«Σαλπάρει» ανοδικά ο θαλάσσιος τουρισμός: Χρονιά-ρεκόρ προμηνύουν τα στοιχεία για την κρουαζιέρα - Μεγάλη ζήτηση για καταμαράν και ιστιοπλοϊκά στο yachting
Σε πιο αργούς ρυθμούς τα motor yachts
Με ταχέως αυξητική τάση υποδέχεται τη φετινή σεζόν ο θαλάσσιος τουρισμός, με τα στοιχεία της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) να δείχνουν ήδη ότι το 2023 θα είναι καλύτερο από την περσινή χρονιά, που είχε κριθεί ορόσημο για τον κλάδο της κρουαζιέρας, αφού οι συνολικές αφίξεις κινήθηκαν σε επίπεδα-ρεκόρ.
Φέτος αναμένεται μια μεσοσταθμική αύξηση στις κρατήσεις γύρω στο 15% όσον αφορά το σύνολο των προορισμών, με τα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και της Σαντορίνης να έχουν ξεκινήσει πολύ δυναμικά.
Πρόσφατα, μάλιστα, ο Δημήτρης Ιατρίδης, γενικός διευθυντής της ΕΛΙΜΕ, είχε αναφέρει στο 1ο Συνέδριο για τον Τουρισμό Πολυτελείας (The Luxury Side of Greece) ότι καταγράφεται αύξηση 10% και ότι ο αριθμός των αφίξεων θα φτάσει τις 5.000.
Ακόμα, όπως χαρακτηριστικά υπογράμμισε, το 2023 ο κλάδος της κρουαζιέρας θα υπερβεί το 1 εκατομμύριο επιβάτες, που ήταν το ρεκόρ για το 2022.
Τα παραπάνω στοιχεία έρχεται να ενισχύσει και η πρόσφατη ανακοίνωση της MSC Cruises, μίας από τις πιο ισχυρές εταιρείες κρουαζιέρας διεθνώς, που το φετινό καλοκαίρι θα κάνει τον Πειραιά λιμάνι βάσης για το πολυτελές κρουαζιερόπλοιό της, με την ονομασία «MSC Musica». Οπως τόνισε σε σχετική παρουσίαση ο Angelo Capurro, εκτελεστικός διευθυντής της MSC Cruises για τις νέες αναδυόμενες αγορές, η Ανατολική Μεσόγειος θα παίξει σημαντικό ρόλο στο πρόγραμμα δρομολογίων της εταιρείας για το καλοκαίρι του 2023, με τον αριθμό-ρεκόρ των επτά κρουαζιερόπλοιων να αναπτύσσονται στην περιοχή, εστιάζοντας κυρίως στην Ελλάδα και τα νησιά της.
Θυμίζουμε ότι ο θετικός οικονομικός αντίκτυπος του τουρισμού κρουαζιέρας στην Ελλάδα ξεπέρασε το 1 δισεκατομμύριο ευρώ, με τα μεγαλύτερα οικονομικά οφέλη να προκύπτουν από το homeporting, αφού αυξάνει τον χρόνο που περνούν οι τουρίστες στη στεριά. Σύμφωνα με τον εκτελεστικό πρόεδρο της MSC Cruises, Pierfrancesco Vagο, κάθε τουρίστας κρουαζιέρας ξοδεύει συνήθως περισσότερα από 400 ευρώ στο λιμάνι επιβίβασης, ενώ το ποσό στα λιμάνια που επισκέπτεται κατά τη διάρκεια του δρομολογίου του πλοίου εκτιμάται ότι είναι τουλάχιστον 100 ευρώ ανά επιβάτη.
«Διαπίστωσα ότι οι ξένοι επαγγελματίες προτιμούν τη γραφικότητα του Πόρου, γι’ αυτό και υπογράψαμε με τον δήμαρχο Πόρου (σ.σ.: Γιάννη Δημητριάδη) τετραετή συνεργασία», λέει σε επικοινωνία με το «MoneyPro» ο Αντώνης Στελλιάτος, πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ, υπογραμμίζοντας ότι μετά την ανακαίνιση και των θέσεων ελλιμενισμού θα αποτελέσει την «κοιτίδα» των ναυτικών σαλονιών στην Ελλάδα.
