Δεκατέσσερις Έλληνες στο Top 100 της παγκόσμιας ναυτιλίας
Οι πιο σημαντικοί Ελληνες εφοπλιστές που περιλαμβάνονται στη φετινή λίστα «One Hundred People», την οποία επιμελείται η βρετανική «Lloyd’s List»
Εντονο ελληνικό χρώμα έχει και η φετινή λίστα «One Hundred People» για την παγκόσμια ναυτιλία, την οποία επιμελείται η βρετανική «Lloyd’s List». Στη λίστα για το 2023 την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα εκπροσωπούν 14 προσωπικότητες. Σε υψηλές θέσεις μεταξύ των 100 πιο σημαντικών ανθρώπων της παγκόσμιας ναυτιλίας βρίσκονται, μεταξύ των άλλων, η Μαρία Αγγελικούση, ο Γιώργος Προκοπίου, η Αγγελική Φράγκου και ο Βαγγέλης Μαρινάκης, ο οποίος με σημαντική άνοδο, κατά 19 θέσεις σε σχέση με πέρυσι, βρέθηκε στην 22η θέση της σχετικής κατάταξης. Σε ένα γενικότερο σχόλιο για την ελληνική ναυτιλία, η «Lloyd’s» αναφέρει πως παραμένει μία από τις μεγαλύτερες εθνικές ναυτιλιακές σημαίες του κόσμου, αλλά τα στατιστικά στοιχεία δεν είναι πάντα ευχάριστα τα τελευταία χρόνια, καθώς το νηολόγιο παρουσιάζει σταθερά διαρροή χωρητικότητας.
Στην 21η θέση βρίσκεται η Αγγελική Φράγκου, με τον διαφοροποιημένο στόλο και τις σημαντικές επενδύσεις στα logistics. Από το 2005, οπότε εξαγόρασε τη Navios, η Αγγελική Φράγκου ήταν πάντα μέρος της συζήτησης όταν εξετάζονταν οι κορυφαίοι επιχειρηματίες της ναυτιλίας παγκοσμίως, επισημαίνει η βρετανική επιθεώρηση. Η Αγγελική Φράγκου έχει σταθερή παρουσία στη «Lloyd’s List» από το 2010.
Στην 25η θέση της λίστας βρίσκεται η πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού, εκπροσωπώντας τη μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου. Από τότε που ανέλαβε τα ηνία της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, το 2022, η κ. Τραυλού είναι ακούραστη στην ανάδειξη του ρόλου που διαδραματίζει η ελληνική ναυτιλία τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο.
Στην 33η θέση βρίσκεται ο Γιώργος Οικονόμου της TMS Group, από την 31η πέρυσι. Ο Ελληνας πλοιοκτήτης δεν δείχνει να χάνει την όρεξή του για μεγάλα ναυτιλιακά στοιχήματα ούτε την ικανότητά του να προσελκύει αντιδράσεις, αναφέρει η «Lloyd’s».
Στην 37η θέση βρίσκεται ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος της Costamare, ο ειδικός στα εμπορευματοκιβώτια, που συνεχίζει να σκέφτεται outside the box.
Την 41η θέση καταλαμβάνει ο Πήτερ Λιβανός της GasLog, ο οποίος εστιάζει όλο και περισσότερο στη ναυτιλία υγροποιημένου φυσικού αερίου και στην πράσινη μετάβαση, ενώ διατηρεί ενεργό ρόλο στον τομέα του ξηρού χύδην φορτίου.
