H Capital Product Partners και το mega deal 3,1 δισ. δολαρίων - Με 11 νεότευκτα πλοία µεταφοράς LNG εμπλουτίστηκε ο στόλος της εταιρείας
Πρόκειται για µια κίνηση στρατηγικού µετασχηµατισµού του οµίλου, που τον καθιστά πρωταγωνιστή στη µεταφορά LNG
Πιο αναλυτικά, η νέα εταιρεία που θα προκύψει από τη συνεργασία, υπό την επωνυµία Capital New Energy Carriers L.P., καθίσταται η µεγαλύτερη εισηγµένη ιδιοκτήτρια πλοίων µεταφοράς LNG στο αµερικανικό χρηµατιστήριο, ενώ τοποθετείται ανάµεσα στις επίλεκτες ναυτιλιακές εταιρείες διεθνώς, καθώς θα είναι µία από τις πέντε µεγαλύτερες, µε εταιρική αξία (enterprise value) 5,8 δισ. δολάρια. Τα συγκεκριµένα πλοία, χωρητικότητας 174.000 κυβικών µέτρων το καθένα, κατασκευάζονται από τα κορυφαία ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries, στη Νότιο Κορέα, και, σύµφωνα µε τον όµιλο, αναµένεται να παραδοθούν σε επιφανείς ναυλωτές, όπως η QatarEnergy Trading LLC, η Tokyo LNG Tanker Co. Ltd. και η LNG Marine Transport Limited.
$5,8 δισ. θα είναι η εταιρική αξία (enterprise value) της νέας 5,8 εταιρείας, που την καθιστά τη µεγαλύτερη εισηγµένη ιδιοκτήτρια πλοίων µεταφοράς LNG στο αµερικανικό χρηµατιστήριο και µία από τις πέντε µεγαλύτερες διεθνώς
11 νεότευκτα πλοία µεταφοράς LNG
Θα πρέπει να σηµειωθεί πως µε την απόκτηση των 11 νεότευκτων πλοίων µεταφοράς LNG, που θα παραδοθούν από φέτος έως το 2027, η εταιρεία δηµιουργεί στόλο µε 18 πλοία LNG τελευταίας γενιάς. Στα οφέλη της νέας στρατηγικής περιλαµβάνονται η σηµαντική αύξηση των συµβολαιοποιηµένων ταµειακών ροών στα 2,5 δισ. δολάρια, η αύξηση της διάρκειας των ναύλων και η µείωση της ηλικίας του στόλου της.
Με την κίνηση αυτή δεν αναβαθµίζεται µόνο ο στόλος της CPLP µε προηγµένα πλοία LNG, αλλά και αναδεικνύεται η εταιρεία σε πρωταγωνιστή στην αγορά της ναυτιλίας καθαρότερων καυσίµων. Πρόκειται για µια σηµαντική εξέλιξη για τη CPLP, που πλέον θα διαθέτει τον µεγαλύτερο και νεότερο στόλο πλοίων µεταφοράς LNG, εξοπλισµένων µε δίχρονες µηχανές, τύπου Mega, µε ισχυρό περιβαλλοντικό χαρακτήρα και υψηλές αποδόσεις, εξασφαλίζοντας:
- Πιο αποτελεσµατική πρόωση - εξοικονόµηση έως και 100 tn καυσίµου την ηµέρα.
- Μεγαλύτερη αποθηκευτική δυνατότητα (174k cbm έναντι 145k cbm ή 160k cbm).
- Χαµηλότερο σηµείο βρασµού (0,03% έναντι 0,15% ηµερήσια εξάτµιση φορτίου), που εξασφαλίζει µεγαλύτερη αποδοτικότητα και εξοικονόµηση πόρων.
- Χαµηλότερα κόστη µακροχρόνιας συντήρησης.
- Συµβατότητα µε τους διεθνείς κανονισµούς για τις εκποµπές ρύπων.
Xρηµατοδότηση ύψους 500 εκατ. δολαρίων
Η Capital Product Partners L.P., µε την υποστήριξη του βασικού µετόχου, της Capital Maritime, έχει διασφαλίσει ήδη χρηµατοδότηση ύψους 500 εκατ. δολαρίων µέσα από προσφορά δικαιωµάτων, διαθέσιµη σε όλους τους κατόχους µεριδίων. Η συµφωνία περιλαµβάνει τη διεξαγωγή προσφοράς δικαιωµάτων, η οποία θα ξεκινήσει στις 27 Νοεµβρίου 2023 και θα ολοκληρωθεί στις 13 ∆εκεµβρίου 2023, µε σκοπό την ενίσχυση της χρηµατοδότησης του τιµήµατος της αγοράς των πλοίων. Ολοι οι κάτοχοι κοινών µονάδων, µε ηµεροµηνία καταγραφής (record date) την 24η Νοεµβρίου 2023, θα λάβουν ένα µη µεταβιβάσιµο δικαίωµα συνδροµής, για να αγοράσουν µία κοινή µονάδα, σε τιµή συνδροµής 14,25-14,50 δολαρίων ανά ολόκληρη µονάδα. Η Capital Maritime έχει δεσµευθεί να αγοράσει όλες τις µερίδες που δεν έχουν ασκηθεί µετά την ολοκλήρωση της προσφοράς στην ίδια τιµή.Στο πλαίσιο αυτό, µε την οριστικοποίηση της συµφωνίας θα διερευνήσει το ενδεχόµενο αποεπένδυσης από τα πλοία µεταφοράς εµπορευµατοκιβωτίων. Παράλληλα, εξασφαλίζει ∆ικαίωµα Πρώτης Αρνησης (ROFR) για περιουσιακά στοιχεία ενεργειακής µετάβασης, συµπεριλαµβανοµένων δύο πρωτοποριακών πλοίων µεταφοράς αµµωνίας (VLACs) και δύο πλοίων υγρού CO2 (LCO2s), που έχουν παραγγελθεί από τη CMTC.
*Δημοσιεύθηκε στο «MoneyPro» της εφημερίδας «Παραπολιτικά»