Οπως είπε, φέτος το πρωτοποριακό στοιχείο ήταν η συνεργασία με την FX Yachting και την Μπάρμπαρα Γαβριήλ, που έχει τον μεγαλύτερο στόλο καταμαράν στη Μεσόγειο, καθώς από τα εκατό σκάφη τα μισά ήταν καταμαράν και τα άλλα mega yachts και motor sailors (m/s), κατασκευασμένα από ξύλο. Αναφορικά με την κίνηση της φετινής σεζόν, ο Αντ. Στελλιάτος βλέπει να κινείται θετικά μεν, αλλά σε αργό ρυθμό, ιδίως για τα motor yachts, αν συγκρίνουμε την αγορά με το φαινόμενο του ελατηρίου που υπήρξε πέρυσι στην επανεκκίνηση μετά την πανδημία COVID-19.
«Η σεζόν έχει ξεκινήσει με ένα ποσοστό αύξησης 5% με 8% στην κατηγορία των καταμαράν και των ιστιοπλοϊκών και πιο αργά κυλάει για τα motor yachts, σε σχέση πάντα με το 2019.
Ομως, πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι δεν είναι μια απλή χρονιά, αφού τρέχουν οι εκλογές σε Ελλάδα και Τουρκία και μαίνεται ο πόλεμος Ρωσίας - Ουκρανίας», παρατηρεί.
Θυμίζουμε ότι το yachting συμβάλλει στην εθνική οικονομία πολύ περισσότερο απ’ ό,τι η κρουαζιέρα, με 1,43% από το 20,8% (2019) που συμβάλλει ο τουρισμός στο ΑΕΠ και σε αντίθεση με την κρουαζιέρα, που συνεισφέρει με 0,84%. «Επιπλέον, στo yachting δραστηριοποιούνται 6.500 σκάφη με ελληνική σημαία και στην κρουαζιέρα κανένα», εξηγεί ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ.
Το 2022, το yachting συνεισέφερε με περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ ΦΠΑ ναύλων και περίπου 800 εκατομμύρια ευρώ ναύλα, ενώ καταβλήθηκαν 50 εκατομμύρια ευρώ για ΝΑΤ και ΕΦΚΑ στο ξενοδοχειακό προσωπικό.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά» στις 27/5/23
Φέτος αναμένεται μια μεσοσταθμική αύξηση στις κρατήσεις γύρω στο 15% όσον αφορά το σύνολο των προορισμών, με τα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και της Σαντορίνης να έχουν ξεκινήσει πολύ δυναμικά.
Πρόσφατα, μάλιστα, ο Δημήτρης Ιατρίδης, γενικός διευθυντής της ΕΛΙΜΕ, είχε αναφέρει στο 1ο Συνέδριο για τον Τουρισμό Πολυτελείας (The Luxury Side of Greece) ότι καταγράφεται αύξηση 10% και ότι ο αριθμός των αφίξεων θα φτάσει τις 5.000.
Ακόμα, όπως χαρακτηριστικά υπογράμμισε, το 2023 ο κλάδος της κρουαζιέρας θα υπερβεί το 1 εκατομμύριο επιβάτες, που ήταν το ρεκόρ για το 2022.
Θυμίζουμε ότι ο θετικός οικονομικός αντίκτυπος του τουρισμού κρουαζιέρας στην Ελλάδα ξεπέρασε το 1 δισεκατομμύριο ευρώ, με τα μεγαλύτερα οικονομικά οφέλη να προκύπτουν από το homeporting, αφού αυξάνει τον χρόνο που περνούν οι τουρίστες στη στεριά. Σύμφωνα με τον εκτελεστικό πρόεδρο της MSC Cruises, Pierfrancesco Vagο, κάθε τουρίστας κρουαζιέρας ξοδεύει συνήθως περισσότερα από 400 ευρώ στο λιμάνι επιβίβασης, ενώ το ποσό στα λιμάνια που επισκέπτεται κατά τη διάρκεια του δρομολογίου του πλοίου εκτιμάται ότι είναι τουλάχιστον 100 ευρώ ανά επιβάτη.
