ΔΕΗ: Συγκράτησε πελάτες και περιόρισε ληξιπρόθεσμα το 2022
Η ΔΕΗ κατάφερε να συγκρατήσει «υψηλής αξίας πελάτες», καθώς ο σχετικός δείκτης απωλειών (churn) κινήθηκε πέρυσι μεταξύ 1,7% (στο τρίτο τρίμηνο) και 2,9% (στο πρώτο τρίμηνο)
Η καλύτερη διαχείριση του πελατολογίου αλλά και η ενεργειακή κρίση, που περιόρισε σημαντικά την κινητικότητα μεταξύ προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας, αποτυπώνονται στα αποτελέσματα της ΔΕΗ για το 2022. Σύμφωνα με τη χθεσινή παρουσίαση της διοίκησης Γ. Στάσση στους αναλυτές, το 2022 συνοδεύτηκε από σημαντική αύξηση των νέων συνδέσεων και αξιόλογο περιορισμό των αποσυνδέσεων σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια. Πέρυσι η επιχείρηση είχε 262.000 νέες συνδέσεις (από 157.000 το 2021 και μόλις 119.000 το 2020), ενώ ταυτόχρονα οι αποσυνδέσεις περιορίστηκαν σε 316.000 από 444.000 το 2021 και 574.000 το 2020. Το 2020 η ΔΕΗ είχε χάσει περίπου 392.000 πελάτες, που προτίμησαν τον ανταγωνισμό, ενώ ο αριθμός αυτός περιορίστηκε σε 130.000 το 2022.
Ενδιαφέρον έχουν και τα ποιοτικά στοιχεία των απωλειών που είχε η επιχείρηση. Σύμφωνα με την παρουσίαση, η ΔΕΗ κατάφερε να συγκρατήσει «υψηλής αξίας πελάτες» (π.χ. που είναι συνεπείς στις πληρωμές), καθώς ο σχετικός δείκτης απωλειών (churn) κινήθηκε πέρυσι μεταξύ 1,7% (στο τρίτο τρίμηνο) και 2,9% (στο πρώτο τρίμηνο). Η εμπορική πολιτική και τα κίνητρα, σε συνδυασμό με τις συνδυαστικές υπηρεσίες (π.χ. φυσικό αέριο) και τα κίνητρα, οδήγησαν στην αύξηση του ποσοστού αποχώρησης πελατών «χαμηλής αξίας», υποστήριξε χθες η διοίκηση. Όπως είπε, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές παρουσίασαν το 2022 μείωση κατά 38 εκατομμύρια ευρώ, σε σύγκριση με το 2021.
Η στρατηγική βελτίωσης της εμπειρίας του πελάτη και νέων υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας θα συνεχιστεί και φέτος. Για παράδειγμα, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους θα λειτουργήσουν 15 νέα καταστήματα, ενώ ήδη η ΔΕΗ διαθέτει νέο, αναβαθμισμένο, δικτυακό τόπο, νέα εφαρμογή και νέα ψηφιακή σύμβαση που μπορεί να υπογράψει ο πελάτης. Η διείσδυση των νέων υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας (π.χ. εγκατάσταση αντλίας θερμότητας) και της παροχής φυσικού αερίου έχει πλέον φτάσει το 5,5% του πελατολογίου από 2,4% το 2021, ενώ ήταν μηδενική το 2020.
Η διοίκηση επικεντρώθηκε χθες και στους νέους τομείς δραστηριότητας, όπως το δίκτυο φορτιστών και η ανάπτυξη του δικτύου οπτικών ινών. Για τους φορτιστές αναφέρθηκε πως στη διάρκεια του 2022 διπλασιάστηκαν τα δημόσια σημεία φόρτισης και έφτασαν τα 1.200 σε ολόκληρη την Ελλάδα, ενώ έχουν ήδη υπογραφεί συμβάσεις για εγκατάσταση άλλων 2.000 φορτιστών μέσα στην επόμενη διετία. Στόχος είναι να λειτουργεί η ΔΕΗ δίκτυο 10.000 φορτιστών μέχρι το 2030.