Ακολουθεί στην 42η θέση ο Πέτρος Παππάς της Star Bulk, κορυφαίος παίκτης ξηρού χύδην φορτίου, που έχει σαφή δέσμευση για βιωσιμότητα. Στην 62η θέση είναι ο Γιώργος Λογοθέτης του Libra Group, ο οποίος επικεντρώνεται στη ναυτιλία, αλλά και στην αεροδιαστημική. Ο Νίκος Τσάκος της ΤΕΝ βρίσκεται στην 73η θέση και έχει δημιουργήσει μια ανθεκτική επιχείρηση με δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Ακολουθεί στην 75η θέση η Σεμίραμις Παληού (Diana Shipping/Helmepa), η οποία χαρακτηρίζεται ως η αναδυόμενη ηγέτιδα, που δεν φοβάται να βάλει τη δική της σφραγίδα σε οργανισμούς με σημαντική κληρονομιά, είτε αυτή είναι ο ιδιοκτήτης του bulker είτε ο περιβαλλοντικός οργανισμός. Η Ελπη Πετράκη, πρόεδρος της WISTA International, που επιδιώκει την καλύτερη εκπροσώπηση των γυναικών στη ναυτιλιακή βιομηχανία, βρίσκεται στην 77η θέση και, τέλος, η Δωροθέα Ιωάννου του American P&I Club, η πρώτη γυναίκα επικεφαλής διεθνούς P&I Club, είναι στην 91η θέση.
*Δημοσιεύθηκε στο «MoneyPro» της εφημερίδας «Παραπολιτικά»
«One Hundred People»: Ποιοι βρίσκονται στην πρώτη πεντάδα
Πιο αναλυτικά, για το τρέχον έτος, στην πρώτη θέση της λίστας βρίσκεται o Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) και ειδικότερα οι χώρες Κίνα, Βραζιλία, ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Νησιά Μάρσαλ, Γερμανία και Δανία, οι οποίες, όπως εκτιμά η «Lloyd’s», έχουν την επαρκή επιρροή για να επηρεάσουν τις αποφάσεις του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση. Τη δεύτερη θέση καταλαμβάνουν ο Vincent Clerc, διευθύνων σύμβουλος της AP Moller Maersk, και ο Robert Uggla, πρόεδρος της AP Moller Holding. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η οικογένεια Απόντε, που ελέγχει την MSC, ενώ την τέταρτη μοιράζονται οι Wan Min και Miao Jianmin των China Cosco Shipping και China Merchants Group, αντίστοιχα. Την πρώτη πεντάδα κλείνει μια τριάδα εκπροσώπων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι κυρίες Magda Kopczynska και Φωτεινή Ιωαννίδου και ο κ. Frans Timmermans.Στη 12η θέση η Μαρία Αγγελικούση
Από ελληνικής πλευράς, στη 12η θέση (από τη 10η πέρυσι) βρίσκεται η Μαρία Αγγελικούση της Angelicoussis Shipping Group. «Εχει ήδη αναδειχθεί ως ισχυρή ηγέτις όσον αφορά τη διατήρηση τόσο της κλίμακας όσο και της φήμης του ομίλου, καθώς κατευθύνεται προς ένα απανθρακοποιημένο μέλλον», σχολιάζει η «Lloyd’s». Η κ. Αγγελικούση πιστεύει ότι τα πλοία υγροποιημένου φυσικού αερίου διπλού καυσίμου μπορούν να κάνουν τη διαφορά από την πρώτη ημέρα. Στη 19η θέση, τέσσερις θέσεις χαμηλότερα από ό,τι πέρυσι, βρίσκεται ο Γιώργος Προκοπίου, με περισσότερες από 60 παραγγελίες πλοίων σε όλους τους τομείς μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, δεξαμενόπλοιων και ξηρού χύδην φορτίου.Στην 21η θέση βρίσκεται η Αγγελική Φράγκου, με τον διαφοροποιημένο στόλο και τις σημαντικές επενδύσεις στα logistics. Από το 2005, οπότε εξαγόρασε τη Navios, η Αγγελική Φράγκου ήταν πάντα μέρος της συζήτησης όταν εξετάζονταν οι κορυφαίοι επιχειρηματίες της ναυτιλίας παγκοσμίως, επισημαίνει η βρετανική επιθεώρηση. Η Αγγελική Φράγκου έχει σταθερή παρουσία στη «Lloyd’s List» από το 2010.
