Χρηματιστήριο Τέχνης: Πίνακας του Γύζη επέστρεψε στον επενδυτή του πάνω από 400 χιλιάδες ευρώ
Απίθανες αγοραπωλησίες σημειώθηκαν πριν από λίγο στο Greek Sale του οίκου Bonhams στο Παρίσι με τον τζίρο να διαμορφώνεται πάνω από τα 3 εκατ. ευρώ - Γύζης, Εγγονόπουλος, Τσαρούχης στην κορυφή
Στην κορυφή της δημοπρασίας ανέβηκε το έργο του Νικόλαου Γύζη Bestrafung eines Hühnerdiebs in Smyrna/ Punition d'un voleur de poulet à Smyrna επιβεβαιώνοντας τα προγνωστικά που μετέφεραν τα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ.
Η τιμή της εκτίμησής του κυμαινόταν μεταξύ 300.000 και 500.000 ευρώ και η εκκίνηση του bidding ήταν στις 280.000 ευρώ.
Η τελική αξία του πίνακα άγγιξε τις 370.000 (hammer) και τις 466.575 ευρώ με τις προμήθειες του οίκου, κάνοντάς το starlot της δημοπρασίας και ενισχύοντας την σταδιακή επαναφορά των υψηλών επιπέδων στις τιμές των έργων του Γύζη.
Πρόκειται για λάδι σε καμβά (137 x 106 εκ.) υπογεγραμμένο στο αριστερό μέρος ως 'N. Gysis' και με χρονολογία το 1873.
Δεύτερο ακριβότερο σε τιμή πώλησης βγήκε το έργο του Νίκου Εγγονόπουλου με τίτλο Trois philosophes το οποίο ήταν προβεβλημένο σε προνομιακή θέση στην αίθουσα του οίκου, πίσω από το έδρανο της auctioneer.
Είχε εκτιμηθεί μεταξύ 150.000 και 200.000 ευρώ, με πρώτο επίσημο χτύπημα στις 140.000 ευρώ, μέχρι που κλείδωσε με υπερδιπλασιασμό στα 330.000 ευρώ (hammer) και 416.175 ευρώ (συμπεριλαμβανομένων των προμηθειών του οίκου).
Είναι λάδι σε καμβά, ένα από τα πολύ καλά και αντιπροσωπευτικά δείγματα της ζωγραφικής του Εγγονόπουλου με διαστάσεις 106x93εκ. Προήλθε από ιδιωτική συλλογή, είναι υπογεγραμμένο κάτω δεξιά και χρονολογείται το 1937.
Αν και μεγάλο φαβορί του Greek Sale ο πίνακας του Γιάννη Τσαρούχη με τίτλο Le café de Mavrokefalos πωλήθηκε χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις, μέσα στο εύρος των αρχικών εκτιμήσεων (200.000-300.000 ευρώ).
Η τελική του αξία άγγιξε τις 327.975 ευρώ (260.000 hammer). Είναι λάδι σε καμβά (73 x 100εκ.), με χρονολογία το 1971 και έχει προέλευση τη Συλλογή Κοκκα.
Σε γενικές γραμμές, το Greek Sale κύλησε σε ένα - κοινά ομολογουμένως- θετικό κλίμα, με τις συναλλαγές να διαρκούν πάνω από τέσσερις ώρες, και με τις περισσότερες συμμετοχές να προέρχονται από το τηλέφωνο και το διαδίκτυο.
Τα περισσότερα έργα ξεπέρασαν κατά πολύ τις αρχικές τιμές εκτίμησης, εκτοξεύοντας την αξία τους ακόμη και πέντε φορές από τις προβλέψεις, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι η αγορά έργων τέχνης, πέραν από την εικαστική και συλλεκτική διάσταση, επανέρχεται ως το πλέον κουρυφαίο επενδυτικό καταφύγιο.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του έργου Summer House/ Maison d'eté (τεχνική gouache σε χαρτόνι, 58x40εκ.) του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα, με χρονολογία το 1972, επιβεβαιώνοντας τα όσα μεταδίδαμε τις τελευταίες ημέρες.
Πρόκειται για ένα εξαιρετικό έργο που αν και η αρχική τιμή της εκτίμησής του ήταν 20.000 ευρώ, η τελική του αξία άγγιξε τις 50.000 ευρώ στο σφυρί και 63.375 ευρώ με τις προμήθειες του οίκου.