Για το δίκτυο οπτικών ινών μέχρι το σπίτι (FTTH), μέσω των οποίων θα παρέχει υπηρεσίες χονδρικής πρόσβασης σε τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, η διοίκηση επανέλαβε τους στόχους για επέκταση σε 13 δήμους της Αττικής μέσα στο 2023, ώστε μέχρι το τέλος του έτους να καλύπτει το δίκτυο περίπου 400.000 νοικοκυριά. Στο τέλος του 2022 είχε ολοκληρωθεί το πιλοτικό έργο στο Περιστέρι, με κάλυψη 15.000 νοικοκυριών. Παραμένει ο στόχος για κάλυψη περίπου τριών εκατ. νοικοκυριών μέχρι το 2026. Η διοίκηση αναφέρθηκε και στη συμμετοχή (25%) που έχει στην κοινοπραξία που προωθεί το υποβρύχιο καλώδιο οπτικών ινών East Med Corridor System (EMC), που θα συνδέει Ευρώπη με Ασία. Η κατασκευή του έργου αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στη φετινή χρονιά.
Ενδιαφέρον έχουν και τα ποιοτικά στοιχεία των απωλειών που είχε η επιχείρηση. Σύμφωνα με την παρουσίαση, η ΔΕΗ κατάφερε να συγκρατήσει «υψηλής αξίας πελάτες» (π.χ. που είναι συνεπείς στις πληρωμές), καθώς ο σχετικός δείκτης απωλειών (churn) κινήθηκε πέρυσι μεταξύ 1,7% (στο τρίτο τρίμηνο) και 2,9% (στο πρώτο τρίμηνο). Η εμπορική πολιτική και τα κίνητρα, σε συνδυασμό με τις συνδυαστικές υπηρεσίες (π.χ. φυσικό αέριο) και τα κίνητρα, οδήγησαν στην αύξηση του ποσοστού αποχώρησης πελατών «χαμηλής αξίας», υποστήριξε χθες η διοίκηση. Όπως είπε, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές παρουσίασαν το 2022 μείωση κατά 38 εκατομμύρια ευρώ, σε σύγκριση με το 2021.
Η στρατηγική βελτίωσης της εμπειρίας του πελάτη και νέων υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας θα συνεχιστεί και φέτος. Για παράδειγμα, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους θα λειτουργήσουν 15 νέα καταστήματα, ενώ ήδη η ΔΕΗ διαθέτει νέο, αναβαθμισμένο, δικτυακό τόπο, νέα εφαρμογή και νέα ψηφιακή σύμβαση που μπορεί να υπογράψει ο πελάτης. Η διείσδυση των νέων υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας (π.χ. εγκατάσταση αντλίας θερμότητας) και της παροχής φυσικού αερίου έχει πλέον φτάσει το 5,5% του πελατολογίου από 2,4% το 2021, ενώ ήταν μηδενική το 2020.
Η διοίκηση επικεντρώθηκε χθες και στους νέους τομείς δραστηριότητας, όπως το δίκτυο φορτιστών και η ανάπτυξη του δικτύου οπτικών ινών. Για τους φορτιστές αναφέρθηκε πως στη διάρκεια του 2022 διπλασιάστηκαν τα δημόσια σημεία φόρτισης και έφτασαν τα 1.200 σε ολόκληρη την Ελλάδα, ενώ έχουν ήδη υπογραφεί συμβάσεις για εγκατάσταση άλλων 2.000 φορτιστών μέσα στην επόμενη διετία. Στόχος είναι να λειτουργεί η ΔΕΗ δίκτυο 10.000 φορτιστών μέχρι το 2030.
Για το δίκτυο οπτικών ινών μέχρι το σπίτι (FTTH), μέσω των οποίων θα παρέχει υπηρεσίες χονδρικής πρόσβασης σε τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, η διοίκηση επανέλαβε τους στόχους για επέκταση σε 13 δήμους της Αττικής μέσα στο 2023, ώστε μέχρι το τέλος του έτους να καλύπτει το δίκτυο περίπου 400.000 νοικοκυριά. Στο τέλος του 2022 είχε ολοκληρωθεί το πιλοτικό έργο στο Περιστέρι, με κάλυψη 15.000 νοικοκυριών. Παραμένει ο στόχος για κάλυψη περίπου τριών εκατ. νοικοκυριών μέχρι το 2026. Η διοίκηση αναφέρθηκε και στη συμμετοχή (25%) που έχει στην κοινοπραξία που προωθεί το υποβρύχιο καλώδιο οπτικών ινών East Med Corridor System (EMC), που θα συνδέει Ευρώπη με Ασία. Η κατασκευή του έργου αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στη φετινή χρονιά.