Πρόσω ολοταχώς για τα εορταστικά «καλάθια» βάζει το Υπουργείο Ανάπτυξης - Αλλαγές στον τρόπο σήμανσης στις συσκευασίες προϊόντων
Μπλόκο στις… οφθαλμαπάτες
Πρόσω ολοταχώς για το «Αποκριάτικο» και το «Πασχαλινό καλάθι» βάζει το Υπουργείο Ανάπτυξης, σύμφωνα και με τις τελευταίες δηλώσεις του υπουργού, Άδωνι Γεωργιάδη, επιβεβαιώνοντας το ρεπορτάζ της «Α». Ταυτόχρονα, προχωρεί και ο σχεδιασμός για αλλαγή στα ταμπελάκια των τιμών των προϊόντων στα ράφια και η σήμανση της ποσότητας του περιεχομένου στις συσκευασίες, όπως είχε εξαγγελθεί από την προηγούμενη εβδομάδα. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, πολύ σύντομα θα αυξηθούν και οι κατηγορίες προϊόντων του «καλαθιού» από τις 51 στις 60, ενώ θα ενταχθεί στην κατηγορία κρέας και το μοσχάρι, η τιμή του οποίου -σε ορισμένες περιπτώσεις- έχει καταγράψει αυξήσεις ακόμη και κατά 70%.
Εμφανής τιμή
«Θα αυξήσουμε και τα προϊόντα στο καλάθι, θα αλλάξουμε και τα ταμπελάκια, ώστε να διακρίνεται πιο εύκολα η τιμή μονάδας και να μην μπορεί να παίζει κανένα ρόλο η συσκευασία, δηλαδή να μην μπορεί κανένας να σας κοροϊδέψει με τη συσκευασία. Θα βλέπεις την τιμή ανά κιλό ή την τιμή ανά λίτρο, άρα -ασχέτως συσκευασίας- θα ξέρεις αν ανεβαίνει ή κατεβαίνει η τιμή», δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης κατά τη χθεσινή επίσκεψή του σε μεγάλα σούπερ μάρκετ.
Οι επιτελείς του υπουργείου είναι πεπεισμένοι ότι το «καλάθι» λειτουργεί ως «ανάχωμα» στην ακρίβεια και περιμένουν περισσότερες μειώσεις τιμών μέσα στον μήνα. Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά, τη 14η εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου, από τα 833 προϊόντα: 65 (7,80%) παρουσίασαν αύξηση, 48 (5,76%) παρουσίασαν μείωση και 720 (86,43%) παρέμειναν σταθερά. Σε αξία συνόλου του «καλαθιού» η αξία κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα.
- Εντατικοί έλεγχοι στην αγορά. Ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης τόνισε ότι συνεχίζονται ακόμα πιο εντατικά οι έλεγχοι κατά της αισχροκέρδειας, με βάση το πλαφόν κέρδους που έχει μπει στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ (με γνώμονα το κέρδος της περιόδου Ιούλιος - Αύγουστος 2021). «Τα πρόστιμα που επιβάλλονται είναι περίπου 6%-8% του συνόλου των ελέγχων. Επιπλέον, προχωράμε σε ελέγχους και κατόπιν καταγγελιών συμπολιτών μας», τόνισε ο Νίκος Παπαθανάσης.
- Στις 15 Φεβρουαρίου το Market Pass. Μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου θα ανοίξει η πλατφόρμα για τις αιτήσεις του Market Pass και μέχρι τις 3 Μαρτίου οι καταναλωτές θα λάβουν την ενίσχυση, σύμφωνα με τον Νίκο Παπαθανάση. Όπως διευκρίνισε, όσοι επιλέξουν την άυλη κάρτα θα μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν παντού, σε σούπερ μάρκετ, κρεοπωλεία, οπωροπωλεία, ακόμα και στις λαϊκές αγορές, όπου υπάρχει δυνατότητα πληρωμής με POS. Όσοι επιλέξουν την κατάθεση των χρημάτων σε τραπεζικό λογαριασμό θα πληρωθούν σε τρεις μήνες και το ποσό θα είναι μειωμένο κατά 20%.
- Ένταξη του franchise στο ΕΣΠΑ. Όπως είχε αναφέρει η «Α» στο φύλλο της 25ης Ιανουαρίου, ο υπουργός Ανάπτυξης εξήγησε (από το βήμα της τελετής των βραβείων Franchise 2023) τη διαδικασία ένταξης των επιχειρήσεων δικαιοχρησίας (franchise) στα επενδυτικά προγράμματα του ΕΣΠΑ. Έτσι, η αξιολόγηση των προτάσεων των δικαιοδόχων-franchisees προς το ΕΣΠΑ θα αφορά το αν μια εταιρεία-δικαιοδόχος είναι συνδεδεμένη με κάποια άλλη, αν αλλάζει το μέγεθός της και αν εντάσσεται ή όχι στο ΕΣΠΑ, βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Απογευματινή»