Στην παραγγελία των δύο πρώτων στον κόσµο καινοτόµων πλοίων µεταφοράς υγροποιηµένου CO2 (LCO2), χωρητικότητας 22.000 κ.µ., από τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries, προχώρησε η Capital Group, συµφερόντων του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη, µε τις τελικές υπογραφές να πέφτουν σε ειδική τελετή στον Πειραιά.

Η παραγγελία των µεγαλύτερων και πιο προηγµένων τεχνολογικά πλοίων µεταφοράς CO2 αποτελεί τµήµα ενός γιγαντιαίου επενδυτικού προγράµµατος για νεότευκτα πλοία της Capital, συνολικού ύψους 6,5 δισ. δολ., τα οποία αποτελούν τον στόλο της «ενεργειακής µετάβασης» του οµίλου.

Οι κινήσεις του ελληνικού οµίλου έγιναν πρωτοσέλιδο στην έγκυρη ναυτιλιακή επιθεώρηση «TradeWinds», υπό τον εύγλωττο τίτλο «Capital›s green revolution», δηλαδή η «πράσινη» επανάσταση της Capital.

Μάλιστα, φιλοξενείται συνέντευξη του CEO της εισηγµένης εταιρείας Capital Product Partners, κ. Τζέρι Καλογηράτου, ο οποίος σκιαγραφεί το όραµα του κ. Μαρινάκη για τον στόλο του οµίλου.

Πιο αναλυτικά, αυτή την περίοδο, ο όµιλος της Capital υλοποιεί ένα από τα µεγαλύτερα προγράµµατα ναυπήγησης 57 νεότευκτων πλοίων, µε ηµεροµηνίες παράδοσης που εκτείνονται από το 2020 έως και το 2027.

Για την παραγγε λία των δύο πρώτων καινοτόµων πλοίων µε ταφοράς υγροποιηµένου CO2 (LCO2) η συµ φωνία υπεγράφη στα γραφεία της Capital, όπου παρευρέθησαν µεταξύ άλλων οι: Βαγγέλης Μαρινάκης, πρόεδρος και ιδρυτής της Capital Maritime & Trading Corp., Γεράσιµος Καλογηράτος, διευθύνων σύµβουλος, Capital Product Partners LP, Νίκος Λως, διευθυντής, Curzon Shipbrokers Corp., Μίλτος Ζήσης, διευθυντής, Capital Gas Ship Management, Νικόλας Βαπόρης, τεχνικός διευθυντής, Capital Ship Management, Αλεξάνδρα Ξύστρα, τεχνική διευθύντρια, Capital Gas Ship Management.

Tη Hyundai Heavy Industries εκπροσώπησαν οι S.Y. Park, Chief Operating Offi cer & Senior Executive Vice President, Y.H. Yeo, EVP & MD of London Offi ce, S.D. Yoon, SVP & Head of Athens Offi ce, J.H. Κim, SVP (HMD Sales). Επί σης παρευρέθησαν οι Sid Nair, Newbuldings Director, Clarksons, Andy McKeran, Chief Commercial Offi cer Lloyd’s Register, και Θεό φιλος Ξενακούδης, Chief Commercial Offi cer, Marshall Islands International Registries.


ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ

Οσον αφορά τώρα το δηµοσίευµα της ναυτιλιακής επιθεώρησης «TradeWinds», ο κ. Καλογηράτος µίλησε για «ένα από τα µεγαλύτερα προγράµµατα νεόδµησης που ξεκίνησε από µία µόνο εταιρεία τα τελευταία χρόνια».

«Η Capital Group βρίσκεται σε µια σιωπηλή, όµως δυναµική ''πράσινη'' επανάσταση τα τελευταία πέντε χρόνια», επισήµανε ο Τζέρι Καλογηράτος.

«Η παραγγελία των δύο πλοίων LCO2 είναι η κορυφή του παγόβουνου», πρόσθεσε χαρακτηριστικά.

«Η εταιρεία αναµένει ότι η θαλάσσια µεταφορά CO2 θα γίνει µια ταχέως αναπτυσσόµε νη αγορά, στην οποία στοχεύει να κατέχει την πρώτη θέση», είπε ο Τζέρι Καλογηράτος, ση µειώνοντας ότι η ανάπτυξη του στόλου της θα µπορούσε να αντικατοπτρίζει αυτή της µετά βασης στον κλάδο LNG.

«Πολλοί πλοιοκτήτες επέλεξαν να κοιτάξουν από την άλλη πλευρά όταν τους προσφέρθη καν συµβόλαια και παρήγγειλαν πλοία Tier II µόλις πέρυσι, καθώς το αυξηµένο κόστος του κινητήρα Tier III θα µπορούσε να φτάσει τα 2 έως 3 εκατοµµύρια δολάρια για ένα εµπο ρευµατοκιβώτιο τροφοδοσίας», συµπλήρωσε ο Τζέρι Καλογηράτος και εξήγησε: «Επιλέξαµε όχι µόνο να πάµε για ό,τι πιο πρόσφατο όσον αφορά τις συσκευές και τον εξοπλισµό εξοικονόµησης ενέργειας και τη συµµόρφωση µε τους τρέχοντες και µελλοντικούς κανονισµούς, µε σηµαντικά αυξηµένο κόστος, αλλά επίσης πήραµε µια συνειδητή απόφαση είτε να προετοιµάσουµε είτε να εξοπλίσουµε τα σκά φη µας για πρόωση LNG».

Να υπενθυµίσουµε ότι, µιλώντας πρόσφατα στο TradeWinds Shipowners Forum, στο συ νέδριο Nor-Shipping στο Οσλο, ο ιδρυτής της Capital, Βαγγέλης Μαρινάκης, τόνισε ότι για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκποµπές σήµερα ο µόνος τρόπος βραχυπρόθεσµα και µεσοπρόθεσµα είναι τα πολύ αποδοτικά ενεργειακά πλοία και η πρόωση µε διπλό καύσιµο LNG.

Ο κ. Μαρινάκης δήλωσε ότι το LNG µπορεί να προσφέρει µε βεβαιότητα σηµαντική µεί ωση των εκποµπών CO2 άµεσα µε µια δοκιµασµένη τεχνολογία πρόωσης, ενώ είναι ένα καύσιµο µε µεγάλη διαθεσιµότητα και ώριµη υποδοµή πρόσβασης σε αυτό. Ο ίδιος σχολίασε ότι, ενώ άλλα εναλλακτικά καύσιµα θα παίξουν σίγουρα ρόλο στο µέλλον, η αναµονή µέχρι να ωριµάσει η τεχνολογία και/ή το καύσιµο να είναι διαθέσιµο στις απαιτούµενες ποσότητες σε παγκόσµιο επίπεδο θα µπορούσε να σηµαίνει ότι θα χαθούν χρόνια, αν όχι δεκαετίες, στην πορεία προς την απεξάρτηση από τον άνθρακα.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά» στις 29/07/2023