Παρομοίως, ιδιαίτερα θετική πορεία είχε το έργο του Μάριου Πράσινου Le Chat (λάδι σε hardboard, υπογεγραμμένο και χρονολογημένο ως 'Prassinos 44') το οποίο συγκαταλέγεται στις μεγάλες ευκαιρίες της δημοπρασίας.
Είχε αρχική τιμή εκτίμησης τις 3.000 ευρώ, αλλά πωλήθηκε προς 12.112 ευρώ (συμπεριλαμβανομένων των προμηθειών του οίκου).
Η τιμή της εκτίμησής του κυμαινόταν μεταξύ 300.000 και 500.000 ευρώ και η εκκίνηση του bidding ήταν στις 280.000 ευρώ.
Η τελική αξία του πίνακα άγγιξε τις 370.000 (hammer) και τις 466.575 ευρώ με τις προμήθειες του οίκου, κάνοντάς το starlot της δημοπρασίας και ενισχύοντας την σταδιακή επαναφορά των υψηλών επιπέδων στις τιμές των έργων του Γύζη.
Πρόκειται για λάδι σε καμβά (137 x 106 εκ.) υπογεγραμμένο στο αριστερό μέρος ως 'N. Gysis' και με χρονολογία το 1873.
Δεύτερο ακριβότερο σε τιμή πώλησης βγήκε το έργο του Νίκου Εγγονόπουλου με τίτλο Trois philosophes το οποίο ήταν προβεβλημένο σε προνομιακή θέση στην αίθουσα του οίκου, πίσω από το έδρανο της auctioneer.
Είχε εκτιμηθεί μεταξύ 150.000 και 200.000 ευρώ, με πρώτο επίσημο χτύπημα στις 140.000 ευρώ, μέχρι που κλείδωσε με υπερδιπλασιασμό στα 330.000 ευρώ (hammer) και 416.175 ευρώ (συμπεριλαμβανομένων των προμηθειών του οίκου).
Είναι λάδι σε καμβά, ένα από τα πολύ καλά και αντιπροσωπευτικά δείγματα της ζωγραφικής του Εγγονόπουλου με διαστάσεις 106x93εκ. Προήλθε από ιδιωτική συλλογή, είναι υπογεγραμμένο κάτω δεξιά και χρονολογείται το 1937.
Αν και μεγάλο φαβορί του Greek Sale ο πίνακας του Γιάννη Τσαρούχη με τίτλο Le café de Mavrokefalos πωλήθηκε χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις, μέσα στο εύρος των αρχικών εκτιμήσεων (200.000-300.000 ευρώ).
Η τελική του αξία άγγιξε τις 327.975 ευρώ (260.000 hammer). Είναι λάδι σε καμβά (73 x 100εκ.), με χρονολογία το 1971 και έχει προέλευση τη Συλλογή Κοκκα.
Σε γενικές γραμμές, το Greek Sale κύλησε σε ένα - κοινά ομολογουμένως- θετικό κλίμα, με τις συναλλαγές να διαρκούν πάνω από τέσσερις ώρες, και με τις περισσότερες συμμετοχές να προέρχονται από το τηλέφωνο και το διαδίκτυο.
Τα περισσότερα έργα ξεπέρασαν κατά πολύ τις αρχικές τιμές εκτίμησης, εκτοξεύοντας την αξία τους ακόμη και πέντε φορές από τις προβλέψεις, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι η αγορά έργων τέχνης, πέραν από την εικαστική και συλλεκτική διάσταση, επανέρχεται ως το πλέον κουρυφαίο επενδυτικό καταφύγιο.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του έργου Summer House/ Maison d'eté (τεχνική gouache σε χαρτόνι, 58x40εκ.) του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα, με χρονολογία το 1972, επιβεβαιώνοντας τα όσα μεταδίδαμε τις τελευταίες ημέρες.
Πρόκειται για ένα εξαιρετικό έργο που αν και η αρχική τιμή της εκτίμησής του ήταν 20.000 ευρώ, η τελική του αξία άγγιξε τις 50.000 ευρώ στο σφυρί και 63.375 ευρώ με τις προμήθειες του οίκου.
Παρομοίως, ιδιαίτερα θετική πορεία είχε το έργο του Μάριου Πράσινου Le Chat (λάδι σε hardboard, υπογεγραμμένο και χρονολογημένο ως 'Prassinos 44') το οποίο συγκαταλέγεται στις μεγάλες ευκαιρίες της δημοπρασίας.
Είχε αρχική τιμή εκτίμησης τις 3.000 ευρώ, αλλά πωλήθηκε προς 12.112 ευρώ (συμπεριλαμβανομένων των προμηθειών του οίκου).