Ξενοδόχοι Αττικής: Η Αθήνα είναι ακόμα πίσω στη μέση πληρότητα - Καλύτερα από το 2022 αλλά κάτω από το 2019
Τα μέλη της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής & Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) ζητούν ποιοτικό και όχι ποσοτικό τουρισμό. Ελπίδες για άνοδο στη ζήτηση μέσω MICE και bleisure
Αρκεί η συντήρηση της οικονομίας της πόλης στην εκάστοτε τουριστική περίοδο ή αποτελεί καλύτερο στόχο το να «απογειωθούν» η ταυτότητα και η ποιότητα ενός -μοναδικού στο είδος του- δωδεκάμηνου προορισμού;
Με αυτόν τον προβληματισμό, η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής & Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) ανακοίνωσε την Πέμπτη 25 Μαΐου τα συμπεράσματα που επεξεργάστηκε μαζί με την GBR Consulting από τη μηνιαία κίνηση και απόδοση των ξενοδοχείων για τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2023.
Ο Απρίλιος για τα ξενοδοχεία της Αθήνας έκλεισε με μέση πληρότητα 75,7%, γεγονός που δείχνει άνοδο 5% από τον Μάρτιο του 2023 και 16,6% από τον Απρίλιο του 2022.
Όμως, οπως επισημαίνει η διοίκηση της ΕΞΑΑΑ, στο σύνολο του τετραμήνου η μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία της Αθήνας δεν έχει καταφέρει να επανέλθει στα επίπεδα του 2019, αγγίζοντας 63,7%.
Αυτό σημαίνει ότι ακόμα βρίσκεται πίσω, κατά -5,9% από τις επιδόσεις του αντίστοιχου τετραμήνου του 2019 που παραμένει το έτος κανονικότητας (προ πανδημίας COVID-19).
Οι ξενοδόχοι Αττικής προειδοποιούν ακόμα ότι με τη λήξη της σεζόν θα βρεθούν εκ νέου αντιμέτωποι με αποφάσεις που θα πρέπει να παρθούν, τόσο για το 2024 όσο και για το μελλοντικό τουριστικό προφίλ της ελληνικής πρωτεύουσας, τονίζοντας για άλλη μια φορά τη σημασία ενός προφίλ περισσότερου ποιοτικού παρά «ποσοτικού» τουρισμού.
Παρά το γεγονός ότι καταγράφεται αύξηση της Μέσης Τιμής δωματίου (ADR) των αθηναϊκών ξενοδοχείων κατά 17,2% αλλά και του Εσόδου ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (Rev Par) κατά 10,3%, η ΕΞΑΑΑ εφιστά την προσοχή στο ότι οι επιδόσεις αυτές απέχουν για άλλη μια φορά από τις αντίστοιχες επιδόσεις όλων των ξένων πόλεων-ανταγωνιστών της Αθήνας.
Μάλιστα, όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, τον Απρίλιο, σχεδόν στο σύνολό τους -με μοναδική εξαίρεση το Μόναχο- καταγράφηκαν ιδιαίτερα σημαντικές αυξήσεις που έφτασαν και το 61,9% / ADR (Κωνσταντινούπολη).
«Στα επόμενα χρόνια ξέρουμε πως θα προστεθούν ξενοδοχειακές κλίνες στον ξενοδοχειακό χάρτη της πόλης, είτε συγκεκριμένων έργων είτε καταλυμάτων που θα επαναλειτουργήσουν, ακόμα και απολύτως καινούργιων μονάδων, αλλά αυτό, όπως όλοι γνωρίζουμε, συνυπάρχει με τη συνεχή και ανεξέλεγκτη αύξηση τουριστικών κλινών σε άλλου τύπου καταλύματα - που έως σήμερα δεν είναι καν καταγεγραμμένες. Κρίνουμε, λοιπόν, αναγκαίο να δρομολογηθούν εγκαίρως και σε θεσμικό πλέον επίπεδο όσα κατ' αρχήν θα περιφρουρήσουν την προσφορά της Αθήνας και την αγαστή συνύπαρξη όλων των επιμέρους κατηγοριών καταλυμάτων», αναφέρουν τα μέλη της ΕΞΑΑΑ.
Πάντως, στο επίκεντρο των επισκεπτών της Αθήνας κορυφαία σε ζήτηση τουριστικά προιόντα παραμένουν ο πολιτιστικός τουρισμός, τα ψώνια και η γαστρονομία σε συνδυασμό με την αναψυχή στην Αττική Ριβιέρα, που καθιστά την Αθήνα τη μοναδική παραθαλάσσια ευρωπαϊκή πρωτεύουσα.
Αυτό είναι και το μεγαλύτερο πλεονέκτημά της σε σχέση με άλλους προορισμούς-ανταγωνιστές, κάτι που σύμφωνα με τη διοίκηση της ΕΞΑΑΑ μπορεί να της δώσει τεράστια ώθηση στην κατηγορία MICE και του επαγγελματικού τουρισμού κάτω από ένα μοναδικό προιόν, το bleisure travel (business and pleasure).
