InstaShop: Τίτλοι τέλους στην Ελλάδα για την πλατφόρμα
H startup InstaShop συνεχίζει τη δραστηριότητά της στις αραβικές χώρες, όπου και γιγαντώθηκε, προσελκύοντας το επενδυτικό ενδιαφέρον των Γερμανών
Τίτλοι τέλους φαίνεται πως μπήκαν στην εντός Ελλάδος δραστηριότητα της e-commerce πλατφόρμας InstaShop. Η ελληνικών συμφερόντων startup έχει ήδη ενημερώσει για αυτή την εξέλιξη τα συνεργαζόμενα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, My Market, Θανόπουλος, Bazaar, Prasino Biomarket και Ergon House, Ναταλί Green Family, αλλά και άλλες λιανεμπορικές αλυσίδες, όπως την Κωτσόβολος, Pet City, καθώς και μεμονωμένα καταστήματα τροφίμων, φαρμακεία κ.ά.
Πάντως, η startup InstaShop, που ίδρυσαν το 2015 ο Γιάννης Τσιώρης και η Ιωάννα Αγγελιδάκη, συνεχίζει τη δραστηριότητά της στις αραβικές χώρες (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Μπαχρέιν, Αίγυπτο, Κατάρ, Λίβανο, Σαουδική Αραβία, Ομάν και Κουβέιτ), όπου και γιγαντώθηκε, προσελκύοντας το επενδυτικό ενδιαφέρον των Γερμανών.
Όπως είχαν καταδείξει και τα στοιχεία της Convert Group για το α’ εξάμηνο του 2013, τα online σούπερ μάρκετ αποδείχθηκε πως είναι μια δραστηριότητα που δεν φέρνει κέρδη στις αλυσίδες, εξ ου και η σταδιακή καθιέρωση χρεώσεων στη διανομή.
Τα online σούπερ μάρκετ έγραψαν για το α’ εξάμηνο του 2023 διψήφια ανάπτυξη πωλήσεων, που έφτασε το 15% στο α’ εξάμηνο, με την Convert Group να υπολογίζει την αξία της αγοράς στα 153 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, χωρίς όμως να περιλαμβάνονται σε αυτήν e-commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες, όπως Box, eFood Market, Instashop, Pop Market, Rabbit & Wolt Market, που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά. Αξίζει να σημειωθεί ότι διψήφια είναι και η αύξηση των παραγγελιών στο διαδικτυακό κανάλι, που έφτασε το 11% στο α’ εξάμηνο του 2023.
Συγκεκριμένα για την InstaShop, τα οικονομικά αποτελέσματα της startup για την Ελλάδα δεν ήταν και τα αναμενόμενα. Μόνο για τη χρήση του 2022, ο κύκλος εργασιών της ανήλθε σε 3,18 εκατ. ευρώ, διπλάσιος συγκριτικά με το 2021 που ήταν 1,54 εκατ. ευρώ. Εξίσου διπλάσιες όμως ήταν και ζημιές της εταιρείας. Συγκεκριμένα, το αποτέλεσμα περιόδου μετά από φόρους διαμορφώθηκε σε ζημιές 3,56 εκατ. ευρώ, όταν το 2021 οι ζημιές μετά φόρων ήταν 1,24 εκατ. ευρώ, ενώ οι ζημιές εις νέο αγγίζουν τα 5 εκατ. ευρώ. Το ενδιαφέρον είναι πως πέρυσι η εταιρεία σχεδόν διπλασίασε και το απασχολούμενο προσωπικό (από 66 εργαζόμενους το 2021 σε 107 εργαζόμενου το 2022).
Instashop: Από βασίλισσα της Μέσης Ανατολής στη Γερμανία και οι χαμηλές «πτήσεις» στην Ελλάδα
Υπενθυμίζεται πως το 2020 η Instashop εξαγοράστηκε από την Delivery Hero έναντι 360 εκατ. ευρώ. Ποσό που αποτελεί το μεγαλύτερο τίμημα που έχει δοθεί για startup του ελληνικού οικοσυστήματος. Τον Φεβρουάριο 2021, έπειτα από έξι χρόνια λειτουργίας κι αφού ήταν ήδη μία από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες παραγγελίας ειδών παντοπωλείου στη Μέση Ανατολή, έχοντας παρουσία στις περισσότερες αγορές του Αραβικού Κόλπου, λάνσαρε το app της και στα ελληνικά, ξεκινώντας τη δραστηριοποίησή της από τη Θεσσαλονίκη.
Η συγκεκριμένη πόλη δεν είχε αποτελέσει τυχαία την πύλη της για την ελληνική αγορά καθώς εκεί βρίσκεται το tech hub της ενώ παράλληλα η συμπρωτεύουσα έχει ιδιαίτερα ανεπτυγμένο τον τομέα των μίνι market, των delicatessen και των εξειδικευμένων καταστημάτων τροφίμων.
Το καλοκαίρι του 2021 θεωρήθηκε ως η ιδανική περίοδος για ένα ήρεμο λανσάρισμα. Έτσι από τα τέλη Ιουνίου του 2021, η Instashop ξεκίνησε την δοκιμαστική της λειτουργία από το Μαρούσι όπου ήταν πλέον τα κεντρικά της γραφεία στην Αθήνα. Μέσα σε λίγες ημέρες άνοιξε την ακτίνα της σε περιοχές όπως Αμπελόκηποι, Αγία Παρασκευή, Ζωγράφου, Χαλάνδρι, Χολαργό Κυψέλη, Γαλάτσι και Ψυχικό. Στις παραπάνω περιοχές η εταιρεία υποσχόταν παραδόσεις εντός 60 λεπτών και τιμές ίδιες με αυτές στο ράφι.
Η Instashop η οποία αν φιλοδοξούσε να πάρει κομμάτι από την πίτα κυρίως των μεγάλων σούπερ μάρκετ, αλλά και από ανταγωνιστικές πλατφόρμες όπως αυτής της wolt και της ομογάλακτης e-food, συνεργαζόταν κυρίως με μικρά και συνοικιακά αλλά και κρεοπωλεία, μανάβικα, pet shops κ.α.. Η κάθοδος στην Αθήνα συνοδεύθηκε με μία ιδιαίτερα επιθετική πολιτική προσέλκυσης πελατών καθώς με την πρώτη αγορά αξίας 30 ευρώ, οι πελάτες λάμβαναν δύο κουπόνια συνολικής αξίας 20 ευρώ για τις δύο επόμενες αγορές τους.
Τα πρώτα σύννεφα και η αποχώρηση Τσιώρη
Εντέλει, δύο χρόνια αργότερα, τα πράγματα δεν εκτυλίχθηκαν όπως αναμενόταν. Στις αρχές Νοεμβρίου, κι αφού είχαν δημοσιευτεί και τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2022, ο ιδρυτής και CEO της εταιρείας, Γιάννης Τσιώρης, αποφάσισε να εγκαταλείψει τη θέση του επικεφαλής, με τον Nikola Cabarkapa, ο οποίος κατέχει το ρόλο του COO, να αναλαμβάνει τα ηνία. Και πλέον, χτες έγινε γνωστό πως σταματά τις εν Ελλάδι δραστηριότητές της.
Πηγή:powergame.gr