ανέρχονται σε περίπου 20.000.
Είναι ενδεικτικό ότι για παράδειγμα το 2015, οι υποθέσεις που κατέληξαν στα διοικητικά δικαστήρια ανέρχονταν στο 53,13% των προσφυγών που είχαν κατατεθεί στην Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών. Συγκεκριμένα, τη χρονιά εκείνη από τις 10.212 προσφυγές μόλις οι 490 είχαν γίνει δεκτές δηλαδή, δικαιώθηκαν οι φορολογούμενοι έναντι των αποφάσεων της εφορίας (μόλις το 4,7%). Επτά χρόνια μετά το ποσοστό των προσφυγών που καταλήγει στα διοικητικά δικαστήρια έχει περιοριστεί στο 37,90% των προσφυγών που έκλεισαν. Η ταχύτητα που εκδίδονται οι αποφάσεις είναι εντυπωσιακή για μία δημόσια υπηρεσία. Ειδικότερα στο διάστημα 2013-2022 εξετάστηκαν 76.767 προσφυγές εκ των οποίων:
– 18.388 φορολογούμενοι δικαιώθηκαν
– 40.028 προσφυγές απορρίφθηκαν
– 604 φορολογούμενοι παραιτήθηκαν
– 14.661, εξέπνευσε η προθεσμία για την εξέταση τους (τέσσερις μήνες την υποβολή της προσφυγής)
– 30.051 προσέφυγαν με την απόρριψη της απόφασης στα διοικητικά δικαστήρια.
Σημειώνεται ότι πλέον μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλλουν την προσφυγή τους κατά της εφορίας ηλεκτρονικά αμφισβητώντας λάθη και παραλείψεις των ελεγκτών. Η ψηφιακή υποβολή ενδικοφανούς προσφυγής πραγματοποιείται μέσω του δικτυακού τόπου της ΑΑΔΕ (www.aade.gr), με τη χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης του TAXISnet.
Όταν ο υπόχρεος είναι νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, σε περίπτωση που η ενδικοφανής προσφυγή υποβάλλεται ψηφιακά από το νόμιμο εκπρόσωπό τους, τότε η υποβολή γίνεται με χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης του τελευταίου.
Τι πρέπει να συμπληρώσετε
τα ακριβή στοιχεία του υποχρέου,
την προσβαλλόμενη πράξη,
τους λόγους, τους ισχυρισμούς και τα έγγραφα στα οποία ο υπόχρεος βασίζει το αίτημά του,
τη διεύθυνση στην οποία θα πραγματοποιούνται οι κοινοποιήσεις των αποφάσεων, των πράξεων και των λοιπών εγγράφων της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών, τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τα εν γένει στοιχεία επικοινωνίας του υποχρέου.
Σε κάθε περίπτωση μεταβολής των στοιχείων επικοινωνίας που επήλθε μετά από την υποβολή του αιτήματος της ενδικοφανούς προσφυγής, ο υπόχρεος οφείλει να γνωστοποιεί εγγράφως αυτά στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, διαφορετικά οι κοινοποιήσεις γίνονται νομίμως βάσει των αρχικά δηλωθέντων στοιχείων.
Στην περίπτωση που δεν είχε συσταθεί η Διεύθυνση Επίλυσης φορολογικών Διαφορών όλες αυτές οι υποθέσεις θα κατέληγαν στα διοικητικά δικαστήρια, οι περισσότερες από τις οποίες δεν θα είχαν εκδικαστεί ακόμα δεδομένου του όγκου των υποθέσεων που εκκρεμούν στα πρωτοδικεία. Η δημιουργία της ΔΕΔ αποσυμφόρησε τα δικαστήρια, ενώ ταυτόχρονα οι αποφάσεις εκδίδονται σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, κάτι που είναι προς το συμφέρον και του δημοσίου αλλά και των πολιτών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ από τις 80.650 υποθέσεις που παρεπέμφθηκαν στη ΔΕΔ εξετάστηκαν οι 76.767 κατά την περίοδο 2013-2022 (έως και τον Οκτώβριο), εκ των οποίων 30.052 έχουν οδηγηθεί στα διοικητικά δικαστήρια. Η εξέλιξη αυτή έχει προφανώς μειώσει τον αριθμό των εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων που πριν την τρόικα ξεπερνούσαν τις 100.000 ενώ σήμερα ανέρχονται σε περίπου 20.000.
Είναι ενδεικτικό ότι για παράδειγμα το 2015, οι υποθέσεις που κατέληξαν στα διοικητικά δικαστήρια ανέρχονταν στο 53,13% των προσφυγών που είχαν κατατεθεί στην Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών. Συγκεκριμένα, τη χρονιά εκείνη από τις 10.212 προσφυγές μόλις οι 490 είχαν γίνει δεκτές δηλαδή, δικαιώθηκαν οι φορολογούμενοι έναντι των αποφάσεων της εφορίας (μόλις το 4,7%). Επτά χρόνια μετά το ποσοστό των προσφυγών που καταλήγει στα διοικητικά δικαστήρια έχει περιοριστεί στο 37,90% των προσφυγών που έκλεισαν. Η ταχύτητα που εκδίδονται οι αποφάσεις είναι εντυπωσιακή για μία δημόσια υπηρεσία. Ειδικότερα στο διάστημα 2013-2022 εξετάστηκαν 76.767 προσφυγές εκ των οποίων:
– 18.388 φορολογούμενοι δικαιώθηκαν
– 40.028 προσφυγές απορρίφθηκαν
– 604 φορολογούμενοι παραιτήθηκαν
– 14.661, εξέπνευσε η προθεσμία για την εξέταση τους (τέσσερις μήνες την υποβολή της προσφυγής)
– 30.051 προσέφυγαν με την απόρριψη της απόφασης στα διοικητικά δικαστήρια.
Σημειώνεται ότι πλέον μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλλουν την προσφυγή τους κατά της εφορίας ηλεκτρονικά αμφισβητώντας λάθη και παραλείψεις των ελεγκτών. Η ψηφιακή υποβολή ενδικοφανούς προσφυγής πραγματοποιείται μέσω του δικτυακού τόπου της ΑΑΔΕ (www.aade.gr), με τη χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης του TAXISnet.
Όταν ο υπόχρεος είναι νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, σε περίπτωση που η ενδικοφανής προσφυγή υποβάλλεται ψηφιακά από το νόμιμο εκπρόσωπό τους, τότε η υποβολή γίνεται με χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης του τελευταίου.
Τι πρέπει να συμπληρώσετε
τα ακριβή στοιχεία του υποχρέου,
την προσβαλλόμενη πράξη,
τους λόγους, τους ισχυρισμούς και τα έγγραφα στα οποία ο υπόχρεος βασίζει το αίτημά του,
τη διεύθυνση στην οποία θα πραγματοποιούνται οι κοινοποιήσεις των αποφάσεων, των πράξεων και των λοιπών εγγράφων της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών, τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τα εν γένει στοιχεία επικοινωνίας του υποχρέου.
Σε κάθε περίπτωση μεταβολής των στοιχείων επικοινωνίας που επήλθε μετά από την υποβολή του αιτήματος της ενδικοφανούς προσφυγής, ο υπόχρεος οφείλει να γνωστοποιεί εγγράφως αυτά στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, διαφορετικά οι κοινοποιήσεις γίνονται νομίμως βάσει των αρχικά δηλωθέντων στοιχείων.