Θυμίζουμε ότι, παραδοσιακά, η Αθήνα δέχεται επισκέπτες από την Κεντρική Ευρώπη και αυτοί είναι ισόποσα κατανεμημένοι.
Με αυτόν τον προβληματισμό, η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής & Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) ανακοίνωσε την Πέμπτη 25 Μαΐου τα συμπεράσματα που επεξεργάστηκε μαζί με την GBR Consulting από τη μηνιαία κίνηση και απόδοση των ξενοδοχείων για τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2023.
Ο Απρίλιος για τα ξενοδοχεία της Αθήνας έκλεισε με μέση πληρότητα 75,7%, γεγονός που δείχνει άνοδο 5% από τον Μάρτιο του 2023 και 16,6% από τον Απρίλιο του 2022.
Όμως, οπως επισημαίνει η διοίκηση της ΕΞΑΑΑ, στο σύνολο του τετραμήνου η μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία της Αθήνας δεν έχει καταφέρει να επανέλθει στα επίπεδα του 2019, αγγίζοντας 63,7%.
Αυτό σημαίνει ότι ακόμα βρίσκεται πίσω, κατά -5,9% από τις επιδόσεις του αντίστοιχου τετραμήνου του 2019 που παραμένει το έτος κανονικότητας (προ πανδημίας COVID-19).
Οι ξενοδόχοι Αττικής προειδοποιούν ακόμα ότι με τη λήξη της σεζόν θα βρεθούν εκ νέου αντιμέτωποι με αποφάσεις που θα πρέπει να παρθούν, τόσο για το 2024 όσο και για το μελλοντικό τουριστικό προφίλ της ελληνικής πρωτεύουσας, τονίζοντας για άλλη μια φορά τη σημασία ενός προφίλ περισσότερου ποιοτικού παρά «ποσοτικού» τουρισμού.
Η Αθήνα πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό
Παρά το γεγονός ότι καταγράφεται αύξηση της Μέσης Τιμής δωματίου (ADR) των αθηναϊκών ξενοδοχείων κατά 17,2% αλλά και του Εσόδου ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (Rev Par) κατά 10,3%, η ΕΞΑΑΑ εφιστά την προσοχή στο ότι οι επιδόσεις αυτές απέχουν για άλλη μια φορά από τις αντίστοιχες επιδόσεις όλων των ξένων πόλεων-ανταγωνιστών της Αθήνας.Μάλιστα, όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, τον Απρίλιο, σχεδόν στο σύνολό τους -με μοναδική εξαίρεση το Μόναχο- καταγράφηκαν ιδιαίτερα σημαντικές αυξήσεις που έφτασαν και το 61,9% / ADR (Κωνσταντινούπολη).
«Στα επόμενα χρόνια ξέρουμε πως θα προστεθούν ξενοδοχειακές κλίνες στον ξενοδοχειακό χάρτη της πόλης, είτε συγκεκριμένων έργων είτε καταλυμάτων που θα επαναλειτουργήσουν, ακόμα και απολύτως καινούργιων μονάδων, αλλά αυτό, όπως όλοι γνωρίζουμε, συνυπάρχει με τη συνεχή και ανεξέλεγκτη αύξηση τουριστικών κλινών σε άλλου τύπου καταλύματα - που έως σήμερα δεν είναι καν καταγεγραμμένες. Κρίνουμε, λοιπόν, αναγκαίο να δρομολογηθούν εγκαίρως και σε θεσμικό πλέον επίπεδο όσα κατ' αρχήν θα περιφρουρήσουν την προσφορά της Αθήνας και την αγαστή συνύπαρξη όλων των επιμέρους κατηγοριών καταλυμάτων», αναφέρουν τα μέλη της ΕΞΑΑΑ.
Πάντως, στο επίκεντρο των επισκεπτών της Αθήνας κορυφαία σε ζήτηση τουριστικά προιόντα παραμένουν ο πολιτιστικός τουρισμός, τα ψώνια και η γαστρονομία σε συνδυασμό με την αναψυχή στην Αττική Ριβιέρα, που καθιστά την Αθήνα τη μοναδική παραθαλάσσια ευρωπαϊκή πρωτεύουσα.
Αυτό είναι και το μεγαλύτερο πλεονέκτημά της σε σχέση με άλλους προορισμούς-ανταγωνιστές, κάτι που σύμφωνα με τη διοίκηση της ΕΞΑΑΑ μπορεί να της δώσει τεράστια ώθηση στην κατηγορία MICE και του επαγγελματικού τουρισμού κάτω από ένα μοναδικό προιόν, το bleisure travel (business and pleasure).
Θυμίζουμε ότι, παραδοσιακά, η Αθήνα δέχεται επισκέπτες από την Κεντρική Ευρώπη και αυτοί είναι ισόποσα κατανεμημένοι.