«Οι ξένοι επαγγελματίες προτιμούν τη γραφικότητα του Πόρου»
Καλό «ποδαρικό» έκανε για την αγορά του yachting το 19ο East Med Yacht Show, ένα από τα πιο σημαντικά yacht shows του κλάδου, που πλέον άφησε τη Μαρίνα Ζέας για να επιστρέψει στη γενέτειρά του, τον πρωτοκλασάτο Πόρο. Εκατό σκάφη και 350 τουριστικοί πράκτορες, εξειδικευμένοι στον θαλάσσιο τουρισμό (yacht brokers), συμμετείχαν στη φετινή διοργάνωση της Ενωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ), επιβεβαιώνοντας ένα υγιές restart του κλάδου.«Διαπίστωσα ότι οι ξένοι επαγγελματίες προτιμούν τη γραφικότητα του Πόρου, γι’ αυτό και υπογράψαμε με τον δήμαρχο Πόρου (σ.σ.: Γιάννη Δημητριάδη) τετραετή συνεργασία», λέει σε επικοινωνία με το «MoneyPro» ο Αντώνης Στελλιάτος, πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ, υπογραμμίζοντας ότι μετά την ανακαίνιση και των θέσεων ελλιμενισμού θα αποτελέσει την «κοιτίδα» των ναυτικών σαλονιών στην Ελλάδα.
Ο οικονομικός αντίκτυπος ξεπέρασε το 1 δισ. ευρώ, με τα μεγαλύτερα οικονομικά οφέλη να προκύπτουν από το homeporting, αφού αυξάνει τον χρόνο που περνούν οι τουρίστες στη στεριά
Οπως είπε, φέτος το πρωτοποριακό στοιχείο ήταν η συνεργασία με την FX Yachting και την Μπάρμπαρα Γαβριήλ, που έχει τον μεγαλύτερο στόλο καταμαράν στη Μεσόγειο, καθώς από τα εκατό σκάφη τα μισά ήταν καταμαράν και τα άλλα mega yachts και motor sailors (m/s), κατασκευασμένα από ξύλο. Αναφορικά με την κίνηση της φετινής σεζόν, ο Αντ. Στελλιάτος βλέπει να κινείται θετικά μεν, αλλά σε αργό ρυθμό, ιδίως για τα motor yachts, αν συγκρίνουμε την αγορά με το φαινόμενο του ελατηρίου που υπήρξε πέρυσι στην επανεκκίνηση μετά την πανδημία COVID-19.
«Η σεζόν έχει ξεκινήσει με ένα ποσοστό αύξησης 5% με 8% στην κατηγορία των καταμαράν και των ιστιοπλοϊκών και πιο αργά κυλάει για τα motor yachts, σε σχέση πάντα με το 2019.
Ομως, πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι δεν είναι μια απλή χρονιά, αφού τρέχουν οι εκλογές σε Ελλάδα και Τουρκία και μαίνεται ο πόλεμος Ρωσίας - Ουκρανίας», παρατηρεί.
Θυμίζουμε ότι το yachting συμβάλλει στην εθνική οικονομία πολύ περισσότερο απ’ ό,τι η κρουαζιέρα, με 1,43% από το 20,8% (2019) που συμβάλλει ο τουρισμός στο ΑΕΠ και σε αντίθεση με την κρουαζιέρα, που συνεισφέρει με 0,84%. «Επιπλέον, στo yachting δραστηριοποιούνται 6.500 σκάφη με ελληνική σημαία και στην κρουαζιέρα κανένα», εξηγεί ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ.
Το 2022, το yachting συνεισέφερε με περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ ΦΠΑ ναύλων και περίπου 800 εκατομμύρια ευρώ ναύλα, ενώ καταβλήθηκαν 50 εκατομμύρια ευρώ για ΝΑΤ και ΕΦΚΑ στο ξενοδοχειακό προσωπικό.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά» στις 27/5/23