Βαγγέλης Μαρινάκης: Η μεγαλύτερη άνοδος Ελληνα εφοπλιστή
Στην 22η θέση βρέθηκε ο Βαγγέλης Μαρινάκης της Capital Group, με τη μεγαλύτερη άνοδο Ελληνα εφοπλιστή, κατά 19 θέσεις, από πέρυσι. Σύμφωνα με τη βρετανική «Lloyd’s», «είναι ο πρώτος Ελληνας που ναυπηγεί πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αμμωνίας και πλοία μεταφοράς CO2. Το 2023 ήταν έτος στο οποίο έθεσε σαφές στίγμα ως ένας πρωταγωνιστής της ναυτιλίας». Η «Lloyd’s» τονίζει ότι ο Ελληνας εφοπλιστής έχει συγκεντρώσει έναν «πρωτοποριακό» στόλο για να διαφοροποιήσει τον όμιλο, καθώς η πράσινη μετάβαση του κλάδου έρχεται όλο και πιο κοντά. «Συνολικά, τα τελευταία τρία έως τέσσερα χρόνια έχει επενδύσει σε περίπου 60 νέα πλοία διαφόρων τύπων, που έχουν κοινό στόχο τη σημαντική μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα», προσθέτει.Στην 25η θέση της λίστας βρίσκεται η πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού, εκπροσωπώντας τη μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου. Από τότε που ανέλαβε τα ηνία της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, το 2022, η κ. Τραυλού είναι ακούραστη στην ανάδειξη του ρόλου που διαδραματίζει η ελληνική ναυτιλία τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο.
Στην 33η θέση βρίσκεται ο Γιώργος Οικονόμου της TMS Group, από την 31η πέρυσι. Ο Ελληνας πλοιοκτήτης δεν δείχνει να χάνει την όρεξή του για μεγάλα ναυτιλιακά στοιχήματα ούτε την ικανότητά του να προσελκύει αντιδράσεις, αναφέρει η «Lloyd’s».
Στην 37η θέση βρίσκεται ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος της Costamare, ο ειδικός στα εμπορευματοκιβώτια, που συνεχίζει να σκέφτεται outside the box.
Την 41η θέση καταλαμβάνει ο Πήτερ Λιβανός της GasLog, ο οποίος εστιάζει όλο και περισσότερο στη ναυτιλία υγροποιημένου φυσικού αερίου και στην πράσινη μετάβαση, ενώ διατηρεί ενεργό ρόλο στον τομέα του ξηρού χύδην φορτίου.
Ακολουθεί στην 42η θέση ο Πέτρος Παππάς της Star Bulk, κορυφαίος παίκτης ξηρού χύδην φορτίου, που έχει σαφή δέσμευση για βιωσιμότητα. Στην 62η θέση είναι ο Γιώργος Λογοθέτης του Libra Group, ο οποίος επικεντρώνεται στη ναυτιλία, αλλά και στην αεροδιαστημική. Ο Νίκος Τσάκος της ΤΕΝ βρίσκεται στην 73η θέση και έχει δημιουργήσει μια ανθεκτική επιχείρηση με δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Ακολουθεί στην 75η θέση η Σεμίραμις Παληού (Diana Shipping/Helmepa), η οποία χαρακτηρίζεται ως η αναδυόμενη ηγέτιδα, που δεν φοβάται να βάλει τη δική της σφραγίδα σε οργανισμούς με σημαντική κληρονομιά, είτε αυτή είναι ο ιδιοκτήτης του bulker είτε ο περιβαλλοντικός οργανισμός. Η Ελπη Πετράκη, πρόεδρος της WISTA International, που επιδιώκει την καλύτερη εκπροσώπηση των γυναικών στη ναυτιλιακή βιομηχανία, βρίσκεται στην 77η θέση και, τέλος, η Δωροθέα Ιωάννου του American P&I Club, η πρώτη γυναίκα επικεφαλής διεθνούς P&I Club, είναι στην 91η θέση.
*Δημοσιεύθηκε στο «MoneyPro» της εφημερίδας «Παραπολιτικά»