«Μετωπική» για τις αυξήσεις διοδίων - Σταϊκούρας κατά παραχωρησιούχων για ανατιμήσεις ύψους 12% από τον Σεπτέμβριο
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με μια οργίλη ανακοίνωση, καταγγέλλει ευθέως και ονομαστικά τις εταιρείες διαχείρισης των αυτοκινητόδρομων για «μονομερείς ενέργειες»
Σε σφοδρή σύγκρουση οδεύουν κυβέρνηση και παραχωρησιούχοι των αυτοκινητόδρομων, με αφορμή τις μεγάλες αυξήσεις που αποφάσισαν να επιβάλουν οι εταιρείες στις τιμές των διοδίων από τον επόμενο μήνα. Οι αυξήσεις, εφόσον τελικά εφαρμοστούν, θα κινηθούν σε διψήφιο ποσοστό πέριξ του 12%, καθώς στις συμβάσεις παραχώρησης προβλέπεται ότι τα διόδια αναπροσαρμόζονται με βάση τον ετήσιο πληθωρισμό.
Προσάπτει επίσης στις εταιρείες ότι δεν ενημέρωσαν ποτέ το υπουργείο για τις προθέσεις τους, ενώ προαναγγέλλει πως το Δημόσιο θα εξαντλήσει κάθε δυνατότητα που έχει, για να επιτύχει την αναστολή των αυξήσεων στα διόδια.
Όπως αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στη σχετική ανακοίνωση Σταϊκούρα: «Οι Παραχωρησιούχοι των αυτοκινητοδρόμων ζήτησαν στις 3 Ιουλίου 2023, με επιστολή τους προς το υπουργείο Μεταφορών, συνάντηση με τον Γενικό Διευθυντή Συγκοινωνιακών Υποδομών με αντικείμενο την αναπροσαρμογή διοδίων τελών για το έτος 2023, στη βάση του υφιστάμενου πλαισίου των συμβάσεων παραχώρησης. Εξαιτίας της σημασίας του ζητήματος, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, συναντήθηκαν, στις 18 Ιουλίου 2023 και στις 24 Ιουλίου 2023, με τους Δημήτριο Γκατσώνη, Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας “ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.”, Παναγιώτη Παπανικόλα, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας “ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.”, Γεώργιο Συριανό, Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας “ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε.” και Ροδιανό Αντωνακόπουλο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας “ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.” / “ΟΔΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Α.Ε”.
Η βούληση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου ήταν η εξεύρεση μιας ρεαλιστικής λύσης, χωρίς την επιβάρυνση του πολίτη για το 2023. Προς αυτή την κατεύθυνση συζητήθηκαν εναλλακτικά σενάρια. Με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι οι Παραχωρησιούχοι, με επιστολή τους στις 28 Ιουλίου 2023, απευθυνόμενοι και πάλι στον Γενικό Διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών, επικαλούμενοι τις συναντήσεις που τους “παραχώρησε” ο Γενικός Διευθυντής, που όμως δεν συμμετείχε σε αυτές, και χωρίς να υπάρχει οποιαδήποτε ενημέρωση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αποφάσισαν, επιδεικνύοντας αναξιοπιστία, να προβούν σε σημαντική αύξηση των διοδίων από τον επόμενο μήνα. Προχώρησαν δε, μεταγενέστερα, σε δημοσιοποίηση της σχετικής πρόθεσης».
