Κωτσόβολος: Η απάντηση για το πρόστιμο των 2 εκατ. ευρώ - Τι υποστηρίζει η εταιρεία
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Κωτσόβολος για το πρόστιμο - «Η αγορά δεν είναι ιδιοκτησία κανενός, έχει νόμους και κανόνες λειτουργίας για όλους» είπε ο Κώστας Σκρέκας
Την απόφαση της να ασκήσει όλα τα μέσα που της δίνει η ελληνική νομοθεσία, σχετικά με το πρόστιμο των 2 εκατ. ευρώ, ανακοίνωσε η Κωτσόβολος, «Dixon South – East Europe Ανώνυμη Εμπορική και Βιομηχανική Εταιρεία Ηλεκτρικών, Πληροφορικής, Τηλεπικοινωνιών και Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών». Ειδικότερα, η Κωτσόβολος σε ανακοίνωσή της τονίζει ότι στην καμπάνια της Black Friday και των 52 τιμών δεν βρέθηκε καμία παράβαση.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Κωτσόβολος για το πρόστιμο:
Σε συνέχεια της ανακοίνωσης του υπουργείου Ανάπτυξης, για πρόστιμο στην εταιρεία μας που αφορά «Παραπλανητικές εκπτώσεις» σε 22 κωδικούς προϊόντων, θα θέλαμε να ενημερώσουμε για τα παρακάτω:
- Στις 5/12/23, επιδόθηκε στην εταιρία μας εντολή ελέγχου από τη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.), που αφορούσε σε έλεγχο και πιθανή παράβαση για 74 κωδικούς προϊόντων σε σύνολο 37.350 κωδικών που εμπορεύεται η εταιρία μας. 52 εξ αυτών αφορούσαν στην καμπάνια της εταιρίας μας στη διάρκεια της περιόδου του Black Friday 2023 και 22 κωδικούς που συμμετείχαν σε καμπάνια της εταιρίας μας το 2021.
- Στην εταιρεία δόθηκε η minimum προθεσμία απάντησης των πέντε εργάσιμων ημερών, ενώ απορρίφθηκε σχετικό αίτημα παράτασης.
- Σε σχέση με την καμπάνια του Black Friday και των 52 τιμών, δεν βρέθηκε καμία παράβαση.
- Το 2ο κομμάτι του ελέγχου αφορούσε καμπάνια διάρκειας μίας εβδομάδας τον Ιανουάριο του 2021, η οποία ξεκίνησε στις 17/01/2021 και έληξε στις 25/01/2021. Η σελίδα που αφορούσε στη συγκεκριμένη καμπάνια κατέστη ανενεργή αμέσως μετά τη λήξη της και μη προσβάσιμη μέσα από το ηλεκτρονικό κατάστημα της Κωτσόβολος. Υπάρχει ωστόσο αρχειοθετημένη ως καμπάνια στις παγκόσμιες μηχανές αναζήτησης, με μηδενική επισκεψιμότητα όπως προκύπτει από στοιχεία της Google. Αντίστοιχα, υπάρχουν χιλιάδες τέτοιες ανενεργές καμπάνιες αρχειοθετημένες στα ηλεκτρονικά καταστήματα εμπορικών επιχειρήσεων από όλους τους κλάδους, τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως. Όλα τα παραπάνω στοιχεία προσκομίστηκαν στην υπηρεσία ελέγχου.
- Τέλος, η εταιρεία μας ελέγχθηκε για την εμπορική της απόφαση κατά την περίοδο του Black Friday 2023, να δημοσιεύσει σε διάγραμμα τις χαμηλότερες τιμές όλων των προϊόντων σε προσφορά για κάθε μήνα του 2023 και παραπέμφθηκε για περαιτέρω εξέταση από την υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, ώστε να αποφανθεί αν το συγκεκριμένο διάγραμμα δημιουργεί σύγχυση στον καταναλωτή.
- Στόχος μας ήταν με το συγκεκριμένο διάγραμμα τιμής, να δώσουμε τη μεγαλύτερη δυνατή διαφάνεια στον καταναλωτή να επιβεβαιώσει ότι οι τιμές των ειδών σε προσφορά, κατά τη διάρκεια του Black Friday 2023, ήταν οι χαμηλότερές μας για το έτος 2023, κόντρα στις πληθωριστικές πιέσεις και την άνοδο των τιμών.
- Με στόχο να προστατεύσουμε την φήμη της εταιρείας μας, των 3.000 ανθρώπων της, καθώς και των χιλιάδων συνεργατών μας, θα προβούμε σε όλα τα μέσα προστασίας που μας δίνει η Ελληνική νομοθεσία.
Κώστας Σκρέκας: Έχουν επιβληθεί 12 εκατ. πρόστιμα - Θα εισπραχθούν όλα
Από την πλευρά του, νωρίτερα, ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε: «Το είπαμε και το κάνουμε. Οι έλεγχοι του υπουργείου Ανάπτυξης και η επιβολή των προστίμων θα συνεχιστούν με μοναδικό κριτήριο την εφαρμογή του νόμου. Η αγορά δεν είναι ιδιοκτησία κανενός, έχει νόμους και κανόνες λειτουργίας για όλους. Ελέγχουμε την αγορά, προστατεύουμε τον καταναλωτή. Δεν θα επιτρέψουμε την ασυδοσία. Οι παραβάτες θα τιμωρούνται».
Διαβάστε ακόμα: Σκρέκας: 2 εκατ. ευρώ πρόστιμο για παραπλανητικές εκπτώσεις στην εταιρεία ''Dixon South - East Europe''
Σε δηλώσεις του στα Παραπολιτικά 90,1, ο υπουργός Κώστας Σκρέκας τόνισε πως έχουν επιβληθεί συνολικά 12 εκατ. ευρώ πρόστιμα και διαβεβαίωσε ότι θα εισπραχθούν όλα.
Όσα δεν εισπραχθούν, θα βεβαιωθούν στην εφορία και θα τα πληρώσουν οι εταιρείες μέσω της Εφορίας, υπογράμμισε ο Κώστας Σκρέκας. «Δεν θα επιτρέψουμε την ασυδοσία» διεμήνυσε μέσω του Παραπολιτικά 90,1. Όπως είπε ο Κώστας Σκρέκας, έχει ξεκινήσει μέσω της εφαρμογής e-katanalotis η δυνατότητα ο πολίτης να βγάζει φωτογραφία από ένα προϊόν με αυξημένη τιμή ή παραπλανητική προσφορά, να το στέλνει στην εφαρμογή και οι υπηρεσίες του υπουργείου να κάνουν έρευνα.