Το αν θα το πετύχει, με τι θεσμικά όπλα και για πόσο χρονικό διάστημα θα φανεί στην πράξη, δεδομένου ότι οι εταιρείες «καλύπτονται» από τις συμβάσεις παραχώρησης και είναι «ελεύθερες» στην ουσία να προχωρήσουν σε αναπροσαρμογή των τιμών.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Απογευματική»
«Μια ρεαλιστική λύση, χωρίς την επιβάρυνση του πολίτη για το 2023»
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, υπό τον Χρήστο Σταϊκούρα, με μια οργίλη ανακοίνωση που εξέδωσε χθες, ανήμερα της γνωστοποίησης των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ για το νέο άλμα ακρίβειας, καταγγέλλει ευθέως και ονομαστικά τις εταιρείες διαχείρισης των αυτοκινητόδρομων για «μονομερείς ενέργειες». Τις χαρακτηρίζει μάλιστα «αναξιόπιστες», επικαλούμενη συναντήσεις κορυφής που είχαν γίνει μετεκλογικά μέσα στο καλοκαίρι και στις οποίες είχαν συζητηθεί εναλλακτικά σενάρια, προκειμένου να βρεθεί «μια ρεαλιστική λύση, χωρίς την επιβάρυνση του πολίτη για το 2023».Προσάπτει επίσης στις εταιρείες ότι δεν ενημέρωσαν ποτέ το υπουργείο για τις προθέσεις τους, ενώ προαναγγέλλει πως το Δημόσιο θα εξαντλήσει κάθε δυνατότητα που έχει, για να επιτύχει την αναστολή των αυξήσεων στα διόδια.
Όπως αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στη σχετική ανακοίνωση Σταϊκούρα: «Οι Παραχωρησιούχοι των αυτοκινητοδρόμων ζήτησαν στις 3 Ιουλίου 2023, με επιστολή τους προς το υπουργείο Μεταφορών, συνάντηση με τον Γενικό Διευθυντή Συγκοινωνιακών Υποδομών με αντικείμενο την αναπροσαρμογή διοδίων τελών για το έτος 2023, στη βάση του υφιστάμενου πλαισίου των συμβάσεων παραχώρησης. Εξαιτίας της σημασίας του ζητήματος, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, συναντήθηκαν, στις 18 Ιουλίου 2023 και στις 24 Ιουλίου 2023, με τους Δημήτριο Γκατσώνη, Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας “ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.”, Παναγιώτη Παπανικόλα, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας “ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.”, Γεώργιο Συριανό, Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας “ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε.” και Ροδιανό Αντωνακόπουλο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας “ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.” / “ΟΔΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Α.Ε”.
Η βούληση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου ήταν η εξεύρεση μιας ρεαλιστικής λύσης, χωρίς την επιβάρυνση του πολίτη για το 2023. Προς αυτή την κατεύθυνση συζητήθηκαν εναλλακτικά σενάρια. Με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι οι Παραχωρησιούχοι, με επιστολή τους στις 28 Ιουλίου 2023, απευθυνόμενοι και πάλι στον Γενικό Διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών, επικαλούμενοι τις συναντήσεις που τους “παραχώρησε” ο Γενικός Διευθυντής, που όμως δεν συμμετείχε σε αυτές, και χωρίς να υπάρχει οποιαδήποτε ενημέρωση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αποφάσισαν, επιδεικνύοντας αναξιοπιστία, να προβούν σε σημαντική αύξηση των διοδίων από τον επόμενο μήνα. Προχώρησαν δε, μεταγενέστερα, σε δημοσιοποίηση της σχετικής πρόθεσης».
Σε δύσκολο δρόμο
Όπως και να εξελιχθούν τα πράγματα, όλα δείχνουν ότι η κόντρα που είχε ξεκινήσει ήδη από τα τέλη της περασμένης χρονιάς μεταξύ των εταιρειών και του τότε υπουργού Υποδομών, Κώστα Αχιλλέα Καραμανλή, και είχε οδηγήσει σε προσωρινό «πάγωμα» των αυξήσεων των διοδίων, μπαίνει πλέον σε ακόμη πιο δύσκολη ατραπό, αυτή τη φορά με τον νυν υπουργό, Χρήστο Σταϊκούρα, να ξιφουλκεί εναντίον των παραχωρησιούχων και να προσπαθεί να μπλοκάρει τις αυξήσεις.Το αν θα το πετύχει, με τι θεσμικά όπλα και για πόσο χρονικό διάστημα θα φανεί στην πράξη, δεδομένου ότι οι εταιρείες «καλύπτονται» από τις συμβάσεις παραχώρησης και είναι «ελεύθερες» στην ουσία να προχωρήσουν σε αναπροσαρμογή των τιμών.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Απογευματική»